Forumda farklı konu başlıkları altında ufaktan değinilen LSPI sorunu için ayrı bir başlık açmak istedim.
Öncelikle LSPI nedir? İngilizce "Low Speed Pre-Ignition" kelimelerinin kısaltması olup ve Türkçe'ye düşük hızda erken ateşleme diye çevirebiliriz. Bunu yaşadığınızı düşük hız ve düşük devirde birden gaza yüklendiğinizde gelen "çıt-çıt-çıt" seslerinden anlarsınız.
Wikipedia(İngilizce): https://en.wikipedia.org/wiki/Low-speed_pre-ignition
Arabam.com: https://www.arabam.com/blog/genel/ls...il-engellenir/
Seslerin kaydedildiği bir video: https://www.youtube.com/watch?v=stTSkExjFfE
Anlamına bakınca basit bir vuruntu gibi gelebilir ama malesef basit değil. Ülkeler firmaları daha az yakıt tüketen daha az zehirli gaz salan motorlar yapmaya zorladıkça küçük hacimli, direkt enjeksiyonlu, turbo beslemeli motorlar mantar gibi çoğaldı. Artık yeterli testler mi yapılmadı bilmiyorum, bu motorlara sahip araçlar kullanılıp yol yaptıkça kullanıcılar sorun yaşamaya başladı. Kimisi garantiden parça, kimisi motor değiştirdi. Kimisi de hiçbirşey yapamadı. Bu sorunu yaşadığının farkında bile olmayan insanların olduğuna eminim.
Bizi ilgilendiren kısmında GM motorları da bu durumdan nasibini aldı. Daha çok 1.0T SIDI ve 1.4T SIDI bu sorunla meşhur olsa da forumdaki biz kullanıcılara göre 1.6T SIDI'de de bunu yaşayanlar mevcut. Deniyor ki sesleri duyduğunuz an vuruntunun en yüksek seviyeye ulaşmış anıdır. Demek ki sesleri duymadan da vuruntu yaşama ihtimalimiz var. Vuruntu mekanik parçalara zarar veriyor. Piston, segman, sübaplar ilk hasarı alacak olan parçalar. Tabi kimse yepyeni dediği motorunun açılmasını istemez. Bilmiyorum belki de aracım 46 bin km'deyken motor arıza lambası yaktığında, yanma odası kurum tutmuş denilerek pistonların artı-garantiden değişmesinin sebebi de budur.
Muhtemel çözümler dememin sebebi bildiğim kadarıyla firmalar henüz kalıcı çözüm bulamadılar. Buji, motor yağı gibi sarf malzemeleri iyileştirmişler. Bu sayede bu sorunun önüne geçtiklerini söylüyorlar. Önüne mi geçtiler geciktirdiler mi bilmiyoruz. Mesela yağ olarak Dexos 2 yerine Dexos 1 Gen 2 kullanmamız lazımmış. Bujide de belli bir seri no varmış, şimdi araştırıp bulamadım. Siz de bildiklerinizi yazıp katkıda bulunursanız gelecekteki sorunlar için insanlara faydalı bir rehber oluşturmuş oluruz.
Herkese araçlarıyla mutlu ve sorunsuz günler diliyorum.
Öncelikle LSPI nedir? İngilizce "Low Speed Pre-Ignition" kelimelerinin kısaltması olup ve Türkçe'ye düşük hızda erken ateşleme diye çevirebiliriz. Bunu yaşadığınızı düşük hız ve düşük devirde birden gaza yüklendiğinizde gelen "çıt-çıt-çıt" seslerinden anlarsınız.
Wikipedia(İngilizce): https://en.wikipedia.org/wiki/Low-speed_pre-ignition
Arabam.com: https://www.arabam.com/blog/genel/ls...il-engellenir/
Seslerin kaydedildiği bir video: https://www.youtube.com/watch?v=stTSkExjFfE
Anlamına bakınca basit bir vuruntu gibi gelebilir ama malesef basit değil. Ülkeler firmaları daha az yakıt tüketen daha az zehirli gaz salan motorlar yapmaya zorladıkça küçük hacimli, direkt enjeksiyonlu, turbo beslemeli motorlar mantar gibi çoğaldı. Artık yeterli testler mi yapılmadı bilmiyorum, bu motorlara sahip araçlar kullanılıp yol yaptıkça kullanıcılar sorun yaşamaya başladı. Kimisi garantiden parça, kimisi motor değiştirdi. Kimisi de hiçbirşey yapamadı. Bu sorunu yaşadığının farkında bile olmayan insanların olduğuna eminim.
Bizi ilgilendiren kısmında GM motorları da bu durumdan nasibini aldı. Daha çok 1.0T SIDI ve 1.4T SIDI bu sorunla meşhur olsa da forumdaki biz kullanıcılara göre 1.6T SIDI'de de bunu yaşayanlar mevcut. Deniyor ki sesleri duyduğunuz an vuruntunun en yüksek seviyeye ulaşmış anıdır. Demek ki sesleri duymadan da vuruntu yaşama ihtimalimiz var. Vuruntu mekanik parçalara zarar veriyor. Piston, segman, sübaplar ilk hasarı alacak olan parçalar. Tabi kimse yepyeni dediği motorunun açılmasını istemez. Bilmiyorum belki de aracım 46 bin km'deyken motor arıza lambası yaktığında, yanma odası kurum tutmuş denilerek pistonların artı-garantiden değişmesinin sebebi de budur.
Muhtemel çözümler dememin sebebi bildiğim kadarıyla firmalar henüz kalıcı çözüm bulamadılar. Buji, motor yağı gibi sarf malzemeleri iyileştirmişler. Bu sayede bu sorunun önüne geçtiklerini söylüyorlar. Önüne mi geçtiler geciktirdiler mi bilmiyoruz. Mesela yağ olarak Dexos 2 yerine Dexos 1 Gen 2 kullanmamız lazımmış. Bujide de belli bir seri no varmış, şimdi araştırıp bulamadım. Siz de bildiklerinizi yazıp katkıda bulunursanız gelecekteki sorunlar için insanlara faydalı bir rehber oluşturmuş oluruz.
Herkese araçlarıyla mutlu ve sorunsuz günler diliyorum.
Yorum