Arkadaşlar özellikle şunu belirtmek isterim. Hızı severim ama bu konuda şartlar oluşmadıkça da risk almam. Özellikle aracı tanımak, limitlerini öğrenmek adına aşağıda belirtmiş olduklarımı uyguladım.
Yazdıklarımla ilgili düşüncelerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Özellikle son sürüşümdeki yakıt değerleri oldukça dikkat çekiciydi.
Başlamadan şunu belirtmek isterim. Motoru şu ana kadar Opelin araçlarında kullandığı en iyi motor diyebilirim. Gücü ve performansı konusunda hiçbir şekilde sizi zor durumda bırakabilecek gibi görünmüyor. Buna aracın gövdesini eklediğinizde ortaya daha başka bir şeyler çıkıyor.
bayram tatili dolayısıyla il dışına çıktım. Gerçek anlamda aracı tanımam açısından da iyi oldu. Tüm seyahatimin %95inde klima açıktı. Bu birkaç günlük sürede izlenimlerimi sizinle paylaşmak istedim.
Yol güzergahım Adıyaman-Adana-Tekir. Daha sonra Tekir-Mersin-Taşucu. Ve dönüş Taşucu-Mersin-Adana-Adıyaman.
Bayram önce Öğleden sonra yola çıkabildim. Araçta tek başıma olmam biraz daha serbest ve rahat hareket etme imkanım oldu. Adıyaman'dan Narlı gişelerine kadar 100-120 km hızında yol aldım. Otoban bayram dolayısıyla oldukça kalabalıktı. Narlı gişelerinden Tekir yaylası yaklaşık 290 km. Hızım minimum 120 seviyelerindeydi. 4-5 defa aracı tanımak açısından zorladım. Bu mesafe de nerdeyse toplam yolun 1/3 ü kadar vardı.
Özellikle otoban performansı geçekten müthişti. 220-230 hızlarında otobanda makas atmanın zevkini üst seviyelerde tattırıyor. Üst hız limiti olarak açıkçası zorlamamama rağmen 245 km'yi buldu. Dediğim gibi özellikle o yapayım demedim. Yol biraz sakin olsaydı ve üst limiti deneseydim eminim 260 çok rahat geçecekti. Bu gövdeyle ve emsallerine göre yerden yüksekliği daha fazla olmasına rağmen İnsignia'nın bu yol tutuşu heyecan vericiydi desem yerinde olur.
Gelelim bu performansa karşılık verilenlere. Radar cezası sonradan gelmezse eğer sadece yakıt konusunda normalden fazla gitti.
Yol bilgisayarından ölçmedim. o konuda en sağlıklı değerlendirmenin deponun doldurulup daha sonra yapılan km'den sonra tekrar doldurulmasıyla yapılabileceğine inanıyorum. Bu şekilde üç defa depoyu Opet'te doldurdum.
- Birincisinde; yani otobanda performanslı kullanımda 660 km yol yaptım ve 208 tl yakıt aldı. Yakıtın litre fiyatı 4,36 tl. Burada özellikle şunu belirtmek isterim Tekir-Taşucu/Taşucu-Mersin yolu oldukça kalabalıktı ve çoğu ışıkta araç kuyruğu 1-2 km'yi buluyordu. Özellikle de dönüşte. (47,7 litre ile 660 km yol yapılmış ve 1 lt ile 13,83 km.)
- İkincisinde; Mersin-Pazarcık. Bu tamamen otoban kullanımı. Hız CC ile 125 km. Burada da iki farklı noktada biraz hızlandım. Buralarda da 170-180 seviyelerinde devam ettim. Yapılan toplam km 315. Deponun aldığı yakıt miktarı 83 tl. Yakıtın litre fiyatı 4,28 tl. (19,4 litre ile 315 km yol yapılmış ve 1 lt ile 16,23 km.)
- Üçüncüsünde; Pazarcık-Adıyaman. Oldukça sakin kullandım. 100 seviyesinde geldim. Yine CC ağırlıklı kullandım. Yapılan Km 100. Deponun aldığı yakıt miktarı 21 tl. Yakıtın litre fiyatı 4,39 tl. (4.78 litre ile 100 km yol yapılmış ve 1 lt ile 20,9 km.)
http://youtu.be/0j_om50cP-U
Yazdıklarımla ilgili düşüncelerinizi ve yorumlarınızı bekliyorum. Özellikle son sürüşümdeki yakıt değerleri oldukça dikkat çekiciydi.
Başlamadan şunu belirtmek isterim. Motoru şu ana kadar Opelin araçlarında kullandığı en iyi motor diyebilirim. Gücü ve performansı konusunda hiçbir şekilde sizi zor durumda bırakabilecek gibi görünmüyor. Buna aracın gövdesini eklediğinizde ortaya daha başka bir şeyler çıkıyor.
bayram tatili dolayısıyla il dışına çıktım. Gerçek anlamda aracı tanımam açısından da iyi oldu. Tüm seyahatimin %95inde klima açıktı. Bu birkaç günlük sürede izlenimlerimi sizinle paylaşmak istedim.
Yol güzergahım Adıyaman-Adana-Tekir. Daha sonra Tekir-Mersin-Taşucu. Ve dönüş Taşucu-Mersin-Adana-Adıyaman.
Bayram önce Öğleden sonra yola çıkabildim. Araçta tek başıma olmam biraz daha serbest ve rahat hareket etme imkanım oldu. Adıyaman'dan Narlı gişelerine kadar 100-120 km hızında yol aldım. Otoban bayram dolayısıyla oldukça kalabalıktı. Narlı gişelerinden Tekir yaylası yaklaşık 290 km. Hızım minimum 120 seviyelerindeydi. 4-5 defa aracı tanımak açısından zorladım. Bu mesafe de nerdeyse toplam yolun 1/3 ü kadar vardı.
Özellikle otoban performansı geçekten müthişti. 220-230 hızlarında otobanda makas atmanın zevkini üst seviyelerde tattırıyor. Üst hız limiti olarak açıkçası zorlamamama rağmen 245 km'yi buldu. Dediğim gibi özellikle o yapayım demedim. Yol biraz sakin olsaydı ve üst limiti deneseydim eminim 260 çok rahat geçecekti. Bu gövdeyle ve emsallerine göre yerden yüksekliği daha fazla olmasına rağmen İnsignia'nın bu yol tutuşu heyecan vericiydi desem yerinde olur.
Gelelim bu performansa karşılık verilenlere. Radar cezası sonradan gelmezse eğer sadece yakıt konusunda normalden fazla gitti.
Yol bilgisayarından ölçmedim. o konuda en sağlıklı değerlendirmenin deponun doldurulup daha sonra yapılan km'den sonra tekrar doldurulmasıyla yapılabileceğine inanıyorum. Bu şekilde üç defa depoyu Opet'te doldurdum.
- Birincisinde; yani otobanda performanslı kullanımda 660 km yol yaptım ve 208 tl yakıt aldı. Yakıtın litre fiyatı 4,36 tl. Burada özellikle şunu belirtmek isterim Tekir-Taşucu/Taşucu-Mersin yolu oldukça kalabalıktı ve çoğu ışıkta araç kuyruğu 1-2 km'yi buluyordu. Özellikle de dönüşte. (47,7 litre ile 660 km yol yapılmış ve 1 lt ile 13,83 km.)
- İkincisinde; Mersin-Pazarcık. Bu tamamen otoban kullanımı. Hız CC ile 125 km. Burada da iki farklı noktada biraz hızlandım. Buralarda da 170-180 seviyelerinde devam ettim. Yapılan toplam km 315. Deponun aldığı yakıt miktarı 83 tl. Yakıtın litre fiyatı 4,28 tl. (19,4 litre ile 315 km yol yapılmış ve 1 lt ile 16,23 km.)
- Üçüncüsünde; Pazarcık-Adıyaman. Oldukça sakin kullandım. 100 seviyesinde geldim. Yine CC ağırlıklı kullandım. Yapılan Km 100. Deponun aldığı yakıt miktarı 21 tl. Yakıtın litre fiyatı 4,39 tl. (4.78 litre ile 100 km yol yapılmış ve 1 lt ile 20,9 km.)
http://youtu.be/0j_om50cP-U
Yorum