Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İnsignia 1.6 Turbo (180hp) Yeni Aracım ile Kaynaşma Sürecim

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • İnsignia 1.6 Turbo (180hp) Yeni Aracım ile Kaynaşma Sürecim

    Merhabalar,
    Foruma kayıt olduktan ve ilk mesajdan sonra aktif değildim fakat bu arada aracım ile kaynaşmaya devam ediyordum
    Araçlara merakım fazladır uğraşmayı severım benım ıcın stres atma kaynagı desem yeri.
    İnsigniadan önce baya bir aracım oldu ve hepsiyle baya haşır neşirdim diyebilirim. Eski araçlarım; Mercedes C180(W203), Peugeot 508, Bmw 3.18(E46), Bmw 5.28(E39), Qashqai, Fiesta, liste boyle uzayıp gıtmekte..

    İnsignianın açıkçası iç kokpiti benı cezbettiği için almıstım fakat aldıktan sonra gidişide gayet hoşuma gitti diyebilirim. Kısmetse uzun sürede birlikteliğimize devam etmek istiyorum artık

    Arac 2011 model, 120bın km ve Lpg takılı değil safkan bezinli binmeyi tercih ediyorum. Biraz pimpirikli oldugum için aracın bakımlarına cok onem gosterırım.

    Öncelikle Maşallah demenizle beraber aracımın resimleri


    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

  • #2
    Aracı aldıgımdan beri baya bir bakım yaptırdım diyebilirim özetle;
    • Yağ bakımı ve tüm filtreler değişti (Yağ Liqui Moly Special Tex Dx1 5W30, Filtreler Bosch&Mann)
    • Triger seti, bilyalar, v kayışı (Orjinal GM marka)
    • Baskı-balata-bilya (Orjinal Sachs Marka)
    • Şanzımanın Volantı (Orjinal Sachs Marka)
    • Şanzıman yağı (Motul)
    • Arka krank keçesi (Orjinal Gm Marka)
    • Ön&Arka Sıfır Amortisörler (Orjinal B4 Bilstein)
    • Ön Amortisör Takozu ve Bilyası (Febi)
    • Bujiler (NGK Marka)
    • Ateşleme Bobini (Orjinal NGK Marka)
    • Antifiriz Komple Yenilendi. (Kırmızı Organik-Opel GM)
    • Fren Hidroliği Komple (Motul)
    • Direksiyon Hidroliği (Motul)
    • AFL farın DS1 Xenon Ampül’ü Yenilendi. (Bosch)
    • Yedek Su Depo Borusu ve Kapağı (Orjinal Opel GM)
    • Fren Balataları
    • Paspas Seti Araca Özel Petex
    Resim yukleme vs tam henuz cozemedım fakat genel olarak yapılan işlemler bunlar
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.

    Yorum


    • #3
      Yapılan bakımlarım cogu benım pimpirikliliğimdendi fakat inanın degıstıklerınde cok fark oluyor sonucta 9 yasında 120bın kmde aractı.
      Örnegın amortisörlerde hiç sorun yoktu tıkırtı,salınım yağ kacagı vs ama sırf yas ve kilometreden dolayı degıstırmemle ınanın aracın karakterı degıstı. Salınım yok sanmama karşın varmıs ve yol tutusu cıdden arttı. bu arada ben sachs ve bilstein arasında gidip bilstein b4 oem de karar kıldım ve memnunum.
      DS1 ampüller patlamadan değiştirilmez dıyorlardı degıstırdım ve aydınlatma sevıyesı degıstı anladıgım bozulmasada yılların etkısıyle gaz oranı vs dusuyor tahmınım.
      Kısacası ne olursun olsun araçlar eskıdıkce benım gozumde bakım kacınılmaz son ve aksatılmaması gereken konu

      Yorum


      • #4
        Maşallah. Ellerinize sağlık. Bakımlı insignia bir başka. Tebrik ediyorum. Keyifli sürüşler dilerim.
        @Murat
        2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

        Yorum


        • #5
          Çok teşekkurler cidden bakımlı bir arac kullanmanın konforu ve huzuru rahatlatıcı

          Yorum


          • #6
            Helal olsun size

            Yorum


            • #7
              Güle güle kullanın.

              Benim aracım da 140.000 km'de. Yağ bakımları sürekli yapılsa da aslında sizin yaptığınız gibi bazı ek bakımlar yapmak gerekiyor. Benim kafamda da sizin listenizden alıntı ile :
              • Ön&Arka Sıfır Amortisörler (Orjinal B4 Bilstein)
              • Ön Amortisör Takozu ve Bilyası (Febi)
              değişimi var. Gördüğüm kadarıyla çok da pahalı parçalar değiller, amortisör takımı için gördüğüm ilk fiyat 650 lira. Kesinlikle bizde çok ihmal edilen, önemli bir parça ve aslında sarf malzemesi olarak düşünülmeli ve belli aralıklarla değişmeli.

              Yorum


              • #8
                Teşekkürler,

                Kesinlikle benım gozumdede amortisör gibi urunler belli bir amortisman suresı olup doldugunda bozulması beklenmeden degıstırılmesi gereken urunler. ben degıstırmeden tereddut etmıstım yağ kacagı yok ses vs yok gereksızmı olacak dıye ama amortısorler sokuldugunde baktım arklar ıcerı gırdıgınde cıkmıyordu onlerse cok yavastı. yenı amortısorler takıldıgında ıse cıddı manada yaylanma olmayıp konfor arttı.

                Bu arada bilsteini ben baya arastırıp aldım. Ön&arka toplam 4 adet amortisör 1100tl ödedim.amortisör bilyalarıyla beraber toplam 1500 tl gıbı bır rakama amortisörlerin hepsı yenılenmıs oldu

                Yorum


                • #9
                  Kazasız belasız güle güle kullanın, yakında böyle temiz ve lpg takılmamış 180hp'leri bulamayacağız maalesef.
                  Konu da çok güzel olmuş
                  InsigniaTEAM

                  Yorum


                  • #10
                    Maşallah Dönüp dönüp tekrar bakılacak bir konu olmuş.


                    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                    Yorum


                    • #11
                      Maşallah Allah nazarlardan esirgesin



                      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                      Yorum


                      • #12
                        maşallah
                        verilen emek güzel, kazasız belasız kullanın..

                        birde amortisörleri nerden temin ettiniz, bende arıyorum. spor yaylarla kullanmak aceba sorun yaratır mı?

                        Yorum


                        • #13
                          Çok teşekkurler.

                          Benım aldıklarım bilstein b4 modelleri fabrikasyon standart süspansıyon sistemi bu yüzden sizdeki örnek H&R yay siztemi le tam verimli ve uzun ömürlü çalışmayacaktır. Spor yaylı araçlar için bilstein b6 var bildiğim ama oda bana arastırırken hiç denk gelmedi.

                          https://www.yedekparcabudur.com/opel-insignia ben bu siteden aldım. Almadan önce firmyı ararak baya bilgi almıştım bence sizde bir arayın ilgili bir firmaydı yardımcı olacaklardır. Muhtemel size bulunabılır oldugundan spor tip monreo falan tavsıye edebılırler

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: Mert_ER View Post
                            Çok teşekkurler.

                            Benım aldıklarım bilstein b4 modelleri fabrikasyon standart süspansıyon sistemi bu yüzden sizdeki örnek H&R yay siztemi le tam verimli ve uzun ömürlü çalışmayacaktır. Spor yaylı araçlar için bilstein b6 var bildiğim ama oda bana arastırırken hiç denk gelmedi.

                            https://www.yedekparcabudur.com/opel-insignia ben bu siteden aldım. Almadan önce firmyı ararak baya bilgi almıştım bence sizde bir arayın ilgili bir firmaydı yardımcı olacaklardır. Muhtemel size bulunabılır oldugundan spor tip monreo falan tavsıye edebılırler
                            Teşekkür ediyorum cevabınız için????

                            ​​​​​​Aracımın arka amortisörleri patlak, şuan mevcut kullandığım bi spor yayda yok.. Tabi aracımda 19jantlar var.. Bunlarla beraber 3.5 eibach yay alıp dördünü de sıfırlayasım var benimde..

                            Aslında araca coilover düşünüyorum ben ama malum piyasada kw, vogtland gibi markalarınki kur üzerinden olunca baya pahalıya geliyor..
                            Custom el yapımı coiloverler zaten hiç ilgimi çekmiyor.. Yürür takıma önem vermek lazım sonuçta..

                            Onun dışında jom blue coiloverler var, grupta aradım ama daha önce kullanan olmamış sanırım.. Fiyat anlamında amortisör + yay parasına geliyor.. Ama farklı marka araçlarda sert denmiş.. Yöneticilerimizin yada kullanan arkadaşlarımızın bu konudaki fikirlerini de merak etmiyor değilim?

                            Aceba yay+amortisör mü yoksa bu jom blue coilover mi mantıklı.? ????

                            Yorum


                            • #15
                              Aslında herkesin aracına yapması gereken şeyler ‘bakım’. Uzun kullanımda çok etkili, yıllarca sanki sıfır gibi kullanılabilir. Elimize sağlık, güzel günlerde, kazasız sürüşler

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X