Merhaba değerli dostlar
2012 yılının başında 24 bin kmdeyken almış olduğum 2010 model İnsignia 1.6 T 180 hp Edition Elegance aracımı 70 bin km ve 3 buçuk seneden fazla bir süre kullandıktan sonra satmıştım. 5 aylık bir focus macerasından sonra (tavsiye edebileceğim bir araç olmasına rağmen HB araç sarmadı beni
) yaklaşık 1,5 ay önce 2009 model Mercedes C180 1.6 Kompresör 156 hp Luxury paket Otomatik vites (5 ileri tam otomatik) 82.400 kmde imzamda yazılı aracı aldım. Bir buçuk aylık süreçte LPG montajı yaptırdım ve 5 bin km civarı yol yaptım.
Karşılaştırmaya geçmeden özellikle belirteyim. Eski bir insignia kullanıcısı olan ve halihazırda C200 aracı olan Ömer Faruk Tarıkahya kardeşim bu süreçte bilgi ve deneyimlerini payşalarak bana çok yardımcı oldu. Kendisine teşekkür ederim.
Bu girizgahtan sonra sıra geldi karşılaştırmaya
Donanımlardan başlayacak olursak; C180'deki Luxury paket aşağı yukarı Edition pakete tekabül ediyor. Donanımları neredeyse aynı gibi. İnsignianın içi ve koltukları boyutlarının da etkisiyle biraz daha geniş ve ferah. Fakat C180'de rahatsız edici bir darlık da yok. Bunda tavan arka eğiminin ve torpidonun insigniaya göre kısa olmasının etkisi var sanırım. Bu zaten dışarıdan balıkdığında da anlaşılabilecek bir durum. İç malzeme kalitesi konusunda denk gibi hissettim. Dikkatimi çeken bir iki ayrıntıya gelince: İnsignianın park sensörneri açık farkla daha iyi. C180'de neredeyse dokunduktan sonra ötüyor ve hassasiyeti zayıf tepkisi geç.
Ayrıca C180'deki radyo ayarlamasını hala çözemedim, kendi kafasına göre liste oluşturuyor. alala C180'deki vites topuzu çok daha kaliteli ki İnsigia'nın zayıf olduğu bir konu bu.
Gelelim en çok merak edildiğini zannettiğim sürüş performans konusuna
Motor teknolojileri konusunda iki farklı aşırı beslemeli araç var karşımızda. İnsigniada çok başarılı bir turbo ünitesi görev yapıyorken, C180'de Mercedes'in Kompresör adını verdiği bir süperşarj ünitesi var. Her ikisini de amacı motora giren hava mikatrını artırmak iken; turbo gücünü egsoz gazı basıncından, süperşaj ise motor krank mili dönüşünden almakta. Merak eden google amcaya sorabilir. Karakterlerine gelirsek; İnsignia 2200 devirlere kadar ölü iken turbonun gücünü vermeye başlamasıyla tabir yerindeyse asfaltı kazıyarak ilerliyor. C180 ise daha alt devirlerden itibaren kesintisiz olarak gelen bir güçle ilerliyor. Her iki motorunda kendine has bir karakteri var ve ikisi de zevkli, sırtınızı koltuğa yaslamayı biliyorlar. İnsignia redline'a kadar rahatça ulaşıyor ve daha da devir çevirecek gibi. Mercedes motorlarının karakteri olarak redline'ı pek fazla sevmiyor ve sanki vites değiştir diye yalvarıyor ihihi . Buna karşın süperşarjın avantajı turbo doldurma işiyle uğraşma derdi yok. Şöyle ki 200 üstü hızlarda gazdan ayağınızı çekip tekrar yüklenildiğinde aynı ivmelenme ile hızlanabiliyor. Uzun yolda güzel bir avantaj
Sürüş karakteri olarak C180 daha rahat ve insanı yormuyor, lastik sesi yok denecek kadar; ki lastik sesi insignianın zayıf bir özelliği. C180'de rüzgar sesi 200'e kadar olmasa da o hızlardan sonra bariz hissediliyor. İnsignia'nın 1.6 T motoru bariz daha sessiz ve sarsıntısız çalışıyor ve sesi daha güzel.
Her iki aracın da direksiyon tepkileri temiz ve net, fakat çekiş farkından dolayı tepkileri biraz daha farklı.
Mercedes'in süspansiyonları daha çok konfora yönelikken İnsignia'nın bariz sportif. Yol tutuş olarak İnsignia daha önde yola yapıştığını hissediyorsunuz, C180 ise daha akıyor hissi veriyor. Kısaca İnsignia daha sportif ve keyifli iken C180 daha konforlu ve rahat. İnsignia kullanırken sağ ayağınızı daha fazla gıdıklıyor
Frenler konusunda İnsignia açık ara önde. C180'in de kötü değil fakat İnsignia'nınkiler çok iyi.
Yakıt tüketimi açısından C180 otomatik 5 ileri şanzımanından dolayı İnsignia'dan yaklaşık 2 lt/100 km daha fazla yakıyor. Fakat C180 motorunun LPG uyumlu olması ciddi bir avantaj sağlıyor.
Halihazırda C180 kullanıcısı olsam da eşimin yorumunu sizinle paylaşmak istedim: "Mercedes de gayet güzel bir araç fakat İnsignia daha şık."
Atladığım bir şey var mı bilmiyorum ama aklıma geldikçe veya merak eden olursa eklerim.
Herkese selamlar saygılar
Tekerinize taş değmesin ihihi
2012 yılının başında 24 bin kmdeyken almış olduğum 2010 model İnsignia 1.6 T 180 hp Edition Elegance aracımı 70 bin km ve 3 buçuk seneden fazla bir süre kullandıktan sonra satmıştım. 5 aylık bir focus macerasından sonra (tavsiye edebileceğim bir araç olmasına rağmen HB araç sarmadı beni

Karşılaştırmaya geçmeden özellikle belirteyim. Eski bir insignia kullanıcısı olan ve halihazırda C200 aracı olan Ömer Faruk Tarıkahya kardeşim bu süreçte bilgi ve deneyimlerini payşalarak bana çok yardımcı oldu. Kendisine teşekkür ederim.

Bu girizgahtan sonra sıra geldi karşılaştırmaya

Donanımlardan başlayacak olursak; C180'deki Luxury paket aşağı yukarı Edition pakete tekabül ediyor. Donanımları neredeyse aynı gibi. İnsignianın içi ve koltukları boyutlarının da etkisiyle biraz daha geniş ve ferah. Fakat C180'de rahatsız edici bir darlık da yok. Bunda tavan arka eğiminin ve torpidonun insigniaya göre kısa olmasının etkisi var sanırım. Bu zaten dışarıdan balıkdığında da anlaşılabilecek bir durum. İç malzeme kalitesi konusunda denk gibi hissettim. Dikkatimi çeken bir iki ayrıntıya gelince: İnsignianın park sensörneri açık farkla daha iyi. C180'de neredeyse dokunduktan sonra ötüyor ve hassasiyeti zayıf tepkisi geç.

Gelelim en çok merak edildiğini zannettiğim sürüş performans konusuna
Motor teknolojileri konusunda iki farklı aşırı beslemeli araç var karşımızda. İnsigniada çok başarılı bir turbo ünitesi görev yapıyorken, C180'de Mercedes'in Kompresör adını verdiği bir süperşarj ünitesi var. Her ikisini de amacı motora giren hava mikatrını artırmak iken; turbo gücünü egsoz gazı basıncından, süperşaj ise motor krank mili dönüşünden almakta. Merak eden google amcaya sorabilir. Karakterlerine gelirsek; İnsignia 2200 devirlere kadar ölü iken turbonun gücünü vermeye başlamasıyla tabir yerindeyse asfaltı kazıyarak ilerliyor. C180 ise daha alt devirlerden itibaren kesintisiz olarak gelen bir güçle ilerliyor. Her iki motorunda kendine has bir karakteri var ve ikisi de zevkli, sırtınızı koltuğa yaslamayı biliyorlar. İnsignia redline'a kadar rahatça ulaşıyor ve daha da devir çevirecek gibi. Mercedes motorlarının karakteri olarak redline'ı pek fazla sevmiyor ve sanki vites değiştir diye yalvarıyor ihihi . Buna karşın süperşarjın avantajı turbo doldurma işiyle uğraşma derdi yok. Şöyle ki 200 üstü hızlarda gazdan ayağınızı çekip tekrar yüklenildiğinde aynı ivmelenme ile hızlanabiliyor. Uzun yolda güzel bir avantaj

Sürüş karakteri olarak C180 daha rahat ve insanı yormuyor, lastik sesi yok denecek kadar; ki lastik sesi insignianın zayıf bir özelliği. C180'de rüzgar sesi 200'e kadar olmasa da o hızlardan sonra bariz hissediliyor. İnsignia'nın 1.6 T motoru bariz daha sessiz ve sarsıntısız çalışıyor ve sesi daha güzel.
Her iki aracın da direksiyon tepkileri temiz ve net, fakat çekiş farkından dolayı tepkileri biraz daha farklı.
Mercedes'in süspansiyonları daha çok konfora yönelikken İnsignia'nın bariz sportif. Yol tutuş olarak İnsignia daha önde yola yapıştığını hissediyorsunuz, C180 ise daha akıyor hissi veriyor. Kısaca İnsignia daha sportif ve keyifli iken C180 daha konforlu ve rahat. İnsignia kullanırken sağ ayağınızı daha fazla gıdıklıyor

Frenler konusunda İnsignia açık ara önde. C180'in de kötü değil fakat İnsignia'nınkiler çok iyi.
Yakıt tüketimi açısından C180 otomatik 5 ileri şanzımanından dolayı İnsignia'dan yaklaşık 2 lt/100 km daha fazla yakıyor. Fakat C180 motorunun LPG uyumlu olması ciddi bir avantaj sağlıyor.
Halihazırda C180 kullanıcısı olsam da eşimin yorumunu sizinle paylaşmak istedim: "Mercedes de gayet güzel bir araç fakat İnsignia daha şık."
Atladığım bir şey var mı bilmiyorum ama aklıma geldikçe veya merak eden olursa eklerim.
Herkese selamlar saygılar
Tekerinize taş değmesin ihihi
Yorum