Aracınız hayırlı olsun. Yanlız lastik konusunda hata yapmışssınız biraz. Altınızda insignia gibi bir araç olunca lastikler için 2 bin lirayı gözden çıkarmak gerekiyor. Tamam aldığınız lastikler 140 150 ye kadar sorunsuz ve diğer lastiklerden farkı olmaz belki ama üst hızlarda ise lastik kalitesi aracın bütün fiziksel tutunmasını etkiliyor.
Şu an için bir sıkıntı görünmüyor, 200km/h a kadar deneme şansım oldu.
Benim tereddütüm daha çok zamanla sertleşir mi diye?
Orjinal yazı sahibi: aton1981
Bu ebattaki lastikler belli bir standarta göre üretildiğini düşünüyorum.
Aynı fikirdeyim, sonuçta fason üretim vb. bir durum yok.
Bu lastiklerin çoğu zorlu testlerden geçiyor.
Falken de bu testlere girin lastik markalarından biri.
Orjinal yazı sahibi: gezgin_insignia
Hayırlı olsun. Güle güle kullanın.
Çok teşekkürler
Orjinal yazı sahibi: whiteagle
Akif hocam, hayırlı olsun güle güle kullanın. Memlekette Kayseri mi yoksa ?
Daha çok yaşla ilişkilendirebiliriz.
Seneye yaş 38 olacak..
Memleket te Antalya ancak o plaka boşta değildi..
Orjinal yazı sahibi: ŞEKEROĞLU
öncelikle hoşgeldiniz
teknik bilgilendirme için teşekkürler faydalı olacağı kanaatindeyim
Zaman buldukça başlık altında, Insignia ile ilgili izlenimlerimi paylaşmaya devam etmeyi düşünüyorum..
Umarım hepimiz açısından faydalı olur..
Orjinal yazı sahibi: sirius
Hayırlı olsun...
teşekkürler, sanki nick tanıdık..
Başka bir forumda aynı nick ile üye misiniz?
Bakım: Bakım zamanı da gelmişti, 4 buji (orijinal 110TL), yağ filtresi(orijinal 25TL), hava filtresi (orijinal 50TL), polen filtresini (Yan sanayi 20TL) internetten aldım, Yağ hariç diğerlerini kendim değiştirdim.
İzlenimlerim: Öncelikle Bana göre, Insignianın sert bir araba olduğunu söylemekte yarar var.
Süspansiyonu konfordan çok yol tutuş için ayarlanmış.
Flexride şasenin de yardımıyla Spor moda arabayı zorlasasam dahi çizgisini koruyor.
Özellikle virajlı yollarda kullanım açısından çok keyifli bir araba.
Yol tutuş açısından mükemmele yakın bir araba.
Konforlu kullanım için Tour modu seçildiğinde spor moda göre süspansiyon,
direksiyon, pedallar ve gaz tepkileri yumuşuyor. Tour modunda konforlu
bir sürüş hedeflense de öyle aman aman bir yumuşaklık yok. Araç sportif
ruhunu koruyor. Çok yumuşak araba sevmediğim için benim için konfor
yeterli düzeyde.
Şu meşhur flexride ın kontrol zımbırtısı sanırım..
Burada hemen belirteyim,
hangi modda olursa olsun debriyajı bana çok sert geldi, ustasına da bakıttım.
Insignianın debriyajı sert oluyormuş. Beliki bir serini ki böyle olabilir..
Alıp şehiriçi kullanmayı düşünen varsa,
sol ayak kaslarını şimdiden geliştirmeye başlamasını tavsiye ederim
Yol sesi kabul edilir düzeyde, rüzgar sesi açısından çok başarılı buldum.
Şimdilik yalıtımla ilgili bir şey yapmayacağım, arka taraftan az çok gelen yol sesi için 1cm lik yalıtım süngerini döşedim, faydası oldu..
Sonra devam ederiz, Sağlıkla kalın..
Aracınızın termostat üst hortumu ve altta yağ filtre kapağının yanında duran turbo yağ geri dönüş hortumunuzu şiiddetle değiştirmenizi de öneririm.
Termostat üst hortumu sıcak su nedeniyle gevrek kıvamını alıyor. Dokunsanız dağılacak türde. FArkedilmeden kırılıp suyun boşalması hoş sonuçlar doğurmaz.
Ayrıca, malumunuz turbo yağ geri dönüş hortumu ise turbo ile yağ karteri arasında yağ geçişini sağlıyor. Bu boru oldukça dandik plastikmalzemeden yapılmış.
Belirli bir yaşa gelmiş araçlarda kırılması, yada alttan bir taş çarpması darbe veya kendi kendine kırılması an meselesi oluyor. VE akabinde turbonun yüksek basıncı
nedeniyle çok çok kısa sürede neredeyse tüm yağ boşalıyor. Durumu anlayana kadar motor yatak sarmaya başlıyor. Bu durumu yaşamış birebir bir insignia yı
Aracınızın termostat üst hortumu ve altta yağ filtre kapağının yanında duran turbo yağ geri dönüş hortumunuzu şiiddetle değiştirmenizi de öneririm.
Termostat üst hortumu sıcak su nedeniyle gevrek kıvamını alıyor. Dokunsanız dağılacak türde. FArkedilmeden kırılıp suyun boşalması hoş sonuçlar doğurmaz.
Ayrıca, malumunuz turbo yağ geri dönüş hortumu ise turbo ile yağ karteri arasında yağ geçişini sağlıyor. Bu boru oldukça dandik plastikmalzemeden yapılmış.
Belirli bir yaşa gelmiş araçlarda kırılması, yada alttan bir taş çarpması darbe veya kendi kendine kırılması an meselesi oluyor. VE akabinde turbonun yüksek basıncı
nedeniyle çok çok kısa sürede neredeyse tüm yağ boşalıyor. Durumu anlayana kadar motor yatak sarmaya başlıyor. Bu durumu yaşamış birebir bir insignia yı
incelemiştim. Altı cehennem gibi olmuştu.
Tavsiyeleriniz için teşekkürler
Aracım 2011 model 40.000km de.
Değişim yine de gerekli mi?
Parçaların numarası var mı?
Ne servis ne ustalar bunun hakkında fikir sahibi değiller. Bu neden le de belirli bir km söz konusu değil fakat malum plastik km haricinde zamanla da bozulan bir unsur.
Bizzat kendimin de dokunup tuttuğu an ufalandığına şahit oldum. Sitemizde de benzer durumu yaşayan arkadaşlarımız var.
Turbo alt yağ borusu için de zaman söz konusu. İçinden çok sıcak yağ geçmekte. Zamanla yumusaklığını kaybedip kırılgan hale gelmekte. Bu, hava şartları, kullanım, vs vs çok etken var. Riske girmenize gerek yok. Bu parçalar toplam 300 TL civarı tutabilir. PArça kodlarını bilmiyorum.
Turbo yağ dönüş hortumu ( yağ çubuğunun altında çatallaşan boru )
TErmostat üst borusu ( yedek su deposuna gidiyor bir ucu ) Asıl kırılan bölüm T olan bölüm.
Yorum