Merhaba arkadaşlar, uzun bir süredir açmayı düşündüğüm konuyu
nihayet fırsat bularak açıyorum
Biraz uzun olacak umarım sıkılmazsınız Fırsat buldukça buradan
yaptıklarımı paylaşmaya devam edeceğim.
Öncelikle neden Insignia?
En az C segmenti, imkan dahilinde de D segmenti bir araç almayı
düşünüyordum.
Öncelikle aracın benzinli ve LPG uyumlu olması gerekiyordu. Tabiki de
Turbo şart
Sonrasında güvenlik açısından yol tutuşu ortalamanın üzerinde olmalıydı..
Uzun süre A4 1.8 T Sline Quattro aradım, 3 farklı arabayı görmeye gittim, kullandım.
Gerçekten performans ve yol tutuş açısından fiyatına göre mükemmele yakın bir araba.
Quattronun, tren rayının üzerinde gidiyor hissi verecek kadar viraj kabiliyetinin iyi
olduğunu söylemeden geçemeyeceğim..
Maalesef baktığım arabalar 10 yaşını devirmiş olmaları nedeniyle aktarma sorunu,
kaza, boya v.b. açıdan hep sorunluydu. İyi bir araba denk gelir mi diye bekledimse
de nasip olmadı..
Sonrasında 1.6T motorun 180 hp güç ile buluştuğu İnsignia dikkatimi çekti, LPG
dönüşümü magnezyum sübaplarda sorun çıkarsa da, çelik sübap değişimi ile
sorunun 1000-1500 TL masrafla çözülebiliyor olması karar vermem de çok ta zorlanmadım.
Cosmo donanımın zenginliği özellikle AFL far hakkında olumlu görüşler önemliydi.
Forumlardan görüştüğüm arkadaşların da tavsiyesiyle Flexride şase araç aramaya koyuldum
Malum siteden ilanını beğendiğim birkaç arabanın ilan sahibini sırayla ararken,
aradığım ilanlardan birisinin sahibi tanıdık çıktı
2 gün sonra 2011 model, 40.000km, Cosmo, Flexride şase, İnfinity ses sistemli, Navigasyon+joystick
donanımlı aracı aldım.
Arabanın sadece arka tamponu boyalı ve 300TL gibi bir hasar kaydı vardı.
Aracımızın plakasını değiştirmeden hemen LPG montajı yaptırdım.
Montajı arkadaşımla beraber yaptık. Marka olarak Romano seçtik.
Tüm parçalarının İtalyan malı olması, hızlı ve sessiz enjektörleri,
diğer İtalyanlara göre uygun maliyeti tercihimizde etkili oldu.
Simit tank ve 180 hp için büyük regülatör taktık tabi.
Montaj sırasında çoğu montajcı emme manifoldunu delerken
ekstra zaman ve işçilikten kaçmak için manifoldu sökmüyor.
Bu durumda da çapak yanma odasına gidiyor ve geri dönüşü
olmayan zararlara neden oluyor. Bunun için emme manifoldunu söktük,
yanma odasına en yakın yerden, en uygun açıyla deldik
Turbo araç için LPG de en iyi ayarı yapmak kolay değil, bir kablo aldım.
Şu an ayarı iyi mükemmel olması için halen üzerinde çalışıyorum.
Bir bu LPG ayar işi kalmıştı yapmadığım ona da el attım
Şimdilik bu kadar yarın devam ederiz
nihayet fırsat bularak açıyorum
Biraz uzun olacak umarım sıkılmazsınız Fırsat buldukça buradan
yaptıklarımı paylaşmaya devam edeceğim.
Öncelikle neden Insignia?
En az C segmenti, imkan dahilinde de D segmenti bir araç almayı
düşünüyordum.
Öncelikle aracın benzinli ve LPG uyumlu olması gerekiyordu. Tabiki de
Turbo şart
Sonrasında güvenlik açısından yol tutuşu ortalamanın üzerinde olmalıydı..
Uzun süre A4 1.8 T Sline Quattro aradım, 3 farklı arabayı görmeye gittim, kullandım.
Gerçekten performans ve yol tutuş açısından fiyatına göre mükemmele yakın bir araba.
Quattronun, tren rayının üzerinde gidiyor hissi verecek kadar viraj kabiliyetinin iyi
olduğunu söylemeden geçemeyeceğim..
Maalesef baktığım arabalar 10 yaşını devirmiş olmaları nedeniyle aktarma sorunu,
kaza, boya v.b. açıdan hep sorunluydu. İyi bir araba denk gelir mi diye bekledimse
de nasip olmadı..
Sonrasında 1.6T motorun 180 hp güç ile buluştuğu İnsignia dikkatimi çekti, LPG
dönüşümü magnezyum sübaplarda sorun çıkarsa da, çelik sübap değişimi ile
sorunun 1000-1500 TL masrafla çözülebiliyor olması karar vermem de çok ta zorlanmadım.
Cosmo donanımın zenginliği özellikle AFL far hakkında olumlu görüşler önemliydi.
Forumlardan görüştüğüm arkadaşların da tavsiyesiyle Flexride şase araç aramaya koyuldum
Malum siteden ilanını beğendiğim birkaç arabanın ilan sahibini sırayla ararken,
aradığım ilanlardan birisinin sahibi tanıdık çıktı
2 gün sonra 2011 model, 40.000km, Cosmo, Flexride şase, İnfinity ses sistemli, Navigasyon+joystick
donanımlı aracı aldım.
Arabanın sadece arka tamponu boyalı ve 300TL gibi bir hasar kaydı vardı.
Aracımızın plakasını değiştirmeden hemen LPG montajı yaptırdım.
Montajı arkadaşımla beraber yaptık. Marka olarak Romano seçtik.
Tüm parçalarının İtalyan malı olması, hızlı ve sessiz enjektörleri,
diğer İtalyanlara göre uygun maliyeti tercihimizde etkili oldu.
Simit tank ve 180 hp için büyük regülatör taktık tabi.
Montaj sırasında çoğu montajcı emme manifoldunu delerken
ekstra zaman ve işçilikten kaçmak için manifoldu sökmüyor.
Bu durumda da çapak yanma odasına gidiyor ve geri dönüşü
olmayan zararlara neden oluyor. Bunun için emme manifoldunu söktük,
yanma odasına en yakın yerden, en uygun açıyla deldik
Turbo araç için LPG de en iyi ayarı yapmak kolay değil, bir kablo aldım.
Şu an ayarı iyi mükemmel olması için halen üzerinde çalışıyorum.
Bir bu LPG ayar işi kalmıştı yapmadığım ona da el attım
Şimdilik bu kadar yarın devam ederiz
Yorum