Dün 60.000km ye gelen aracıma;
Yağ bakımı yaptım, motor yağını 8000km kadar önce değiştirmiştim. Orijinal yağ filtresi, mobil 1 esp 0w-40 kullandım. 4.5lt yağ tam oluyor. Değişim öncesi würth motor iç temizleyici yine kullandım.
Şanzıman yağını castrol Manuel ep80 ile değiştirdim. Geçişler bir tık yumuşadı. Fren hidroliğini Petrol Ofisi dot 4 yağ ile değiştirdim. 1.2 lt kadar yeterli oldu. Fotoğraf çekmeyi ihmal ettim, kusura bakmayın. Direksiyon yağını değiştirmek için bir cihaz vb. Bir yöntem olup olmadığını bilmediğim için henüz bir gelişme yok.
Dün 60.000km ye gelen aracıma;
Yağ bakımı yaptım, motor yağını 8000km kadar önce değiştirmiştim. Orijinal yağ filtresi, mobil 1 esp 0w-40 kullandım. 4.5lt yağ tam oluyor. Değişim öncesi würth motor iç temizleyici yine kullandım.
Şanzıman yağını castrol Manuel ep80 ile değiştirdim. Geçişler bir tık yumuşadı. Fren hidroliğini Petrol Ofisi dot 4 yağ ile değiştirdim. 1.2 lt kadar yeterli oldu. Fotoğraf çekmeyi ihmal ettim, kusura bakmayın. Direksiyon yağını değiştirmek için bir cihaz vb. Bir yöntem olup olmadığını bilmediğim için henüz bir gelişme yok.
Yağın birazı devrilip döküldüğü için, tam olarak bilmiyorum.
Ancak 2-2.5Lt diyebilirim.
Şanzımanın üstünde doldurmak için tıpa var.
Yanında seviye tapası var, altında da boşaltma tapası var.
Alltan salıp, tapayı kapatarak; üstten yan seviye tapasına kadar doldurabilirsiniz.
Yaz tatili, işlerimin yoğunluğu vb. sebeplerle; biraz ihmal ettiğim konuya en kısa zamanda yazmaya devam edeceğim.
Şimdilik genel olarak bilgi vereyim.Bugün itibariyle 70.000km oldu.
32.000km dir lpg li, Falken Ziex ler ile 30.000 km yi sorunsuz devirdik.
Yaz tatilinde bir talihsizlik sonucu bir köpeğe çarptım, panjur kırıldı, tampon boyandı:
Bakım zamanı geldi, Bu kez Motul X-cess 5w-40 yağ ve filtre aldım.
Ön diskler de ses yapıyor orijinal ön balata aldım, diskleri torna kurtarırsa torna, kurtarmazsa da değiştirmeyi düşünüyorum.
Geçmiş olsun Akif Hocam, konuyu başlattığınızda yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla audi a4'ler hakkında bayağı bilgi sahibisiniz. Size danışmak istedim, 3 gün kadar önce gümrükten 2001 model manuel, audi a4 2.8 quattro aldım. Araç amerikan versiyon, 6 silindir ATQ motor kodlu, 193 ps güce sahip. Lpg falan yok tabi ki. Sanırım final edition olarak tabir edilen üzerinde bayağı aksesuar olan bir araç. Elektrikli bel şişirmeli deri koltuklar, cruise control, sunroof, xenon far, uzaktan kumandalı garaj kapısı açma düğmeli falan. Gaz debriyaj olayına alışamadığım için ışıklardan kalkış yaparken sanki yarış yapıyormuşum gibi araba fırlıyor, 1.8 turbo quattrolar da mı böyle? patinaj olayı olmadığı için araba rayda ilerliyormuş gibi başını alıp gidiyor. Aslında hoşuma da gitmiyor değil. Sizce bu arabayla uğraşıp daha da güçlendirmeye değer mi, yoksa böyle kullanmak mı mantıklı. Turbo falan olmadığı için ve büyük motor hacimli olduğu için herhalde uzun ömürlü olacaktır diye tahmin ediyorum.
Bir de muhtemelen amerikan versiyon olduğu için süspansiyonu aşırı yumuşak geldi, beni tedirgin etti (belki de ben sert arabalara çok alıştım) o yüzden bugün almanyadan coilover sipariş ettim. Türkiyede quattrolar için coilover bulmak mümkün olmadı ne yazık ki.
ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT
Teşekkürler, komple baştan aşağı yenilenecek, 2017 audi sepang blue rengine boyanacak, deri döşemeleri değişecek. Tasiş e-ihale'ye üye oluyorsunuz, alacağınız araba ortalama 40.000 lira ise %10'unun yani 4.000 lira tasiş hesabına yatırıyorsunuz. Sonra beğendiğiniz araca teklif veriyorsunuz. Mesela ben bu aracı 30.500 liraya aldım, 490küsur harç ödedim. Muayene, ruhsat, proje vs 1.500 lira daha ödeyeceğim o kadar, gerisi arabaya harcayacağınız para. İmkanı olan şu aracı alsın, antalyada gümrük sahasında aracı inceledim çok temiz araç, km düşük, türkiyede tek. https://uygulama.gtb.gov.tr/EIhale/S...urnPage=Guncel. Geçtiğimiz ay bir 2011 insignia opc 88.000 liraya satıldı.
ahlaksızla birlikte yaşayacağına YİĞİTLE ÖLÜME GİT
Yorum