3 Aydır araştırmalar ve uzun uğraşlar sonucu AHL sistemli Bi-Xenon projesini tamamladık.Balast ve Ateşleyicilerim hariç hepsini sıfır temin ettim.6 Saatimizi aldı ama işçilik ve ortaya çıkan manzara görülmeye değer.Tech 2 den Xenon sistemine çevirdik ve kalibreyi yaptık.Sensör canavar gibi çalışıyor.
Değişim şarttı ama bu biraz anormal oldu (: Şimdilik tek fotoğraf var.Pro çekimleri de yapınca ekliycem.
Orjinal ile başlangıcı yaptık.Aynı şekilde devam ediyoruz.
Astra H ın Orjinal park sensörünü aldım.Montajı henüz yapmayacam.Difüzör ve egsoz ucunu da temin ettikten sonra hepsini bir seferde yapıcam Tekrar tamponu sök tak uğraşmasından iyidir.
Abi Astra H sanırım Essentia çünki kapak olması gerek
Ben olsam yapacağım işlemler şunlar olurdu:
- BiXenon (OK)
- 16" Orjinal Çelik Jant veya 18" İnsignia Jantları var Vectra C GTSlere de takılan bijon aralıkları uyuyor diye biliyorum.
- ESP+ ve SPORT Modu uygulaması (Astra H da spor mod çok hoşuma gidiyor jikle mübarek haha)
- İçeriye CiD renkli ekran (Navi özelliği var mı bilmiyorum ama çok hoş duruyor)
- Eğer dizelse bir Chiple tadından yenmez derim
Güzel araç maşallah..
Sonuna Kadar Vectra , Sonuna Kadar 125 HP , Sonuna Kadar LPG Power hiho
Abi Astra H sanırım Essentia çünki kapak olması gerek
Ben olsam yapacağım işlemler şunlar olurdu:
- BiXenon (OK)
- 16" Orjinal Çelik Jant veya 18" İnsignia Jantları var Vectra C GTSlere de takılan bijon aralıkları uyuyor diye biliyorum.
- ESP+ ve SPORT Modu uygulaması (Astra H da spor mod çok hoşuma gidiyor jikle mübarek haha)
- İçeriye CiD renkli ekran (Navi özelliği var mı bilmiyorum ama çok hoş duruyor)
- Eğer dizelse bir Chiple tadından yenmez derim
Güzel araç maşallah..
Sağol kardeşim.
Aracım 2009 Enjoy essentia değil.Jantlar zaten kapak bariz belli (:
Bi-Xenonu yaptık.Far yıkama olmazsa olmaz.
Jant konusunda Cosmoda olan 16 lık jantlarından yada 17 lik orjinal turbo jantı düşünüyorum.
ESP için ise kesenin ağzını açmak gerek ama ileride o da olucak
CİD ekranı yana yana arıyorum hala bulamadım.Parçanın üretimi bitti.Elinde olan ise karaborsa fiyatına satıyor.Denk getirebilirsem alıcam.Navi özelliği için İnterface gerekli.
Araç dizel fakat öksüren bir astra istemiyorum (:
Sağol kardeşim.
Aracım 2009 Enjoy essentia değil.Jantlar zaten kapak bariz belli (:
Bi-Xenonu yaptık.Far yıkama olmazsa olmaz.
Jant konusunda Cosmoda olan 16 lık jantlarından yada 17 lik orjinal turbo jantı düşünüyorum.
ESP için ise kesenin ağzını açmak gerek ama ileride o da olucak
CİD ekranı yana yana arıyorum hala bulamadım.Parçanın üretimi bitti.Elinde olan ise karaborsa fiyatına satıyor.Denk getirebilirsem alıcam.Navi özelliği için İnterface gerekli.
Araç dizel fakat öksüren bir astra istemiyorum (:
parça üretimi nasıl biter, fabrika en az 10 yıl yedek parça sağlamak zorunda blink bi arkadaş Vectra'nın Türkiye'de bulunmayan donanımına ait 12 yıllık tamponu yetkili servis aracılığıyla getirtti. ekranıda mutlaka bulursun bence.
Astra H ın orjinal park sensörü, difüzör ve İnsignia egsoz ucunu montajladık.Yapılış aşamasını sizlerle paylaşıyorum fikir edinmeniz için.
Ameliyata başlıyoruz
Difüzörü alttan tutturmak için sanayi den 50 kuruşa segman alıyoruz.4 Adet yeterli.
Daha sonra çift taraflı bant ile tampona yapışık olan plakayı çıkartıyoruz.Biraz eğilip bükülüyor ama problem değil.Düzeltilip tekrar yapıştırılır.
Plaka sökme işlemi tamamdır.Sağlı sollu 2 şer tane olan vidaları gevşetip ortadaki 2 vidayı da çıkartıp tamponu dışarıya alıyoruz.
Resimde de görüldüğü gibi egsoz yeri için ince izler mevcut.Bu izlerin olması işimizi kolaylaştırdı.Burayı lehim makinası ile eritip çıkaracağız.
Arka taraf çıplak kaldı (:
Difüzörü arkadan tutturmak ve tırnaklarını geçirmek için görmüş olduğunuz izlerden tamponu maket bıçağı ile keseceğiz.
Onun öncesinde egsoz yerimizi lehim makinası ile kesiyoruz.Yavaş ve dikkatli biçimde, izler üzerinden gidiyoruz.
İzler üzerinden lehim makinası ile geçtikten sonra maket bıçağı yardımı ile o kısmı kompe kesiyoruz.
Resimde de görmüş olduğunuz gibi lehimle gevşettiğimiz yeri maket bıçağı ile komple kestik.Daha sonra zımpara yardımı ile çapaklı kısmı düzeltiyoruz.
Difüzörü tutması için arka tamponda bulunan tırnak deliklerinin hepsini maket bıçağı yardımı ile açtık.
Difüzör cuk diye oturdu (:
Arkadan tırnak bağlantı yerleri görülüyor.
Difüzörümüz hazır.Tampon segmanlarını da taktık.Bununla işimiz bitti.
Sıra geldi park sensörlerinin montajına.Bu kısım bizi epey uğraştırdı.Çünkü OEM sensörler vardı.Bunlar söktük.Delikleri braket için ufak olduğu için mecburen genişleticektik.Tek sevindiğimiz taraf orjinal sensörlerle birebir aynı hizada delikler açılmış.
Resimde gördüğünüz gibi bir deneme yaptık.
Daha sonra taş yardımı ile(Adını tam bilmiyorum ) delikleri braketlere göre genişletmeye başladık.
Delikleri genişlettik.Zımpara yardımı ile çapaklarını aldık.Deliğin yanındaki çizginin ne olduğunu soruyorsanız biraz sabredin.
Takılacak braketlerin 4 deliğinide zımparalayıp düzeltip hazır hale getirdik.
Braketler takıldı.
Braketlerin arkadan görünüşü.
Deliğin yanındaki çizginin ne işe yaradığını merak edenler resime dikkatli bakabilirler
Sensör beyinlerimiz de takıldı.
Arkadan görünüşü.
Geriye kablolama işleri kaldı.Kablo tesisatımız hazırdı.Sensör beyinlerine taktık.
Plastik kelepçeyle kabloları sabitledik.
Arka bagah kısmında bulunan sigorta kutusuna gerekli bağlantıları yaptıktan sonra gördüğünüz soketi beyinlerden çıkan sokete takacağız.
Arka bagaj daki sigorta kısmını fotoğraflamayı unutmuşum.TIS ten şemaya bakabilirsiniz.Park sensörü beyninin arkadaki montaj yeri.
Park sensörü işimiz de bitmiştir.Tech 2 de tanıtmamızı yaptıktan sonra sensörlerimiz sorunsuz şekilde çalışmaktadır.
İnsignia egsoz ucu.
Montaj sırası. (:
Gerisini fotoğraflayamadım.Çünkü hava epey kararmıştı.Saat 3 te başladığımız iş 7 gibi tamamiyle bitti.Harcadığımız emek ve yapılan işçilik hayran bırakacak cinstendi.Plakayı yapıştırdıktan sonra fotoğrafları yükleyeceğim.
Anlatış kısmımda eksik bi yer olduysa kusurabakmayın.Aklınıza takılan sormak istediğiniz yerler varsa sorabilirsiniz.Maşallahlarınızı esirgemeyin
Yorum