Mayıstan beridir Teroson diye tutturuyordum.Alık ama yapmak bir türlü nasip olmadı.Kısmet bugüneymiş.Başlamışken Terosonla sınırlı kalmasın dedik.Kapı trimleri içine de Firex sünger yapıştıralım ki izolasyon tam olsun.E bir de kapı kolu aydınlatması var işin içinde Bütün parçalarımız hazırdı sadece işe koyulup başlaması vardı.Fotoğraf kıtlığı var maalesef.Bütün işleri tek başıma yaptığım için fazla fotoğraf yok.Çekmeye fırsatım olmadı uğraşmaktan.Yazarak anlatıcam yapılış şeklini.
Önce servisten 22 38 752 ve 22 38 753 parça kodlu kapı aydınlatmalarını temin ediyoruz.Geçen sene çiftini 30 liraya almıştım.Daha sonra tekzende 4 parça firex sünger alıyoruz.Bunlar da 30 lira civarı tuttu.Son olarak sanayiden zor bela bulduğum Teroson SP100 Alu Rezonans önleyici plakayı aldım.6 Plaka var içinde 50x25 boyutlarında 70 lira tuttu.Parçaları temin ettikten sonra işe koyulmaya başlıyoruz.
Önce 4 kapı nın trimlerini söküyoruz.Kapı sökme işlemini fotoğraflayamadım ama bu video size yardımcı olur.
Daha sonra karşımıza böyle bir manzara çıkıyor.Opel'den böyle basit birşey beklemiyordum açıkçası.(Tabi ben biraz poşeti mıncıkladım söktüm bazı yerlerini terosonu yapıştırmak için)Üzüldüm diyebilirim.Poşet olayı hiç yakışmamış.
Poşeti söktükten sonra Terosonu sıcak hava tabancasıyla ısıtıyoruz.Biraz ısıtıp şekil aldıktan sonra sacın içine yerleştirip koruma bandını çıkartarak yapıştırıyoruz.Çıkartırken dikkat etmek gerek çabuk yapıştırıyor.Öyle bir hata yaptım.Zor bela söktüm Neyse yapıştırdıktan sonra bez ya da rulo gibi bir cisimle plakanın üstüne bastırıyoruz saca yapışması için.Sıcak hava tabancasıyla yapışan plaka üzerinden bir kez daha üzerinden geçiyoruz sağlam yapışması için.Arada bir kapıyı da kontrol ediyoruz boyayı yakmamak için.Isıttıktan sonra yeniden plakaya bastırıp saca iyice yapışmasını sağlıyoruz.Bu şekilde 4 kapıya yaptıktan sonra sac kısmıyla işimiz bitiyor.Plakayı hiç kesmeden yapıştırdım.Saca tam sığdı.Teroson'un saca yapıştırılmış hali.
İşimiz bittikten sonra yapıştırma için bir kapıda deneme yaptım ama yapıştıramayınca o sinirle bütün kapıların poşetlerini söktüm attım.Trim in içine su geçeceğini düşünmüyorum.Gelelim kapı trimlerine.
Aldığım firexleri Pattex Kontakt yapıştırıcı ile yapıştırdım.İlk denememde parçık purçuk bir görüntü oldu.
Daha sonra diğer ön kapıya 2 parça, Arka kapılara tek parça halinde firex yapıştırdım ve onların işi de bitti.Şimdi geriye kaldı kapı kolu aydınlatmaları.
Kapı kollarının yeri hazırdı.İçleri plastik tapa ile tıkalıydı.Onları çıkarıp yeri boşalttık.
Çıkarttık ve aydınlatmaları takmak için yerimiz hazır.Opel sağolsun bu aydınlatmalar için tesisatını dahil etmeyip çalmış.Sıkıntı yok bizde uydururuz.
Pine uygun kablo soketi alıp kabloya bağlıyoruz.Sonra pinlere soketi bağlıyoruz.Sağlam olması içinde içine sıcak silikon sıkıyoruz.
Kapı kolu aydınlatmalarını yerine oturtuyoruz.
Elektriğini ise cam kaldırma butonlarından alıyoruz sürekli yanması için.Onu ben yapamadım.Elektrikçide hallettim.Elektrik işini bağladıktan sonra bitmiş hali.
Gece daha bir tatlı yanıyor.Ufak ama güzel bir ayrıntı oldu.
Son olarak da ön hoparlörleri premium ile değiştirdim.Sesi biraz daha derin ve tok almak için.Aralarında pek fark yok gibi görünüyor ama premium un mıknatısı biraz daha büyük.
Sağdaki normal, soldaki premium
Sonuç olarak;
Tek başıma 3 günde bitirebildim bende bitmiş bir vaziyet ile Kapılardaki teneke sesinden kurtuldum.Zırıltılar kesildi.Hoparlörler biraz daha güzel çalıyor.Kendi başıma yaptığım güzel ve özverili bir çalışma oldu.
İnceleyip okuduğunuz için teşekkür ederim.Yorumlara açığım.Yapmak istediğim projelerden bir tanesi daha tamamlanmış oldu.Bundan sonra OPC Pedal Seti, Astra yazılı kapı eşiği ve Krom cam çıtası ile devam edicem.
Uzun zamandır foruma girmiyordum.Selamlar olsun herkese.
110 bin km ye vardık Balata ve disklerim hala orjinal ama artık bitmeye yaklaştı.Değişim şart.
Pek bir eklenti de yapmadım açıkçası.Ekranın çerçevesindeki kaplaması attı.Onu da plastidip ile kaplayacam.OEM cam çıtası ve kapı eşiği alabilirim ileride.Bir de OPC pedal seti kaldı.
Debriyajım hala pamuk gibi.Hiçbir sıkıntısı yok.Geçenlerde motordan üfleme sesi geliyordu.Hiç beklemediğim yerden sorunu bulduk.Egsoz manifoldunun vidaları gevşemiş.Onları sıktırdık.Ses kesildi.Baştan Turbo'dan şüphelenmiştim ama değilmiş.İçim rahatladı
Kondisyonunda hiçbir sıkıntısı yok maşallahı var.Sadece geziyoruz.
Geçen hafta can sıkıntısından kil yapayım dedim.Kaportada pek bişey yoktu fakat camlar için aynı şeyi söylemiyorum.1 Yılda bu kadar camların batacağını tahmin etmemiştim.Yüzey yine pamuk gibi oldu Seneye tekrar kılcal çizikleri gidermek için girişim yapabilirim.Ciladan bıktım.Bir de nano deneyelim.
Arka camın hasılatı burada.En çok pay burdan çıktı.
Sessiz kalmış burası Bir selam verelim.
Bizde değişen bişey yok. Kullanmaya devam. Satmaya niyetim yok.
Hantallık, isteksiz hızlanmaya veda ettik.
Yaklaşık 116hp gibi bir güç aldık. Sıkıştırdığı zaman mutlak duman atıyor ama fabrika bacası gibi değil
Sırada kat iptali var.
Yorum