Park sensörü kitinin parça kodları maalesef elimde yok.Bunu alırken set halinde almıştım.EPC de mutlak vardır parça kodları.Bildiğim kadarıyla sensör beyinleri ve braketleri Astra J ve İnsignia ile aynı ama yine de EPC den kontrol edin derim.Sensör beyinlerini 2011 Astra H çıkma aldık.Araç önden pert olmuş.Çok temizdi.Geriye kalan parçalar sıfır.Sensör beyinlerinin fiyati serviste yanlış hatırlamıyorsam tanesi 220 lira.Çıkma sensör bulabilirsiniz fakat temiz olmasını tercih edin.
Park sensörü kitinin parça kodları maalesef elimde yok.Bunu alırken set halinde almıştım.EPC de mutlak vardır parça kodları.Bildiğim kadarıyla sensör beyinleri ve braketleri Astra J ve İnsignia ile aynı ama yine de EPC den kontrol edin derim.Sensör beyinlerini 2011 Astra H çıkma aldık.Araç önden pert olmuş.Çok temizdi.Geriye kalan parçalar sıfır.Sensör beyinlerinin fiyati serviste yanlış hatırlamıyorsam tanesi 220 lira.Çıkma sensör bulabilirsiniz fakat temiz olmasını tercih edin.
Opel'in fabrikada taktığı ParkPilot kiti ile aksesuar olarak sattığı ParkPilot kitleri farklı parça kodlarına sahip. En azından Corsa D ve Astra H için durum böyle. Fabrikanın taktığı ParkPilot kitindeki parçaların kodlarını EPC'den bulup sipariş verdiğinizde çıkan fiyat, aksesuar olarak satılan kitin fiyatından oldukça pahalı.
Söz konusu iki farklı kitte bulunan sensör, braket vs gibi parçalar aynıdır ama kontrol modülleri (beyin) farklı olabilir, buna emin değilim.
Asıl merak ettiğim konu şu : Gösterge içinde ParkPilot kontrol ışığı var ve fabrikasyon montajda bu ışık aktif, diğer elektronik sistemler gibi bu da kontağı açtığınızda yanar ve sistem çalışıyorsa söner. Aksesuar olarak satılan ve farklı parça koduna sahip kit takıldığında da bu ışık aktif oluyor mu acaba ? Eğer ışığı yakıyorsa fabrikasyon montaj kitine daha fazla para vermenin bir anlamı yok. Ama eğer ışık aktif olmuyorsa benim gibi orijinalite takıntısı olan biri için tercih dışı kalıyor
Sizin taktığınız kitin hangisi olduğunu merak ediyorum, siz bunu nereden ve kaça almıştınız, mahsuru yoksa bilgi verirseniz hangisi olduğu konusunda bir fikir edinebiliriz. İki sorum daha var, 1. Gösterge panelinizdeki ParkPilot kontrol ışığı yanıyor mu ? 2. Geri vites sinyali geri vites lambasının kablosu kesilip araya saplama yapılarak mı alındı, yoksa kontrol modülü direkt boşta bulunan bir konnektöre bağlanarak kesme biçme yapılmadan mı alındı ?
Mesajınızı sonradan daha dikkatli okuyunca kısmen cevabımı aldım aslında. Pert olmuş araçtan almışsınız, sizinki fabrikada takılmış olan kit olmalı, bu durumda göstergedeki kontrol ışığı da yanıyordur.
Park sensörü kitinin parça kodları maalesef elimde yok.Bunu alırken set halinde almıştım.EPC de mutlak vardır parça kodları.Bildiğim kadarıyla sensör beyinleri ve braketleri Astra J ve İnsignia ile aynı ama yine de EPC den kontrol edin derim.Sensör beyinlerini 2011 Astra H çıkma aldık.Araç önden pert olmuş.Çok temizdi.Geriye kalan parçalar sıfır.Sensör beyinlerinin fiyati serviste yanlış hatırlamıyorsam tanesi 220 lira.Çıkma sensör bulabilirsiniz fakat temiz olmasını tercih edin.
Opel'in fabrikada taktığı ParkPilot kiti ile aksesuar olarak sattığı ParkPilot kitleri farklı parça kodlarına sahip. En azından Corsa D ve Astra H için durum böyle. Fabrikanın taktığı ParkPilot kitindeki parçaların kodlarını EPC'den bulup sipariş verdiğinizde çıkan fiyat, aksesuar olarak satılan kitin fiyatından oldukça pahalı.
Söz konusu iki farklı kitte bulunan sensör, braket vs gibi parçalar aynıdır ama kontrol modülleri (beyin) farklı olabilir, buna emin değilim.
Asıl merak ettiğim konu şu : Gösterge içinde ParkPilot kontrol ışığı var ve fabrikasyon montajda bu ışık aktif, diğer elektronik sistemler gibi bu da kontağı açtığınızda yanar ve sistem çalışıyorsa söner. Aksesuar olarak satılan ve farklı parça koduna sahip kit takıldığında da bu ışık aktif oluyor mu acaba ? Eğer ışığı yakıyorsa fabrikasyon montaj kitine daha fazla para vermenin bir anlamı yok. Ama eğer ışık aktif olmuyorsa benim gibi orijinalite takıntısı olan biri için tercih dışı kalıyor
Sizin taktığınız kitin hangisi olduğunu merak ediyorum, siz bunu nereden ve kaça almıştınız, mahsuru yoksa bilgi verirseniz hangisi olduğu konusunda bir fikir edinebiliriz. İki sorum daha var, 1. Gösterge panelinizdeki ParkPilot kontrol ışığı yanıyor mu ? 2. Geri vites sinyali geri vites lambasının kablosu kesilip araya saplama yapılarak mı alındı, yoksa kontrol modülü direkt boşta bulunan bir konnektöre bağlanarak kesme biçme yapılmadan mı alındı ?
Servis fiyatlarını zaten söylemeye gerek yok.1500 tl yi rahat bulur hatta geçer bile.
Dediğiniz gibi PAS beyni farklı ama braket ve sensör beyinleri aynı olabilir.
Benim aracım enjoy olduğundan orta konsolda park sensörünü aktif ve iptal etme tuşu yok.Dolayısı ile Tacho da da bu özellik kapalı 2009 Elegance ve daha sonra Classic III lerde bu standart.Aktif etmek için orta konsol düğmesi ve yeni bir tacho almak gerekecek.Normalde geri vitese takınca sensörler aktif oluyor.
Ben bu park pilotu sistemini başka forumlarda kendisine temin eden birinden almıştım.Satan kişi aracına takacaktı fakat aracını sattığı için parçalar boşta kaldı bende aldım.650 liraydı yanlış hatırlamıyorsam.
Tacho da kontrol ışığı maalesef yanmıyor.Yukarıda nedenlerini yazdım.
Kablo kesme kesinlikle yok.Arka bagaj da bulunan sigorta kutusunda belirlenen yerdeki boş konnektörlerden birine eksik pini tamamlayıp park sensörünü aktif hale getirdik.Unutmadan söyliyim.7.5 amperlik sigortada takıldı.Sensörlere elektrik gelmiyordu.Onu da tamamladık.
Tıkandığınız bir yer olursa yine sorun elimden geldiğince cevaplarım.
Tacho'daki kontrol ışığının yanması için orta konsoldaki tuşun olması zorunlu değil.
Araçta PAS modülü olması ve Tech2'den ilgili bütün modüllerde aktif edilmesi yeterli, özellikle IPC'de.
Bunu denediniz mi ?
Tacho'daki kontrol ışığının yanması için orta konsoldaki tuşun olması zorunlu değil.
Araçta PAS modülü olması ve Tech2'den ilgili bütün modüllerde aktif edilmesi yeterli, özellikle IPC'de.
Bunu denediniz mi ?
Enjoy araçlarda ne yaparsak yapalım tachodaki ışığı yakamıyoruz.Tacho Park pilotu özelliğini maalesef desteklemiyor.
Anladım, ancak yine de aklınızda olsun, tachoyu değiştirmeniz yeterli olacaktır, konsolda düğmesi olmasa da olur.
DDS(Lastik basınç sistemi)yaparken orta konsol düğmeleri mutlak değişecek.4 lü orta düğmelerde DDS,Kapı kilitleme,Park Pilotu ve Sport tuşları var.Tacho da değişince hepsi aktif olur.
Koltuk ısıtmayı döşemeleri sökerken zarar gelir endişesi ile istememiştim ama bir arkadaşım sıfır hata ile sorunsuz bir şekilde yaptırınca benim için de farz oldu. Çok faydalı bir donanım, sabah saatlerinin serinlediği şu günlerde açmaya başladım bile
Yorum