benzin bu fiyatlarda oldukca max. 1 senesi var ama belli olmaz bakarsın 1 ay sonra satmışız bi daha mı benzinli araba tövbe bundan sonraki araç 100 de 500 honda civic tüplü 6 yıl garantili saz gibi
dizele binerim tüplü arabaya binmem büyük konusuyorum ama cok tehlikeli yaaa bide alısveris otoparklarına giremicem aha kız arkadasınlasın istinye park ta askım ya sen iniver ben arka sokağa parkedip geliyorummu dicem
dizel de benzine yaklastı abicim bence lpg düzenli olarak kontrol edildiği sürece hiçbir tehlikesi yok bu kapalı otoparka alınmama olayı da tamamen saçmalık.Japonya da lpg takılması için tesvik primi veriyolar.araç kullanılması yasak olan günlerde lpgli araçlara yasak uygulanmıyor yani bizimkilerin görgüsüzlüğü.
senede aslında 25000km yapıyorum genelde2.5 sene kullanıp veriyorum arabaları yani 50000km olmadan gidiyor araclarımız ailede dizel bana pek karlı gelmiyor acıkcası hee hani senede 40000 yaparım ok ozamanda bizim gibi istanbul içi paso gezen icin gereksiz dizel psikolojik ekonomi bence benim için alırken zaten 10000tl fazlasını istiyorlar dizellerde ben almadan 300c 3.0dizel düsünmüstüm vergisi cart curt alırken .ile benzinliden pahlıydı
dizel de benzine yaklastı abicim bence lpg düzenli olarak kontrol edildiği sürece hiçbir tehlikesi yok bu kapalı otoparka alınmama olayı da tamamen saçmalık.Japonya da lpg takılması için tesvik primi veriyolar.araç kullanılması yasak olan günlerde lpgli araçlara yasak uygulanmıyor yani bizimkilerin görgüsüzlüğü.
saçma ozmn devlet honda toyota ile anlaşsın direk lpg motorlu araç üretsin
Şu Hybrid yada elektrikli motorlar yaygınlaşsada artık herkes rahatlasa, benzin ve mazota artık yapıcak birşey yok böyle yükselmeye devam edicek gibi gözüküyor
Şu Hybrid yada elektrikli motorlar yaygınlaşsada artık herkes rahatlasa, benzin ve mazota artık yapıcak birşey yok böyle yükselmeye devam edicek gibi gözüküyor
fluence yapsa bir 200 400 km yol bide benzinliklere hızlı sarj gelse 1 gün düşünmeden alıcam ama biraz daha geliştirilmesi lazım bu işin.
Daha önce de söylemiştim ama aslında Hybrid çok da verimli bir araç değil.Yani eğer işi termik santrallerdeki verimlere kadar götürüp ince hesap yaparsak ki termik santral %35-37 verimle çalışıyor ortalama olarak benzinli bir araçla aynı verimde ve maliyetlerde oluyor.Nereden biliyorum?Biz bunu derste oturup hocayla birlikte hesapladık
Ki asıl sorun akülerin aşırı derecede ağır olmasından kaynaklanıyor.Eğer uzun menzilli bir araç yapmak istenirse aracın altını aküyle doldurmamız gerekir bu da 2-2.5 ton oluyor normal bir araç için...Sarfiyatı artırıyor...Bu yüzden şu anda çok fazla elektrik motoru ile km yapamıyorlar.Öncelikle akülerin hafifletilmesi gerekiyor o da yine maliyeti artırıyor.Bakalım ilerleyen zamanlarda görücez...
Daha önce de söylemiştim ama aslında Hybrid çok da verimli bir araç değil.Yani eğer işi termik santrallerdeki verimlere kadar götürüp ince hesap yaparsak ki termik santral %35-37 verimle çalışıyor ortalama olarak benzinli bir araçla aynı verimde ve maliyetlerde oluyor.Nereden biliyorum?Biz bunu derste oturup hocayla birlikte hesapladık
Ki asıl sorun akülerin aşırı derecede ağır olmasından kaynaklanıyor.Eğer uzun menzilli bir araç yapmak istenirse aracın altını aküyle doldurmamız gerekir bu da 2-2.5 ton oluyor normal bir araç için...Sarfiyatı artırıyor...Bu yüzden şu anda çok fazla elektrik motoru ile km yapamıyorlar.Öncelikle akülerin hafifletilmesi gerekiyor o da yine maliyeti artırıyor.Bakalım ilerleyen zamanlarda görücez...
Ampera'yı inceledin mi? dediğin gibi aracın altı akü dolu, bu aküyle menzili 80km'ye kadar. (araştırmalara göre insanlar araçlarını günde ort. 40-80 km kullanıyormuş yani akşam şarj ettiğin araba gündüz kullanıma hazır olacak)
akü bitince 1.4 benzinli motor devreye giriyor ama bu tekerlere güç aktarmıyor sadece aracı şarj ediyor. yani normal araçlardaki gibi gaza yüklenmen ile anlık tüketim 30-40 litrelere fırlayıp gitmiyor, benzinli motorun sabit bir devri ve sabit tüketimi var. oda 100km'de 1,6 litre yakıyormuş yanlış hatırlamıyorsam. bu motor ile de menzili 500 km'ye çıkıyor.
aracın gücünü sürekli elektrik motoru sağladığı için sabit ve çok yüksek bir torku var, yalan olmasın ama 370nm diye hatırlıyorum.
İstanbulpark'da çalışma yapısını tam anlayamamıştım ama dönünce biraz araştırdım, hoşuma gitti Ampera
Ampera gerçekten benim de hoşuma gitti ve söylenen değerler güzel.Ancak bir sıkıntı var ki Ampera'ya sahip olmak için ne kadar ödememiz gerekicek,vergilendirme nasıl olucak? Yani gerçekten kağıt üzerindeki veriler güzel ama pratikte nasıl olur beni düşündürüyor.Ama verim olarak benzinli araçlarda çok çok verimli aletler değiller belki bir alternatif olabilir.
Yorum