Ben 65 binde sübap ları değiştirttim, motor açılması gerekiyordu başka bir sorun yüzünden açılmışken sübap larda çelik olarak değiştirildi, motor lpg veya sübap ile alakalı açılmadı bu arada. süpablar da çok büyük bir sorun yoktu bi 65 bin daha gider dendi. ama ben hazır açılmışken çelik olsun dedim, şimdi kafam daha bri rahat.
Lpg kaç km'de takılmıştı sizin araca?
2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
Ben 65 binde sübap ları değiştirttim, motor açılması gerekiyordu başka bir sorun yüzünden açılmışken sübap larda çelik olarak değiştirildi, motor lpg veya sübap ile alakalı açılmadı bu arada. süpablar da çok büyük bir sorun yoktu bi 65 bin daha gider dendi. ama ben hazır açılmışken çelik olsun dedim, şimdi kafam daha bri rahat.
Arkadaşlar tekrar tekrar söylüyorum, lütfen bu konuya dikkat edin. Opel Türkiye 1.6T Insignia lara LPG kiti önermiyor. Bu nedenle de hiçbir LPG firması ile uygulama ve garanti natlaşması yok Bu garanti koşulu sadece servis bazlı yapılıyor. Siz tutup Ankara'da A yetkili servsine LPG taktırıp başka bir şehirde sorun yaşarsanız o şehirdeki B servisi aracınızı LPG kaynaklı garanti dışına alacaktır. Haa bu iki servisin ilişkileri iyidir o zaman garanti işler. Ama dediğim gibi Opel Tükiye'nin verdiği ve tüm yetkili servislerde geçerli olan bir LPG garantisi yok
Ben 65 binde sübap ları değiştirttim, motor açılması gerekiyordu başka bir sorun yüzünden açılmışken sübap larda çelik olarak değiştirildi, motor lpg veya sübap ile alakalı açılmadı bu arada. süpablar da çok büyük bir sorun yoktu bi 65 bin daha gider dendi. ama ben hazır açılmışken çelik olsun dedim, şimdi kafam daha bri rahat.
Lpg kaç km'de takılmıştı sizin araca?
5.000 km takıldı
O zaman iyi dayanmış sizin süpablar,maşallah... Arabayı sakin mi kullanıyorsunuz,bu başarıyı neye borçlusunuz? Biz de ona göre kullananalım,aracımda 8.000 km'de takılmış Brc marka lpg sistemi var,aracım şu anda 35.500 km'de...
2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
bunun için bir gayret sarfetmedim. Genelde uzun yol yaptım, agresif kullandığım dönem daha fazla özellikle 60 bin bakımına girmeden önce süpablarıda değiştireceğim için aracı 2 bin km kadar oldukça zorladım.
Aracı agresif kullansanız da sorun olmuyor 4 bin devirden sonra sistem otomatik olarak benzine alıyor.
Benim en çok dikkat ettiğim husus şudur, durup stop etmeden önce benzine alırım içindeki gazı bitirmeye çalışır öyle stop ederim yani duracağım yere gelmeden 200 300 metre önce benzine alırım ve durduktan sonra 30 40 saniye sonra stop ederim çalıştırdığımda da en az bir dakika beklerim hareket etmeden önce.
Ha birde sabit bir gaz markası kullandım oda opet oldu opetin oktanı yüksek piyasadaki en kaliteli gaz durumunda, petrol ofisinin gazıda iyi ama opetin kadar kaliteli değil ama uzun yol yaptırıyor
LPG ye karşı olanlarda var onaylayanlarda. LPG sisteminin performans olarak hiçbir kaybını görmedim, Şuan bir depo benzini doldurdupumda 350 TL ye yakın para ödüyorum ve bilgisayar menzil olarak 730 km gösteriyor ben 1000 km yi gazla 190 liraya yapıyorum. 6 ayda 13 bin km yapan biri olarak gaz benim için ilaç ilaç Sübpalarıda 60 bin bakımı ile triger falan filan 1.500 tl ye çelik yaptırdığımı baz alırsak, şimdi kafam daha bir rahat
Hayırlısı bakalım,inşallah benimki de sorun çıkartmaz.Sakin kullanıyorum ama bakalım artık nasip...Benimki 120 Tl ile 340 km yapıyor şehiriçi,biraz fazla mı nedir? 1.000 KM'yi iyi yapıyormuş sizinki 190 Tl'ye. Benimki şehirdışı da o kadar gitmez sanırım.Hangi marka sizin lpg sistemi?
2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
Ben 65 binde sübap ları değiştirttim, motor açılması gerekiyordu başka bir sorun yüzünden açılmışken sübap larda çelik olarak değiştirildi, motor lpg veya sübap ile alakalı açılmadı bu arada. süpablar da çok büyük bir sorun yoktu bi 65 bin daha gider dendi. ama ben hazır açılmışken çelik olsun dedim, şimdi kafam daha bri rahat.
Hocam celik subaplardan sonra sıkıntı yasadiniz mi? Yakitta veya cekiste? Ayrica nerede yaptirdiniz yetkili serviste mi? Son sorum motor niye acilmak zorunda kalmisti)
Tesekkurler
İşlerim baya yoğun gidiyor, okul da bastırınca çok bakamadım siteye.
Soru soran arkadaşlar olmuş; aracımda LPG dönüşümü sonucu sadece iki kez fakir karışım sebebiyle motor arıza lambası yandı, ilk kez kendisi söndü ikincisinde kapsamlı bir ayar yapıldı bir daha yanmadı -ki bunlar montajdan sonraki 1-2 hafta içerisinde oldu.
Montaj ve işçilik dahil olmak üzere hiçbir sorun yaşamadım, eşim aracı hergün kullanıyor.
LPG li araç kullanan arkadaşlara bir tavsiyem olacak; belli başlı büyük firmalar veya emin olduğunuz belli istasyonlar dışında LPG kullanmayın, ben kredi kartı kampanyaları yüzünden birkaç farklı yerden aldım; çekiş yada tekleme sıkıntısı olmadı ancak aynı miktar yakıt ile menzil %15-20 değişiyor bazı istasyonlarda aman dikkat edin.
Bu arada havalar soğuyunca tüketim çılgın şekilde düştü ama kış lastiklerini taktırdık ne olur bakacağım.
180 hp 2009 insigniya aracıma 16000 de landirenzo servis tarfından 2010 da takıldı. Şimdi 65500 de yakıt sarfiyatı lpg 2 tl iken şehir içi 22 şehir dışı 19 kuruştu.Şimdi 70 tl ile şehir içi 2.6 dan 200-220 km falan gidiyor. Bu kısmı çok iyide 60000 bakımına gittiğimde ve hala devam eden rölanti sorunu ısınmadan kalkarsan gaz yememe ısrar edersen durma sorunları var. Servistekiler kurnaz ne çelik subap ne subap erimesi hiçbirşeyden söz etmeyip bujileri değiştirdik iyi olabilir deyip beni şutladılar 1150 tl aldılar ertesi gün aynı arıza olunca götürdüm bir hafta kaldı 1400 tl conta ve kapak değişecek dediler. Ben de güvenemedim. Adamlar kendi taktıkları ve bakımını yaparken güzelce para aldıkları işe sahip çıkmıyorlar. Burası bursa opel neskar yalova yolu yolu düşen dikkatli olsun. Herşey aracı satana kadar.
180 hp 2009 insigniya aracıma 16000 de landirenzo servis tarfından 2010 da takıldı. Şimdi 65500 de yakıt sarfiyatı lpg 2 tl iken şehir içi 22 şehir dışı 19 kuruştu.Şimdi 70 tl ile şehir içi 2.6 dan 200-220 km falan gidiyor. Bu kısmı çok iyide 60000 bakımına gittiğimde ve hala devam eden rölanti sorunu ısınmadan kalkarsan gaz yememe ısrar edersen durma sorunları var. Servistekiler kurnaz ne çelik subap ne subap erimesi hiçbirşeyden söz etmeyip bujileri değiştirdik iyi olabilir deyip beni şutladılar 1150 tl aldılar ertesi gün aynı arıza olunca götürdüm bir hafta kaldı 1400 tl conta ve kapak değişecek dediler. Ben de güvenemedim. Adamlar kendi taktıkları ve bakımını yaparken güzelce para aldıkları işe sahip çıkmıyorlar. Burası bursa opel neskar yalova yolu yolu düşen dikkatli olsun. Herşey aracı satana kadar.
2010 yılında montajını yaptırdığınız Landirenzo LPG kiti neydi ve yağlama sistemi var mıydı? "rölanti sorunu ısınmadan kalkarsan gaz yememe ısrar edersen durma " sorunları ne zaman baş göstermeye başladı?
Bende düşünüyorum ama bir türlü cesaret edemedim. Deneyimlerinizi paylaşmanızı sabırsızlıkla bekliyorum.
2009 İnsignia 1.6T Cosmo Teknik Gri+DVD800+Sunroof+Flexride+Infinity Ses Sistemi
Arkadaşlar geçtiğimiz cmt. fullediğim istasyondan bugün tekrar fulledim; tüketim değerim tam olarak 35lt ile 400km yani 100km de 8.75lt oluyor, bu tüketim değerinin %70 şehiriçi dur-kalk %30 çevre yolu olduğunu belirteyim.
Bu arada aracın gösterdiği ortalama tüketim 7.5lt gösteriyor burada daha önce bir arkadaş aracın gösterdiği ile gerçek tüketim arasın 1.2 lik bir çarpan olduğunu söylemişti bu veriler (1.16) o arkadaşın verileriyle tutarlı.
Son durum ile ilgili bilgi vereyim dedim; Araç şu anda 28300 km de, yaklaşık 11000 km dir LPG deyiz, sübap koruma yağı doldurtmak dışında servisle ilgim olmadı, aracın performansında, sabah soğuktaki rölantisinde, start-stop sisteminde herhangi bir sorun yok.
Yakında 30000 km bakımı için opisin yolunu tutacağım özellikle kendilerinden aracı dikkatle incelemelerini rica edeceğim, hissedemediğim herhangi bir sorun olup olmadığını kontrol ettireceğim.
Yorum