Arkadaşlar Merhabalar,
Malumunuz benzin fiyatları rekor üzerine rekor kırarken şu LPG işini ciddi anlamda değerlendireyim dedim, biraz çevreden, biraz netten, biraz da OSTİM ortamından derlediğim anonim bilgileri sizlerle paylaşayım istedim;
Genel olarak Insignia ve LPG kelimeleri yan yana geldiğinde alerjik bir reaksiyon oluyor, özellikle aracın piyasaya çıktığı 2009 yılından 2010 un sonlarına kadar motoru doğru dürüst tanımadan o ana kadarki araçlarda kullanılan kitlerin tümüyle yeni turbo 1.6 lara uygulanması sonucu ciddi sayıda sorun yaşayan olmuş. Bizim sitemizde de böyle tatsız durumlar yaşamış arkadaşlar mevcut, zaten piyasadaki genel kanı 1.6T lerin LPG ile uyumlu olmadığı ve bu dönüşümün riskli olduğu yönünde.
1.4T lere gelirsek; çok araştırmama rağmen LPG sisteminden kaynaklı bir sorun yaşayan 1.4T Insignia bulamadım, bizim araçların yurdumuz piyasasında henüz 1 senelerini ancak doldurduklarını göz önünde bulundurarak yurtdışı kaynaklar ve Astra J ler üzerinde durdum.
1.4T 140 BG Opelin fabrika çıkışı LPG li olarak üretmeyi seçtiği model, sitemizde de paylaşıldığı gibi bu aracın motoru bizim 1.4T ile birebir aynı değil, ancak yapılan değişiklikler motorun sübapları ile sınırlı kalmış, bu durum 1.6T lerin aksine 1.4T lerde yumuşak karnımız sübaplar dışında kalan parçaların LPG ye dirençli olduğunu gösteriyor.
Türkiyeye gelirsek, piyasada birçok LPG li 1.4T Astra J mevcut; bu araçlar arasında sorun yaşayanlar bulunmakla beraber sübaplar dışında sorun yaşayan bir 1.4T bilgisine ulaşamadım, söz konusu araçlar yağ veya benzin katkılı çalışan kitler yerine kuru LPG ile çalışan kitler kullanan araçlar.
Şu anda araçlarımız için uygun dönüşüm kitlerini marka bazında incelediğimizde istisnasız tüm markalarda ya yağlama sisteminin yada benzin katkısının kullanıldığını görüyoruz, benzin katkısı tüketimi arttırdığından artık azalarak bitme eğiliminde, yağlama sistemleri daha ağır basıyor.
Aşağı yukarı tüm markalar daha önce yaşanan sıkıntıları yaşamak istemeyen kullanıcılar için sigorta opsiyonunu kullanıyorlar; araçların motorları LPG kökenli arızalara karşı sigortalanıyor, bu sigortaları yapan şirketlerden birinde tesadüfen bulduğum bir tanıdık risk ve primlerin düşük olduğunu, ilk baştakı sıkıntılardan sonra şu anda ciddi bir dönüş yaşamadıklarını söyledi, bunu da belirteyim.
Bu işleri kurcalayınca başka markalardaki sorunlar hakkında da bilgi sahibi oldum; örneğin LPG ile en uyumlu araç olarak bilinen Ford Focusların 2010 ve sonrası modellerinin de bizim gibi hafif alaşım sübaplı olduğunu, kuru tip LPG li tiplerinin sübap yüzünden sık sık motor indirdiğini, VW TSI seri motorların bir türlü çözülemeyen LPG uyumsuzluğu sorununu gördüm, OSTİM de özel servis sahibi olan arkadaşım bu konuda saolsun epey bilgi sağladı.
Toplarsak;
- LPG kuru bir yakıt ve benzine göre daha yüksek sıcaklıkta yanıyor, bu sıcaklığı düşürebilen sistemlerle donatılan araçlarda montaj ve ayar uygun olursa sorun yaşanmıyor
- Opelin 1.4T motoru sübaplar dışında LPG ile uyumlu, 1.6T biraz daha sıkıntılı gözüküyor.
- LPG uyumsuzluğu Opelin tekelinde değil, birçok marka ve modelde motoru tanımadan ezbere takılan kitler veya kötü montaj yüzünden sorun yaşanabiliyor.
Bukadar veriyi topladın sen ne yapacaksın derseniz; bugün itibarı ile canavara LPG taktırmış durumdayım , Landirenzo ve Prins arasında kaldım, Opelin antlaşmalı firması olması ve tavsiye edilen güvenilir bir usta (Otobil - Önder Bey) bulmam sebebiyle Landirenzoyu tercih ettim.
Aracıma Turbo uyumlu Omega kit, Turbo uyumlu enjektörler, mekanik yağlama ve 47 LT simit tüp takıldı, 2 yıllık sigorta da yapıldı, umarım ihtiyaç duymam.
Aracımın dinamo verileri dönüşüm öncesi ve sonrasında eşit çıktı, tüketim için birşey söylemek için çok erken, depoyu fulledim kaç km yaptığını bitince yazarım.
İlk izlenimlerim performans anlamında bir fark olmadığı yönünde, en hoşuma giden nokta start-stop uyumu oldu; aracın motor sıcaklığı 50 derecenin üstündeyse araç stop ettiğinde tekrar benzinle çalışmıyor, direkt LPG ile çalışıyor bu durumun tasarrufu arttıracağını düşünüyorum.
Neyse şimdilik elimdeki bilgiler bu kadar, aracımı kullandıkça tecrubelerimi sizlerle paylaşacağım, herkese sevgiler, saygılar.
Malumunuz benzin fiyatları rekor üzerine rekor kırarken şu LPG işini ciddi anlamda değerlendireyim dedim, biraz çevreden, biraz netten, biraz da OSTİM ortamından derlediğim anonim bilgileri sizlerle paylaşayım istedim;
Genel olarak Insignia ve LPG kelimeleri yan yana geldiğinde alerjik bir reaksiyon oluyor, özellikle aracın piyasaya çıktığı 2009 yılından 2010 un sonlarına kadar motoru doğru dürüst tanımadan o ana kadarki araçlarda kullanılan kitlerin tümüyle yeni turbo 1.6 lara uygulanması sonucu ciddi sayıda sorun yaşayan olmuş. Bizim sitemizde de böyle tatsız durumlar yaşamış arkadaşlar mevcut, zaten piyasadaki genel kanı 1.6T lerin LPG ile uyumlu olmadığı ve bu dönüşümün riskli olduğu yönünde.
1.4T lere gelirsek; çok araştırmama rağmen LPG sisteminden kaynaklı bir sorun yaşayan 1.4T Insignia bulamadım, bizim araçların yurdumuz piyasasında henüz 1 senelerini ancak doldurduklarını göz önünde bulundurarak yurtdışı kaynaklar ve Astra J ler üzerinde durdum.
1.4T 140 BG Opelin fabrika çıkışı LPG li olarak üretmeyi seçtiği model, sitemizde de paylaşıldığı gibi bu aracın motoru bizim 1.4T ile birebir aynı değil, ancak yapılan değişiklikler motorun sübapları ile sınırlı kalmış, bu durum 1.6T lerin aksine 1.4T lerde yumuşak karnımız sübaplar dışında kalan parçaların LPG ye dirençli olduğunu gösteriyor.
Türkiyeye gelirsek, piyasada birçok LPG li 1.4T Astra J mevcut; bu araçlar arasında sorun yaşayanlar bulunmakla beraber sübaplar dışında sorun yaşayan bir 1.4T bilgisine ulaşamadım, söz konusu araçlar yağ veya benzin katkılı çalışan kitler yerine kuru LPG ile çalışan kitler kullanan araçlar.
Şu anda araçlarımız için uygun dönüşüm kitlerini marka bazında incelediğimizde istisnasız tüm markalarda ya yağlama sisteminin yada benzin katkısının kullanıldığını görüyoruz, benzin katkısı tüketimi arttırdığından artık azalarak bitme eğiliminde, yağlama sistemleri daha ağır basıyor.
Aşağı yukarı tüm markalar daha önce yaşanan sıkıntıları yaşamak istemeyen kullanıcılar için sigorta opsiyonunu kullanıyorlar; araçların motorları LPG kökenli arızalara karşı sigortalanıyor, bu sigortaları yapan şirketlerden birinde tesadüfen bulduğum bir tanıdık risk ve primlerin düşük olduğunu, ilk baştakı sıkıntılardan sonra şu anda ciddi bir dönüş yaşamadıklarını söyledi, bunu da belirteyim.
Bu işleri kurcalayınca başka markalardaki sorunlar hakkında da bilgi sahibi oldum; örneğin LPG ile en uyumlu araç olarak bilinen Ford Focusların 2010 ve sonrası modellerinin de bizim gibi hafif alaşım sübaplı olduğunu, kuru tip LPG li tiplerinin sübap yüzünden sık sık motor indirdiğini, VW TSI seri motorların bir türlü çözülemeyen LPG uyumsuzluğu sorununu gördüm, OSTİM de özel servis sahibi olan arkadaşım bu konuda saolsun epey bilgi sağladı.
Toplarsak;
- LPG kuru bir yakıt ve benzine göre daha yüksek sıcaklıkta yanıyor, bu sıcaklığı düşürebilen sistemlerle donatılan araçlarda montaj ve ayar uygun olursa sorun yaşanmıyor
- Opelin 1.4T motoru sübaplar dışında LPG ile uyumlu, 1.6T biraz daha sıkıntılı gözüküyor.
- LPG uyumsuzluğu Opelin tekelinde değil, birçok marka ve modelde motoru tanımadan ezbere takılan kitler veya kötü montaj yüzünden sorun yaşanabiliyor.
Bukadar veriyi topladın sen ne yapacaksın derseniz; bugün itibarı ile canavara LPG taktırmış durumdayım , Landirenzo ve Prins arasında kaldım, Opelin antlaşmalı firması olması ve tavsiye edilen güvenilir bir usta (Otobil - Önder Bey) bulmam sebebiyle Landirenzoyu tercih ettim.
Aracıma Turbo uyumlu Omega kit, Turbo uyumlu enjektörler, mekanik yağlama ve 47 LT simit tüp takıldı, 2 yıllık sigorta da yapıldı, umarım ihtiyaç duymam.
Aracımın dinamo verileri dönüşüm öncesi ve sonrasında eşit çıktı, tüketim için birşey söylemek için çok erken, depoyu fulledim kaç km yaptığını bitince yazarım.
İlk izlenimlerim performans anlamında bir fark olmadığı yönünde, en hoşuma giden nokta start-stop uyumu oldu; aracın motor sıcaklığı 50 derecenin üstündeyse araç stop ettiğinde tekrar benzinle çalışmıyor, direkt LPG ile çalışıyor bu durumun tasarrufu arttıracağını düşünüyorum.
Neyse şimdilik elimdeki bilgiler bu kadar, aracımı kullandıkça tecrubelerimi sizlerle paylaşacağım, herkese sevgiler, saygılar.
Yorum