Prins Direct Liqui Max sistemi
Prins Direct Liqui Max, tek yakıt veya çift yakıtla kullanım için aracın standart yakıt sistemiyle paralel olarak çalışan, master-slave bir sistemdir.
Prins Direct Liqui Max sistemi direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için dizayn edilmiştir. Direkt enjeksiyon; yakıtın, manifold yerine (port yakıt enjeksiyonu), yüksek basınç (20-200 bar) altında direkt silindir içine enjekte edilmesi demektir. Sistem, sıvı LPG’yi yüksek basınç altında silindirin içine enjekte etmek için; modifiye edilmiş bir yüksek basınç yakıt pompası ile benzin sisteminin yakıt enjektörlerini kullanır. Böylece emme manifoldunun ayrıca delinmesine gerek kalmaz
Direct Liqui Max sistemi, orijinal benzin enjeksiyonu ile eşdeğer bir teknolojide olup ve mevcut elektronik düzenler ve bileşenlerden maksimum derecede faydalanmayı sağlar . Direct Liqui Max sistemi ile sürücü, benzin veya LPG ile sürüş arasında fark hissetmez.
Prins’in Hollanda üniversiteleri ile yaptığı detaylı araştırmalar, LPG’nin direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için çok elverişli bir yakıt olduğunu göstermiştir. LPG kullanımı motor verimini bariz şekilde arttırmaktadır. Bu durumda CO2 salınımını ekstra bir %10 oranında daha azaltmaktadır. Motor verimindeki artış LPG ‘nin kimyasal ve fiziksel özelliklerinin bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır.
Sistem 2011 başından itibaren birçok modelde uygulanabilir olacaktır.
Vialle LPi
Sıvı Püskürtmeli LPG Dönüşüm Kiti
Vialle LPi sistemi Türkiye'deki tek sıvı püskürtmeli LPG sistemidir ve aynı zamanda piyasadaki en modern ve en teknolojik lpg tesisatıdır. Multipoint sıvı enjeksiyon (dünya çapında patentli) sayesinde motorun orijinal gücü değişmemekte ve sürüş benzinli araç gibi olmaktadır.
Vialle LPi sıvı püskürtmeli LPG dönüşüm kiti taktırarak, LPG'nin Benzin karşısındaki fiyat ve vergi avantajından yararlanarak yüksek oranda tasarruf, aynı zamanda düşük karbondioksit salınımı sayesinde çevreyi koruyarak daha sağlıklı bir gelecek, diğer LPG dönüşüm kitlerine göre bakım gerektirmemesi, ayar gerektirmemesi gibi avantajları sayesinde maliyetsiz kullanım sağlarsınız.
cevabını aradığım sorular
1-arkadaşlar bu iki lpg markasının kullandığı özellik aynı şeymi?
2- bu sistem hassas subaplı araçlar(eriyen subaplar) için ideal bir yöntemmi?
3-her türlü araca uygulanabilirmi(Prins Direct Liqui Max sistemi direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için dizayn edilmiştir, diye belirtmiş ama Vialle Lpi sıvı püskürtmeli LPG dönüşüm kiti için böyle bir durum yok gibi )
4- direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar ne demek (benim araç 2009 astra h enjoy Z16XER motor bu kategoriye giriyormu)
5 -bu yöntemler(Prins Direct Liqui Max sistemi , Vialle Lpi sıvı püskürtmeli LPG dönüşüm kiti)
yağlama sistemine olan ihtiyacı ortadan kaldırıyormu?
Yorum