Arkadaşlar hepinize Merhaba. 2011 Model 1.6 turbo 180 hp 76.000 km deki aracıma istanbulda çok ünlü bir yere (ismini vermek doğru mu değil mi bilmediğim için yazmadım) Lavato obd2 major regulatör bir kit taktırdım. Montaj 11 Ocak 2020 de yapıldı. Benzinde hiç bir problem yaşamadığım aracımda lpg montajı sonrasında bazı sorunlar yaşadım. Sistem montajlandıktan sonra eve dönerken gazdan ayağımı çekip tekrar gaza bastığımda kesinti ve vuruntu olduğunu fark ettim. Aracı benzine alıp tekrar aynı senaryoyu test ettim ve hiç bir sorun yoktu. Aynı test defalarca lpg de yaptım aynı sorunun devam ettiğini fark ettim. Montaj yaptırdığım yeri aradım ve durumu izah ettim. 1000 km doldurup kontrole gelmemi söylediler. Aracı günlük kullanımlarda hızlanmalarda ve anlık sollamalarda kullanmak artık elzem olduğu için bu süreyi bekleyemedim ve araştırmaya başladım. Forum aracılığı ile Ahmet Nalbantoğlu bey ile tanıştık ve kendisine aracı götürdüm. Aracıma montaj sonrası afr ayarı yapılmıştı ama ben Ahmet Bey'e bizzat yaptırmak istedim ve teste cıktık. Aracı kendisi kullandı ve sorunu fark etti. Bir kaç ayar iyileştirmesi yapıldı. Eskiye nazaran azalsada maalesef tam olarak ortadan kalkmadı. Bu sorunun ayar ile ilgili olmadığını düşündüm çünkü Ahmet bey bu konuda oldukça başarılı. Tekrar montaj yaptırdığım yere gittim ve 2 farklı usta ile 2 farklı teste cıktık. İlk teste çıkan usta enjektörleri değiştirdi, enjektör borularını daha da kısalttı. Nozul çapları 2.4 mm den 2.2 mm ye düşürdü. Bir sürü senaryo uygulandı ama sonuç nafile. Aracıma lpg montajı öncesi NGK ZFR6BP-G 1748 buji taktırdım. Bu sorun sonrası bobin şüphesi ile Orjinal GM bobin aldım ve değiştirdim. Bahsettiğim anlık hızlanmalardaki vuruntu/tekleme maalesef hala devam ediyor. Map sensörü değiştirildi durum aynı. En son teste cıktığımız usta " aracın şanzıman ya da motor takozu" kaynaklı olduğunu iddia etti ancak kendisine bu sorunun benzinde de hissedilmesi gerekir dediğimde çeşitli bahaneler ile beni sorunun takoz kaynaklı olduğunu ikna etmeye çalıştı. Bu konu ile ilgili bir çok arkadaşa ulaştım, sağolsunlar hepsi bir şekilde yardım/destek vermeye çalıştı. Bu arada son test sonrası nozullar tekrar 2.4 mm ile değiştirildi. Toparlayacak olursak şuan aracımda daha önce benzinde karşılaşmadığım ilk çalışma sonrası gaza geçerken hafif vuruntular/teklemeler, ani hızlanma isteklerinde kesintiler/teklemeler mevcut. Sıfır aldığım bobin/buji kontrol edildi atlama yok. Siz değerli arkadaşlardan konu hakkında yorum ve önerilerinize ihtiyacım var. 180 HP bu araç için lavato obd2 yeterli mi? Enjektör hızları yavaş olabilir ve soruna bu neden olabilir mi? 2.4 nozul çapı bu araç için yeterli mi? değilse soruna bu sebep oluyor olabilir mi? Başka montaj bayileri ile görüşüp fikirlerini aldığımda hepsi prins vsi2 önerdiler ve lavatonun bu araç için yetersiz olduğunu söylediler. Siz konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Bu kiti söktürmek için yasal süreç nedir? Henüz sistemi ruhsata işlettirmedim. Sürekli bayiye git gel yapmaktan, yol testiine çıkmaktan inanın yoruldum. Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Opel insignia 1.6 180 beygir çözülemeyen lpg de vuruntu / tekleme
Collapse
X
-
Özel mesajda da belirtmiştim,buradan da tekrar yazayım.Benim aracımda atiket mevcut ve candan müh.taddilatı yapmıştı.Firma ismini belirtmekte sakınca görmüyorum keza LPG başlığı altında firmayı belirtmiştim.Gerek Ahmet bey gerekse Candan müh.Aracım için 2,8mm nozzlu olmazsa olmaz demişti.Enjektör süresi goldda yeterli olduğu söylendi ve uygulama bu setuplar çerçevesinde yapıldı.En ufak bir şikayetim yok, enjektör süresini mutlaka öğretnin, nozzle ların neden 2,4mm seçildiğini soruni keza benim ve LPG başlığı altında konu açanların çoğunda nozzle 2,8mm.
-
Orjinal yazı sahibi: hayabusa View PostÖzel mesajda da belirtmiştim,buradan da tekrar yazayım.Benim aracımda atiket mevcut ve candan müh.taddilatı yapmıştı.Firma ismini belirtmekte sakınca görmüyorum keza LPG başlığı altında firmayı belirtmiştim.Gerek Ahmet bey gerekse Candan müh.Aracım için 2,8mm nozzlu olmazsa olmaz demişti.Enjektör süresi goldda yeterli olduğu söylendi ve uygulama bu setuplar çerçevesinde yapıldı.En ufak bir şikayetim yok, enjektör süresini mutlaka öğretnin, nozzle ların neden 2,4mm seçildiğini soruni keza benim ve LPG başlığı altında konu açanların çoğunda nozzle 2,8mm.
Yorum
-
Merhaba 2010 1.6t zavolli lpg araç aldım 15 gün oldu lpgde aşırı tekleme yapıyor arıza lambası yaktı hemen benzine aldım servise gittim benzinde hiç sorun yok bobin değişti buji değişti 2 gün benzinde bindim hiç sorun yok ancak sorun lpg de dediler lpg sutası baktı enjektör değişti baktı falan halen sorun devam ediyor. yarıdmlarınızı bekliyorum arkadaşlar
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: hicoo View PostMerhaba 2010 1.6t zavolli lpg araç aldım 15 gün oldu lpgde aşırı tekleme yapıyor arıza lambası yaktı hemen benzine aldım servise gittim benzinde hiç sorun yok bobin değişti buji değişti 2 gün benzinde bindim hiç sorun yok ancak sorun lpg de dediler lpg sutası baktı enjektör değişti baktı falan halen sorun devam ediyor. yarıdmlarınızı bekliyorum arkadaşlar
Yorum
-
benim araç 1.6 t 180 bg 2009 lndirenzo lpg var
özellikle soğuk havalarda ve motor soğukken tüpe geçtiğinde stop ediyordu ve vuruntulu çalışyordu ama benzinde saat gibi bu kış böyle oldu
ama daha önce dikkatimi çekti genelde shellden alıyordum aygazdan aldığımda hem tekleme yapıyor hemse km az gidiyordu
landirenzo bayisini arayıp arabadaki sorunu anlattım
direk aygazdan lpg aldın mı dedi evet diyince aygazdan aldıysan yapar dedi
enjektörlerin içinde donma yapıyor motor ısınınca yapmaz dedi aynen de öyle oluyordu
(açıklamasını teknik olarak tam yazamadım sizin kadar bilgili değilim)
bulunduğum yerde shell gaz yok ama
petrol ofisinden alıyorum tekleme çok azaldı
Yorum
Yorum