Merhabalar, 4 ay önce 2012 1.4 insignia aracımın termostat müşürü arızalandığı için termostatı komple yenilettim.. 1 ay önce, sanıyorum lpg kaynaklı bir ayar hatasından motor çok ısınmaya başladı (ısınmanın fazla olduğunu araçtan indiğimde egzozdan gelen çıtır çıtır soğuma sesinden tahmin ettim ama çok önemsememiştim) ve birkaç gün sonra aşırı basınçtan devirdaim, yedek depoya giden ince hortum ve radyatörden motora su gidişini sağlayan kalın hortumun motora girdiği noktadan su kaçağı oldu.. Su sıkışmış ve dışarı çıkmaya çalışır bir hali vardı.. Bu olay yaşanırken termostat tarafındaki kalın hortum sıcak değilken diğer taraftaki kalın hortuma el değmiyordu.. Anladığım kadarıyla termostat açılmadığı için oldu, bu durum 12 kmlik kısa yolculuk sonucunda gerçekleşmişti ve ilginçtir gösterge 90 ı geçmemişti..
Ertesi gün servise gitmeden evvel rolantide aracı çalıştırdım, bir süre sonra termosrat tarafındaki hortum ısındı ve su kaçağı oluşmadı.. Öncelikle lpg nin ayarını kontrol ettirdim, bir obd2 cihazı satın alıp araçtaki anroid ekrana torque uygulaması yükledim ve aracı takibe aldım, yaklaşık bir ay oldu, araç hareket halindeyken motor suyu sıcaklığı 105 dereceye ulaşana kadar termostat açılmıyor, açılınca 100 dereceye iniyor sonra tekrar 105, ışıklarda beklerken 108 ekadar çıktığını gördüm.. durduğumda aracı stop etmeden beklediğimde ise 109 dereye ulaşınca fanın çalıştığını tespit ettim.. Hiç 110 olmadı.. İki kez de hiç aracı yürütmeden rolantide bekleyip ölçtüm, bu defa 99 derecede fan açılıyor ve 90a düşüyor, bekletince tekrar 99, fan, 90, aynı döngü..
Öncelikle ölçümlerde bir sorun var mı, bilgisi olanlardan yorum bekliyorum.. Ve yaşadığım sorunun nedeni hakkında tahmini olan var mı? Termostatın değerlerinden ve sağlığından emin olmadan kaçak llan kısımları yeniletmek istemiyorum, tekrar ederse diye.. Şayet termostatımda da hata varsa onu da yeniletmek gerekecek..
Ertesi gün servise gitmeden evvel rolantide aracı çalıştırdım, bir süre sonra termosrat tarafındaki hortum ısındı ve su kaçağı oluşmadı.. Öncelikle lpg nin ayarını kontrol ettirdim, bir obd2 cihazı satın alıp araçtaki anroid ekrana torque uygulaması yükledim ve aracı takibe aldım, yaklaşık bir ay oldu, araç hareket halindeyken motor suyu sıcaklığı 105 dereceye ulaşana kadar termostat açılmıyor, açılınca 100 dereceye iniyor sonra tekrar 105, ışıklarda beklerken 108 ekadar çıktığını gördüm.. durduğumda aracı stop etmeden beklediğimde ise 109 dereye ulaşınca fanın çalıştığını tespit ettim.. Hiç 110 olmadı.. İki kez de hiç aracı yürütmeden rolantide bekleyip ölçtüm, bu defa 99 derecede fan açılıyor ve 90a düşüyor, bekletince tekrar 99, fan, 90, aynı döngü..
Öncelikle ölçümlerde bir sorun var mı, bilgisi olanlardan yorum bekliyorum.. Ve yaşadığım sorunun nedeni hakkında tahmini olan var mı? Termostatın değerlerinden ve sağlığından emin olmadan kaçak llan kısımları yeniletmek istemiyorum, tekrar ederse diye.. Şayet termostatımda da hata varsa onu da yeniletmek gerekecek..
Yorum