Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Termostat kaç derecede açaıyor?

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Termostat kaç derecede açaıyor?

    Merhabalar, 4 ay önce 2012 1.4 insignia aracımın termostat müşürü arızalandığı için termostatı komple yenilettim.. 1 ay önce, sanıyorum lpg kaynaklı bir ayar hatasından motor çok ısınmaya başladı (ısınmanın fazla olduğunu araçtan indiğimde egzozdan gelen çıtır çıtır soğuma sesinden tahmin ettim ama çok önemsememiştim) ve birkaç gün sonra aşırı basınçtan devirdaim, yedek depoya giden ince hortum ve radyatörden motora su gidişini sağlayan kalın hortumun motora girdiği noktadan su kaçağı oldu.. Su sıkışmış ve dışarı çıkmaya çalışır bir hali vardı.. Bu olay yaşanırken termostat tarafındaki kalın hortum sıcak değilken diğer taraftaki kalın hortuma el değmiyordu.. Anladığım kadarıyla termostat açılmadığı için oldu, bu durum 12 kmlik kısa yolculuk sonucunda gerçekleşmişti ve ilginçtir gösterge 90 ı geçmemişti..
    Ertesi gün servise gitmeden evvel rolantide aracı çalıştırdım, bir süre sonra termosrat tarafındaki hortum ısındı ve su kaçağı oluşmadı.. Öncelikle lpg nin ayarını kontrol ettirdim, bir obd2 cihazı satın alıp araçtaki anroid ekrana torque uygulaması yükledim ve aracı takibe aldım, yaklaşık bir ay oldu, araç hareket halindeyken motor suyu sıcaklığı 105 dereceye ulaşana kadar termostat açılmıyor, açılınca 100 dereceye iniyor sonra tekrar 105, ışıklarda beklerken 108 ekadar çıktığını gördüm.. durduğumda aracı stop etmeden beklediğimde ise 109 dereye ulaşınca fanın çalıştığını tespit ettim.. Hiç 110 olmadı.. İki kez de hiç aracı yürütmeden rolantide bekleyip ölçtüm, bu defa 99 derecede fan açılıyor ve 90a düşüyor, bekletince tekrar 99, fan, 90, aynı döngü..
    Öncelikle ölçümlerde bir sorun var mı, bilgisi olanlardan yorum bekliyorum.. Ve yaşadığım sorunun nedeni hakkında tahmini olan var mı? Termostatın değerlerinden ve sağlığından emin olmadan kaçak llan kısımları yeniletmek istemiyorum, tekrar ederse diye.. Şayet termostatımda da hata varsa onu da yeniletmek gerekecek..

  • #2
    Kardeş , senin sorunun lpg ile , 105 derece çok yüksek sıcaklık, motor aşırı ısınıyor,
    yüksüz motorda fan 95 derecelerde açar , yürüdüğü takdirde de eksik soğutma sıvısı
    olmadığı takdirde kolay kolay 99 dereceyi görmez, ben 100 derecede silindir kapağı
    çatlatmıştım susuzluk yüzünden.
    Hava yakıt karışımı ayarı yapan bir arkadaşımız vardı, galiba Ankara'daydı, bu ayar
    olması gerektiği gibi değilse (şom ağızlılık yapmak istemem ama) yakında eksoz subapları
    yanabilir.

    Yorum


    • #3
      Sizin bu sorununuz opelim.nettede çok tartışılan bir konu. Bir bilgiye göre Türkiyeye gelen opel araçlarda kuzey ülkelerine giden araçlarla aynı termostat takılıyormuş. Ve bu termostat 95 derecede açıyormuş.İspanya gibi daha güneydeki ülkelere giden araçlarda farklı termostat varmışmış. Çoğu kullanıcı bahsettiğiniz şikayeti yaşıyor. Ve hatta siz OBD den sıcaklığı 105 derece okuduğunuz halde aracın hareret gosterggesı 90da sabit duruyordur. Bu durumu 85 derecede açan termostat değişikliği ile gidermişler.Ama 85 derecelik termostat tahmin edeceğiniz üzere türkiyede yetkılı servıslerde yok.

      Yorum


      • #4
        Merhaba, A16LET motorda termostat fişsiz olan model 92 derecede açıyor 98de fan 1. kademede açıyor bilginiz olsun. Sizin sistemde hava olabilir kontrol edilsin.
        Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
        +DVD 800 Navi
        +19" Jant
        +Prins Vsı 1.0

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: Şaman TÜRKSOY View Post
          Kardeş , senin sorunun lpg ile , 105 derece çok yüksek sıcaklık, motor aşırı ısınıyor,
          yüksüz motorda fan 95 derecelerde açar , yürüdüğü takdirde de eksik soğutma sıvısı
          olmadığı takdirde kolay kolay 99 dereceyi görmez, ben 100 derecede silindir kapağı
          çatlatmıştım susuzluk yüzünden.
          Hava yakıt karışımı ayarı yapan bir arkadaşımız vardı, galiba Ankara'daydı, bu ayar
          olması gerektiği gibi değilse (şom ağızlılık yapmak istemem ama) yakında eksoz subapları
          yanabilir.
          Selamlar Şaman Bey, LPG kaynaklı bile olsa aracın bir şekilde standartlara uygun şekilde kendini soğutması gerekmez mi? Suyu hergün kontrol ediyorum ve tamamlıyorum.. Araç hareketsizken Tahmin ediyorum 95 derecede termostat açılıyor (tam o noktada 93'e doğru bir gevşeme oluyor çünkü) 99'da fan açılıyor, 90'a inince fan susuyor.. Araç hareket halindeyken 105'e gelene kadar termostat hiç açılmıyor (104'ü görünce durup elimle kontrol ettim iki kez, termostatın bulunduğu hortum soğuk idi) 105' görünce termostat açılıyor 101'e kadar gevşeme oluyor sonra tekrar 105 döngü devam ediyor.. Işığa denk gelmezsem 105'i geçmemekle birlikte fan da çalışmıyor.. Ne zaman durur da beklersem 109'u görünce fan sesini duyuyoyum.. Hiç hareket etmeden beklediğimde her şey 10 derece erken yaşanıyor.. Aklım almadı.. Hava yakıt karışımından kastınız LPG'nin yolda yapılan ayarı ise onu güncellettim.. Bu arada verdiğim değerler ecudan aldığım değerler, tüm bunlar olurken kadrandaki sıcaklık daima 90'ı göstermekte..

          Yorum


          • #6
            Orjinal yazı sahibi: hayabusa View Post
            Sizin bu sorununuz opelim.nettede çok tartışılan bir konu. Bir bilgiye göre Türkiyeye gelen opel araçlarda kuzey ülkelerine giden araçlarla aynı termostat takılıyormuş. Ve bu termostat 95 derecede açıyormuş.İspanya gibi daha güneydeki ülkelere giden araçlarda farklı termostat varmışmış. Çoğu kullanıcı bahsettiğiniz şikayeti yaşıyor. Ve hatta siz OBD den sıcaklığı 105 derece okuduğunuz halde aracın hareret gosterggesı 90da sabit duruyordur. Bu durumu 85 derecede açan termostat değişikliği ile gidermişler.Ama 85 derecelik termostat tahmin edeceğiniz üzere türkiyede yetkılı servıslerde yok.
            Aynen dediğiniz gibi ecudan 109 dereceyi bile görsem paneldeki ibre 90 çakılı.. Harika bir bilgi verdiniz bana.. Ben bu sıkışma ve su kaçaklarının vb ısınma sebepli erken aşınma, yıpranma yaşayan parçaların (kronik diye yaftalanıp geçiliyor) sebebinin gereksiz ısınma olduğunu düşünmeye başladım.. Ve erken açılan termostat var mıdır diye hayal kuruyordum.. Umarım bulurum..

            Yorum


            • #7
              Orjinal yazı sahibi: yigitgasgil View Post
              Merhaba, A16LET motorda termostat fişsiz olan model 92 derecede açıyor 98de fan 1. kademede açıyor bilginiz olsun. Sizin sistemde hava olabilir kontrol edilsin.
              Tam da olması gerektiği gibi.. Benim araç 1.4 Turbo ama A16LET 1.6 Turbo mu?

              Yorum


              • #8
                İnsignia 1.4 Turbo motorun termostatı ile aynı biçimde olup 95 derecede açılan termostat arıyorum, bilgisi ve tavsiyesi olan var mı?

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: A Şükrü View Post
                  İnsignia 1.4 Turbo motorun termostatı ile aynı biçimde olup 95 derecede açılan termostat arıyorum, bilgisi ve tavsiyesi olan var mı?
                  Aradığım özellikte termostatı buldum.. 1.4 turbolar için özel olarak üretilmiş, 1 yıl garantili parça.. Umarım sorunsuz kullanabilirim..



                  Bir de termostatın ardından fan müşürünü de değiştirmek zorunda kalacak mıyım acaba, Yazın sıkışık trafikte sistemdeki tüm su ısındığı için termostatın erken açılması bir şeyi değiştirmeyecek.. Şu an araç yürürken radyatöer fanı 109 derecede açılıyor, araç kıpırdamazken boşta beklediğimdeyse 99 derecede açılıyor..

                  Yorum


                  • #10
                    Son zamanlarda birsey dikkatimi cekti. Sanirim termostatim acik kaliyor. Kullanim sirasinda gazdan ayagimi cekince yada dusuk devirlerde kullanirken, motor sicakligi dusmeye basliyor. Arac durdugunda da tekrar 90 dereceye yukselmeye basliyor. Gecenlerde Ankara-Izmit arasi yaptim rampa inislerde sicaklik 50 ye kadar dustu. Sehir ici kullanimda da keza oyle. Sabah motor sogukken sicaklik yukselmeye basliyor ama ne zaman ayagimi gazdan ceksem tekrar dusmeye basliyor. Temostati mi degistirmeliyiim yoksa baska bir yede mi ariza vardir?
                    2011 Sport Tourer 2.0 CDTI Cosmo

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: emrekeskin97 View Post
                      Son zamanlarda birsey dikkatimi cekti. Sanirim termostatim acik kaliyor. Kullanim sirasinda gazdan ayagimi cekince yada dusuk devirlerde kullanirken, motor sicakligi dusmeye basliyor. Arac durdugunda da tekrar 90 dereceye yukselmeye basliyor. Gecenlerde Ankara-Izmit arasi yaptim rampa inislerde sicaklik 50 ye kadar dustu. Sehir ici kullanimda da keza oyle. Sabah motor sogukken sicaklik yukselmeye basliyor ama ne zaman ayagimi gazdan ceksem tekrar dusmeye basliyor. Temostati mi degistirmeliyiim yoksa baska bir yede mi ariza vardir?
                      Geçmiş olsun termostat aramızdan ayrılmış. Benzer durum bende de mevcut, A16LET motor ise termostat 150 lira civarında. Ben sipariş verdim bu hafta değiştircem. Size de tavsiyem değiştirmeniz yönündedir zira motor sağlığı açısından kötü bir durum.
                      Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
                      +DVD 800 Navi
                      +19" Jant
                      +Prins Vsı 1.0

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: emrekeskin97 View Post
                        Son zamanlarda birsey dikkatimi cekti. Sanirim termostatim acik kaliyor. Kullanim sirasinda gazdan ayagimi cekince yada dusuk devirlerde kullanirken, motor sicakligi dusmeye basliyor. Arac durdugunda da tekrar 90 dereceye yukselmeye basliyor. Gecenlerde Ankara-Izmit arasi yaptim rampa inislerde sicaklik 50 ye kadar dustu. Sehir ici kullanimda da keza oyle. Sabah motor sogukken sicaklik yukselmeye basliyor ama ne zaman ayagimi gazdan ceksem tekrar dusmeye basliyor. Temostati mi degistirmeliyiim yoksa baska bir yede mi ariza vardir?
                        aynen termostat kapanmıyor, değişim şart
                        Insignia 1.6 T Cosmo // Safire Black // Flexride // Bej + Maun Deri Döşeme // Koltuk Isıtma // Sunroof

                        Yorum


                        • #13
                          Orijinal termostatı internetten kontrol ettiğimde 95 derecede açıyor. (Bizim ülkede kullanılmayan, 105 derecede açan termostat) 105'te fanın birinci kademesi açılıyor. 110'da ikinci kademesi. Yani termostatın derecesini düşürseniz bile(ki yapmayın) 105 dereceye gelmeden gene fan çalıştırmayacak.

                          Bu motorları, "bizim oralarda kış olmuyor ya, su donmaz" diyerek antifrizsiz bırakmak, motoru kısa sürede katledecektir.

                          Göstergede 90'da durması doğal. Çünkü göstergedeki sıcaklık, sensöre bağlı değil. Aracın beyninden ne komut gelirse onu gösteriyor. Çoğu araçta böyle artık. CAN hattı üzerinden geliyor veri.

                          Hatta şöyle söyleyeyim. Termostat değiştirirken soketi sökün. Sonra tekrar takın. Sensör hatasına düşsün yani araba. Kontağı açtığınızda "aşırı yüksek motor sıcaklığı, klima kapatıldı" tarzında bir hata gelecek. Araç sürekli fan açacak ve motoru ne kadar ısıtırsanız ısıtın, ibre 50'den yukarı kalkmayacak. Arıza kodunu sildiğiniz anda hararet, olması gereken yere yükselecek.

                          Yorum


                          • #14
                            Orjinal yazı sahibi: msansertekin View Post
                            Orijinal termostatı internetten kontrol ettiğimde 95 derecede açıyor. (Bizim ülkede kullanılmayan, 105 derecede açan termostat) 105'te fanın birinci kademesi açılıyor. 110'da ikinci kademesi. Yani termostatın derecesini düşürseniz bile(ki yapmayın) 105 dereceye gelmeden gene fan çalıştırmayacak.

                            Bu motorları, "bizim oralarda kış olmuyor ya, su donmaz" diyerek antifrizsiz bırakmak, motoru kısa sürede katledecektir.

                            Göstergede 90'da durması doğal. Çünkü göstergedeki sıcaklık, sensöre bağlı değil. Aracın beyninden ne komut gelirse onu gösteriyor. Çoğu araçta böyle artık. CAN hattı üzerinden geliyor veri.

                            Hatta şöyle söyleyeyim. Termostat değiştirirken soketi sökün. Sonra tekrar takın. Sensör hatasına düşsün yani araba. Kontağı açtığınızda "aşırı yüksek motor sıcaklığı, klima kapatıldı" tarzında bir hata gelecek. Araç sürekli fan açacak ve motoru ne kadar ısıtırsanız ısıtın, ibre 50'den yukarı kalkmayacak. Arıza kodunu sildiğiniz anda hararet, olması gereken yere yükselecek.
                            Bu bilgiler 1.6 T için mi geçerli? Benim 1.4 T nin termostatı malesef 105 derecede açılıyor, fanın 1.kademesi de 109 derecede açılıyor..

                            Yorum


                            • #15
                              Ek bilgi;
                              Youtube'da Fix & Drive kanalında anlatıldığına göre A16LET (1,6T 180hp) iki tip termostatdan bahsediyor, plastik termostat 105 derece acıyormus, aliminyum govdeli olan termostat 92 derecede ve aliminyum olanda sıcaklık sensoru yokmus.Bilginize
                               

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X