Herkese Merhaba buraya bir konu açacağım aklıma gelmezdi
Evet bölümden de anlıyacağınız üzere konu lpg, o kadar çok sorun sıkıntı oldu ki ( sabah çalışmadı, akşam stop etmedi, subaplar eridi, lpg taktım benzin yakıyor, arıza ışığı yaktı vs artık benim düşüncem bu arabaya ya benzinle binicez yada binmiycez şeklindeydi ama son gelişmeler çevreden duyumlar,bu işten anlayan arkadaşlarla sohbet derken lpg yavaş yavaş kafama yatmaya başladı ve 1 hafta önce 2011 insignia'ma lpg taktırdım. Konuyu açmamın sebebi bunu bir mühendisten, ustadan vs den duymak yerine ilk ağızdan bir kullanıcıdan duymanızı ve kafası karışık, merak eden herkese bir fikir vermesini, yaşadığım deneyimi aktarmak istedim. Bu araçta lpg'ye ne kadar ön yargılı biri olduğumu bilmenizide isterim. Bu arada daha önce lpg li aracım olmadı. Kulaktan dolma, araştırdığım yüzeysel konular haricinde teknik olarak bilgi sahibi değilim. Aracım 2011 1.6t sportstourer 80 bin km'de. Büyük üstad aSya ali abi ile muhabbetimiz sırasında ali abi vasıtası ile forumdaki konularını okuduğum bu işe kafa yormuş, ahmet nalbantoglu ile tanıştım. Kendisi çok mütevazi, lpg ile hobi olarak ilgilenen kendi kendine işi öğrenen ve bir çok ustadan daha fazla bilgiye ve tecrübeye sahip biri. Okuduğu okul yaptığı iş vs baktığınızda konuyla alakası yok
Ahmet kardeşime kafamdaki soru işaretlerini danıştıktan sonra kendisi beni ümraniye'de candan mühendisliğe yönlendirdi. İnternet'ten burası içinde çok araştırma yaptım, videolar izledim, zaten birkaç insignia lpg montaj videosu var, onlarda buraya ait. Kullanıcılardan negatif bir yorum gelmemiş, insignia haricinde daha çok astra 1.4t kullanıcıları rağbet gösteriyor sanırsam. Motorun sıkıntılarına yabancı değiller videolardada sıkıntılı bir motor olduğunu söylüyorlar. Candan mühendisliğin yeri ümraniye'de bir sanayi içinde iki katlı bir bina üst katta ayar, aracın lifte kaldırılıp hortumların çekilmesi, deponun sabitlenmesi gibi şeyler yapılıyor. Aşağıda ise sadece montaj yapılıyor.
Aracıma 4 saat sonunda lavato obd 2 kit takıldı. 48 lt simit tank, depo dolum ağızıda, benzin kapağının oraya monte edildi. Bir aparat yardımı ile dolum yapılıyor. Dışarıdan bakan birisi hatta araca binen birisi lpg göstergesine görmezse lpg olduğunu anlayamaz. Burada afr ayarı yapılmasına karşın ahmet tesadüfen İstanbul'daydı ve bende orada ayar yapılmasını istemeyip ümraniye'den tuzlaya gittim. Oradan tahminimce standart bir ayar attılar.
Aracı aldığımda içimdeki sıkıntıyı anlatamam, ne kadar konuşsakta benim içime işlemiş lpg'nin sıkıntıları. Bindim araca gaza basmaya korkuyorum ve dediğim gibide oldu araba gitmiyor, moraller sıfır. Gaza basmıyorum moralim bozulmasın diye. Lpg takılmadan önce yolda giderken denedim araç 3.vites 7 bin devir 145 150 yaptı, gazın hassasiyetini bildiğim için bu gazla bu arabanın gitmiyeceğinin farkındayım. Neyse gittim ahmet kardeşimle tenha bir yolda buluştuk biraz dert yandım tabi, dedim gitti güzelim araba, sigarayı sigarayla tutuşturuyorum Ahmet tahmini yarım saat gibi bir sürede ayar yaptı araca. Afr ayarı nasıl birşeyse bugüne kadar kimse bunu neden fark etmedi oda farklı bir konu zaten neyse yükleniyorum gaza araç öyle bir gidiyor ki arada aşağıya lpg göstergesine bakıyorum acaba benzinemi geçti diye. Kendiside ayar sonrası kullandı ve onayladı. Araç hakkında çok detaylı bilgiye sahip, sesinden neyin ne olduğunu söylüyor ve güven veriyor. Aracın muayenesi'de gelmişti, muayeneye de gittim yarım saat içinde iş bitti çıktım. İş sadece emniyetten randevu alıp ruhsatı değiştirmeye kaldı.
Velhasıl sonuçta sizde takdir edersiniz ki bu işte, işin uzmanı üstadlar ile çalıştık. Bu araba lpg ile daha dikine tutmazsa tutmaz.
İlk izlenimlerim araçta gerçekten performansta hiçbir fark yok. Benzinli bir insigniayla yan yana yürürmü aklımda zerre soru işareti yok yürür.
Şöyle bir şeyde var, teknik olarak mümkün mü bilmiyorum ama araç daha iyi gitmeye başladı.
Şu ana kadar tek sıkıntı oldu depodaki gaz miktarı ile gösterge arasında yarım depo oynuyor, bir ara gidebilirsem kontrol için gidicem. Şöyle ki gösterge boş gösteriyor doldurunca 50 tl alıyor.
Boş zaman sıkıntımdan dolayı düzgün bir km yapıp bir depo ile ne kadar gider vs bu konuda birşey söyleyemiyorum. Önümüzdeki günlerde konuya açıklık getiricem.
Lpg için 2900
Afr ayarı için 150 tl ödedim.
Ara ara gene durum nasıl gidiyor bir sorun sıkıntı var mı, ne kadar yakıyor vs yazıcam.
Konu hakkında standart bir kullanıcının yardımına ihtiyacı olan olursa elimden geleni yaparım.
Yardımlarından dolayı aSya ali abiye ve ahmet nalbantoglu'na teşekkür ederim.
Okuduğunuz için teşekkürler, herkese iyi forumlar..
Evet bölümden de anlıyacağınız üzere konu lpg, o kadar çok sorun sıkıntı oldu ki ( sabah çalışmadı, akşam stop etmedi, subaplar eridi, lpg taktım benzin yakıyor, arıza ışığı yaktı vs artık benim düşüncem bu arabaya ya benzinle binicez yada binmiycez şeklindeydi ama son gelişmeler çevreden duyumlar,bu işten anlayan arkadaşlarla sohbet derken lpg yavaş yavaş kafama yatmaya başladı ve 1 hafta önce 2011 insignia'ma lpg taktırdım. Konuyu açmamın sebebi bunu bir mühendisten, ustadan vs den duymak yerine ilk ağızdan bir kullanıcıdan duymanızı ve kafası karışık, merak eden herkese bir fikir vermesini, yaşadığım deneyimi aktarmak istedim. Bu araçta lpg'ye ne kadar ön yargılı biri olduğumu bilmenizide isterim. Bu arada daha önce lpg li aracım olmadı. Kulaktan dolma, araştırdığım yüzeysel konular haricinde teknik olarak bilgi sahibi değilim. Aracım 2011 1.6t sportstourer 80 bin km'de. Büyük üstad aSya ali abi ile muhabbetimiz sırasında ali abi vasıtası ile forumdaki konularını okuduğum bu işe kafa yormuş, ahmet nalbantoglu ile tanıştım. Kendisi çok mütevazi, lpg ile hobi olarak ilgilenen kendi kendine işi öğrenen ve bir çok ustadan daha fazla bilgiye ve tecrübeye sahip biri. Okuduğu okul yaptığı iş vs baktığınızda konuyla alakası yok
Ahmet kardeşime kafamdaki soru işaretlerini danıştıktan sonra kendisi beni ümraniye'de candan mühendisliğe yönlendirdi. İnternet'ten burası içinde çok araştırma yaptım, videolar izledim, zaten birkaç insignia lpg montaj videosu var, onlarda buraya ait. Kullanıcılardan negatif bir yorum gelmemiş, insignia haricinde daha çok astra 1.4t kullanıcıları rağbet gösteriyor sanırsam. Motorun sıkıntılarına yabancı değiller videolardada sıkıntılı bir motor olduğunu söylüyorlar. Candan mühendisliğin yeri ümraniye'de bir sanayi içinde iki katlı bir bina üst katta ayar, aracın lifte kaldırılıp hortumların çekilmesi, deponun sabitlenmesi gibi şeyler yapılıyor. Aşağıda ise sadece montaj yapılıyor.
Aracıma 4 saat sonunda lavato obd 2 kit takıldı. 48 lt simit tank, depo dolum ağızıda, benzin kapağının oraya monte edildi. Bir aparat yardımı ile dolum yapılıyor. Dışarıdan bakan birisi hatta araca binen birisi lpg göstergesine görmezse lpg olduğunu anlayamaz. Burada afr ayarı yapılmasına karşın ahmet tesadüfen İstanbul'daydı ve bende orada ayar yapılmasını istemeyip ümraniye'den tuzlaya gittim. Oradan tahminimce standart bir ayar attılar.
Aracı aldığımda içimdeki sıkıntıyı anlatamam, ne kadar konuşsakta benim içime işlemiş lpg'nin sıkıntıları. Bindim araca gaza basmaya korkuyorum ve dediğim gibide oldu araba gitmiyor, moraller sıfır. Gaza basmıyorum moralim bozulmasın diye. Lpg takılmadan önce yolda giderken denedim araç 3.vites 7 bin devir 145 150 yaptı, gazın hassasiyetini bildiğim için bu gazla bu arabanın gitmiyeceğinin farkındayım. Neyse gittim ahmet kardeşimle tenha bir yolda buluştuk biraz dert yandım tabi, dedim gitti güzelim araba, sigarayı sigarayla tutuşturuyorum Ahmet tahmini yarım saat gibi bir sürede ayar yaptı araca. Afr ayarı nasıl birşeyse bugüne kadar kimse bunu neden fark etmedi oda farklı bir konu zaten neyse yükleniyorum gaza araç öyle bir gidiyor ki arada aşağıya lpg göstergesine bakıyorum acaba benzinemi geçti diye. Kendiside ayar sonrası kullandı ve onayladı. Araç hakkında çok detaylı bilgiye sahip, sesinden neyin ne olduğunu söylüyor ve güven veriyor. Aracın muayenesi'de gelmişti, muayeneye de gittim yarım saat içinde iş bitti çıktım. İş sadece emniyetten randevu alıp ruhsatı değiştirmeye kaldı.
Velhasıl sonuçta sizde takdir edersiniz ki bu işte, işin uzmanı üstadlar ile çalıştık. Bu araba lpg ile daha dikine tutmazsa tutmaz.
İlk izlenimlerim araçta gerçekten performansta hiçbir fark yok. Benzinli bir insigniayla yan yana yürürmü aklımda zerre soru işareti yok yürür.
Şöyle bir şeyde var, teknik olarak mümkün mü bilmiyorum ama araç daha iyi gitmeye başladı.
Şu ana kadar tek sıkıntı oldu depodaki gaz miktarı ile gösterge arasında yarım depo oynuyor, bir ara gidebilirsem kontrol için gidicem. Şöyle ki gösterge boş gösteriyor doldurunca 50 tl alıyor.
Boş zaman sıkıntımdan dolayı düzgün bir km yapıp bir depo ile ne kadar gider vs bu konuda birşey söyleyemiyorum. Önümüzdeki günlerde konuya açıklık getiricem.
Lpg için 2900
Afr ayarı için 150 tl ödedim.
Ara ara gene durum nasıl gidiyor bir sorun sıkıntı var mı, ne kadar yakıyor vs yazıcam.
Konu hakkında standart bir kullanıcının yardımına ihtiyacı olan olursa elimden geleni yaparım.
Yardımlarından dolayı aSya ali abiye ve ahmet nalbantoglu'na teşekkür ederim.
Okuduğunuz için teşekkürler, herkese iyi forumlar..
Yorum