Merhaba arkadaşlar.
LPG montajlı Opel Astra / Insignia 1.4 Turbo motorlarında bu sorun sıkça yaşanıyor. LPG'li kullanımlarda kullanıcılar 1500-2500 devir arası gaz vermelerde ekranda En Kısa Zamanda Servise gidin uyarısı ve bilgisayara bağlanıldığı zaman P0299 Turbo Emiş Gücü Seviyenin Altında hatası ile karşılaşıyorlar.
Bu sorunun sebebi 2 sebepten kaynaklanıyor, manifolda lpg giriş yerlerinin yanlış yapılması / hava almakta olması. İkincisi ise ayar bozukluğu.
Bugün bu sorun için bana gelen Lovato montajlı bir Astra'da bu sorunu net olarak teşhis etmiş ve çözmüş bulunmaktayım. 1500-2500 devir Turbo'nun devreye giriş aralıkları, bu aralıkta motor LPG'nin ayarsızlığından dolayı verimsiz yanma ile çalışır ise yeterli egsoz gazı basıncına ulaşamıyor, turbo ideal şekilde devreye giremiyor ve sensör de bunun sonucunda sorunu algılayıp bu hatayı ekrana veriyor. Turbo Westgate'ini kapatıyor ve aracınızı stop edip tekrar çalıştırana kadar aracınız 1.4 atmosferik şeklinde çalışıyor.
Ayarsızlıktan kaynaklanan sorunu 1500-2500 devir arasını yola çıkıp Wideband sensörümüz ile hassas şekilde ölçerek ve benzindeki değerlere birebir getirerek hallettik. 1 saatlik testimizde sürekli 1500-2500 devirde çeşitli kullanımlarda ( yüklenme veya rahat sürüş) herhangi bir hata ile karşılaşılmadı.
1.4 Turbo motor Turbo devreye girdiğinden itibaren 12.5 AFR, devir yükseldikçe de 11 AFR'ye kadar iniş gösteren bir yapıda. 1500-2000 devir arası ise LPG'de 13-13.5 AFR arasına ayarlanması gerekiyor. Bu şekilde bu sorunun üstesinden gelip 1.4 Turbo motorlu Astra / Insignia araçlarınızı gönül rahatlığı ile benzinden farksız şekilde kullanabilirsiniz.
Saygılar.
LPG montajlı Opel Astra / Insignia 1.4 Turbo motorlarında bu sorun sıkça yaşanıyor. LPG'li kullanımlarda kullanıcılar 1500-2500 devir arası gaz vermelerde ekranda En Kısa Zamanda Servise gidin uyarısı ve bilgisayara bağlanıldığı zaman P0299 Turbo Emiş Gücü Seviyenin Altında hatası ile karşılaşıyorlar.
Bu sorunun sebebi 2 sebepten kaynaklanıyor, manifolda lpg giriş yerlerinin yanlış yapılması / hava almakta olması. İkincisi ise ayar bozukluğu.
Bugün bu sorun için bana gelen Lovato montajlı bir Astra'da bu sorunu net olarak teşhis etmiş ve çözmüş bulunmaktayım. 1500-2500 devir Turbo'nun devreye giriş aralıkları, bu aralıkta motor LPG'nin ayarsızlığından dolayı verimsiz yanma ile çalışır ise yeterli egsoz gazı basıncına ulaşamıyor, turbo ideal şekilde devreye giremiyor ve sensör de bunun sonucunda sorunu algılayıp bu hatayı ekrana veriyor. Turbo Westgate'ini kapatıyor ve aracınızı stop edip tekrar çalıştırana kadar aracınız 1.4 atmosferik şeklinde çalışıyor.
Ayarsızlıktan kaynaklanan sorunu 1500-2500 devir arasını yola çıkıp Wideband sensörümüz ile hassas şekilde ölçerek ve benzindeki değerlere birebir getirerek hallettik. 1 saatlik testimizde sürekli 1500-2500 devirde çeşitli kullanımlarda ( yüklenme veya rahat sürüş) herhangi bir hata ile karşılaşılmadı.
1.4 Turbo motor Turbo devreye girdiğinden itibaren 12.5 AFR, devir yükseldikçe de 11 AFR'ye kadar iniş gösteren bir yapıda. 1500-2000 devir arası ise LPG'de 13-13.5 AFR arasına ayarlanması gerekiyor. Bu şekilde bu sorunun üstesinden gelip 1.4 Turbo motorlu Astra / Insignia araçlarınızı gönül rahatlığı ile benzinden farksız şekilde kullanabilirsiniz.
Saygılar.
Yorum