Duyuru

Collapse
No announcement yet.

LPG'li 1.4 Turbo motorlarda yaşanan "En Kısa Zamanda Servise Gidin - P0299" uyarısı ve çözümü

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • LPG'li 1.4 Turbo motorlarda yaşanan "En Kısa Zamanda Servise Gidin - P0299" uyarısı ve çözümü

    Merhaba arkadaşlar.

    LPG montajlı Opel Astra / Insignia 1.4 Turbo motorlarında bu sorun sıkça yaşanıyor. LPG'li kullanımlarda kullanıcılar 1500-2500 devir arası gaz vermelerde ekranda En Kısa Zamanda Servise gidin uyarısı ve bilgisayara bağlanıldığı zaman P0299 Turbo Emiş Gücü Seviyenin Altında hatası ile karşılaşıyorlar.

    Bu sorunun sebebi 2 sebepten kaynaklanıyor, manifolda lpg giriş yerlerinin yanlış yapılması / hava almakta olması. İkincisi ise ayar bozukluğu.

    Bugün bu sorun için bana gelen Lovato montajlı bir Astra'da bu sorunu net olarak teşhis etmiş ve çözmüş bulunmaktayım. 1500-2500 devir Turbo'nun devreye giriş aralıkları, bu aralıkta motor LPG'nin ayarsızlığından dolayı verimsiz yanma ile çalışır ise yeterli egsoz gazı basıncına ulaşamıyor, turbo ideal şekilde devreye giremiyor ve sensör de bunun sonucunda sorunu algılayıp bu hatayı ekrana veriyor. Turbo Westgate'ini kapatıyor ve aracınızı stop edip tekrar çalıştırana kadar aracınız 1.4 atmosferik şeklinde çalışıyor.

    Ayarsızlıktan kaynaklanan sorunu 1500-2500 devir arasını yola çıkıp Wideband sensörümüz ile hassas şekilde ölçerek ve benzindeki değerlere birebir getirerek hallettik. 1 saatlik testimizde sürekli 1500-2500 devirde çeşitli kullanımlarda ( yüklenme veya rahat sürüş) herhangi bir hata ile karşılaşılmadı.

    1.4 Turbo motor Turbo devreye girdiğinden itibaren 12.5 AFR, devir yükseldikçe de 11 AFR'ye kadar iniş gösteren bir yapıda. 1500-2000 devir arası ise LPG'de 13-13.5 AFR arasına ayarlanması gerekiyor. Bu şekilde bu sorunun üstesinden gelip 1.4 Turbo motorlu Astra / Insignia araçlarınızı gönül rahatlığı ile benzinden farksız şekilde kullanabilirsiniz.

    Saygılar.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 3 photos.
    Son düzenleme: nalbantoglu; 17.09.2017, 13:52.

  • #2
    Yaptığınız işe saygı duymamak elde değil.
    Piyasadaki ; İnsignialara ve Turbolu Opel lere LPG uyumlu değil algısını değiştiriyorsunuz.
    Başarılarınızın devamını dilerim nalbantoglu clapclapclapclapclapclap
    2011 MODEL ,1.6T 180hp, DVD800

    Yorum


    • #3
      Servislerin ve LPG ustasıyım diye gezenlerin fikir sahibi dahi olmadığı bir konuda bilimsel ve net çözümünüzden dolayı size şapka çıkarmamak mümkün değil.
      Sayenizde sorunu çözülen forumdaşlar adına başarılarınızın devamını dilerim.
      34 ST 579 '09 C180 Kompresor

      BİR ZAMANLAR 34 KRR 79 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

      Yorum


      • #4
        Elinize sağlık. Hakikaten bir sürü insanın kanayan yarasına deva oluyorsunuz...
        Mondeo 2.0 Ecoboost 240 Bg Selective

        Yorum


        • #5
          Aynı şekilde 2 araç daha sağlığa kavuştu,
          Fikrin kadar varsın!

          Yorum


          • #6
            Sayın nalbantoğlu eline sağlık bu arada.
            Benimde şöyle bir sorum olacak.geçen sene benim araca da ankarada afr ayarı yapıldı.Fakat atiker grand marka lpg takılı.130kw lik regülatöre sahip.
            ben şu anda araca yazılım yaptırdım.yazılım sonrası benim araçta ara ara servise gidin uyarısı veriyor.Şu anda 170hp ve 270nm tork gücünde olduğunu söyledi yazılımı yapan arkadaş.peki merak ettiğim tekrar lpg ayarı mı yaptırayım? Yoksa regülatörü de büyütmem şart mı?
            Cevap verebilirseniz çok sevinirim.

            Yorum


            • #7
              P0299 aracınızı en kısa sürede servise götürün uyarısı çözümü, ancak aşağıda fotoğrafını koyduğumuz turbo çatlakları yok ise başarılı olmaktadır. Not olarak ekleyeyim.

              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 3 photos.
              Fikrin kadar varsın!

              Yorum


              • #8
                Turbo yu da açmadan bilmek imkansız galiba

                Yorum


                • #9
                  Orjinal yazı sahibi: --KOSOVALI-- View Post
                  Turbo yu da açmadan bilmek imkansız galiba
                  Aynen öyle. A16LET motorlu 1.6T 180 lik eski insigniamda kronik olan yağ soğutucu sorununu yaşamıştım. Bildiğiniz üzere yağ soğutucuya ulaşmak için turbo ve egzoz manifoldu sökülüyor. Turboyu söküp tezgaha aldık. Kurcalamayı bakmayı severim. Pallerine baktım boşluk varmı diye. 108k km'deydi pallerin durumu güzeldi. Fakat sonrasında çatlak dikkatimi çekti. Ancak şöyle bir şansım vardı. Çatlak westgate yönünde gitmemişti. Yani westgate'e ulaşmadığından dolayıda bir sıkıntı yaratmıyordu. Bu nedenle çatlağın ilerlediği yön konusundada işimiz tamamen şansa kalıyor

                  Yorum


                  • #10
                    Orjinal yazı sahibi: mr.big View Post
                    P0299 aracınızı en kısa sürede servise götürün uyarısı çözümü, ancak aşağıda fotoğrafını koyduğumuz turbo çatlakları yok ise başarılı olmaktadır. Not olarak ekleyeyim.
                    Westgate e giden turbo çatlağı

                    Yağ soğutucusunu değiştirdiğim zaman turboyu incelediğimde gördüm ama şanslıydım. Palden gelen çatlak westgate i teğet geçtiği için bu sıkıntıyı yaşamadım. Demekki kronikmiş bu çatlaklar.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: mr.big View Post
                      P0299 aracınızı en kısa sürede servise götürün uyarısı çözümü, ancak aşağıda fotoğrafını koyduğumuz turbo çatlakları yok ise başarılı olmaktadır. Not olarak ekleyeyim.
                      Merhabalar bir hafta içerisinde 2 kez bu hatayı verdi aracım, her ikisinde de rampa çıkıyordum.. Benzinde ise aracın normal olarak hızlandığını ve hata vermediğini test ederek anladım.. Bu durumda sizce benim turbomda mı hata vardır yoksa LPG ayarında mı?

                      Yorum


                      • #12
                        3 hafta önce AFR ayarını yaptırdığımda selenoid valfinden turboya giden basınç hortumunda hava kaçağı varmış. Bu sorunu geçen hafta tespit ettim ve düzelttirdim, bu noktada aracın çekiş gücünde artış oldu ve daha önce yaptırdığım AFR ayarı artık yetersiz kalmış oldu, bunun sonucunda da LPG'de ilk rampa çıkışımda "Turbo yetersiz sıkıştırma" hatası almıştım, aracı stop edip .. Bugün AFR ayarını yeniden yaptırdım.. Ardından deneme sürüşü yaptım, turbo hatası yinelemedi.. Yeniden ayar yaptığı halde para istemeyen Adana Ayaz LPG, Ziya Ustama da ayrıca teşekkürler..

                        Yorum


                        • #13

                          Merhaba dostlar 2010 1.6t zavolli lpg araç aldım 15 gün oldu lpgde aşırı tekleme yapıyor arıza lambası yaktı hemen benzine aldım servise gittim benzinde hiç sorun yok bobin değişti buji değişti 2 gün benzinde bindim hiç sorun yok ancak sorun lpg de dediler lpg ustası baktı enjektör temizledi farklı enjektör taktı denedik falan çözemedi ustalar halen sorun devam ediyor. dediğim gibi benzinde hiç sorun yok yardımlarınzı bekliyorum arkadaşlar

                          Yorum


                          • #14
                            Hocam hayırlı günler. Astra j 1.4 turbo kullanıyorum. Bende de en kısa sürede servise götürün hatası veriyor. Benzinde sorun yok lpgde yazın yapıyor. Bunun çözümü ile ilgili bi konunuz var. Acaba sizi nerde bulabilirim. Siz bu sorunu çözüyor musunuz ya da kim çözebilir. Ankara civarında gidebileceğim yer var mı.

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X