Sevgili forumdaşlar yakın bir zaman önce aranıza katıldım. Aracım 2009 model insignia cosmo 125.000 km de aldığımda lpg takılıydı. Yanlız çok severek aldığım arabamı sorunlardan dolayı ağız tadıyla kullanamadım. Araçta ciddi silkeleme problemi vardı bobin ve buji değişiminden sonra yine düzelmedi. Malum ustalarımızı da burada yaşadığı tecrübeleri paylaşarak bizlere tecrübe sağlayan arkadaşlar sayesinde biz yönlendiriyoruz. bu yönlendirmeler neticesinde sibopların deforme olduğunu gördük ve çelik olanla değişirdik. Sorunların büyük bölümünü hallettik yanlız şimdi de araç sabahları çalışıp lpg ye geçtiğinde stop ediyor ama bu gün içinde sadece ilk çalıştırmada oluyor. Sonra tekrar çalıştırdığımda bu sorunu tekrarlamıyor yani stop etme yok. Birde araç hızlanırken 2100 ve 2500 devirleri arasında yine titreyerek hızlanma söz konusu maalesef gaza basarken korkuyorum. Anlayan arkadaşlar yardımcı olursanız tecrübelerinizle aydınlatırsanız sevinirim. Teşekkürler.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Lpg de çözemediğim sorunlar lütfen yardim
Collapse
X
-
Hoşgeldiniz, bu anlattığınız sorunun birçok sebebi olabilir. Bobin ve bujileri değiştirmişsiniz, Bobin kesinlikle GM DELPHİ bujiler ise orjinal ZFR6BP-G kodlu olmalı eğer değilse değiştirmelisiniz. Araçtaki kararsızlık Lpg ayarı, nozul çapı ve basınçtan olabilir(Ne marka kit kullandığınızı belirtmemişsiniz). Son olarak MAF MAP ve Boğaz kelebeğinin temiz ve sağlam olduğundan emin olmalısınız. Geçmiş olsun..Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
+DVD 800 Navi
+19" Jant
+Prins Vsı 1.0
- Beğenmeler 1
-
Fatih merhaba;
LPG markasını belirterek başlayabilirsin.
İlk olarak aracı benzinde kullanmayı dener misin? Benzinde normal çalışıyor mu?
Eğer normal çalışıyorsa LPG ayarlarının yapılması gerekiyor.
Bu arada ilk olarak aracı LPG'de kullanırken benzine ne kadar sürede geçiyor? Kontrol edilmeli. Eğer motor tam ısınmadan benzinden LPG'ye geçiş ısısı düşük ayarlanmışsa bu durumda senin aracının sıkıntısını açıklar.
Eğer LPG'de araç tam olarak ısındıktan sonra 1-2 veya 3. vites geçişlerinde silkeleme yapıyorsa bu durumda LPG karışımının uygun olmamasından kaynaklanır. Fakir veya zengin karışım.
AFR ayarlarını "closed loop" ve "open loop" ayarlarını kontrol ettir.
Bu arada "Open loop" ayarlarını sadece bizim forumdan üst düzey zeki arkadaşlar yapıyor
Bunun dışında Yiğit'in de belirttiği gibi boğaz kelebeği vs.. oksijen sensörü de bozuk olabilir. Oksijen yani lambda sensörü bozuk olduğuna araçlarımızda hata uyarısı çıkmıyor. Ancak oksijen sensörü bozulduğunda hem benzinde hem de LPG'de sorun yaşarsın.
Sorunlarını en kısa sürede çözmen dileğiyle.2010 İNSİGNİA 1.6T COSMO BEYAZ
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: yigitgasgil View PostHoşgeldiniz, bu anlattığınız sorunun birçok sebebi olabilir. Bobin ve bujileri değiştirmişsiniz, Bobin kesinlikle GM DELPHİ bujiler ise orjinal ZFR6BP-G kodlu olmalı eğer değilse değiştirmelisiniz. Araçtaki kararsızlık Lpg ayarı, nozul çapı ve basınçtan olabilir(Ne marka kit kullandığınızı belirtmemişsiniz). Son olarak MAF MAP ve Boğaz kelebeğinin temiz ve sağlam olduğundan emin olmalısınız. Geçmiş olsun..
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Destiny View PostFatih merhaba;
LPG markasını belirterek başlayabilirsin.
İlk olarak aracı benzinde kullanmayı dener misin? Benzinde normal çalışıyor mu?
Eğer normal çalışıyorsa LPG ayarlarının yapılması gerekiyor.
Bu arada ilk olarak aracı LPG'de kullanırken benzine ne kadar sürede geçiyor? Kontrol edilmeli. Eğer motor tam ısınmadan benzinden LPG'ye geçiş ısısı düşük ayarlanmışsa bu durumda senin aracının sıkıntısını açıklar.
Eğer LPG'de araç tam olarak ısındıktan sonra 1-2 veya 3. vites geçişlerinde silkeleme yapıyorsa bu durumda LPG karışımının uygun olmamasından kaynaklanır. Fakir veya zengin karışım.
AFR ayarlarını "closed loop" ve "open loop" ayarlarını kontrol ettir.
Bu arada "Open loop" ayarlarını sadece bizim forumdan üst düzey zeki arkadaşlar yapıyor
Bunun dışında Yiğit'in de belirttiği gibi boğaz kelebeği vs.. oksijen sensörü de bozuk olabilir. Oksijen yani lambda sensörü bozuk olduğuna araçlarımızda hata uyarısı çıkmıyor. Ancak oksijen sensörü bozulduğunda hem benzinde hem de LPG'de sorun yaşarsın.
Sorunlarını en kısa sürede çözmen dileğiyle.
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: fatih58 View Post
öncelikle cevabın için teşekkür ederim. Bobin gm delphi taktım şanssızlık işte oda arızalı çıktı garantiye gönderdim ikinci gözde sorun varmış. yanlız onu ilk taktığımda da kararsızlık vardı.Bujilerinde kodunu kontrol edeceğim. Landirenzo yağlamalı sistem kit takılı. Bu araçlarda nozul çapı kaç mm olmalıdır. Bir de sivasta yaşıyorum maalesef yol yük ayarı yapabilen kimse yok. kablo alsam acaba ben yapabilirmiyim.
Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
+DVD 800 Navi
+19" Jant
+Prins Vsı 1.0
Yorum
-
LPg kitinizin enjektörlerini iyi inceletin.
Bobininiz GM logolu delphi olsun.
ısınınca stop etme görünmüyorsa bir ihtimal subap montjaında sorun olabilir.
İşin içinden çıkmak zor. Allah kolaylık versin.CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE
Yorum
-
Benim de aracım 2009 turbo �nsignia üzerinde Prince marka tüp var En son 15 gün önce tekleme sorunu başladı aracımı ilk çalıştırmada 20 saniye sonra araç teklemeye başladı ve istop etti aracın ekranında en yakın zamanda servise gidin yazıyordu Ben aracı tekrar çalıştırdım ve tekleme sorunu ve titreme devam ediyordu bu şekilde servise gittim servisin önünde aracı park ettim ve kontağı kapattım Usta durumu anlattım Daha sonra usta aracı çalıştırdığımda aracın titreme sorunu ortadan kalkmıştı usta ile beraber aracı bir müddet yolda kullandık Herhangi bir sorun çıkmadı bana aracın bujilerin deve bobinde sorun olabileceğini söyledi aracın nerede stop ettiğini sordu Ben de hafif bir rampada stop ettiğini söyledim Neden bunu sorduğunu sorduğumda aracın benzin seviyesinin çok düşük olduğunu bundan kaynaklanabileceğini söylemişti Herhangi bir sorun olmayınca ben yola devam ettim Bu arada araca 100 TL benzin aldım ve aracın LPG de full idi Bu şekilde 15 10 15 kilometre sonra araç tekrar titremeye ve teklemeye başladı telefonla servis arayıp ustaya durumu anlattığımda bu şekilde yola devam etmesini söyledi ve servise geri döndüm aracın bobinli orijinal giyme ile değiştirdi ve bu şekilde kontağa bastığında titreme sorunu ve tekleme devam ediyordu eski bobini takıp aracın LPG kitini devre dışı bıraktı ve bu şekilde kontağa bastığında düzeldiğini fark etti aracı bilgisayara bağlayıp yolu üzerinde test etmeye çıktık bu şekilde aracı çok yüksek devirlerde kullandığı herhangi bir sorun tespit edemedi bu şekilde servise geri döndük aracı LPG ile belli bir devirden sonra LPG den attığını bana söyledi sorunun LPG den kaynaklandığını ve Prince servisine müracaat etmem gerektiğini söyledi benim şu an oturduğum yer Prince yetkili servisinde Bir Hayli uzak olduğu için ve her zaman müsait olamadığım için telefonla aradım ve sorunlu Prince servisine anlattım bu sorunu birkaç araçta daha yaşadıklarını ve sorunu çözemedik lerini bana anlattılar bu sorun aha çok insignialar da olduğunu ve hatta bir İnsignia komple sistemini söküp baştan takma larına rağmen bu sorunu hallet demediklerini Bana söylediler daha da canım sıkıldı Hatta köpüğü söküp komple sistemi kaldırmayı bile düşünüyorum bu şekilde sorun yaşayıp çözebilen arkadaşlar varsa ve yardımcı olursa sevinirim İlk fırsatta köprü söktürmeye düşünüyorum
Yorum
Yorum