Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında
Öncelikle Akif hocamdan bahsetmek istiyorum. Sürekli irtibat halindeyiz. Kendisi çok azimli, bilgili. Aracında LPG'de LTFT %0.0 tutturmayı başarmış, dyno'da üst devirlerde lpgde sadece 4 bg kaybı yaşayan bir aracı var. Bu da yakıtın karakteristiğinden zaten. Akif Hoca ile bir LPG bayisi açsak, inanın işlerimiz çok güzel olur.
Aracımdaki ufak tefek sorunları çözdükten sonra LPG sistemine bugün tekrar giriştim.
Enjektör nipellerini söktüm, bayilerde 2.5mm den yukarı nipel bulamadığım için Akif hocamın mantıklı tavsiyeleri ışığında 2.8mm matkap ucu ile nipelleri büyüttüm.
Ekipman : Atiker Microfast OBDII Ecu - Atiger GOLD AHCF enjektör - Atiker SR06 Süper Max 300kw Regülatör
Kurgu: 2.8mm nozzle + 1.2bar regülatör basıncı
Bu şekilde notebook'umu yan yolcu koltuğuna alıp bir gözüm de torque'nin alık verdiği STFT değerlerinde yolda çeşitli strateiler denemeye başladım.
Romano ile benim kitimin arasında tepki ve kalite farkı var. Akif hocam 1.3 bar 3.1ms enjeksiyon süreleri ile sıkıntı yaşamıyor ancvak Atiker GOLD sistemin üzerindeki AHCF Keihin çakması enjektörler ne kadar hızlı başarılı olsa da bu değerlerde tecrübelerim sonucu pek stabil bir çalışma yakalayamadım. Ayrıca yerli regülatörlerin en büyük sıkıntısı olan basınç dalgalanmasını yaşıyorum. Basınç ne kadar kısık olursa o kadar az dalgalanıyor. AEB ECU'ların basınç ve enjektörlerin kusurlarını telafi etme basınç aralığı 0.9-1.2 bar olunca bu sebeplerden dolayı bar'ın 1.2 olmasına kesinlikle karar verdim.
Ufak geliştirmeler sonrası son tam iş görür olduğunu düşündüğüm haritayı da burada paylaşacağım. Aynı kiti kullanan arkadaşlar için referans niteliği taşır.
Saygılar.
Öncelikle Akif hocamdan bahsetmek istiyorum. Sürekli irtibat halindeyiz. Kendisi çok azimli, bilgili. Aracında LPG'de LTFT %0.0 tutturmayı başarmış, dyno'da üst devirlerde lpgde sadece 4 bg kaybı yaşayan bir aracı var. Bu da yakıtın karakteristiğinden zaten. Akif Hoca ile bir LPG bayisi açsak, inanın işlerimiz çok güzel olur.
Aracımdaki ufak tefek sorunları çözdükten sonra LPG sistemine bugün tekrar giriştim.
Enjektör nipellerini söktüm, bayilerde 2.5mm den yukarı nipel bulamadığım için Akif hocamın mantıklı tavsiyeleri ışığında 2.8mm matkap ucu ile nipelleri büyüttüm.
Ekipman : Atiker Microfast OBDII Ecu - Atiger GOLD AHCF enjektör - Atiker SR06 Süper Max 300kw Regülatör
Kurgu: 2.8mm nozzle + 1.2bar regülatör basıncı
Bu şekilde notebook'umu yan yolcu koltuğuna alıp bir gözüm de torque'nin alık verdiği STFT değerlerinde yolda çeşitli strateiler denemeye başladım.
Romano ile benim kitimin arasında tepki ve kalite farkı var. Akif hocam 1.3 bar 3.1ms enjeksiyon süreleri ile sıkıntı yaşamıyor ancvak Atiker GOLD sistemin üzerindeki AHCF Keihin çakması enjektörler ne kadar hızlı başarılı olsa da bu değerlerde tecrübelerim sonucu pek stabil bir çalışma yakalayamadım. Ayrıca yerli regülatörlerin en büyük sıkıntısı olan basınç dalgalanmasını yaşıyorum. Basınç ne kadar kısık olursa o kadar az dalgalanıyor. AEB ECU'ların basınç ve enjektörlerin kusurlarını telafi etme basınç aralığı 0.9-1.2 bar olunca bu sebeplerden dolayı bar'ın 1.2 olmasına kesinlikle karar verdim.
Ufak geliştirmeler sonrası son tam iş görür olduğunu düşündüğüm haritayı da burada paylaşacağım. Aynı kiti kullanan arkadaşlar için referans niteliği taşır.
Saygılar.
Yorum