Duyuru

Collapse
No announcement yet.

INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

    vergilendirme işi emisyon değerlerinie göre olacakmış ta yüksek motora o yüzden kaçılır
    2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

    Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
    [center]

    Yorum


    • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

      Direk internet sitesinde yazan bilgi....
      Yüksek basınçlı bir pompa ve 200 bar gibi bir rakamdan bahsediliyor..
      Piskirtme sıvı şekilde pompadan başlıyor...Valve lere bir etkisi yok...
      Sistem master ve slave olarak kullanılabiliyor...
      LPG yi benzine çeviriyo adamlar kısaca bu yaniii....



      Prins Direct Liqui Max, tek yakıt veya çift yakıtla kullanım için aracın standart yakıt
      sistemiyle paralel olarak çalışan, master-slave bir sistemdir.

      Prins Direct Liqui Max sistemi direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için dizayn edilmiştir. Direkt enjeksiyon; yakıtın, manifold yerine (port yakıt enjeksiyonu), yüksek basınç (20-200 bar) altında direkt silindir içine enjekte edilmesi demektir. Sistem, sıvı LPG’yi yüksek basınç altında silindirin içine enjekte etmek için; modifiye edilmiş bir yüksek basınç yakıt pompası ile benzin sisteminin yakıt enjektörlerini kullanır. Böylece emme manifoldunun ayrıca delinmesine gerek kalmaz

      Direct Liqui Max sistemi, orijinal benzin enjeksiyonu ile eşdeğer bir teknolojide olup ve mevcut elektronik düzenler ve bileşenlerden maksimum derecede faydalanmayı sağlar . Direct Liqui Max sistemi ile sürücü, benzin veya LPG ile sürüş arasında fark hissetmez.

      Prins’in Hollanda üniversiteleri ile yaptığı detaylı araştırmalar, LPG’nin direkt yakıt enjeksiyonlu motorlar için çok elverişli bir yakıt olduğunu göstermiştir. LPG kullanımı motor verimini bariz şekilde arttırmaktadır. Bu durumda CO2 salınımını ekstra bir %10 oranında daha azaltmaktadır. Motor verimindeki artış LPG ‘nin kimyasal ve fiziksel özelliklerinin bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır.

      Sistem 2011 yılı içerisinde birçok modelde uygulanabilir olacaktır.

      Yorum


      • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

        Sistem burda zaten herşey düşünülmüş...

        Yorum


        • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

          elektrikli motorlar insignia ya er yada geç uygulanacal

          Yorum


          • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

            Arkdaşlar bu konuyu ilk açarken yaptırmayı planladığım ama bir türlü yaptıramadığım şeyi, yani "subap değişimini" bu gün itibari ile yaptırmış bulunmaktayım.

            Araçta herhangi bir sorun olmamasına rağmen, zamanı gelen ağır 60.000 bakımı ile birlikte aradan çıksın istedim. Aracı dün gece bıraktım. Yarın akşam teslim alacağım. Bu gün servise uğrayıp işlerin nasıl gittiğini sordum. Sonuç:

            16 subaptan 2 tanesi neredeyse bariz yamulmuş. Isıdan öylee bir etkilenmişler ki, renkleri değişmiş. Diğer 2 tanesinde de hafif sorun vardı. Geri kalan 12 tane de o kadar iyi sayılmamasına rağmen motorun çalışmasınına olanak verecek kadar sağlamlar.

            16 subap ve yuvası.

            Ben gittiğikten biraz sonra silindir kapağı geldi rektefeden (subap yuvaları ağır pres ile montajlandığından rektefede takılıyor)

            Toplam maliyet:

            Triger değisimi + 60.000 bakımı + subap değişimi.

            1500 lira ± 100 lira gibi bir maliyet olacak.

            Bugün bolca fotoğraf çektim. Subapların şekli, yamuk subapların diğerlerinden farkı gibi. Yarın işlemler tamamen sonlansın ekleyeceğim.
            1.6T Cosmo, Flexride, DVD800, Sunroof, Spor Deri, 18", Teleflex GFI, Zeibart Cam Filmi, AutoWax Boya Koruma veee Siyah(tı)...
            Mazide güzel bir anı şimdi..

            Yorum


            • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

              Yılmaz Bey doğru bir karar verdiğiniz subaplardan anlaşılıyor.Yağlama sistemi siz araç aldıktan sonra takılmıştı yani yağlama sisteminin subapları koruyup korumadğını anlayamıyoruz.İşinizi yapan ustaların yağlama sistemi ile ilgili yorumları neler acaba?

              Bu arada çelik subaplar dahil fiyat çok mu süper bana mı öyle geliyor Nerede yaptırıyor sunuz?
              2010 cosmo 180hp beyaz İnsigniAşk

              Yorum


              • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                Bence de... Bu kadar ucuz olması normal mi acaba?
                2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                Yorum


                • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                  yılmaz bey nerde yaptırıyosunuz...

                  Yorum


                  • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında


                    Bu konu başlığını açan kişi olarak, konuyu neticelendirme ve konu ile ilgili kişilerin aklına olan soru işaretlerinin giderilmesi vazifelerinin yine bana düştüğünün bilincinde olduğumdan işlemlerin tüm aşamalarında, burada yayınlamak için gerekli olan fotoğrafları da çektim. Lakin aracı servisten çıkarır çıkarmaz beliren işler nedeni ile footğraf eklemyi müsait bir zamana erteliyorum.



                    Cevaplara geçmeden önce üç küçük bilgilendirme:

                    Aracı servisten dün aldım. İşlemler toplam 2 iş günü sürdü.

                    Şu ana kadar tamamı LPG'de 1250 km yol yaptım.

                    İşi yapan usta, bölgenin en iyisi. Bu işlemden önce iyi bir soruşturmuştum. Sanayide 5 farklı yere sordum ve tamamı, bu işi en iyi yapabilecek servis olarak gittiğim yerin adını verdi. Daha önce de aynı yere farklı işlemler yaptırmış ve memnun kalmıştım. Bu küçük incelemden sonra bahsettiğim serviste karar kıldım.


                    Noti: Daha önce bu işlemler (subap değişimi + triger değişimi + genel bakım) için fiyat alınan yerler ve fiyatları:

                    6000 - 6500 Lira: Yetkili Opel Servisleri.

                    2000 - 2500 lira: Ankara'da bulunan farklı 3 özel servis.

                    1650 lira: Nevşehir'de işlemleri yaptırmış olduğum özel servise, işlem sonrası cebimden çıkartıp verdiğim net para.



                    Orjinal yazı sahibi: dişçi79
                    Yılmaz Bey doğru bir karar verdiğiniz subaplardan anlaşılıyor.Yağlama sistemi siz araç aldıktan sonra takılmıştı yani yağlama sisteminin subapları koruyup korumadğını anlayamıyoruz.İşinizi yapan ustaların yağlama sistemi ile ilgili yorumları neler acaba?

                    Bu arada çelik subaplar dahil fiyat çok mu süper bana mı öyle geliyor Nerede yaptırıyor sunuz?

                    1-) Subap değişimi doğru karar mı?

                    Kesinlikle evet. Bunu şimdiye kadarki teorik incelemeler sonucunda sadece tahmin ediyordum. Şu an net olarak eminim.


                    2-) Yağlama sistemleri subapları koruyor mu?

                    Maalesef hayır. Ustanın deyimi ile "motora kurum yapmaktan başka" bir işe yaramıyormuş. Oysa bende büyük beklentilerle taktırmıştım. Üstelik daha 2 ay önce taktırmış olduğum yağlama sisteminin (çok az da olsa) motorda yapmaya başladığını kurumu kendi gözlerimle gördüm. Kısaca yağlama sitemleri, orada olamaması gereken bir yağı bistonlara gönderiyor. Bir denkleme, denklemde olmaması gereken bir değer eklerseniz, nasıl ki olması gereken farklı bir sonuç çıkarsa, motordaki durum aynı. Denkleme yağ ekliyorsunuz ve sonuçta kurum olarak karşınıza çıkıyor.

                    Peki ne işe yarıyor bu sitemler? Cevabı çok basit. Yağlanan her mekanik aksam gibi subapların da dah kolay hareket etmesini sağlıyot. Yani "hasarlı da olsalar" çalışmaya devam edebiliyorlar. Normal şartlarda 30.000'de biten subaplarla, sırf yağlamanın etkisi ile 10.000 km daha gidebiliyorsunuz ama kesin olarak motorda kurum oluşumuna neden oluyor. Kısaca yağlama sitemi en başından da söylendiği gibi sorunun çözümü değil. Sadece öteleme aracı.

                    Kesin olan tek çözüm 16 subabın değişimi.

                    Not: Bu bilgilerin tamamı ustadan alınmıştır.


                    3-) Fiyat süper mi? Şu ana kadar aldığım fiyatların en iyisi.


                    Orjinal yazı sahibi: tornado
                    Bence de... Bu kadar ucuz olması normal mi acaba?

                    Bu soru yanlış sorulmuş bir soru. Asıl soru şu olmalıydı. Yetkili servislerin bu işlemler için, hakkı olandan 4 kat fazla para alması etik mi?

                    Bir iphone 4'ün toplam maliyeti 187 dolar iken satış fiyatı 2000 lira. (Kaynak: http://www.cnnturk.com/2010/bilim.te...1.0/index.html)

                    Sadece opel değil, var olan neredeyse tüm yetkili servislerde de durum aynıdır. Arkalarında olan fabrika desteğini kara dönüştürmenin ana formülü budur. Bu nedenle yetkili servisler, yurdum sanayi esnafı gibi ücra köşelerde değil, milyondolarlık arsalarda, en iyi muhitlerde ve şatovari yapılarda hizmet verirler. Sonuçta bu aracı tasarlayan ve satan onlarsa, kaymağını da (müşterileri dahil) kimseye bıkakmazlar.

                    Ayrıca:

                    Fiyat, çatır çatır iş yapan, iş yaptırmak için en az 4 gün önceden randevu alınan bir sanayi dükkanının fiyatı. Subaplar hariç tüm parçalar, aracın şase numarasıyla getirtilen orijin parçalar. Yani bizim araçlarda bu işlemlerde kullanılan parçaların aşağı yukarı her yerde aynıdır fiyatı. (O benim tahminim maksimum 1000 liradır)

                    Burada rakamı değiştiren 3 unsur kalıyor:

                    işçilik maliyeti, standart giderler ve kar marjı.

                    Nevşehir'de 1 usta 2 kalfa, tam 2 gün uğraştı işlemler için. Kalfaların yevmiyeleri 50, ustanınki 100 liradan toplam 400 lira işçilik yazar. Sizden bu parayı talep eder.

                    Yetkili serviste, servis elemanının 1 saatlik işçili ücreti için 40 liradır. (en son öyleydi, şu an durum nedir bilmiyorum) 3 servis elemanı, günlük 8 saatten 48 saatlik işçilik çıkartır. Bu da yaklaşık 2000 liradır. 1650 lira ile 6500 lira arasındaki ilk fark burada başlar ve hemen ardından reklam giderleri, kira farkı, kar marjları derken git gide açılır.

                    Kısaca bu konu biraz fazla büyütülüyor insanların gözlerinde. Subap denilen şey, 16 tanesi toplam 1-1,5 kilo gelen, çelikten üretilmiş, bir ucu yassı metal çubuktur. Motordan anlamayan biri yerde görse, başı geniş bir 20'lik çivi sanar. Maliyeti de taş çatlasa 20-25 lirayı geçmez.

                    Ama biri çıkıp da, "subaplar çok özel parçalardır. Tanesi 250 lira + KDV!... Yersen!" deyince hemen yiyoruz.

                    Yahu 2000 model vectra'nın bir takım (16 tane) subap fiyatı 70 lira. Evet sadece 70 lira. İnsignia'nın da taş çatlasın 150 liradır. Bu subaplar ustaya gelene kadar parçacı, dağıtımcı, kargo derken 250 liraya çıkar. Bu kadar basit.

                    Son olarak yurtsever arkadaşların hoşuna gidecek de bir bilgi vereyim. (Bilgi, her biri servis sahibi 3 ustanın sohbetinden edinilmiştir)

                    Yerli sanayimizin ürettiği subaplar, İnsignia'nın üzerinde gelen subaplardan, hem ömür, hem de ısıya dayanma bakımından kat be kat daha kaliteli üretiliyor. Yan sanayi firmalarımız, İnsignia'nın üzerindeki subap sorununu görüp, sırf 180hp 1.6 turbo insignia'lar için, ısıya dayanıklı çelik subap üretiyorlar. Usta subap isterken telefonun hoperlörünü açtı. Parçacıya "araç LPG'li" dedi. Sözün gerisini zaten parçacı getirdi: "LPG'li 1.6, 180'lik insignilar için ısıya dayanıklı çelik subap mı?" diye .

                    Yani yan sanayimiz olmuş. Biz otomobil üretebiliriz. Hatta çok ama çok kaliteli otomobiller üretebiliriz. Sadece biraz kendimize güvenmemiz lazım. Yoksa zor yok bize


                    Velhasıl kelam sanayide fiyat ucuzdur.



                    Orjinal yazı sahibi: MKG24
                    yılmaz bey nerde yaptırıyosunuz...
                    Reklam sayılabileceği için servisin adını yazmamam doğru olur diye düşündüm. Sakıncası olmayacağı yönetim tarafından belirtilirse servisin adını yazarım. Farkındayım. Konu bilgilendirme başlığı ama ihtiyarlı olmak lazım. Bu sitenin tek geliri reklam geliri. İstemeden de olsa engel olmamak lazım.


                    Sonuç:
                    Araç kosunda söyleyeceklerim çok kısa:

                    Operasyondan sonra titreşim sıfır. Motor soğuk yada sıcak, hiçbir farkı yok. Çekiş arttı. Performans benzinli ile birebir aynı. Motorun sesi çok değişti. (olumlu yönde) Herhangi bir arıza ışığı, herhangi bir uyarı yada sorun yok. Ve ilginçtir yakıt da azaldı. (1250 km için geçerli. Daha erken ama şu anlık durum bu)

                    Herhangi bir sorun çıkacaksa şimdiden, yani işlem tazeyken çıksın diye aracı fena zorladım. Aracı aldığımdan beri bu kadar zorladığımı hatırlamıyorum.

                    Şöyle anlatayım:

                    Nevşehir - Şarköy: Yaklaşık 1000 km. Araçta tek ben varım. Gece olduğundan radar yok. Yola tenha ve müsait. 19:20'de Nevşehirden çıktım. Yolda 4 kez LPG almak için, bir kez de yemek için kısa süreli durdum. 160'tan aşağı pek düşmeden, yol müsait olduğunda 180' kilitleyerek 02:40'da Şarköy'e girdim.

                    7 saat 20 dakikada 1000 km. Tamamı LPG ile.

                    Benzin dahil toplam yakıt sarfiyatı 320 lira.

                    "Öyle gidersen böyle de yakar" diyenleri duyar gibiyim. Varsın yaksın, bu sefer haketti
                    1.6T Cosmo, Flexride, DVD800, Sunroof, Spor Deri, 18", Teleflex GFI, Zeibart Cam Filmi, AutoWax Boya Koruma veee Siyah(tı)...
                    Mazide güzel bir anı şimdi..

                    Yorum


                    • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                      Ne kadar güzel bir açıklama olmuş ellerinize sağlık.Araca güvenle binmek gibisi yok hem de bu kadar uygun fiyata clapclap.Şu an ustanızın Ankara'da olmasını çok isterdim.Ya da subap değişimine Nevşehir'e mi gitsem?
                      Yağlı sistem kafamda hep soru işareti olduğu için ustanızın görüşünü merak etmiştim.Anladığım kadarıyla subapları çelik yaptıktan sonra herhangi bir sıralı sistem lpg takarsak, magnezyum subap ve yağlı sistem lpg'den daha az zararlı oluyor.Yaşadığınızın keyfin darısı bana
                      2010 cosmo 180hp beyaz İnsigniAşk

                      Yorum


                      • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                        bilgilendirme gerçekten çok güzel.yanlız benim öğrenmek istediğim bişey var.bu yağlamalı sistem lpg kitini aracınızdan çelik sübab değişiminden sonra söktünüz mü?yoksa aynı yağlamalı sistemi yine kullanıyormusunuz?Açıkcası bende yakında prinsin yağlamalı sistemini taktıracaktım .ama dediğnize göre sübablar çok dayanmayacak ve sırf bu yağlamalı sisteme fazladan birsürü para bayılacaz.onun yerine çelik sübab takıp normal bir sıralı sistem takabilirmiyiz acaba?maliyete bakınca 1650 tl çelik sübab + 2000 tl normal bir sıralı sistem desek 3650 tl
                        zaten yağlamalı sistemler ortalama 3000 tl civarı ve 40000 km de sübab değişimi olacağını söylüyorlar yağ olmasına rağmen.çelik sübab takıp en az 1500000 km yapmak daha mantıklı gibi geldi bana.
                        2015 Ford Mondeo Tit. 1.6 Tdci Tekno Pkt.Sunroof,Dynamic Led,Platin Beyaz 
                        2013 clio 4 Tce 0.9 icon alev kırmızı

                        Yorum


                        • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                          Açıklamalar için teşekkürler... Millet çok yüksek rakamlardan bahsettiği için biz de öyle sandık tabi. Servisler mutlaka pahalıdır doğal olarak,önemli olan dediğiniz gibi iyi bir usta bulup halletmek. Süpab değişimi zor mu peki? Süpabları temin etsek ustalar değiştiremez mi? Yoksa biz de mi Nevşehir'e uğrayacağız arabyı alınca? Ayrıca hayırlı olsun,güle güle kullanın...
                          2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                          Yorum


                          • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                            Merak ettiğim bir konu daha var.Subapları çelik yaparak subapları koruyoruz ancak bu yüksek sıcaklık motorun geri kalan kısımlarına(pistonlar,yatakları v.s.) zarar vermiyor mu?Sanırım sizin yazınızdı Yılmaz bey;motorun geri kalan kısmınında magnezyumdan yapıldığını yazmıştınız.Yoksa subapları korursak motoru da korur muyuz?
                            2010 cosmo 180hp beyaz İnsigniAşk

                            Yorum


                            • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                              Arkadaşlar bugün 450 km daha yol yaptım. Nazar değmesin herşey çok iyi. Herhangi bir sıkıntı, yada sorunum yok. Gazı alıp basıyorum gaza. Benzinde miyim gazda mıyım farkı yok.

                              Bazı yeni sorular gelmiş. Elimden geldiğince cevaplayayım.


                              Orjinal yazı sahibi: dişçi79
                              Ne kadar güzel bir açıklama olmuş ellerinize sağlık.Araca güvenle binmek gibisi yok hem de bu kadar uygun fiyata clapclap.Şu an ustanızın Ankara'da olmasını çok isterdim.Ya da subap değişimine Nevşehir'e mi gitsem?
                              Yağlı sistem kafamda hep soru işareti olduğu için ustanızın görüşünü merak etmiştim.Anladığım kadarıyla subapları çelik yaptıktan sonra herhangi bir sıralı sistem lpg takarsak, magnezyum subap ve yağlı sistem lpg'den daha az zararlı oluyor.Yaşadığınızın keyfin darısı bana
                              Ustaya insigniateam.com'dan ve burada olan birlik / beraberlikten daha en başta bahsettim. "İşlem başarılı olduğu taktirde bu işlemi yaptırmak için güvenilir bir yer arayan arkadaşlar AYNI FİYATLARLA bu işlemden istifade edebilir mi?" diye sordum. Başımızın üzerinde yerleri var dedi. Hatta fotoğrafları bile burda yayınlamak için çektiğimi söyleyince, gerekli bilgilendirmeleri yaptı.

                              Sonuç olarak bu işi daha önce yapmış. İşçiliğine güvenilebilecek, uygun fiyat veren ve hepsinden önemlisi güzel sonuç alınmış operasyonu olan, garantili bir ustaya sahibiz artık. LPG ile ilgili bu güne kadar yaşananları düşününce bu büyük birşey. Bu gelişme bile LPG'li insignia sahibi olanların yada kit taktıracaklar için fırsattır. Bu konuda ben, herkes için bir örnek teşkil ediyorum.

                              Bilmediğiniz, tanımadığınız ustalara 50.000 liralık arabayı emanet etmektense, 300 km yol gelip, sonucundan emin olacağınız garantili bir işlem yaptırmak daha mantıklı geliyor. Hem bahane ile kapodakya'yı gezmiş olursunuz


                              Orjinal yazı sahibi: ahmet_turedi
                              bilgilendirme gerçekten çok güzel.yanlız benim öğrenmek istediğim bişey var.bu yağlamalı sistem lpg kitini aracınızdan çelik sübab değişiminden sonra söktünüz mü?yoksa aynı yağlamalı sistemi yine kullanıyormusunuz?Açıkcası bende yakında prinsin yağlamalı sistemini taktıracaktım .ama dediğnize göre sübablar çok dayanmayacak ve sırf bu yağlamalı sisteme fazladan birsürü para bayılacaz.onun yerine çelik sübab takıp normal bir sıralı sistem takabilirmiyiz acaba?maliyete bakınca 1650 tl çelik sübab + 2000 tl normal bir sıralı sistem desek 3650 tl
                              zaten yağlamalı sistemler ortalama 3000 tl civarı ve 40000 km de sübab değişimi olacağını söylüyorlar yağ olmasına rağmen.çelik sübab takıp en az 1500000 km yapmak daha mantıklı gibi geldi bana.

                              Yağlama sistemini sistemini söktürmedim. Söktürmek için LPG servisine gitme zamanım olmadığı için yağ haznesinin içindeki yağı boşalttırdım Bu şekilde yağlamasız sisteme dönüş oldu. Yağ olmayınca yağlama da olmuyor. (bu işlemi kafama göre değil, yağlama sistemini taktırdığım LPG servisinden arayarak aldığım bilgi ile yaptım)

                              Subaplar değiştikten sonra istediğiniz LPG kitini taktırabilirsiniz ama bence, kaliteli bir kit kullanmak, motoru korumaktan öte sürüş konforu, ve kitin dayanıklılık açısından tercih edilmeli. 5000 devirde gaz kesen, benzinden LPG ye geçişleri belirgin olan ve zırt pırt enjeksiyon, ECU gibi sorunlar çıkartan kitlerdense, arabaya da yakışacak Emer, telefleks GFI, Vialle yada Prins gibi birinci sınıf bir marka taktırmak yerinde olur.

                              ÖNEMLİ BİLGİ: Subap değişiminin maliyeri 1650 lira değil. 1650 lira dediğim maliyet Triger seti ve bujiler dahil fiyat (yağ, yağ filitresi ve hava filtresini daha önce değiştirdiğimden, bunların değişimine gerek görmedim)

                              Yani subap değişimi 750 - 800 bilemedin en fazla 1000 liraya mal olur. 1000 lirayı geçmez. (tam fiyat için ustaya sormam lazım. Ben kombine işlem yaptırdığım için her birinin maliyetini sormadım. Toplam maliyet çıkartıldı)

                              Ayrıca yağlama sitemi denilen şey çok pahalı değil. Aldığınız LPG kitininin maliyetine ekleyeceğiniz 100 lira karşılığında takıyorlar ama bir işe yaramıyor. (Zaten çok matah bişey osla bu kadar ucuz olmazdı) Bence buradaki maksat LPG firmalarının kendilerine çıkış noktası ararken yaptıkları yılana sarılma eylemi. Onar ne yaparsa yapsın subaplar eriyor ve adamlar de kendilerince çözüm üretmeye çalışıyorlar.



                              Orjinal yazı sahibi: tornado
                              Açıklamalar için teşekkürler... Millet çok yüksek rakamlardan bahsettiği için biz de öyle sandık tabi. Servisler mutlaka pahalıdır doğal olarak,önemli olan dediğiniz gibi iyi bir usta bulup halletmek. Süpab değişimi zor mu peki? Süpabları temin etsek ustalar değiştiremez mi? Yoksa biz de mi Nevşehir'e uğrayacağız arabyı alınca? Ayrıca hayırlı olsun,güle güle kullanın...

                              Estağfirullah. Tüm iyi dilekleriniz için canı gönülden teşekkür ediyorum. İnşallah aynı sorunsuzluğa siz de dahil tüm arkadaşlar erişir. Kafanız rahat ve az yakıt sarfiyatı ile İnsignia kullanmak büyük zevk.

                              Subap değişimi zor mu? Evet zor. Daha doğrusu işçiliği falza. Çelik subapların takımı maksimum 250 lira dersek 750 lira işçiliği tutar.



                              Orjinal yazı sahibi: dişçi79
                              Merak ettiğim bir konu daha var.Subapları çelik yaparak subapları koruyoruz ancak bu yüksek sıcaklık motorun geri kalan kısımlarına(pistonlar,yatakları v.s.) zarar vermiyor mu?Sanırım sizin yazınızdı Yılmaz bey;motorun geri kalan kısmınında magnezyumdan yapıldığını yazmıştınız.Yoksa subapları korursak motoru da korur muyuz?
                              Silindir ve pistonlar subaplar gibi narin parçalar değildir ama onlar da (tamamen benzinde de kullansanız) motorun diğer tüm elemanları gibi zamanla kullanım kaynaklı yıpranmaya maruz kalır. En fazla hareket eden ve en fazla ısıya maruz kalan parçalar sonuçta. Motorun bitmesi denilen şey de budur. Bu parçaların da yıpranması için, adam gibi bir sürücünün en az 200.000 km yapması lazım.

                              Bunun dışında 200.000 kilometre yapınca yakıttan elde edeceğiniz net kar minimum 40.000 lira. 40.000 lirayla değil silindir piston, yeni bir insignia alırsınız.

                              Bu arada sanayide komple motor yaptırsanız, maliyeti 3000-3500 lira.
                              1.6T Cosmo, Flexride, DVD800, Sunroof, Spor Deri, 18", Teleflex GFI, Zeibart Cam Filmi, AutoWax Boya Koruma veee Siyah(tı)...
                              Mazide güzel bir anı şimdi..

                              Yorum


                              • Ynt: INSIGNIA LPG - Subap Erimesi ve Çözümü Hakkında

                                Evet sizin araştırmalarınız ve tecrübeleriniz bizim için iyi bir örnek oluyor.En iyisi de yapılan tüm bu işlemler sonucunda memnun olmanız.
                                2010 cosmo 180hp beyaz İnsigniAşk

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X