Merhaba arkadaşlar.
Havaların soğuması (-5 derece ve daha aşağılarına düşmesi) ile beraber LPG'de soğuk havalarda en çok baş gösteren sorunlardan birini bende yaşamaya başladım. Motor sıcaklığı 90C de sabitlenip araç iyice ısınmadığı sürece lpgde vites geçişlerinde araç yığılma, boğulma ve rolantiye dönüşte zorlanmalar sergilemekteydi. Ancak motor tamamen ısındığında veya hava sıcaklığı 10-15 derecelerde iken bu sorunlar yaşanmamaktaydı. ( Geçiş ısım 35C. )
Bunun sebebi ise bilgisayarı bağlayıp durumu tespit etmek için izlediğim kadarıyla regülatör sıcaklığı 60-70 derecelere gelmesine rağmen gaz sıcaklığı 30-40 C olması gerekirken 10-15 derecelerde kalıyordu. Çünkü hava soğuk haliyle depodaki gaz da çok soğuk olduğundan yeterince ısınamıyor, bu yüzden gaz yoğunluğu ciddi anlamda fazla oluyor, araç gazdan ayağımı çektiğimde basıncın da yükselmesi ile ciddi anlamda fazla yakıt ile karşılaşıyor ve boğuluyordu. Yani bizim gaz sistemine gaz sıcaklığına göre yakıtı kısacak şekilde ayar yapmamız gerekiyordu.
Bunu nasıl çözebileceğim üzerine araştırmalara başladım. Kitim Atiker GOLD. Ve standart olarak gaz sıcaklığına göre kısma ayarı mevcut. Ancak müdahale şansımız yoktu.
Atiker Safefast programının yeni versiyonunda lpg beynine bu açıdan müdahale etme şansı tanınmış. Bu programı edindim. Sistemin sıcaklık ayarı standart olarak şu şekilde geliyor:
Bu ayar zaten standart olarak benim aracımda bulunan, daha önce müdahale edemediğimiz ve sorun yaşadığım ayardı ve buna müdahale etmem gerekiyordu. Yani bu ayarlar gazın yoğunluğuna göre gazı yeterince kısamıyordu. Kafama göre değer girmek doğru olmayacağından yerine internette bununla alakalı ölçülmüş/tecrübe edilmiş bir kaynak aramaya başladım. Yabancı forum ve lpg montajcı sitelerinde Atiker ile aynı marka Beyni/ECU'yu kullanan (AEB, Polonya markası) diğer kitler hakkında forumlara ve kullanım kılavuzlarına baktım. Yine AEB marka Ecu kullanan Polonyalı bir kit üreticisinin sitesinde detaylı bir montaj ayar kılavuzu buldum. Ve değerler şu şekildeydi;
Kılavuzun linki (detaylıca incelemek isteyenler için) : http://www.digitronicgas.com/assets/...iption_ENG.pdf
Kılavuzdaki Gaz sıcaklığına göre düzeltme değerleri Atiker'in standart değerlerinden farklı. Ve değerler hakkında kılavuzun uyarı kısmında Polonya'daki personelin deneyerek tecrübe ederek tespit ettiği ideal değerler olduğu, bu değerlerden şaşılmaması tavsiye edilmiş.
Bunun üzerine değerleri aracıma girdim ve az önce denemeye çıktım. Sonuç : sorun tamamen ortadan kalktı, araç 30-40 derecede gaza yeni geçtiğinde bile kesinlikle en ufak yığılma, tekleme, vuruntu yapmıyor. Sıcakken olduğu ile aynı performansı sergiliyor.
Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar için bir kaynak olması açısından foruma yazıyorum. Çünkü konuştuğum hiçbir lpgci işi çözemedi. Bazıları olur öyle demeyi, bazıları da uçları çok çok ufaltarak sorunu çözmeyi teklif etti.
Saygılar.
Havaların soğuması (-5 derece ve daha aşağılarına düşmesi) ile beraber LPG'de soğuk havalarda en çok baş gösteren sorunlardan birini bende yaşamaya başladım. Motor sıcaklığı 90C de sabitlenip araç iyice ısınmadığı sürece lpgde vites geçişlerinde araç yığılma, boğulma ve rolantiye dönüşte zorlanmalar sergilemekteydi. Ancak motor tamamen ısındığında veya hava sıcaklığı 10-15 derecelerde iken bu sorunlar yaşanmamaktaydı. ( Geçiş ısım 35C. )
Bunun sebebi ise bilgisayarı bağlayıp durumu tespit etmek için izlediğim kadarıyla regülatör sıcaklığı 60-70 derecelere gelmesine rağmen gaz sıcaklığı 30-40 C olması gerekirken 10-15 derecelerde kalıyordu. Çünkü hava soğuk haliyle depodaki gaz da çok soğuk olduğundan yeterince ısınamıyor, bu yüzden gaz yoğunluğu ciddi anlamda fazla oluyor, araç gazdan ayağımı çektiğimde basıncın da yükselmesi ile ciddi anlamda fazla yakıt ile karşılaşıyor ve boğuluyordu. Yani bizim gaz sistemine gaz sıcaklığına göre yakıtı kısacak şekilde ayar yapmamız gerekiyordu.
Bunu nasıl çözebileceğim üzerine araştırmalara başladım. Kitim Atiker GOLD. Ve standart olarak gaz sıcaklığına göre kısma ayarı mevcut. Ancak müdahale şansımız yoktu.
Atiker Safefast programının yeni versiyonunda lpg beynine bu açıdan müdahale etme şansı tanınmış. Bu programı edindim. Sistemin sıcaklık ayarı standart olarak şu şekilde geliyor:
Bu ayar zaten standart olarak benim aracımda bulunan, daha önce müdahale edemediğimiz ve sorun yaşadığım ayardı ve buna müdahale etmem gerekiyordu. Yani bu ayarlar gazın yoğunluğuna göre gazı yeterince kısamıyordu. Kafama göre değer girmek doğru olmayacağından yerine internette bununla alakalı ölçülmüş/tecrübe edilmiş bir kaynak aramaya başladım. Yabancı forum ve lpg montajcı sitelerinde Atiker ile aynı marka Beyni/ECU'yu kullanan (AEB, Polonya markası) diğer kitler hakkında forumlara ve kullanım kılavuzlarına baktım. Yine AEB marka Ecu kullanan Polonyalı bir kit üreticisinin sitesinde detaylı bir montaj ayar kılavuzu buldum. Ve değerler şu şekildeydi;
Kılavuzun linki (detaylıca incelemek isteyenler için) : http://www.digitronicgas.com/assets/...iption_ENG.pdf
Kılavuzdaki Gaz sıcaklığına göre düzeltme değerleri Atiker'in standart değerlerinden farklı. Ve değerler hakkında kılavuzun uyarı kısmında Polonya'daki personelin deneyerek tecrübe ederek tespit ettiği ideal değerler olduğu, bu değerlerden şaşılmaması tavsiye edilmiş.
Bunun üzerine değerleri aracıma girdim ve az önce denemeye çıktım. Sonuç : sorun tamamen ortadan kalktı, araç 30-40 derecede gaza yeni geçtiğinde bile kesinlikle en ufak yığılma, tekleme, vuruntu yapmıyor. Sıcakken olduğu ile aynı performansı sergiliyor.
Aynı sorunu yaşayan arkadaşlar için bir kaynak olması açısından foruma yazıyorum. Çünkü konuştuğum hiçbir lpgci işi çözemedi. Bazıları olur öyle demeyi, bazıları da uçları çok çok ufaltarak sorunu çözmeyi teklif etti.
Saygılar.
Yorum