Arkadaşlar selamlar.
2014 fabrikasyon lpgli aracım daha 33000 Km'de. Araç 30000 bakımından sonra bazı zamanlarda benzinden lpg'ye geçişlerde (özellikle soğuk motor) stop etme gibi sorunlar yapmaya başladı. Güçle ilgili bir değişim ya da sıkıntı yok. Bazen sorunu unutuyorum ama sonra başka bir gün yine aynı şeyi yapıyor.
İzmir'de yaşıyorum. Bakımı en son Opel EGEM'de yapılmıştı. Sonra orası malum kayyuma devredildi. Şoför tarafı aynada açılmada da sorunlar olunca iki konuyu özel bir opel servis ustasına sorayım dedim.
Tanıdık birisini önerdiler 2. sanayide. Usta bu motorların 70 80 binde motor yediğini, bu motorları millete kakaladıklarını söyledi. Bende motoru nasıl yediğini, Almanya montajlı, bilgi ekranı ve aracın elektronik sistemi buna göre ayarlı olduğunu (Opel Landirenzo işbiriliği ile), motoru nasıl yediğini sordum.
Motor üst silindir kapağı 80 binlerde değişeceğini buda güncel olarak 1500 tl'ye mal olacağını, bu kapaktan yedekte hazır tuttuğunu söyledi. Lpg ayarını telefonla opelin yazılım ekranından ulaşmaya çalıştı bulamadı. Aynayı da yağladı tabi.
Sonuç : Lpg aynen devam ayna da olmadı.
Landirenzo ile izmir'de ilgilenen Gediz oto sanayideki yeri aradım. Bu fabrikasyon Lpg anlar mısınız dedim. Tabiki biz bu işi biliriz getirin dedi. (Öbür Opel ustası uyarmıştı bu arada sakın lpg'ciye gitme anlamazlar diye)
Sonuç : Abi bu nasıl iş anlamadık girişi kapatmışlar ben araştırayım dedi. Araca uzaydan gelmiş gibi bakındılar.
Başka bir iyi dedikleri Opel özel servisine telefonla sordum. Ben uğraşamam onunla dedi.
Yetkili servisten başkasının anlamadığını görerek Mercanlardan randevu aldım.
Sonuç : Bir saati bile bulmayan bir yazılım güncellemesi, kapağı sökülüp temizlenip yağlanan ayna, bu arabada LPG ayarı diye bir şey yok uyarısı, araçta sorun yok diye teslim edilmesi ve sıfır ücret. Ayna düzeldi. Aracın lpg karakteri değişti. Stop etme yine bazen yapıyor ama azaldı.
Forumlarda bu durumu subap eritmesi olarak anlatmışlar ama başka belirtileri ve önerileriniz varsa söylerseniz sevinirim. Teşekkürler.
2014 fabrikasyon lpgli aracım daha 33000 Km'de. Araç 30000 bakımından sonra bazı zamanlarda benzinden lpg'ye geçişlerde (özellikle soğuk motor) stop etme gibi sorunlar yapmaya başladı. Güçle ilgili bir değişim ya da sıkıntı yok. Bazen sorunu unutuyorum ama sonra başka bir gün yine aynı şeyi yapıyor.
İzmir'de yaşıyorum. Bakımı en son Opel EGEM'de yapılmıştı. Sonra orası malum kayyuma devredildi. Şoför tarafı aynada açılmada da sorunlar olunca iki konuyu özel bir opel servis ustasına sorayım dedim.
Tanıdık birisini önerdiler 2. sanayide. Usta bu motorların 70 80 binde motor yediğini, bu motorları millete kakaladıklarını söyledi. Bende motoru nasıl yediğini, Almanya montajlı, bilgi ekranı ve aracın elektronik sistemi buna göre ayarlı olduğunu (Opel Landirenzo işbiriliği ile), motoru nasıl yediğini sordum.
Motor üst silindir kapağı 80 binlerde değişeceğini buda güncel olarak 1500 tl'ye mal olacağını, bu kapaktan yedekte hazır tuttuğunu söyledi. Lpg ayarını telefonla opelin yazılım ekranından ulaşmaya çalıştı bulamadı. Aynayı da yağladı tabi.
Sonuç : Lpg aynen devam ayna da olmadı.
Landirenzo ile izmir'de ilgilenen Gediz oto sanayideki yeri aradım. Bu fabrikasyon Lpg anlar mısınız dedim. Tabiki biz bu işi biliriz getirin dedi. (Öbür Opel ustası uyarmıştı bu arada sakın lpg'ciye gitme anlamazlar diye)
Sonuç : Abi bu nasıl iş anlamadık girişi kapatmışlar ben araştırayım dedi. Araca uzaydan gelmiş gibi bakındılar.
Başka bir iyi dedikleri Opel özel servisine telefonla sordum. Ben uğraşamam onunla dedi.
Yetkili servisten başkasının anlamadığını görerek Mercanlardan randevu aldım.
Sonuç : Bir saati bile bulmayan bir yazılım güncellemesi, kapağı sökülüp temizlenip yağlanan ayna, bu arabada LPG ayarı diye bir şey yok uyarısı, araçta sorun yok diye teslim edilmesi ve sıfır ücret. Ayna düzeldi. Aracın lpg karakteri değişti. Stop etme yine bazen yapıyor ama azaldı.
Forumlarda bu durumu subap eritmesi olarak anlatmışlar ama başka belirtileri ve önerileriniz varsa söylerseniz sevinirim. Teşekkürler.
Yorum