Merhaba.
Subap yağlamalı Atiker GOLD kit sahibiyim. A16LET motorda kullanmaktayım. 12 binlik kullanım sonucunda yağlama sistemini tamamen sökmüş bulunmaktayım.
Öncelikle yağlama sistemi manifoldun bir noktasından püskürtme üzerine çalışıyor. Bu güzel delinemezse veya hortum güzel takılamazsa bu noktadan hava alma ve motorda düzensizlik riski oluşturuyor.
Bu yağlama sistemleri subapları yağlamak için değil, yanma kalitesini bozarak yanma ısısını düşürme mantığı üzerine kurulu. Subapların yağlanması gibi bir durumun imkanı yok, çünkü manifolddan püskürttüğünüz bu yağ ne kadar subaplara ulaşıyor veya subaplarda kalıyor tartışılır. İyimser düşünelim; ulaştı ve kaldı, sadece emme subapları bu işleme maruz kalacak. Peki egsoz subapları? Asıl zaten yüksek ısıdan (EGT'den) kaynaklı eriyen/uzama yapan subaplarımız egsoz subapları.
Yanma kalitesini düşürme konusuna gelirsek, bu sıvıların ne kadar düzgün/ideal biçimde manifolddan yanma odasına ulaştığı da tam bir muamma. Benim kullanımım sonucunda gördüğüm:
- Bujilerde ıslanma / yağlanma bu sebeplerden; teklemeler ve tam gazda verimli yanamama.
- Katalizörde ve eksoz ucunda kirlenme, egsoz ucunda is oluşması.
- Sabah soğuk havalarda ilk çalıştırmada yanık yağ dumanı ve kokusu atma.
gibi durumlar sözkonusu. Bu da yanma odasına pek güzel işlere sebebiyet vermediğini gösteriyor.
Ha birde akünün oraya konmuş bu sistem. Araç tam basınçta iken manifolda püskürtememiş ve geri tepmiş hortumdan vakum oluşmadığı için herhalde. Akünün orası hep yağ leş olmuş.
Mantıken düşünüldüğünde yararsız olduğuna vardığım bu sistemin tecrübelerim sonucunda da yarardan çok zarar getirdiği sonucuna varmış bulunmaktayım. Ve bu sistemi söktüm. Sizlere de tavsiyem bu tarz yağlama sistemlerine aldanmayın. Ben sisteme yine bir adet enjektör ve kontrol ünitesi koymuşlar. Bir de çok ilkel vanalı tip olanlar var damla damla bırakıyor. Onlar iyice komedi. Sökük halini de koyayım da gönüller ferah olsun, işin kanıtı olsun.
Bu sistemlerin hiçbir faydası olmadığı gibi zararı vardır. Subaplarımızı eriten montaj/ayar bozukluğudur. Montajı veya ayarı bozuk olan bir aracın subaplarını hiçbir yağlama kurtarmaz, open-loop ayarı düzgünce yapılmış hiçbir araç subap yakmaz. Biz bu durumda ne yapacağız? LPG kitimizin ayarlarını titizleneceğiz, gerekirse 10 ms üstü yakıt püskürtmelerde benzin takviyesi yaparak open-loop'ta aracımızın yanlış karışımda çalışması riskini en asgari düzeye indireceğiz.
100 lira isteniyor vanalılara. Benim bu kitin ederi 250 lira imiş. Bakımdan bakıma da "çok özel" bir yağı var 20 liraya dolduruluyor. Tamamen "duygusal" bir olay haline gelmiş bu sistemin olayı. Ben söktüm. Yok bu sistemler çok faydalı diyene vanalı fiyatına veririm yağı da hediyem olsun.
Saygılar.
Subap yağlamalı Atiker GOLD kit sahibiyim. A16LET motorda kullanmaktayım. 12 binlik kullanım sonucunda yağlama sistemini tamamen sökmüş bulunmaktayım.
Öncelikle yağlama sistemi manifoldun bir noktasından püskürtme üzerine çalışıyor. Bu güzel delinemezse veya hortum güzel takılamazsa bu noktadan hava alma ve motorda düzensizlik riski oluşturuyor.
Bu yağlama sistemleri subapları yağlamak için değil, yanma kalitesini bozarak yanma ısısını düşürme mantığı üzerine kurulu. Subapların yağlanması gibi bir durumun imkanı yok, çünkü manifolddan püskürttüğünüz bu yağ ne kadar subaplara ulaşıyor veya subaplarda kalıyor tartışılır. İyimser düşünelim; ulaştı ve kaldı, sadece emme subapları bu işleme maruz kalacak. Peki egsoz subapları? Asıl zaten yüksek ısıdan (EGT'den) kaynaklı eriyen/uzama yapan subaplarımız egsoz subapları.
Yanma kalitesini düşürme konusuna gelirsek, bu sıvıların ne kadar düzgün/ideal biçimde manifolddan yanma odasına ulaştığı da tam bir muamma. Benim kullanımım sonucunda gördüğüm:
- Bujilerde ıslanma / yağlanma bu sebeplerden; teklemeler ve tam gazda verimli yanamama.
- Katalizörde ve eksoz ucunda kirlenme, egsoz ucunda is oluşması.
- Sabah soğuk havalarda ilk çalıştırmada yanık yağ dumanı ve kokusu atma.
gibi durumlar sözkonusu. Bu da yanma odasına pek güzel işlere sebebiyet vermediğini gösteriyor.
Ha birde akünün oraya konmuş bu sistem. Araç tam basınçta iken manifolda püskürtememiş ve geri tepmiş hortumdan vakum oluşmadığı için herhalde. Akünün orası hep yağ leş olmuş.
Mantıken düşünüldüğünde yararsız olduğuna vardığım bu sistemin tecrübelerim sonucunda da yarardan çok zarar getirdiği sonucuna varmış bulunmaktayım. Ve bu sistemi söktüm. Sizlere de tavsiyem bu tarz yağlama sistemlerine aldanmayın. Ben sisteme yine bir adet enjektör ve kontrol ünitesi koymuşlar. Bir de çok ilkel vanalı tip olanlar var damla damla bırakıyor. Onlar iyice komedi. Sökük halini de koyayım da gönüller ferah olsun, işin kanıtı olsun.
Bu sistemlerin hiçbir faydası olmadığı gibi zararı vardır. Subaplarımızı eriten montaj/ayar bozukluğudur. Montajı veya ayarı bozuk olan bir aracın subaplarını hiçbir yağlama kurtarmaz, open-loop ayarı düzgünce yapılmış hiçbir araç subap yakmaz. Biz bu durumda ne yapacağız? LPG kitimizin ayarlarını titizleneceğiz, gerekirse 10 ms üstü yakıt püskürtmelerde benzin takviyesi yaparak open-loop'ta aracımızın yanlış karışımda çalışması riskini en asgari düzeye indireceğiz.
100 lira isteniyor vanalılara. Benim bu kitin ederi 250 lira imiş. Bakımdan bakıma da "çok özel" bir yağı var 20 liraya dolduruluyor. Tamamen "duygusal" bir olay haline gelmiş bu sistemin olayı. Ben söktüm. Yok bu sistemler çok faydalı diyene vanalı fiyatına veririm yağı da hediyem olsun.
Saygılar.
Yorum