Ben de bir soru sorayım: subaplarin erdiğini veya zarar gördüğünü nasıl anlarız? Arıza lambası yakar mı? Tam olarak belirtileri nelerdir?
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Orjinal yazı sahibi: korish85 View PostArkadaşlar herkeze kolay gelsin bana bu konuda ankarada yardımcı olabilecek varmı acaba? Aracım 1994 model e36 kasa BMW 318is m42 motor kodlu. BRC my 11 lpg kiti var aracımın benzin performasının düştüğünü düşünüyorum sanırım lpg den kaynaklı aracın map değerleri bozuldu.Fikrin kadar varsın!
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Wolverine View PostBen de bir soru sorayım: subaplarin erdiğini veya zarar gördüğünü nasıl anlarız? Arıza lambası yakar mı? Tam olarak belirtileri nelerdir?
2- Sabahları soğuk motorda titreme, ileri safhada stop etme.
3-performans düşüklüğü
4- Silindir missfire arıza kodları ( p0301 gibi )Fikrin kadar varsın!
Yorum
-
mr.big Öncelikle cevap için teşekkürler.
Sabahları her zaman olmayan bazen olan yarım dk kadar süren bir titreme oluyor, bazen hiç olmuyor. Stop etme olmadı. Pwrformans düşüklüğü kesinlikle yok araç canavar gibi. Hiçbir arıza kodu vermedi lamba yakmadı. Yine de subap olabilir mi? Kompresyon testi kesin sonuç verir mi?@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
Yorum
-
Orjinal yazı sahibi: Wolverine View Postmr.big Öncelikle cevap için teşekkürler.
Sabahları her zaman olmayan bazen olan yarım dk kadar süren bir titreme oluyor, bazen hiç olmuyor. Stop etme olmadı. Pwrformans düşüklüğü kesinlikle yok araç canavar gibi. Hiçbir arıza kodu vermedi lamba yakmadı. Yine de subap olabilir mi? Kompresyon testi kesin sonuç verir mi?
Kompresyon testi tabi ki fikir verir, 15 dk lık bi işlem, bazı ustalar para almaz, bazıları 20-30 tl alır, yetkili servisler de 400 lira fiyat çekerFikrin kadar varsın!
Yorum
-
mr.big, benim araçta sıvı sistem lpg var. Araç 1.5ay kadar önce lpg de hareket halindeyken stop etti. Sonrasında ne benzinde ne de lpg de çalıştı. Yetkili lpg servisinden telefondan bilgi alarak rail hattında kalan gaz, yüksek basınç pompası gevsetilerek tahliye edildi. Ardından araç benzine alındı ve çalıştı. 1.5 aydır bu şekilde benzinde kullanılıyor. O günden sonrasından beri ilk çalışmada bazen rölanti yuksekken normale ininceye kadar hafif titreme yapiyor bazen de rölantiye indikten sonra titreme yaşanıyor. O anda az da olsa gaz verince titreme hemen kesiliyor gaz vermeyi bırakınca yine titreme oluyor. Bu durum kısa bir süre sonra veya araç hareket ettikten sonra düzeliyor. Benim aracın durumu bu. Bu bilgiyle ne yapılabilir bundan sonrası için? Teşekkür ederim.@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
Yorum
-
Bugün lpg ciye gidip arka taraftaki vanayı kapattirdim. Sonrasında servisime gittim ve orda yüksek basınç benzin pompasını gevsettirerek rail hattında varsa lpg gaz çıkışını ve benzin çıkışını yaptırdım. Yarından itibaren aracın çalışmasına felan tekrar bakacam değişiklik oldu mu diye.@Murat
2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander
Yorum
-
Merhaba, daha önce konudan cesaret alarak aracıma LPG bağlattım, bağlatmadan önce nalbantoglu ve mr.big ile iletişime geçmiştim onların reçetesine göre yaptırdım ayarlarda da beraber yapmıştık. Sonuç olarak birkaç ay sonra 2. yılım dolacak yaklaşık 40k km yaptım ayarlardan sonra LPG kaynaklı sıkıntım olmadı çekiş olarak da benzinli kullanıma nazaran fark yok gibi, ekonomi konusu şehir içi ort 11lt LPG yakıyor. Ayarlardan önce tutarlı olması açısından orjinal bujiler dahil tam bir bakım yaptırın derim. Geç de olsa ilgilerinden dolayı nalbantoglu ve mr.big e teşekkür ederim
Yorum
-
LPG pişmanlıktır.... aracıma 60,000km önce LPG dönüşümü yaptırdım. Dönüşüm Candan Müh. ve A.Nalbantoğlu danışmanlığında yapıldı. Yol AFR ayarı Candan Müh. sahibi Yılmaz Bey ve A.Nalbantoğlu tarafından bizzat yapıldı.Candan Müh. Youtube sayfasında videolarıda mevcut. Dönüşüm sonrası 4500km sonra 4.silindir kırıldı.(araçda yazılım yok).Silindir kapağı 3. ve 4. silindir arasında erime oluşmuş.Bu LPGden kaynaklı değildir, bu kadar sürede olmaz dedim.Kapak taşlanarak düzeltilebilir ama subap vurma seside olabilir denildiğinden dolu GM sıfır kapak aldım(2200 Euro verdim).
Araç yapıldı teslim aldım.Candan Mühendisliğe konu hakkında bilgi verdim.Dedim sizin hatanız olamaz.Dönüşüm sonrası 4000-4500km de olması imkansız, araca yeniden AFR yapmaya gerek varmı diye sordum, gerek olmadığını 500-600km benzinde kullanın yeni harita otursun,sonra LPG ile kullanın kitiniz obd düzeltmeeli olduğundan kendini yeni haritaya adepte edecektir dendi.
800km benzinde kullandım ve hiç LPGye geçmeden A.Nalbantoğlunun dükkanına giderek ilk onunla beraber olmak üzere LPGye geçerek yolda AFR ayarları tekrardan yapıldı.
50,000km sonunda 4 bobin, 16 buji,6 kez yağ ve yağ filtresi (LPG olduğu için yağ değişim periyodumu 7500km çektim)değişimi sonunda 2.silindir egzozt subabı eridi.
Pompada yaptığım tasarruf için sevinirken kat be kat fazlası cebimden çıktı...
Bugün yarın teslim alacağım aracı,ilk işim şu LPG illetinden kurtulmak olacak...
- Beğenmeler 1
Yorum
Yorum