Merhaba arkadaşlar.
Farklı araçları ve kitleri tecrübe etmeye devam ediyoruz.
Insignia'm satıldı. SUV'a geçiş yaptım. Touareg 3.2 V6 bir araç sahibi oldum.
Bu araç 3200cc V6 220 beygirlik bir benzinli motora sahip. Turbosuz, atmosferik bir motor. Yani LPG montajı ve ayarlaması çok daha kolay. Tabii doğru uç ve kurgu yapılırsa. E haliyle böyle bir motora benzinle binmek hiç akıllıca bir iş olmayacaktı. Aldığım gün montaja başladık.
Kit kurgumuz : AKL Powerfast 6cyl OBD2 ECU + Romano Enjektörler + 2 adet Prins filtre + AKL SR06 tip regülatör + AKL 42LT stepne yerine simit tank. Bakır borular 8mm. OBD bağlantısı aktif, 3.0mm enjektör ucu ve 0.9bar regülatör basıncı.
Fotoğraflarda da göreceğiz gibi basınç düşüklüğü ve akışta darboğaz yaşanmaması için iki filtre kullanıldı. Bu filtreleri de boruları olabildiğinde kısa ve kırmadan düz tutabilmek için prins'in dönebilen başlıklı filtresini kullandık.
Montaj ve kalibrasyon işini hallettikten sonra geldik open-loop ayarına. Sensörümüzü konumlandırıp yola çıktık.
Bu aracımız gördüğümüz değerlere göre open-loop'ta 13.0-13.2 değeri veriyor. LPG'de montaj yapılıp kalibrasyon yapıldıktan sonra aldığımız değer 13.7 idi. Tam gazda aracımız fakirdi yani. Bu da gösteriyor ki aslında atmosferik arabalarda bile open-loop ayarı sensörle yapılmadığı zaman oto düzgün olmuyor, sadece farkedilmiyor veya sorun çıkarmıyor. Biz bunu sensörü izleyerek aynı zamanda lpg haritasına müdahale ederek benzin ile aynı 13.0-13.2 AFR değerine getirdik. Tam gazda lpg enj. süreleri benzin enjeksiyon sürelerini de geçmiyor çünkü ucumuz büyük. Bu da gaz yetiştirememe durumunun kesinlikle yaşanmamasına ve benzin takviyesine gerek kalmamasını sağlıyor.
Araç şu an benzinden farksız şekilde çalışıyor. %40-45 tasarruf, benzinden farksız sürüş zevki ve sorunsuz. Tekrar söylüyorum LPG'de sorunsuzluğun anahtarı doğru montaj + openloop ayarı. Yoksa yakıtın veya kitlerin bir suçu yok.
Saygılar.
Farklı araçları ve kitleri tecrübe etmeye devam ediyoruz.
Insignia'm satıldı. SUV'a geçiş yaptım. Touareg 3.2 V6 bir araç sahibi oldum.
Bu araç 3200cc V6 220 beygirlik bir benzinli motora sahip. Turbosuz, atmosferik bir motor. Yani LPG montajı ve ayarlaması çok daha kolay. Tabii doğru uç ve kurgu yapılırsa. E haliyle böyle bir motora benzinle binmek hiç akıllıca bir iş olmayacaktı. Aldığım gün montaja başladık.
Kit kurgumuz : AKL Powerfast 6cyl OBD2 ECU + Romano Enjektörler + 2 adet Prins filtre + AKL SR06 tip regülatör + AKL 42LT stepne yerine simit tank. Bakır borular 8mm. OBD bağlantısı aktif, 3.0mm enjektör ucu ve 0.9bar regülatör basıncı.
Fotoğraflarda da göreceğiz gibi basınç düşüklüğü ve akışta darboğaz yaşanmaması için iki filtre kullanıldı. Bu filtreleri de boruları olabildiğinde kısa ve kırmadan düz tutabilmek için prins'in dönebilen başlıklı filtresini kullandık.
Montaj ve kalibrasyon işini hallettikten sonra geldik open-loop ayarına. Sensörümüzü konumlandırıp yola çıktık.
Bu aracımız gördüğümüz değerlere göre open-loop'ta 13.0-13.2 değeri veriyor. LPG'de montaj yapılıp kalibrasyon yapıldıktan sonra aldığımız değer 13.7 idi. Tam gazda aracımız fakirdi yani. Bu da gösteriyor ki aslında atmosferik arabalarda bile open-loop ayarı sensörle yapılmadığı zaman oto düzgün olmuyor, sadece farkedilmiyor veya sorun çıkarmıyor. Biz bunu sensörü izleyerek aynı zamanda lpg haritasına müdahale ederek benzin ile aynı 13.0-13.2 AFR değerine getirdik. Tam gazda lpg enj. süreleri benzin enjeksiyon sürelerini de geçmiyor çünkü ucumuz büyük. Bu da gaz yetiştirememe durumunun kesinlikle yaşanmamasına ve benzin takviyesine gerek kalmamasını sağlıyor.
Araç şu an benzinden farksız şekilde çalışıyor. %40-45 tasarruf, benzinden farksız sürüş zevki ve sorunsuz. Tekrar söylüyorum LPG'de sorunsuzluğun anahtarı doğru montaj + openloop ayarı. Yoksa yakıtın veya kitlerin bir suçu yok.
Saygılar.
Yorum