Duyuru

Collapse
No announcement yet.

LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #91
    Merhaba arkadaşlar.

    Farklı araçları ve kitleri tecrübe etmeye devam ediyoruz.

    Insignia'm satıldı. SUV'a geçiş yaptım. Touareg 3.2 V6 bir araç sahibi oldum.

    Bu araç 3200cc V6 220 beygirlik bir benzinli motora sahip. Turbosuz, atmosferik bir motor. Yani LPG montajı ve ayarlaması çok daha kolay. Tabii doğru uç ve kurgu yapılırsa. E haliyle böyle bir motora benzinle binmek hiç akıllıca bir iş olmayacaktı. Aldığım gün montaja başladık.

    Kit kurgumuz : AKL Powerfast 6cyl OBD2 ECU + Romano Enjektörler + 2 adet Prins filtre + AKL SR06 tip regülatör + AKL 42LT stepne yerine simit tank. Bakır borular 8mm. OBD bağlantısı aktif, 3.0mm enjektör ucu ve 0.9bar regülatör basıncı.

    Fotoğraflarda da göreceğiz gibi basınç düşüklüğü ve akışta darboğaz yaşanmaması için iki filtre kullanıldı. Bu filtreleri de boruları olabildiğinde kısa ve kırmadan düz tutabilmek için prins'in dönebilen başlıklı filtresini kullandık.





    Montaj ve kalibrasyon işini hallettikten sonra geldik open-loop ayarına. Sensörümüzü konumlandırıp yola çıktık.



    Bu aracımız gördüğümüz değerlere göre open-loop'ta 13.0-13.2 değeri veriyor. LPG'de montaj yapılıp kalibrasyon yapıldıktan sonra aldığımız değer 13.7 idi. Tam gazda aracımız fakirdi yani. Bu da gösteriyor ki aslında atmosferik arabalarda bile open-loop ayarı sensörle yapılmadığı zaman oto düzgün olmuyor, sadece farkedilmiyor veya sorun çıkarmıyor. Biz bunu sensörü izleyerek aynı zamanda lpg haritasına müdahale ederek benzin ile aynı 13.0-13.2 AFR değerine getirdik. Tam gazda lpg enj. süreleri benzin enjeksiyon sürelerini de geçmiyor çünkü ucumuz büyük. Bu da gaz yetiştirememe durumunun kesinlikle yaşanmamasına ve benzin takviyesine gerek kalmamasını sağlıyor.

    Araç şu an benzinden farksız şekilde çalışıyor. %40-45 tasarruf, benzinden farksız sürüş zevki ve sorunsuz. Tekrar söylüyorum LPG'de sorunsuzluğun anahtarı doğru montaj + openloop ayarı. Yoksa yakıtın veya kitlerin bir suçu yok.

    Saygılar.

    Yorum


    • #92
      Vay be! Maşallah.

      Arka tekere raptiye girmiş yalnız


      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

      Yorum


      • #93
        Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
        Vay be! Maşallah.

        Arka tekere raptiye girmiş yalnız
        Hallettik onu, yazlıklar takıldı zaten. Kışlık lastik onlar

        Yorum


        • #94
          ayar ve montajın hakkını vererek yapıyorsunuz,
          bir iş yeri açmamanız için hiç bir sebep yok...
          Bu kadar işi bilmeyen piyasada güzel iş yaparsınız.
          1.6 CDTI 136Hp Otomatik Cosmo/ Carbon Flash Black / UV Kaput Koruma Filmi / Boya Koruma
          Flexride Şasi/ Çevre görüş 2 + Opel Eye/ Stil Paket(19"J+Deri Döşeme+Isıtmalı Koltuklar+BOSE Ses Sistemi) / Sunroof / R700+Carplay/Adaptive Cruse Control

          Yorum


          • #95
            Yeni aracını güzel günlerde kullan nalbantoglu
            Montaj için seçilen kombinasyon ve işçiliği kusursuz görünüyor. Ayarını mükemmel yaptığını düşünüyorum.
            Hep söylüyorum; LPG sorunlu bir sistem değil. Sorun doğru kişiyi bulmakta. İyi işçilik ve profesyonel ayar ile sorunsuz/ekonomik /mutlu sürüşler..
            Son düzenleme: akif hoca1; 30.03.2017, 19:06.
            Beyaz 1.6 T Cosmo Flexride DVD800 Infinity

            Yorum


            • #96
              Diyarbakirda varmiki boyle bir lpg ustasi ? Flitreyi degistirirken lpg ayarida yaptrsammi diyorum ama kotu sonuclara goturmesinden korkuyorum

              Yorum


              • #97
                Bu sensör ile ayar işi tabi görüldüğü kadar Hızlı-kolay değil arkadaşlar.

                Sensör montajı, aracın içinde "ayar yapmaya hazır pozisyon alınması" biraz zaman alıyor. Dolayıyla LPGciler "bu işi bilseler dahi" yanaşmıyorlar. Montaj-demontaj, yolda ayar, uygun güzergah derken en az 1 saatlik iş (iyimser süre). Otomatik kalibrasyon ile normalde 3 dk da 20-30 TL alıyorlar, buna ne diyecekler ? 200-250 TL ?

                dolayısıyla Piyasada bu işi yapan "LPG'ci" bulmanız mucize. ( bileni bulmanız da aynı şekilde )

                Saygılar.

                Fikrin kadar varsın!

                Yorum


                • #98
                  Orjinal yazı sahibi: mr.big View Post
                  Bu sensör ile ayar işi tabi görüldüğü kadar Hızlı-kolay değil arkadaşlar.

                  Sensör montajı, aracın içinde "ayar yapmaya hazır pozisyon alınması" biraz zaman alıyor. Dolayıyla LPGciler "bu işi bilseler dahi" yanaşmıyorlar. Montaj-demontaj, yolda ayar, uygun güzergah derken en az 1 saatlik iş (iyimser süre). Otomatik kalibrasyon ile normalde 3 dk da 20-30 TL alıyorlar, buna ne diyecekler ? 200-250 TL ?

                  dolayısıyla Piyasada bu işi yapan "LPG'ci" bulmanız mucize. ( bileni bulmanız da aynı şekilde )

                  Saygılar.
                  Bir tane dyno olsa, 10 dakika bile sürmez aslında. Trafikte ayar yapmak bence kişi/kişilerin selameti açısından ne olursa olsun sakıncalı.

                  Yorum


                  • #99
                    Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu View Post

                    Bir tane dyno olsa, 10 dakika bile sürmez aslında. Trafikte ayar yapmak bence kişi/kişilerin selameti açısından ne olursa olsun sakıncalı.
                    Kesinlikle öyle. Dyno ise yerine göre 40-80 TL arasında değişiyor. Tek eksik yapacak ustayı bulmak .

                    Fikrin kadar varsın!

                    Yorum


                    • Sayın Nalbantoglu,
                      Selamun aleykum hayırlı Ramazanlar.
                      Recai AKSOY ben,nasılsınız.
                      Kocaeli'de ikamet ediyorum..
                      Lancia Delta 1.4 T 150 Hp Atiker Gold kiti 3 yildir kullaniyorum, fakat yapilan ayarlar 1 ay sonra bozuluyor.
                      2010-2013 yillarinda insignia kullandim.
                      ​​​​​​​Lancia delta da da wideband ayarını yapmak mümkün olur mu..

                      Yorum


                      • Orjinal yazı sahibi: Mechanical_Engineer View Post
                        Sayın Nalbantoglu,
                        Selamun aleykum hayırlı Ramazanlar.
                        Recai AKSOY ben,nasılsınız.
                        Kocaeli'de ikamet ediyorum..
                        Lancia Delta 1.4 T 150 Hp Atiker Gold kiti 3 yildir kullaniyorum, fakat yapilan ayarlar 1 ay sonra bozuluyor.
                        2010-2013 yillarinda insignia kullandim.
                        Lancia delta da da wideband ayarını yapmak mümkün olur mu..
                        Merhabalar, hayırlı ramazanlar.
                        Ayar bozulmuyor, aslında düzgün ayar olmadığı için zamanla iyice sıkıntılar ayyuka çıkıyor.
                        ​​​​​​​Sensörle afr ayarı her araca yapılabilen ve aslında montajcıların yapması gereken birşey, kitiniz sıkça ayar yaptığımız müdahaleye de olanak tanıyan güzel bir kit. Montajda hatalar varsa onlar giderilir (uçlar ufak basınç düşük seçilmiş ise) sonrasında da yapılan ayar ile aracın çalışması benzinden farksız olur.

                        Yorum


                        • sayın nalbantoğlu fabrika çıkış lpgli insignialar hakkında düşünceniz nedir ? subap vs diğer problemler bu araçlarda da var mı yoksa alınıp gönü rahatlığıyla binilebilir mi?? ( yetkili servisin taktıgı değil fabrikasyon lpg olanlardan bahsediyorum ) internette bir kaç ilan var 1.4 insignialarda.

                          Yorum


                          • Orjinal yazı sahibi: nalbantoglu View Post

                            Merhabalar, hayırlı ramazanlar.
                            Ayar bozulmuyor, aslında düzgün ayar olmadığı için zamanla iyice sıkıntılar ayyuka çıkıyor.
                            Sensörle afr ayarı her araca yapılabilen ve aslında montajcıların yapması gereken birşey, kitiniz sıkça ayar yaptığımız müdahaleye de olanak tanıyan güzel bir kit. Montajda hatalar varsa onlar giderilir (uçlar ufak basınç düşük seçilmiş ise) sonrasında da yapılan ayar ile aracın çalışması benzinden farksız olur.
                            Ramazan bayraminiz mübarek olsun.
                            ​​​​​​​bayram sonrası bursa da iseniz, sizinle görüşmek istiyorum.

                            Yorum


                            • Arkadaşlar çok açıklayıcı bir konu olmuş. Benim yardımınıza ihtiyacım var. A16LET motor insignia aldım. Araçtan yakıt hariç çok mutluyum. Ortalama değerlerim benzinde 12 ila 14 lt arası. Dolayısıyla lpg uygulatmam lazım. Sorum Şu çeşitli konularda paylaştım ama bu konu kadar net bilgilere ulaşamadım. Kimi Atiker Grand kiti tavaiye etti kimi prins vsi2 kimide liquid sistem dediklerinden. Çoğunluk ne takarsan tak subap eriyecek,mantıklı olan uygun fiyatlısını takmak diyorr. Kimi prins ayar tutmuyor diyo. Kimi prinsten başkası olmuyor diyor. Yani kafam baya bi karışmış halde. Sayın nalbatoğlu sizde zaten takılı kit atiker olduğundan soruyorum. Atiker Grand taktırmalımıyım? Bu kit turbo araca ve yüksek beygire uygunmu?Kimi kitler özellikle turbo araca uygun olduğunu belirtirken bunda öyle bi ibare yok.Yoksa uğraşmadan prins vsi2 mi taktırmalıyım? Değerli arkadaşlarım yardımlarınızı bekliyorum.

                              Yorum


                              • Orjinal yazı sahibi: meteor View Post
                                sayın nalbantoğlu fabrika çıkış lpgli insignialar hakkında düşünceniz nedir ? subap vs diğer problemler bu araçlarda da var mı yoksa alınıp gönü rahatlığıyla binilebilir mi?? ( yetkili servisin taktıgı değil fabrikasyon lpg olanlardan bahsediyorum ) internette bir kaç ilan var 1.4 insignialarda.
                                Yetkili servis te zaten anlaşmalı olduğu yere gönderip taktırıyor, bir fark yok. Fabrikasyon LPG'li olanlar sanırım Landi Renzo'nun araca özel ECU'lu kitleri oluyor. Onlarda da birkaç sıkıntılı araç gördük. Kesin birşey bu yüzden diyemiyorum. Sensörle ölçülmesinde fayda var. Eğer sıkıntı yoksa ne ala, var ise müdahale şart.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X