Duyuru

Collapse
No announcement yet.

LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #46
    Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

    Çok güzel dikkatli ve başarılı bir çalışma ahmet kardeşim eline sağlık sayende lpg de benzin gibi son devire kadar maximum performans alıyorum yağlamali veya benzin takviyeli sistemlere hiç gerek yok wideband ve ahmet in kararlı çalışması ile sadece lpg de süper sonuçlara ulaştık tekrardan teşekkür ederim akif hocama da katkılarından dolayı teşekkür ederim

    Yorum


    • #47
      Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

      Eğer bir gün lpg taktirirsam sırf bu ayarlamalar için atiker taktiracagim

      Yorum


      • #48
        Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

        Ahmet Bey sorunları çözmek ve insanları bilgilendirmek için yaptığınız çalışmaları takdir ediyor ve beğeniyle izliyorum.Bu konularda teknik bilginizede güvenerek şöyle bir şey yapabilirmiyiz sormak istiyorum.Direk bu konuyla alakalı değil ama çoğu lpg kullanıcısının ilk sorusu bu.Aracım lpg de ne kadar yakıyor?Sıralı sistem lpg lerde bilindiği üzere araç motor suyu belli bir sıcaklığa gelene kadar benzinde çalışıyor.Aracın lpg de ne kadar yaktığını bulmak içinde lpg deposunu ve benzini doldurup,lpg bittiği zaman benzinide tekrar doldurup tüketilen litreleri parasal değere çevirerek yapılan kilometreye bölüp tüketim değerini buluyoruz.Bir diğer yöntemde yol bilgisayarı benzin için ortalama tüketim değeri ne gösteriyorsa yüzde 20 lik bir değerle lpg tüketim litresini hesaplıyoruz.Peki elektronik bir devre aracılığıyla araç lpg ye geçtiği anda km saatinden bilgiyi okuyup sadece lpgde iken ayrı bir kilometre sayacı tutsa ve bunu görebileceğimiz küçük bir dijital ekranımız olsa nasıl olur?Sonuçta elimizde lpg devreye girdiğinde bir aktif sinyali ve kilometreyi takip eden bir sistem var.Bu şekilde bir işlem yapmak çokmu zor olur?Bunu başarabilirsek benzinde şunu yaktım lpgde bunu yaktım ondan onu çıkardım bunu ekledim olayından kurtuluruz.Benimki ufak bir fikir.Uygulayabilirsek harika olur,sadece İnsignia için değil tüm lpg sıralı sistem lpg kullanıcıları için güzel bir çalışma olur diye düşünüyorum.
        1.6 Turbo Sport Tourer Manuel Cosmo Beyaz Cam Tavan Brc Lpg

        Yorum


        • #49
          Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

          tebrikler ahmet ve akif hocam.(diğer arkadaşları tanımadığım için )azminiz takdire şayan.tüp benim için çok mantıklı değil ama sırf sizin şu gayretlerinizi görünce acaba diyorum.yapsam mı?
          2011 1.6T 180HP Cosmo Beyaz DVD800 Bej Döşeme

          Yorum


          • #50
            Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

            Ahmet ellerine sağlık. Maşallahınız var.
            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

            Yorum


            • #51
              Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

              Bakalım, ben de ayarlarımı yapacağım bugün veya yarın, buraya yazarım Ahmet hoca 9sn lik video ile anlatmış zaten, bas diyor
              Fikrin kadar varsın!

              Yorum


              • #52
                Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                Azmin zaferi whatsapp üzerinden de benim sorunlarım üzerinde konuşmuştuk ahmet ile. Burdan da teşekkür ediyor emeğinize elinize sağlık diyorum..
                Insignia 1.6T 2010 Cosmo Teknik Gri
                +DVD 800 Navi
                +19" Jant
                +Prins Vsı 1.0

                Yorum


                • #53
                  Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                  Prins te olmuyormuş bu ayarlar.
                  Ergün GÜRBÜZ

                  Yorum


                  • #54
                    Orjinal yazı sahibi: Ersinanka View Post
                    Ynt: LPG'de subap erimesi ve karışım bozukluğuna kesin çözüm - Wideband AFR ayarı

                    Ahmet Bey sorunları çözmek ve insanları bilgilendirmek için yaptığınız çalışmaları takdir ediyor ve beğeniyle izliyorum.Bu konularda teknik bilginizede güvenerek şöyle bir şey yapabilirmiyiz sormak istiyorum.Direk bu konuyla alakalı değil ama çoğu lpg kullanıcısının ilk sorusu bu.Aracım lpg de ne kadar yakıyor?Sıralı sistem lpg lerde bilindiği üzere araç motor suyu belli bir sıcaklığa gelene kadar benzinde çalışıyor.Aracın lpg de ne kadar yaktığını bulmak içinde lpg deposunu ve benzini doldurup,lpg bittiği zaman benzinide tekrar doldurup tüketilen litreleri parasal değere çevirerek yapılan kilometreye bölüp tüketim değerini buluyoruz.Bir diğer yöntemde yol bilgisayarı benzin için ortalama tüketim değeri ne gösteriyorsa yüzde 20 lik bir değerle lpg tüketim litresini hesaplıyoruz.Peki elektronik bir devre aracılığıyla araç lpg ye geçtiği anda km saatinden bilgiyi okuyup sadece lpgde iken ayrı bir kilometre sayacı tutsa ve bunu görebileceğimiz küçük bir dijital ekranımız olsa nasıl olur?Sonuçta elimizde lpg devreye girdiğinde bir aktif sinyali ve kilometreyi takip eden bir sistem var.Bu şekilde bir işlem yapmak çokmu zor olur?Bunu başarabilirsek benzinde şunu yaktım lpgde bunu yaktım ondan onu çıkardım bunu ekledim olayından kurtuluruz.Benimki ufak bir fikir.Uygulayabilirsek harika olur,sadece İnsignia için değil tüm lpg sıralı sistem lpg kullanıcıları için güzel bir çalışma olur diye düşünüyorum.
                    Bu tarz cihazlar satılmakta. LPGMETER adında, Türk bir üreticisi var. Ancak şunu belirtmek istiyorum, tankın içinde sürekli basıncı değişen, regülatörde buharlaştırarak yaktığımız bu yakıtın ne kadar yakıldığını tam olarak hesaplamamız mümkün değil. Çünkü öncelikle sıcaklığına göre motora giden gazın sürekli yoğunluğu değişken. Aynı zamanda yine sıcaklığına göre yakıtın yandığında verdiği enerji de değişken. Biz gazın çok soğuk olmasını yoğun olduğu yeterince buharlaştırmadan motora gittiği için istemiyoruz. Bu durumlar zor yanmaya, vuruntuya ve zengin karışıma sebep olur. Ancak sıvı halden gaz hale geçip çok aşırı ısınması da işimize gelmiyor. Çünkü çok aşırı sıcak olduğu zaman hem yoğunluğu ciddi anlamda kayboluyor, hem de yandığı zaman çıkardığı güç düşüyor. Ortalama benzin değerinin %15 fazlasını yakıyoruz. LPGMETER haricinde yol bilgisayarının %15-20 fazlası en güzel anlık ölçüm yöntemi.
                    Son düzenleme: nalbantoglu; 18.02.2017, 23:27.

                    Yorum


                    • #55
                      Grup olarak aldığımız wideband Afr sensör ile ayarlarımi yaptık, Yarın son testten sonra neler yaptığımızı, neler değiştiğini anlatacağım.

                      Fikrin kadar varsın!

                      Yorum


                      • #56
                        Merhaba. Opel insignia 2010model 1.6 arabayi yeni aldım. Lpg taktirmayı düşünüyorum. Sizin yazdıklarınızı gördüm. Gerçekten çok iyi araştırmışınız. Yazdıklarınız bence çok doğru. Emeğinize sağlık. Ankara da ikamet ediyorum.. Atiker kiti nerede taktirabilirim. Ayarlarini kime yaptırabilirim. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Yardımınız için şimdiden teşekkür ederim. İyi günler.

                        Yorum


                        • #57
                          Orjinal yazı sahibi: Ismail.d View Post
                          Merhaba. Opel insignia 2010model 1.6 arabayi yeni aldım. Lpg taktirmayı düşünüyorum. Sizin yazdıklarınızı gördüm. Gerçekten çok iyi araştırmışınız. Yazdıklarınız bence çok doğru. Emeğinize sağlık. Ankara da ikamet ediyorum.. Atiker kiti nerede taktirabilirim. Ayarlarini kime yaptırabilirim. Yardımcı olursanız çok sevinirim. Yardımınız için şimdiden teşekkür ederim. İyi günler.
                          mr.big isimli üyemiz de Ankara'da, orada taktırdı. Kendisiyle irtibata geçin, yardımcı olsun.

                          Yorum


                          • #58
                            çok teşekkür ederim.
                            Son düzenleme: Ismail.d; 20.02.2017, 12:48.

                            Yorum


                            • #59
                              Araç: 2014 İnsignia , 60.000 KM
                              motor : A14NET kodlu 1.4 T -140 hp Stock.
                              LPG kiti: Atiker GOLD

                              WIDEBAND AFR ile ayar sonrası 2 gün geçti, şimdi biraz testten bahsedelim :

                              önce teste hazırlık, sensörün montajı :
                              IMG_20170217_214652.jpg





                              Aracın içine geçirmek için arka kol dayama kapağını kullandık,
                              IMG_20170217_214923.jpg



                              LPG ayar kablomuz ile LPG ecu sundan Yan koltukta duran PC ye bağlantı sağladık. İlk başta sensör ekranı burada idi ama sonra direksiyon yanına aldık.
                              IMG_20170217_220133.jpg






                              Öncelikle belirtmeliyim ki araçta 2 kişi olmalı, Ben tek kişi idim, ama sonra Sanal CO-Pilot geldi yanıma. öyle yapabildik
                              IMG-20170217-WA0017.jpeg






                              Teste başladık, Akşam vakti düz boş yolda dip gaz yaklaşık 90-130 km/s civarında yaptık testi, ltft değerlerini ölçtük : benzinde 11.30 çıkan OPEN LOOP değeri, LPG de 16 larda çıktı. ŞİMDİYE KADAR ARIZA LAMBASI YANMIYOR VE ARACIN GİDİŞİNDEN MEMNUNDUM.

                              Test sonucunda gördük ki , benim mevcut değerlerimde YÜKSEK İHTİMAL SÜBAPLARIM ERİYECEKTİ. Olası bir sübap masrafı ,yaptırdığınız ustaya, zamanlamaya göre 1500 ile 4000 tl arası masraf demektir.

                              Ayar sonucunda olanlar :

                              * Yüksek devirde lineer hızlanma, araçta sessizleşme. - performans iyileşmesi.

                              * Sabah ilk çalışmadaki sarsıntı azalması, ( Muhtemelen manifoltta gaz kalıyor, sabah ilk çalışmada da bana titreşim olarak dönüyor idi. )

                              * Uzun vadede korunmuş sübaplar, muhtemel masraflardan korunma.

                              * Kendi çabalarımızla yaptığımız için MUTLULUK...





                              LPG cinizden ısrarla isteyiniz. ( Bakınız : Eski reklamlar )













                              Fikrin kadar varsın!

                              Yorum


                              • #60
                                Arkadaşlar Merhaba
                                LPG kitimin Malatya da Yetkili Bayisi olamadığından muayeneden geçemedim. Çünkü sorunun giderilmesine yönelik Ankara'dan Regülatör getittirip burada bir ustaya taktırdım. Ama Yetkili bayii tarafından verilmesi gereken Tadilat Raporu gerekiyormuş. Bayi de olmadığı için raporu kimse veremiyor. Beni ve arabamı Ankara'ya çağırıyorlar.
                                Bu nedenle zaten tam olarak performans alamadığım ve sbahları çalışırken sorun yaşadığım DYMCO marka kiti komple değiştiriyorum. Atiker Granada (En yeni, Gold'un bir üst modeliymiş) taktırıyorum. Sizden ricam bu kit için değerler tablosunun gönderilmesi olacak. Arabam 2009 Edition Elegance 180T. Şimdiden teşekkürler.

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X