Duyuru

Collapse
No announcement yet.

İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

    sorun orda işte tadını çıkaramıyoruz.Mİllet geliyor dizel arabasıyla 160 170 yakıyorum diyor moralimiz bozuluyor
    Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

    Yorum


    • #32
      Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

      Ya sanırım benim araçtada benzer bir sorun var. LPG takılalı 7000km oldu. araç şu an 31000km de insignia 180 hp. Landirenzo takılı. Sabahları ilk çalıştığında motor soğuk iken devir 1000'in üzerine çıkıyor ve bir iki kere titreme oluyor bu 45 saniye sürüyor sonra 800'e falan düşüyor ve normale dönüyor. sadece motor soğuk ilken yapıyor.
      Ne yapmamı tavsiye edersiniz. Opele götürdüm. benzinde sorun yok sorun lpgden dendi. LPG yi iptal edince sorun olmuyormuş. Landirenzoya gittim onlar kontrol etti herşey normal dedi. şimdi ne yapacam ben bilmiyorum. denildiği gibi subap sorunu mu acaba. opel benzinde olmuyor deyince yazılımla ilgilidir diye düşündüm ancak subaplarda ise sorun benzindede yapması gerekmez mi. opel yalan söylüyor olabilir mi acaba?
      posta464 özellikle sizden yardım bekliyorum.

      Yorum


      • #33
        Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

        sorun sübaplardaysa benzinde de yapıyor zaten araba ısınana kadar lpg ye geçmiyor ki siz ısrarla servise kompresyon oranı ölçtürün vakti gelmedi bozulamıştır ayarı deselerde kayıp varsa bir sübap ayarı yaptırın çok değil 80-100 lira tutar ondan sonra sebebi sübaplarsa zaten anlayacaksınız. ama rölanti müşürü gaz kelebeği de sizin anlattığınıza benzer şeyler yapıyor kurumlanınca usta olan arabaya biner binmez anlıyor zaten.

        Yorum


        • #34
          Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

          katılıyorum insigniada lpg ye hayırr) zaten turbo arabalara takmayın diye bağırıyolar başınız ağrımasın uzak duralım o işlerden)
          2010 1.6T Cosmo,Teknik Gri, 19 jant,Cyclone navigasyon, JBL ses sistemi, ayna altı led,

          Yorum


          • #35
            Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

            katılmıyorum problem turbo değil nice misalleri var dertsiz yüzbin kmler gidiyor bu a16let te birşey var ya bir iki seneye kokusu çıkar ama benim yaşadığım sıkıntı sadece kapakta idi daha iyi bir alaşım kullanılsaydı hiç bir dert olmazdı lpg ile ilgili
            ondan başka araç stop ederken bir değişik ses yapıyordu sanki metal metale vurur gibi nasıl tarif edeyim bilmem sente atlamış gibi hiç normal değildi bir çok kişiye dinlettim hatta mitsubishi servis müdürü beni uyardı kendi farketmişti sadece opel normal dedi öyle bişi sattığım arkadaşa Allah kolaylık versin irmscher z16let içinn kit yapmış aynı kapak aynı sübap hiç dert yok var bişi bu arabada ya benim artık günüm gecem lpg ci de geçmeye başlamıştı illallah ettim daha da bulaşmam ama yine de çok dertsiz turbolu araçlr olduğunu görüyorum bana kısmet değilmiş ne yapalım

            Yorum


            • #36
              Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

              vialle sisteme direkt sıvı lpg püskürttüğü için motorda bir miktar soğutma yapıyor ..buda subap yakmasının önüne geçer diye düşünüyorum, bunu makine mühendisi arkadaşlar araştırma konusu yapsa vede paylaşım yapsa daha güzel olur derim.. Saygılarımla
              2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

              Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
              [center]

              Yorum


              • #37
                Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

                LPG yi iptal ettirdim benzinde hiç bir sorun yok. subap ayarları bozuk değil demek ki diye düşünüyorum. Landirenzoda subap soğutma için bir sistem geliştiriyormuş sanırım. benzinde normal ise lpg de bu titreme oluyorsa bu iş kesin lpgden bakalım landirenzo çözecek mi sorunu. buradan bilgilendiririm sizi. sizde fikir verirseniz sevinirim. kompresyon oranını bu durumda yine ölçtüreyim mi? sizce. gerek var mı?

                Yorum


                • #38
                  Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

                  az önce PRİNS'in Türkiye sorumlusu ile görüştüm... Bana denilen şu: Bütün suç opelde çünkü arabasını tanıtırken subapların magnezyumdan yapıldığını söylemedi, magnezyumda yüksek ısılara dayanaklı değil onun için subaplar yanıyor dedi... Çaresi nedir dedim? Holladadan bi yağ getiriyoruz dediler, yağın şuan ki fiyatı 450 liracık ama piyasaya 0 karsız ve daha düşük nasıl sokabiliriz onun için girişimlere devam ediyoruz dediler... Tahminimce olacağıda en az 300 lira olur yinede...bu yağ soğutu bir özellik taşıyormuş... Aynı hassasiyet mazda3 nissan qasqai yeni astra ve insignia da böyleymiş....
                  F30 Sport+

                  Yorum


                  • #39
                    Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

                    mitsubishi de de sanırımmagnezyum subaplar var .. onlar habire vialle takıyor
                    2015 Honda  CRV  1.6 160 hp Akıllı 4x4 9 ileri zf şanzıman .. vs vs  (görmemişin... :P )

                    Görelim Mevlam neyler .. Neylerse güzel eyler
                    [center]

                    Yorum


                    • #40
                      Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

                      birhafta benzinde kullandım sorun çozuldu. bir daha tekrarlarsa yazarım. LPG ne marka kullnmalı acaba.

                      Yorum


                      • #41
                        Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

                        başka forumdan LPG ustasının yazdığını kopyalıyorum. konuyla alakası var/yok bakmadım ama güzel bilgiler var;



                        1.Soru uzman sorusu ve uzmanı cevaplamalı ama ben sorunuza özellikle de uzman olduğum halde cevap veremiyorum
                        1 yıldır tamamen farklı bir sektörde çalışsam da, bu işin içinden geldiğim için, açıkça şu marka iyidir gibi bir bilgi vermeyi etik bulmuyorum..

                        Ancak genel bazı bilgiler verebilirim.
                        Başka bir konu altında şunları yazmıştım aynen kopyalıyorum :

                        ""Bazı sistemler, gaza yüklendiğinizde size LPG yakıyormuş gibi gösterdiği halde LPG enjektörlerini kapayıp benzin kullanır.. Özellikle birçok doğu avrupa menşeili ve yaygın olarak kullanılan yerli bir markada bu kronik bir hastalıktır. Aracın motor özelliklerine göre 4000-5000 üzeri belirlenen bir devirde benzin kullanır araç ama bunu göstergede göremezsiniz.. Bunu yapmalarının sebebi LPG ecu sisteminin enjektörleri açıp kapama zamanını yüksek devirlerde sağlayamamasıdır. Ayrıca yüksek devirde full açık olan enjektörler bazı ECU'lerde peak and hold sistemi ile çalıştırılamadığından aşırı ısınma olmaması için benzin kullanımına geçilmek zorunda kalır. Maalesef bu konuyu bilmeyen birçok kullanıcı var ve hem araçlarına LPG montaj masrafı yapıyor hem de benzin + LPG düşünüldüğünde doğru dürüst tasarruf edemiyor.. Bu konuda benzin harcamadan (ilk çalışma ve ısınma süresi dışında) çalışan bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda sistem var...

                        Size tavsiyem LPG servisinize gidip üst devirlerde benzinle gitme opsiyonunu kapattırmanızdır. (bazı markalar bunu gizlerler ve alelade LPG ciler bunu bilmez çünkü programlarda şifreli gizli bölümlerde olabilir. öyle birşey yok derlerse inanmayın) Bu size tasarruf sağlar. Ama bu durumda kullandığınız LPG sisteminin gerçek performansı (ya da performanssızlığı) ortaya çıkacaktır ve aracınızın üst devirlerde ve yüksek hızlarda yığıldığını göreceksiniz. Ya LPG sisteminizi daha gelişmiş bir marka ile değiştirmeyi ya da ekonomi ile performans kaybı arasında seçimi göze almak durumundasınız.""

                        Bunu aracının LPG li olduğu halde çok benzin yaktığını söyleyen bir arkadaşa hitaben yazmıştım;

                        Demek ki sistemi çok iyi süzmek lazım. Bence herkes şu testi yapmalı;
                        Aracının motoru ısındıktan ve LPG ye geçtikten sonra, bir istasyona gidip BENZİNİ fullemeli. Sonra uzunca bir yolda LPG de biraz devirli araç kullanıp (belki 70-80 km) sonra bir istasyona girip tekrar benzin almaya çalışmalı. Bu durumda eğer deposu benzin alırsa bu gerçeği net olarak görecektir.


                        2- Yılda 15000 km yapan bir kişi;

                        eğer aracı uzun süre kullanacaksa (yani 5-6 sene satmayacaksa) dizel;
                        2-3 sen civarı kullanacaksa LPG, durmadan araba değiştiren biri ise benzinli almalı.
                        Tabii corsa gibi bir araç ise (bende de CDTI astra haricinde bir de corsanın 2008 1.2 benzinlisi var) LPG takınca simit depo olursa stepneye yer kalmaz, kalırsa bagaj kalmaz. Silindir şansınız zaten yok gibi. Bir de Corsada simit depo bagaj ın yapısı gereği neredeyse aracın arkasına yapışıyor ki arkadan alınacak bir darbede bence tehlikeli durumlar oluşturabilir. Ben olsam corsaya LPG taktırmam. Ekonomik bir corsa lazımsa dizel tercihim olur. Burada teknik zorunluluklar tüketim değerlerinin ötesinde sorun yaratıyor.
                        Tüketimi corsa için değil ama genel olarak yazalım:
                        LPG benzinden düşük, benzin de motorinden düşük enerjili bir yakıttır.

                        Bir araç aynı kullanım koşullarında benzinde tükettiği hacmin (litre değerinin) %11 fazlasını LPG de tüketmek zorundadır. Yani genellenince şu kabul vardır. Şehiriçi kullanımda benzinliler 10 lt/100 km harcarsa LPG takılınca 11 lt/100 km harcamak zorundadır. Bu durumda istanbul fiyatları ile
                        Benzinli araç km de 38 kuruş, LPG li ise 23 kuruş harcar. Start stopta kullanılan benzin ile tüketim 25 kuruş civarını bulur. (sonradan ekliyorum unutmuşum,eşdeğer araçta motorinde yakış 6 lt ve kmde 18 krş eder) Bunun dışındaki oranlar ve veriler bilimsel değerlendirme dışıdır. (lütfen LPG de daha az yaktığını iddia edenler benzindeki harcama ile oranladığımı görsünler, benzini daha az harcayan araçta otomatikman LPG de daha az harcanır)
                        Ancak şu oluyor. Araç LPG li olunca nasıl olsa benzinden ucuz gidiyoruz diye biraz daha sportif kullanıyoruz. Bu da bizim daha fazla yakmamıza sebep oluyor.
                        Ben Türkiyemiz şartlarında dizel diyorum. LPG li 2001 model Astramla çok gezdim ve çok keyfini çıkardım. Üstelik mükemmel bir LPG kitim vardı ve özel olarak monte etmiştim. Hiçbir sorun çıkarmadı bana.
                        Ama Şimdi onu satıp 2011 CDTI aldım. Sektörden gelen bir kişi olsam da yeni aracımda tercihimi dizelden yana yaptım. Yıllık kullanımım 25000 km. Allah kaza bela vermez ise 4 yıl sonra aracımın 2.El değeri + yaptığım 12-15.000 TL civarındaki tasarruf ile 0 km yeni bir CDTI alabileceğimi hesapladım.


                        Uzun oldu ama yine de %10unu bile yazamadım...
                        InsigniaTEAM

                        Yorum


                        • #42
                          Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

                          arkdaşlar, sabah ilk çalıştırmadaki vuruntu ve sarsıntı bana da olmaya başladı ve servise gittim. oradaki LPG ci arkadaş olayın muhtemelen subaplardan kaynaklandığını söyledi. (araba daha benzindeyken yaptığını söylediğim halde). sonrasındada konunun başında anlatılan arabalarda magnezyum+aluminyum karışımı nedeniyle kaynaklandığı ve yaklaşık 40-50 bin km sonra subapların değişmesi gerektiğini belirtti. bana bu aşınmayı azaltmak için ekstra bir subap yağlama sistemi taktı. LPG ci arkadaşın kendisinde de İnsignia var ve daha 12 000 km olmasına rağmen o bile bu konulardan muzdarip olmaya başladı. sonuç olarak o arkadaşta arabayı satacağını söyledi.
                          sadece subapların değişimi sanırım 2000 lira civvarıymış diye söyledi bana. eğerki çağrının koyduğu başlıktaki LPG ci arkadaş bile dizele geçtiyse sanırım bende geçmeliyim.

                          Yorum


                          • #43
                            Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

                            çağrı çok güzel özet olmuş ellerine sağlık

                            Yorum


                            • #44
                              Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

                              ben bir hafta benzinde kullandım titreme olayı geçti. acaba tekrarlar mı bilmiyorum. bu yağlama kiti nasıl bir şey. Hangi marka için takılıyor. Bende Landirenzo var. satmak mantıklı değil bence. lpg yi iptal ettirip az binecen. fiyatlar çok düşmüş.

                              Yorum


                              • #45
                                Ynt: İNSİGNİA VE LPG HAKKINDA BRC YETKİLİ SERVİSİNE GELEN E-MAİL

                                Orjinal yazı sahibi: cagri
                                başka forumdan LPG ustasının yazdığını kopyalıyorum. konuyla alakası var/yok bakmadım ama güzel bilgiler var;



                                1.Soru uzman sorusu ve uzmanı cevaplamalı ama ben sorunuza özellikle de uzman olduğum halde cevap veremiyorum
                                1 yıldır tamamen farklı bir sektörde çalışsam da, bu işin içinden geldiğim için, açıkça şu marka iyidir gibi bir bilgi vermeyi etik bulmuyorum..

                                Ancak genel bazı bilgiler verebilirim.
                                Başka bir konu altında şunları yazmıştım aynen kopyalıyorum :

                                ""Bazı sistemler, gaza yüklendiğinizde size LPG yakıyormuş gibi gösterdiği halde LPG enjektörlerini kapayıp benzin kullanır.. Özellikle birçok doğu avrupa menşeili ve yaygın olarak kullanılan yerli bir markada bu kronik bir hastalıktır. Aracın motor özelliklerine göre 4000-5000 üzeri belirlenen bir devirde benzin kullanır araç ama bunu göstergede göremezsiniz.. Bunu yapmalarının sebebi LPG ecu sisteminin enjektörleri açıp kapama zamanını yüksek devirlerde sağlayamamasıdır. Ayrıca yüksek devirde full açık olan enjektörler bazı ECU'lerde peak and hold sistemi ile çalıştırılamadığından aşırı ısınma olmaması için benzin kullanımına geçilmek zorunda kalır. Maalesef bu konuyu bilmeyen birçok kullanıcı var ve hem araçlarına LPG montaj masrafı yapıyor hem de benzin + LPG düşünüldüğünde doğru dürüst tasarruf edemiyor.. Bu konuda benzin harcamadan (ilk çalışma ve ısınma süresi dışında) çalışan bir elin parmaklarını geçmeyecek sayıda sistem var...

                                Size tavsiyem LPG servisinize gidip üst devirlerde benzinle gitme opsiyonunu kapattırmanızdır. (bazı markalar bunu gizlerler ve alelade LPG ciler bunu bilmez çünkü programlarda şifreli gizli bölümlerde olabilir. öyle birşey yok derlerse inanmayın) Bu size tasarruf sağlar. Ama bu durumda kullandığınız LPG sisteminin gerçek performansı (ya da performanssızlığı) ortaya çıkacaktır ve aracınızın üst devirlerde ve yüksek hızlarda yığıldığını göreceksiniz. Ya LPG sisteminizi daha gelişmiş bir marka ile değiştirmeyi ya da ekonomi ile performans kaybı arasında seçimi göze almak durumundasınız.""

                                Bunu aracının LPG li olduğu halde çok benzin yaktığını söyleyen bir arkadaşa hitaben yazmıştım;

                                Demek ki sistemi çok iyi süzmek lazım. Bence herkes şu testi yapmalı;
                                Aracının motoru ısındıktan ve LPG ye geçtikten sonra, bir istasyona gidip BENZİNİ fullemeli. Sonra uzunca bir yolda LPG de biraz devirli araç kullanıp (belki 70-80 km) sonra bir istasyona girip tekrar benzin almaya çalışmalı. Bu durumda eğer deposu benzin alırsa bu gerçeği net olarak görecektir.


                                2- Yılda 15000 km yapan bir kişi;

                                eğer aracı uzun süre kullanacaksa (yani 5-6 sene satmayacaksa) dizel;
                                2-3 sen civarı kullanacaksa LPG, durmadan araba değiştiren biri ise benzinli almalı.
                                Tabii corsa gibi bir araç ise (bende de CDTI astra haricinde bir de corsanın 2008 1.2 benzinlisi var) LPG takınca simit depo olursa stepneye yer kalmaz, kalırsa bagaj kalmaz. Silindir şansınız zaten yok gibi. Bir de Corsada simit depo bagaj ın yapısı gereği neredeyse aracın arkasına yapışıyor ki arkadan alınacak bir darbede bence tehlikeli durumlar oluşturabilir. Ben olsam corsaya LPG taktırmam. Ekonomik bir corsa lazımsa dizel tercihim olur. Burada teknik zorunluluklar tüketim değerlerinin ötesinde sorun yaratıyor.
                                Tüketimi corsa için değil ama genel olarak yazalım:
                                LPG benzinden düşük, benzin de motorinden düşük enerjili bir yakıttır.

                                Bir araç aynı kullanım koşullarında benzinde tükettiği hacmin (litre değerinin) %11 fazlasını LPG de tüketmek zorundadır. Yani genellenince şu kabul vardır. Şehiriçi kullanımda benzinliler 10 lt/100 km harcarsa LPG takılınca 11 lt/100 km harcamak zorundadır. Bu durumda istanbul fiyatları ile
                                Benzinli araç km de 38 kuruş, LPG li ise 23 kuruş harcar. Start stopta kullanılan benzin ile tüketim 25 kuruş civarını bulur. (sonradan ekliyorum unutmuşum,eşdeğer araçta motorinde yakış 6 lt ve kmde 18 krş eder) Bunun dışındaki oranlar ve veriler bilimsel değerlendirme dışıdır. (lütfen LPG de daha az yaktığını iddia edenler benzindeki harcama ile oranladığımı görsünler, benzini daha az harcayan araçta otomatikman LPG de daha az harcanır)
                                Ancak şu oluyor. Araç LPG li olunca nasıl olsa benzinden ucuz gidiyoruz diye biraz daha sportif kullanıyoruz. Bu da bizim daha fazla yakmamıza sebep oluyor.
                                Ben Türkiyemiz şartlarında dizel diyorum. LPG li 2001 model Astramla çok gezdim ve çok keyfini çıkardım. Üstelik mükemmel bir LPG kitim vardı ve özel olarak monte etmiştim. Hiçbir sorun çıkarmadı bana.
                                Ama Şimdi onu satıp 2011 CDTI aldım. Sektörden gelen bir kişi olsam da yeni aracımda tercihimi dizelden yana yaptım. Yıllık kullanımım 25000 km. Allah kaza bela vermez ise 4 yıl sonra aracımın 2.El değeri + yaptığım 12-15.000 TL civarındaki tasarruf ile 0 km yeni bir CDTI alabileceğimi hesapladım.


                                Uzun oldu ama yine de %10unu bile yazamadım...
                                Bir lpg ustasının böyle birşey yazacağını pek sanmıyorum,hani bazı modeller için lpg uygulamasıyerine dizelinin alınmasınıtavsiye edebilir,ama genel anlamda lpg yerine dizel daha uygundur demesi,bindiği dalı kesmesi gibi birşey
                                2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X