Duyuru

Collapse
No announcement yet.

ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim :(

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim :(

    Selamlar.
    durumum vahim en ufak bir fikre bile ihtiyacım var. Lütfen okuma sabrınız için şimdiden teşekkür ederim.....


    2010 30 bin km de. Takılan kit, zavoli süper ODB li akıllı kit.
    Takılan yer, izmir zavoli Türkiye distribütörü polaris'... 5.5 saate montajı tamamladılar.
    sitesinde 128 kw ve yukarısı için süper panjet enjektör takılır demesi ve servis müdürünün de süper panjet takılacak demesi ne ramen, normal pan/n enjektör taktılar.
    neyse dedim bir bildikleri vardır....

    Galiba manifold sökmediler. Montaj mükemmel görünmekte. LPG varmı yok mu belli bile değil....ilgi alaka süper. inanılmaz ilgililer.
    Aracımda hic sorun yaşamayacağımı arıza ışığı yanmayacağı ve performans sorunum olmayacağını teit ettiler.


    1'i çok ciddi görünmekle birlikte iki problemim var.
    herkez gibi çok yakmasından haricinde sorunlarım farklı. 100 tl ye 410 km yol yaptım karma. süper....


    montaj öncesi araçta garip bir problem var gelin dediler. gittim hemen opel ustasına gidelim dediler.
    Gittik fakat en ufak bir problem çıkmadı. Kötü düşünmek istemiyorum ama, sonradan çıkan problemleri galiba buna bağlamaya çalışılmış gibi hissettim.
    Taktırdığımın aynı günü bunda bir sıkıntı var nasıl test ettiniz dedim. Rölanti de dalgalanma var
    Birkaç saniyede bir alttan biri vuruyor gibi. Kaputu açtım ve aynen motor harket ediyor ileri geri arada.
    20 dk geçmeden servise geri gittim. Durumu anlattım. Normal dediler pek tabi. Israr ettim bilgisayara bağladılar. 4 nolu enjektör yada 1 nolu mu ne, arızalı yada hatalı çıkmıs.
    Değiştirdiler. Dedim sonra siz aracı test etmediniz mi? Nasıl bakmadan etmeden görmeden dinlemeden montaj tamamlanır anlamış değilim.
    Lakin memleket başka yerde olduğu için geri döndüm. Vuruntu ve sallanma halen devam etmekte. Çekiş sorunumda oldu artık. Dediler ki illa 1000 km yi görelim. Şu an 800 km oldu.


    2. ve asıl problem ,

    aradan 1 hafta geçmedi bugün, yıldan dolduğu için, triger setini ve rutin filtre ve yağ bakımları + buji değişimi için servisime giderken araç çok şiddetli teklemeye başladı.

    3. vites özellikle denediğim vitestir. doğru devirde 2 den 3 e atıp en az 135' km hıza kadar hızlanma düzenliliğini incelerim.

    Tam 100 kmde araba gaz verip bırakır gibi yaptı. 140 km yi buldu. motor gücü azaltıldı deyip araç arıza ışığı yaktı. Ve şiddetli bir tekleme ile motor durma noktasına geldi. Zar zor ustama yetişebildim.

    Bilgisayara baktığımızda, bobin ve 1 nolu silindir tekleme hatası gördük.
    hatayı sildik. bekledik ve sonra benzinde denedik.
    Benzinde gayet güzel hızlandı ve tekleme yapmadı. Fakat LPG 'de yine tekledi.

    neyse,

    Biz bakımı bu aksam 7:30' da bitirdik. Aracı lift de çalıştırdık. Benzin saaat gibi çalışırken lift de lpg fena sallıyordu aracı.

    Sonra test sürüşüne çıktık. Araç muhteşem olmuş. ( benzinde ) eskisinden kat kat iyi hızlanıyor ve çok istikrarlı oldu.

    Sonra ben denerken, LPG''de yine 3. vites denerken gündüz yaptığı aynı teklemeyi yine yaptı. araç durdu. çalıştırsamda yine sürekli tekledi...Araç resmen 50 beygir oldu. ( klasik turbo hortumu çıkması durumu değil )

    bu sefer aküyü söküp taktım. Düzeldi. Benzin i test ettim. Yine mükemmel. Tık yok.

    Gel bir de burdan yak. Şimdi Sorun nerde ben nasıl anlatacağım LPG ci ustalara. Bu normal deyip gececekler deli olacağım.

    Yani gözle mükemmel görünen montaj da sorun olacağı kanaaatine varıyorum artık.

    Düşünsenize, aracınız oldu deyip teslim ediliyor. Ve aradan 20 dk geçmeden rölanti sıkıntısı olduğunu belirtiyorum ve bu normal gibi göstermeye çalışırken ısrarım sonucu, bakıp duruma, enjektör hatalı değiştirelim demeleri. Dedim siz nasıl denediniz?

    ilk 1000 km kalibrasyonunda hikaye olduğunu düşünerek, zor günler beni bekliyor...








    CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
    SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

  • #2
    Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

    Geçmiş olsun. Sistemi yapan ustayı alıp test sürüşü yaptınız mı?
    Yaptıysanız ve normal diyorsa illa mühendisleri vardır yada daha üstü bir ustası onunla da teste çıkın.
    Sorun olduğunu kabul ettirmeniz lazım ki hakkınızı alabilesiniz.
    Sorunu kabul ettiklerinde o bahsettiniz 123kw üzeri araçlara yaptıklarını denesinler.
    Yine olmazsa iade yoluna gitmekten başka çare gözükmüyor.
    İnşallah işiniz rast gider...

    (2009) 1.6 Turbo Cosmo Spor Tourer >>> (2012) 1.4 Turbo Edition Elegance Yeni Stil Sunroof >>> (2015) 1.4 Turbo Edition Elegance Sunroof Orginal LPG power

    Yorum


    • #3
      Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

      Kimse hadi gel test edelim demediler. Tek sordukları, lpg anlatacaklardı dedim gerek yok kullanımını biliyorum.

      Bindim ve 20 dk sonra yeni geldim. neyse p tesi arayıp durumu izah edeceğim. Çok teşekkür ederim.

      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

      Yorum


      • #4
        Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

        sibop sıparısı verın sız
        2011 insignia 2,0 CDTI cosmo OPC

        Yorum


        • #5
          Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

          Orjinal yazı sahibi: celikler05
          sibop sıparısı verın sız
          1000 km doldurmamış insignia da henüz subap arızası okumadım görmedim.Yeni takılan kitte hemen subap arıza oluşmaz. Fakat lpg takılan insigniaların aşırı üst devir çevirmemesi tavsiye edilir. Bu uygunlanmaz ve lpg kalibrasyonu hassas olarak yapılmaz ise araç fakir veya zenginde kalıp 15000 20000 km sonra arıza vermeye başlayabilir. Bu oluştuğu tadirde çelik subap takılarak bu sorun aşılır.
          Bu konu ile detaylı bilgiyi dh forumunda brc bayisi özençlerin ( Mehmet bey) yazısında bulabilirsiniz.

          Yorum


          • #6
            Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

            Sibop siparişini çook sonra vereceğiz zannediyorum...


            ARacım daha 33 bin km de. Ve kit yeni takıldı. 960 km yaptı LPG ile. Sübap mı gider hiç ???

            Bu arada aracı denemek için bir kaç defa aşırı üst devir denedim. Özellikle 3. viteste. 2 veya 3 kere denemiş ve bırakmışımdır akabinde. Zaten ikisinde de 1 nolu piston çalışmayı bırakıp arıza ışığı yaktı. Muhtemelen enjektör veya regülatör besleyemedi.


            Dediğim gibi. Ağır bakım sonrası, Benzinde, zaten saaat gibi çalışan motor, bakım sonrası çok daha harika oldu. 0 km gibi. İnanılmaz tatlı oldu da. İşte sorun var LPG de. sinir üstüne sinirliyim.
            CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
            SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

            Yorum


            • #7
              Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

              LPG ( brc marka benden önceki sahibi taktırmış ben 42000 de aldım şu an 110000de ) de bu araç çok zorlanmamalı ben 1.5 yıldır kullanıyorum 50000 kmye ulaştım lpgde 15000 kmdeyken korkudan Çelik sibop taktırdım. Şimdilik başıma gelen ler 2 kez bobin yakması ve egzoz manifoltu çatlaması ( çatlak kaynakla onarıldı) ama ben hiçbir zaman lpgde zorlamadım aracı zaten tasarruf için yaptırdığımız bu eklentiyi gereksiz hale getiriyor. Şu an yakıtından memnunum 25-35 kuruş bandında yakıyor. Basacağım zaman turbo moda yani benzine alıyorum okadar.
              Saygılar,
              Aslen galatasaraylıyım.
              Siyah 2009 Opel insignia 1.6 turbo cosmo DVD 800

              Yorum


              • #8
                Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                Orjinal yazı sahibi: lk1973
                LPG ( brc marka benden önceki sahibi taktırmış ben 42000 de aldım şu an 110000de ) de bu araç çok zorlanmamalı ben 1.5 yıldır kullanıyorum 50000 kmye ulaştım lpgde 15000 kmdeyken korkudan Çelik sibop taktırdım. Şimdilik başıma gelen ler 2 kez bobin yakması ve egzoz manifoltu çatlaması ( çatlak kaynakla onarıldı) ama ben hiçbir zaman lpgde zorlamadım aracı zaten tasarruf için yaptırdığımız bu eklentiyi gereksiz hale getiriyor. Şu an yakıtından memnunum 25-35 kuruş bandında yakıyor. Basacağım zaman turbo moda yani benzine alıyorum okadar.
                Saygılar,
                Bu güne kadar bende ekonomik kullanım odaklı sürüş yaptım sürekli.

                Yüksek devirde , araca takılan kit'in sınırlarını denemek ti. Ve sınırda cortladı. Normalde ani sollamalar ve manevralar hariç 3 bin civarı vites değiştiririm.
                CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                Yorum


                • #9
                  Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                  Orjinal yazı sahibi: aton1981
                  Orjinal yazı sahibi: lk1973
                  LPG ( brc marka benden önceki sahibi taktırmış ben 42000 de aldım şu an 110000de ) de bu araç çok zorlanmamalı ben 1.5 yıldır kullanıyorum 50000 kmye ulaştım lpgde 15000 kmdeyken korkudan Çelik sibop taktırdım. Şimdilik başıma gelen ler 2 kez bobin yakması ve egzoz manifoltu çatlaması ( çatlak kaynakla onarıldı) ama ben hiçbir zaman lpgde zorlamadım aracı zaten tasarruf için yaptırdığımız bu eklentiyi gereksiz hale getiriyor. Şu an yakıtından memnunum 25-35 kuruş bandında yakıyor. Basacağım zaman turbo moda yani benzine alıyorum okadar.
                  Saygılar,
                  Bu güne kadar bende ekonomik kullanım odaklı sürüş yaptım sürekli.

                  Yüksek devirde , araca takılan kit'in sınırlarını denemek ti. Ve sınırda cortladı. Normalde ani sollamalar ve manevralar hariç 3 bin civarı vites değiştiririm.
                  Ozaman zavoli iyi bir tercih olmamış biraz arştırınca prins ve brc sanki bu konuda daha sorunsuz gibi ben bir iki kez lpgde zorladım ama sorun olamamıştı. Sibop yakması sorunu hariç diğer sorunlar ( bobin yakması vs ) tüm lpgli araçların kronik problemi. Sibop yakması bizim ve birkaç diğer marka araç larda olan özel bir sorun , kullanım stiline bağlı olarak 30000-50000 km arası gelişmesi hemen hemen kesin olan bir sorun. Maliyeti teknik servislerde 2500-3000 arası olan özel servislerde 1000-1500 arası olan bir Çelik sibop değişimi ile çözülebiliyor. Bende 50000 kmde lpgde elde ettiğim kar ile bu masrafı çoktan çıkardığım kanaatindeyim. Zaten aracı 2. El aldığımda lpgli aldığımdan oradanda kazanç var.
                  Saygılar.
                  Aslen galatasaraylıyım.
                  Siyah 2009 Opel insignia 1.6 turbo cosmo DVD 800

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                    Orjinal yazı sahibi: aton1981
                    Orjinal yazı sahibi: lk1973
                    LPG ( brc marka benden önceki sahibi taktırmış ben 42000 de aldım şu an 110000de ) de bu araç çok zorlanmamalı ben 1.5 yıldır kullanıyorum 50000 kmye ulaştım lpgde 15000 kmdeyken korkudan Çelik sibop taktırdım. Şimdilik başıma gelen ler 2 kez bobin yakması ve egzoz manifoltu çatlaması ( çatlak kaynakla onarıldı) ama ben hiçbir zaman lpgde zorlamadım aracı zaten tasarruf için yaptırdığımız bu eklentiyi gereksiz hale getiriyor. Şu an yakıtından memnunum 25-35 kuruş bandında yakıyor. Basacağım zaman turbo moda yani benzine alıyorum okadar.
                    Saygılar,
                    Bu güne kadar bende ekonomik kullanım odaklı sürüş yaptım sürekli.

                    Yüksek devirde , araca takılan kit'in sınırlarını denemek ti. Ve sınırda cortladı. Normalde ani sollamalar ve manevralar hariç 3 bin civarı vites değiştiririm.
                    Kardeş,aracın lpgde tekliyorsa bobin al ve değiştir.Onunla dene bir de.Şu linkten alabilirsin.
                    http://www.opelgm.com/Opel-insignia-...M,PR-2080.html
                    Bende de tekleme oldu BRC lpg sistemimde,bobini değiştirdim düzeldi.Ama önce enjektörler filan değişecekse onları değiştir. Düzelirse sorun yok,gene düzelmezse de bobini alıp tak büyük bir ihtimal düzelir.Bir de bu işte en iyi sistem Prins, KitMTM,BRC'dir bunlardan birisini taktırman daha doğru olurdu. Bizim araçlar için en iyisi Keihin enjektörlü Prins ya da Keihin enjektörlü KitMTM'dir,Sevgiler...
                    2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                      Orjinal yazı sahibi: tornado
                      Orjinal yazı sahibi: aton1981
                      Orjinal yazı sahibi: lk1973
                      LPG ( brc marka benden önceki sahibi taktırmış ben 42000 de aldım şu an 110000de ) de bu araç çok zorlanmamalı ben 1.5 yıldır kullanıyorum 50000 kmye ulaştım lpgde 15000 kmdeyken korkudan Çelik sibop taktırdım. Şimdilik başıma gelen ler 2 kez bobin yakması ve egzoz manifoltu çatlaması ( çatlak kaynakla onarıldı) ama ben hiçbir zaman lpgde zorlamadım aracı zaten tasarruf için yaptırdığımız bu eklentiyi gereksiz hale getiriyor. Şu an yakıtından memnunum 25-35 kuruş bandında yakıyor. Basacağım zaman turbo moda yani benzine alıyorum okadar.
                      Saygılar,
                      Bu güne kadar bende ekonomik kullanım odaklı sürüş yaptım sürekli.

                      Yüksek devirde , araca takılan kit'in sınırlarını denemek ti. Ve sınırda cortladı. Normalde ani sollamalar ve manevralar hariç 3 bin civarı vites değiştiririm.
                      Kardeş,aracın lpgde tekliyorsa bobin al ve değiştir.Onunla dene bir de.Şu linkten alabilirsin.
                      http://www.opelgm.com/Opel-insignia-...M,PR-2080.html
                      Bende de tekleme oldu BRC lpg sistemimde,bobini değiştirdim düzeldi.Ama önce enjektörler filan değişecekse onları değiştir. Düzelirse sorun yok,gene düzelmezse de bobini alıp tak büyük bir ihtimal düzelir.Bir de bu işte en iyi sistem Prins, KitMTM,BRC'dir bunlardan birisini taktırman daha doğru olurdu. Bizim araçlar için en iyisi Keihin enjektörlü Prins ya da Keihin enjektörlü KitMTM'dir,Sevgiler...

                      Bobin değişti. Değişmeden öncede yüksek devirde tekledi. Yeni bobindede yüksek devirde tekleyip araç korumaya aldı. Gitmedi. akü söküp taktım normale döndü.
                      Sorun bobinden de olabilir tabi fakat bendeki asıl sıkıntı sanırım enjektör yada sistem, tam anlamıyla aracı besleyemiyor. Ve araç fakire düşüyor. Kapatıyor kendisini.
                      yüksek devire çıkmazsam ( 3. vitesde 5 bin ve sonrası ) galiba tekleme olmayacak.
                      Benzinde aracı fena sıkıştırdım. Denedim. bağırttırdım. tık yok maşallah. Arkadaşın ve sizinde dediği gibi, keşke BRC'ye yönelseydim. prins kik fazla pahalı geldi açıkçası. Geriye BRC kalıyor. Ne akla hizmet zavoliye gittiysem bilemedim işte. Halbuki o kadar da araştırmıştım. Zavoli ve BRC aynı kulvarda sayılıyorlardı.



                      Ben hala montaj açısından bir problem olduğu
                      map sensörü hatalı,
                      regülatör istikrarlı besleyemiyor,
                      yetersiz enjektör kullanımı

                      konularında takıntılıyım. Yarın detaylıca baktıracağım....

                      CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                      SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                        İlk önce geçmiş olsun diyelim,

                        Lpg yi montaj yapan servisin yetkilisi ile görüşün olmadı Türkiye ye getiren firma ile görüşün kesin sorunu çözerler bu arada lpg yi kullanmayın aracınıza hasar verebilir.



                        2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                          Teşekkür ederim.

                          Tekleme sorunu daha dün aksamüzeri yaptığı için öncelikle araçla ilgili olduğunu varsayarak servisime gittim.
                          Zaten o anda da ağır bakım için yine servise gidiyordum şükür ki o yolda yaptı. Hiç aklıma LPG gelmemişti. Ağır bakım sonrası yine yüksek devirde tekleme yapınca LPG kaynaklı olduğuna hemfikir olduk.
                          Araya haftasonu girdiği için malesef LPG servisi ile görüşemedim. Durumu önce yazılı olarak kendilerine ilettim. Yarın çözüm bulunacağına inanıyorum.
                          Aracı lpg ile kullanmıyorum aynen : (
                          CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                          SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim


                            Kardeş,bobin orjinal mi,üstünde GM Delphi mi yazıyor? Orjinal değilse silkeler.Sadece Delphi yazıyorsa orjinal değildir.Bir de bobini kaç paraya aldın?
                            2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: ZAVOLI taktırdım. Takmaz mı olaydım bilemedim

                              Usta, delphi ye orjinal dese bile, özellikle DELPHİ GM aldım parçacıdan. 190 tl. Sadece delphi olanı 140 tl dendi.
                              triger zaten orjinal. Diğer parçalarda polen hariç hepsi orjinal GM. Orjinal NGK sivri uç buji. Mobil 1 tam sentetik 5w30 yağ.

                              yarın net sonucu buraya yazacağım.
                              CARRARO 806 ELITE HD - SHIMANO ALTUS M310 - SHIMANO TOURNEY TX51 - SHIMANO M355 HİDROLİK DİSK -
                              SHIMANO ALTUS M310 3X8 - ALÜMİNYUM 1.1/8″ YARI ENTEGRE

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X