Bugünlerde arabamın huyu yine değişti. Sabahları ilk çalıştırmada rölantide dengesizlik yaşamadan direk yüksek olarak çalışıyor sonra normale iniyor ama ilk 50 metre yine çekişte biraz randımansız oluyor. Yani daha önceki sarsıntılı çalışmayı ilk seferde yaşamıyorum acaba otomatik jikle mi devreye giriyor? Ancak günün ilerleyen saatlerinde aracımı tekrar çalıştırdığımda rölantideki dengesizlik 30-40 saniye devam ediyor.
Acaba LPG kitindeki enjektörleri temizletme den araba böyle huy değiştirmeye devam edecek mi merak ediyorum.
Rölantideki dengesizlik nasıl ne zaman oluyor? Detaylı bir şekilde anlatabilir misin?
Arkadaşlar bugün Ankara'da İvedik OSB'de Landirenzo servisine aracımı gösterdim. Enjektörler test edildi ve 2 tanesi sıkıntılı çıktı. Sonrada temizlendi. Usta sorunun devam etmesi halinde garantiden 2 enjektörün değiştirileceğini söyledi. LPG kitinin filtresi değiştirildi ve yağı tamamlandı. Toplam 100 TL verdim.
Ardında Opak'ta 45bin bakımı yapıldı, balatalar da bitmiş diskin tornacıya gitmesi lazım dedi usta ama hafta içi Kırıkkale'de de yaptırabilirim. Bakalım bugün yapılan işlemlerden sonra araçtaki ilk çalışmadaki rölanti dengesizliği düzelecekmi
Hayırlı forumlar...
05 FIESTA 1.4 COMFORT '06 FOCUS II TDCI SEDAN TREND '11 ASTRA SEDAN CDTI ENJOY 111. YIL '12 ASTRA CLASSIC III HB ESSENTIA '10 INSIGNIA 1.6 T EDITION ELEGANCE
Evet Fatih bey, bu sabah ilk çalıştırma da ve gün içinde motor soğukken çalıştırdığımda rölantide her hangi bir inş - çıkış olmadı. Galiba bütün suçlu lpg kitindeki 2 enjektörmüş.
05 FIESTA 1.4 COMFORT '06 FOCUS II TDCI SEDAN TREND '11 ASTRA SEDAN CDTI ENJOY 111. YIL '12 ASTRA CLASSIC III HB ESSENTIA '10 INSIGNIA 1.6 T EDITION ELEGANCE
İnşallah tekrar etmez, 45bin bakımını + Lpg bakımını yaptırdım fren balataları değişti araca daha çok ısındım sorunsuz hale geldi. İnşallah sorunsuz devam eder...
05 FIESTA 1.4 COMFORT '06 FOCUS II TDCI SEDAN TREND '11 ASTRA SEDAN CDTI ENJOY 111. YIL '12 ASTRA CLASSIC III HB ESSENTIA '10 INSIGNIA 1.6 T EDITION ELEGANCE
Fatih bey ,
Aracim 42600Km. iken yağ değişiminde GM 5/30 kullanildi ve 50300Km. de aracimın göstergesinde yağ kalitesi %53 uyarisi ve Yağ eksik ikazı çıkti...Ve kontrol ettigimde hakikaten eksik oldugunu gördüm ve Yakalaşık 1LT yağ ekledim ve tatilimi tamamladım..Bana 1 lt yağ daha 8 .000Km yapmişken eklemem şaşırtti..
1.6 115 Hp ler için 5/30 ideal ama 1.6 T 180 hb lerde 5/30 kullanıldığı zaman yağ eksiltmesi görülüyor diğer taraftan 1.6t 180hb ler için için Mobil 1 w0/40 yağ kullanıldığı zaman yağ eksiltmesi olmuyor bunun sebebide 0/40 ın viscos değeri daha iyi olduğu için dir .
Evet , Araç yağ değişiminden sonra sayaç sifırlandı..
Şu da bir gercek aldığımdan bu yana aracımi bu dönemde kullandığım devirde bu zamana kadar kullanmadım.Ama anlıktı ( 3000d/d - 5000d/d arası ama kisa süreli anlık devir çevirdım.) Aracım LPG li olmasına rağmen performansıni merak ettim.. Acaba bundan mı kaynaklandı bilemiyorum.
Bodrumda sayaç ikaz verdi ,Shell istasyonunda görevli arkadaşla yağ çubuğuna baktık hakikaten eksikti..Ama 500- ama 800 ML Ben elimdeki 1000Ml. yağ ilave ettim ve tekrar kontrol ettik normal aralıktaydı çubuk göstergesi..Hoş şuda var fazla kaçirdığımızı düşünmüyorum zira keçelerden falan yağ sızintisı görmedim..
Bu arada yarın yag ∂eğışinde sizizn dediginiz gibi Mobil 1 0-40 yağ kullanmayi düşünüyorum..Bu şekilde bu yağı eksiltmez ise kaç km. de bir değışim yapmam gerekir?
Yorum