05 FIESTA 1.4 COMFORT '06 FOCUS II TDCI SEDAN TREND '11 ASTRA SEDAN CDTI ENJOY 111. YIL '12 ASTRA CLASSIC III HB ESSENTIA '10 INSIGNIA 1.6 T EDITION ELEGANCE
Teşekkürler
Bu arada DH de bulduğum bir gönderiyi burada paylaşmak isterim.
Lütfen sonuna kadar okuyup yorumlarınızı yazarsanız çok mutlu olurum...
...
Arkadaşlar benim 2009 model insignia aracım var. Şubat 2013 e kadar düşündüm durdum LPG taktırsam mı taktırmasam mı diye. İnternetten araştırayım birazda ustalara sorayım dedim. İnternette o kadar abuk sabuk hikayeler yazılıyor ki arabadan soğuturlar resmen. Öyle bir yazılara rastladım ve servislerdeki ustalardan öyle laflar duydum ki anlatamam. Söylenenlerin ve yazılanların bir çoğuna gülüp geçtim. Benim motorlar hakkında biraz teknik bilgim vardır en azından sanayilerdeki servislerdeki ''BAZI'' ustalardan daha usta olacak kadar.
Neyse;
Aracıma 2013 Şubat ayında Ankara'da Opel Opan yetkili servisinin anlaşmalı olduğu bir serviste landi renzo marka lpg taktırdım. Herkes bana karşı çıktı insignia'ya lpg mi taktırılır diye.. Sonuç olarak tasarruf etmem lazım ve yılda 100.000 km den fazla yol yapıyorum. Benzinle kullanırsam benim için dehşet bir rakam ortaya çıkıyor, Lpg takılırsa yakıt litre fiyatım yarıya düşüyor ve lpg ile ekstra en az %15 - %30 tasarruf etmiş oluyorum. Lpg takılalı 6 ay oldu neredeyse ve hiç bir sorunum yok. Başlarda gaz ayarı konusunda biraz sıkıntı çektim 5-6 sefer ayara gittim ki bu benim titizliğimdendi. Araca ilk ayar yapılıp yola çıktığımda Bursa' ya gittim geldim gaz artı yarım depo benzine mal oldu, ayarı yapan usta yanlışlıkla benzini %5 olarak ayarlamış neyse onu düzelttirdim ancak bu sefer gaz çok yaktı o zaman ki fiyat ile 85 TL. ye depo doluyor 430 km. yol yapıyordum sonraki ayarlarda 85 - 90 TL. gaz alıyor 340 km. yol yapıyordu. Biraz kendi kendime kızdım 340 km. yi 100 TL.lik benzinle de yapıyor diye. Sonra biraz araştırdım ve Bursa'da Küçük sanayi denilen bir sanayi sitesinde işinde cidden uzmanlaşmış bir usta buldum. Landi renzo eğitimini iyi öğrenmiş bir usta... Bu usta ayar yaptıktan sonra yani 2 aydır aracım şehir içi 200 - 206 kuruş, şehir dışı 150-160 kuruş yakmaya başladı. Bu hesaplamalar benim sürüş tarzıma göre cidden çok çok iyi.. Uzun yolda yolunu bulursam 200-265 km hız yapıyorum şehir içinde de ana yollarda sürekli basarak gidiyorum. Yani normal bir kullanıcı bu benim hesaplarımın altında kullanmış olacaktır. Lpg sayesinde yakıt masrafım cidden yarıdan aşağıya düştü.
Gelelim Lpg arıza açarmı vb. sorulara;
Neymiş efendim:
lpg'nin yanma oranı çok yüksekmiş insignia'nın subapları magnezyumdanmış o yüzden subaplar erirmiş. )
lpg'nin yanma oranı çok yüksekmiş o yüzden enjektörler erirmiş. )
lpg'de çekiş zamanla çok düşermiş..
lpg kullanmaya başladdıktan sonra arabayı ilk çalıştırdığınızda titrermiş
lpg kullanımında subaplar yağsızlıktan oturma yaparmış...
vs.vs.vs. bunlar gibi bir sürü yazı var, ve bir sürüde akıllı var birşeyleri bilmeden cevap veren.
* lpg' nin yanma oranı benzinden fazla olamaz.. HİÇ BİR ŞEKLİDE...(!) Benzinin yanma sıcaklığı lpg den en az 1 kat fazladır.
* insignia'nın subapları evet magnezyumdan ama benzinde erimeyen gazda hiçbirşekilde eriyemez...
* Mevcut piyasadaki lpg lerde zaten yağ var ve benzinde bulunan yağ miktarından neredeyse 2 kat daha fazla..
* Subaplar oturma yapar evet ama sadece lpg de değil benzinde de oturma yapabilir ki oturma yapma yüzdesi %001 kadar düşüktür.
* Enjektörler ile lpg nin bir bağlantısı yok, Enjektörler kuruma yapmaz ilk çalıştırma zaten benzin ile sonrasında ise takılacak olan lpg nin yazılımında yüzde ne kadar benzin alması gerektiği belli ve araç belli devirlere geldiğinde bir miktar benzin alıyor motora..
* Aracın ilk çalıştırması esnasında titreme araç soğukken özellikle çok soğuk havalarda yağın katılaşmış olmasından dolayı yağ pompasının yağı gerektiğince subaplara verememesinden kaynaklanır ve genelde çok çok soğuklarda bir çok araçta bu titreme mevcuttur. Esasında biz Türk milletiyiz herşeyin en iyisi olsun en ucuzu olsun isteriz kullandığımız yağı yetkili serviste değilsek en ucuzunu almaya çalışırız. Opel insignia'nın kullandığı yağ 0-30 dur..!!!
Benim aracıma yetkili serviste haberim olmadan 5-30 yağ konuluyor. Bu yanlış yağ konulma sonucu aracım sabahları ilk çalıştırmada 30 saniye kadar titremeye başladı, günden güne de titremenin şiddeti arttı. Araştırmaya başladım sebebi nedir diye; ''Servis lpg' den dolayı subaplar oturma yapmış değişecek'' dedi. Özel bir servise gittim aynı şeyi söyledi.. Ama benim kafamın almadığı birşey vardı ""araç bu titremeyi sadece 30 saniye yapıyor"" subaplar erise oturma yapsa araç ilk çalıştırma sonrasında da yapar diye düşündüm. bir ara elime servisin faturası geçti ve konulan yağı gördüm Mobil 5-30 diye.. herifler 5-30 yağ koymuşlar..
Neyse 3 hafta önce gidip 0-30 Mobil yağımı kendim aldım ve bir benzinlikte değiştirtdim.. Şu an aracımda sabah titremeden eser yok, gayette mutluyum lpg taktırdığım için..
Çıkarcı insanların para kazanma yolu; neymiş efendim çelik subaplar varmış Ankara'da özel servislerde bir ustaya yaptırırsan 1600- 2000 TL. masraf olurmuş. Servis 2500-3500 TL. ye yaparmış. Bunlar gibi çıkarcı insanlardan iğreniyorum..
Alın size çelik subap maliyeti:
Özel serviste aracın kapağını sökme takma ücreti 200 TL.
Orjinal çelik subap takımı 230 TL.
Orjinal conta takımları 210 TL.
Subapları takacak usta yani kapakçı 200 TL.
Toplam 840 TL.
Adamlardaki aç gözlülüğe bakın bizim sırtımızdan 1000 TL. hiç birşey yapmadan 10 tane civata söküp takarak kazanmaya çalışıyorlar ki yetkili servis bu rakamın 2 katını alıyor. Yukarıda yazdığım fiyatları Ankara Şaşmaz'da benim küçükken yanında çalıştığım ustam ve onun çalıştığı parçacılardan aldım.
Artık yorum sizin..
...
05 FIESTA 1.4 COMFORT '06 FOCUS II TDCI SEDAN TREND '11 ASTRA SEDAN CDTI ENJOY 111. YIL '12 ASTRA CLASSIC III HB ESSENTIA '10 INSIGNIA 1.6 T EDITION ELEGANCE
Hepimizin ortak amacı araçlarımızı konforlu sorunsuz ve ekonomik olarak kullanmak burada hem fikiriz.
Benim bildiğim Lpg yanma odasındaki patlama sonucu oluşan alev benzin atşinden daha fazla ve uzun sureli oluyor bu yüzden subaplara zarar veme olasılığı ortaya çıkıyor
Yine Opelin 1.6 T ile yaptığı test sonuçlarında öyle yada böyle 15.000-50.000 km lerde araçların çeşitli yerlerinde sorun çıkarması sebebi ile mevcut motorlarda önermiyorlar
bilindiğ üzere 1.4 T araçlarda LPG li modeli yaptılar bunu yaparken Lpg kaynaklı sorunların olmaması için gerekli ekipmanlarda gerekli revizyonlar yapıldı ve motor güçlendirildi
Mevcut motorlara ilerki zamanlarda LPG kiti opel çıkarırsa neden olmasın daha ekonomik ve aynı performans neden olmasın
Keyifli Paylaşımlar.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Hepimizin ortak amacı araçlarımızı konforlu sorunsuz ve ekonomik olarak kullanmak burada hem fikiriz.
Benim bildiğim Lpg yanma odasındaki patlama sonucu oluşan alev benzin atşinden daha fazla ve uzun sureli oluyor bu yüzden subaplara zarar veme olasılığı ortaya çıkıyor
Yine Opelin 1.6 T ile yaptığı test sonuçlarında öyle yada böyle 15.000-50.000 km lerde araçların çeşitli yerlerinde sorun çıkarması sebebi ile mevcut motorlarda önermiyorlar
bilindiğ üzere 1.4 T araçlarda LPG li modeli yaptılar bunu yaparken Lpg kaynaklı sorunların olmaması için gerekli ekipmanlarda gerekli revizyonlar yapıldı ve motor güçlendirildi
Mevcut motorlara ilerki zamanlarda LPG kiti opel çıkarırsa neden olmasın daha ekonomik ve aynı performans neden olmasın
Keyifli Paylaşımlar.
Peki Fatih bey 0-30 yağ işine ne diyorsunuz???
05 FIESTA 1.4 COMFORT '06 FOCUS II TDCI SEDAN TREND '11 ASTRA SEDAN CDTI ENJOY 111. YIL '12 ASTRA CLASSIC III HB ESSENTIA '10 INSIGNIA 1.6 T EDITION ELEGANCE
1.6 115 Hp ler için 5/30 ideal ama 1.6 T 180 hb lerde 5/30 kullanıldığı zaman yağ eksiltmesi görülüyor diğer taraftan 1.6t 180hb ler için için Mobil 1 w0/40 yağ kullanıldığı zaman yağ eksiltmesi olmuyor bunun sebebide 0/40 ın viscos değeri daha iyi olduğu için dir .
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
1.6 115 Hp ler için 5/30 ideal ama 1.6 T 180 hb lerde 5/30 kullanıldığı zaman yağ eksiltmesi görülüyor diğer taraftan 1.6t 180hb ler için için Mobil 1 w0/40 yağ kullanıldığı zaman yağ eksiltmesi olmuyor bunun sebebide 0/40 ın viscos değeri daha iyi olduğu için dir .
Peki soğuk motorla ilk çalıştırmadan sonraki titremeleri engellemek için 0-30 yağ kullanmak mantıklı mı peki???
05 FIESTA 1.4 COMFORT '06 FOCUS II TDCI SEDAN TREND '11 ASTRA SEDAN CDTI ENJOY 111. YIL '12 ASTRA CLASSIC III HB ESSENTIA '10 INSIGNIA 1.6 T EDITION ELEGANCE
Peki soğuk motorla ilk çalıştırmadan sonraki titremeleri engellemek için 0-30 yağ kullanmak mantıklı mı peki???
Çok yerinde bir soru. Gerçekten bu soğuk motordaki titreme yüzünden sıkıntı çekiyoruz. Bir de benim oğlan okula başladı,sabahları yaklaşık 400 metre olan epey dik bir yokuşu çıkmamız gerekiyor.Evimden başlayıp 400 metre süren gerçekten dik bir yokuş,arabam ikinci vites ile çıkmıyor yokuşu,kesiliyor,iyice gazlayınca boğuluyor.Yağın faydası olur mu bu soruna? Olursa değiştireyim yağını,bakımı da yeni yapıldı yetkili serviste,Gm 5w 30 koydular...
2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
Motor yağı aracın ilk çalışmasında çok önemli rol oynar bu kapsamda Motor yağı ve katkısı ön plana çıkar belki Bor kaynaklı motor yağ katkısı kullanılabilir.
Shellin sitesinde ki yoruma göre
Viskozite yağ için önemli bir kriterdir. Sıvının kalınlığının veya akmaya karşı direncinin bir ölçütüdür. Örneğin, bal kalındır ve su incedir, yani balın sudan daha yüksek bir viskozitesi vardır. Yağ viskozitesinin doğru ortam sıcaklıklarına uygun olması gerekir. Eğer motor soğukken yağ kalınsa, yağ hareket edemez. Aynı şekilde motor sıcakken yağ ince olursa, yağ motor parçaları için doğru korumayı sunmaz.
Bir yağın viskozitesini veya kalınlığını optimum hale getirmek, parça aşınmasını önlerken enerji verimliliğini maksimum seviyeye çıkarmaya yardımcı olur.
Viskozite indeksi arttırıcılar yüksek sıcaklıkta yağınızın viskozitesini artırır, ancak düşük sıcaklıktaki viskozite üzerinde pek etkileri yoktur. Bunlar, yağın soğuk şartlarda gerektiği gibi akmasını, ayrıca yüksek sıcaklıklarda motorunuzun aksamlarını korumak için yeteri kalınlıkta kalmasını sağlar.
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Peki soğuk motorla ilk çalıştırmadan sonraki titremeleri engellemek için 0-30 yağ kullanmak mantıklı mı peki???
Çok yerinde bir soru. Gerçekten bu soğuk motordaki titreme yüzünden sıkıntı çekiyoruz. Bir de benim oğlan okula başladı,sabahları yaklaşık 400 metre olan epey dik bir yokuşu çıkmamız gerekiyor.Evimden başlayıp 400 metre süren gerçekten dik bir yokuş,arabam ikinci vites ile çıkmıyor yokuşu,kesiliyor,iyice gazlayınca boğuluyor.Yağın faydası olur mu bu soruna? Olursa değiştireyim yağını,bakımı da yeni yapıldı yetkili serviste,Gm 5w 30 koydular...
Konya için ve dediğim sıkıntı için hangi yağı önerirsiniz arkadaşlar?
2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
Bugünlerde arabamın huyu yine değişti. Sabahları ilk çalıştırmada rölantide dengesizlik yaşamadan direk yüksek olarak çalışıyor sonra normale iniyor ama ilk 50 metre yine çekişte biraz randımansız oluyor. Yani daha önceki sarsıntılı çalışmayı ilk seferde yaşamıyorum acaba otomatik jikle mi devreye giriyor? Ancak günün ilerleyen saatlerinde aracımı tekrar çalıştırdığımda rölantideki dengesizlik 30-40 saniye devam ediyor.
Acaba LPG kitindeki enjektörleri temizletme den araba böyle huy değiştirmeye devam edecek mi merak ediyorum.
05 FIESTA 1.4 COMFORT '06 FOCUS II TDCI SEDAN TREND '11 ASTRA SEDAN CDTI ENJOY 111. YIL '12 ASTRA CLASSIC III HB ESSENTIA '10 INSIGNIA 1.6 T EDITION ELEGANCE
Yorum