geçen hafta aracımla karadeniz yaylasına çıktım.Yollar ne kadar dik ve rampa olsada yaylalar düzlükle kurulur.Aracımla çim zeminde 45 derecelik civarında bi rampayı geri geri çıkamadım,birkaç deneme yaptımsada araç geri geri çıkmadı.Patinaja düşmedi resmen gidemedi o kadarcık rampada beni utandırdı deyim, yerindeyse.zorunlu kalıp geri geri gitmek zorunda kaldığım bi rampa olsa aracımız bizi yolda bırakacak sanırsam......Geri viteste araçlarınızı bi test edin bence en azından her yol şartında ne gibi durumla karşılaşacağını bilirsiniz,deneyimlerinizi yazarsanız sevinirim
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
UÇURUM OLSA ÖLDÜREN GERİ VİTES
Collapse
X
-
Ynt: UÇURUM OLSA ÖLDÜREN GERİ VİTES
olay geri vitesten ibaret değil, düz de gitseniz belli bir açıdan sonra orda da çekişte sıkıntı yaşıyor kalkışlarda. bunun sebebi de belli zaten. motor sıkıştırmasını 8.8e düşürürseniz aracın torkunu iyice öldürürsünüz. hele ki araç 1600kg ise çok büyük sıkıntı. hele bir de kalkış anından itibaren güç lazımsa, turbo tam dolmadığı için sıkıntı iyice artar. atmosferik 1.6 bir aracın 1000-2500 devir arası verdiği güç 1.6T insigniadakinden çok daha fazla. ben zaten 3000 devirde kaldırmaya çalışıyorum, bizim turbo 2500de dolmaya başlıyor zaten diyorsanız da yanılıyorsunuz. araç yükteyken 2500 devirlerde dolmaya başlar turbo, boşta basarsanız 2500den yüksek bir yerde aynı turbo basıncını elde edersiniz. bu mesele vitesten vitese bile farkeden bir mesele. mesela deneyin blow off valve'i olan turbo bir araçta birinci viteste kökleyin 3000 devirde bırakın gazı, bir de 4. viteste kökleyin 3000 devirde bırakın gazı. 4. viteste blow off'tan yüksek bir çuflama duyacaksınız ama 1. vitestekinde duyamazsınız o sesi. neyse gel gelelim insignia 1.6 turbonun sıkıntısına. ne akla hizmet 1600kg arabaya 8.8 sıkıştırmalı turbo motor koymuşlar. benim de çok muzdarip olduğum, canımı çok sıkan bir konu bu. piyasadaki turbo araçlara bakarsanız sıkıştırmalarının 9.3 civarı olduğunu görürsünüz. zaten atmosferik bir motor da 10 civarı sıkıştırma ile çalışır. bir arabaya 80 bin TL para verip yokuşta kalkış yaparken zorlanmak çok kötü bir durum.
Yorum
-
Ynt: UÇURUM OLSA ÖLDÜREN GERİ VİTES
Araç nasıl geri geri gidemedi?TC devredemiydi?Aracın gücü yetmedi derseniz TC motora güç kestirmiş olabilir.Direksiyon düzmüydü?Birde geri viteste hangi devire kadar çıkardınız motoru?
Orjinal yazı sahibi: suak1974geçen hafta aracımla karadeniz yaylasına çıktım.Yollar ne kadar dik ve rampa olsada yaylalar düzlükle kurulur.Aracımla çim zeminde 45 derecelik civarında bi rampayı geri geri çıkamadım,birkaç deneme yaptımsada araç geri geri çıkmadı.Patinaja düşmedi resmen gidemedi o kadarcık rampada beni utandırdı deyim, yerindeyse.zorunlu kalıp geri geri gitmek zorunda kaldığım bi rampa olsa aracımız bizi yolda bırakacak sanırsam......Geri viteste araçlarınızı bi test edin bence en azından her yol şartında ne gibi durumla karşılaşacağını bilirsiniz,deneyimlerinizi yazarsanız sevinirim
İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA KIRMIZI
35GB5825 A Rh+
Yorum
-
Ynt: UÇURUM OLSA ÖLDÜREN GERİ VİTES
Bir de yokuş fren sistemi de devrede ise ilk gaza yüklendiğinizde balatayı çok aşındırıp çok ısınmasına sebep olabilir. Ondan dolayı da kaymaya sebep olabilir.
İlk burum oluştu ise israr etmemek lazım. Bence bekletip. Soğuduktan sonra dikkatlice geri geri çıkmalı. Ama tekrar ediyorum yokuş fren destek sistemi için bu örneği veriyorum. Sizdeki durum bu olmayabilir.
Ben aracı ilk aldığımda böyle sorunlar yaşadım. Geri vites yokuşta değil de normal düz vites yokuş kalkışta.
Ama sonra yokuş destek sistemini göz önünde bulundurunca daha iyi kullanmaya başladım.
Yokuş kalkış destek sistemi de alışık olmayanlar için bir sorun gibi.
Son olarak da belki de Fabrikasyon olarak balata sistemi takılırken gözden kaçırdıkları bir ayar veya buna benzer brişey olabilir. Servisten bunu incelemesini istemek lazım.
Bendeki durumu paylaşim. Benim araçta rolantide ekstradan bir ses geliyordu. Özellikle Debriyaj pedalın az bi basınç uygulayınca. Yada yokuşlarda araba yan dururken. Bu sesi servise dinlettiğimde ilk aşamada dikkat çekici bişey olmadığı iletildi. Ondan sonra da bir sabah işe giderken Viteslerden boşa atarken Vites kolu kitlenmeye başladı. Ondan sonra servise alıp mudahale ettiler. Şimdi düzeldi bir sorun gözükmüyor. Rolantideki ekstradan olan ses de düzeldi. Araç kullanım konusunda çok ama çok dikkatliyim en düşük hızda seyreden ben olabilirim yani clubteki kullanıcılar arasında . Debriyaj ile ilgili arada sırada buna benzer yorumlar alıyoruz. Bilginize. Bence Opel türkiye bize bununla ilgili bir demo veya eğitim vermesi gerekir gibime geliyor. Sanki bu araçta dikkat edilmesi gereken bir espiri var gibi ! ! ! Çünkü stress testi denilen bir olay var. Mühendilslikte olmazsa olmaz dır. Mekanik bir üretim olan her yerde stress testi vardır. Bunun la ilgili maakul bir test uygulanıp aracın geçmiş olması lazım. Bizde bu testten kalıyorsa. İki alternatif var. Ya bazı arçlarda hatalı bir durum var yada bizim kullanım şeklinde bir eksiklik.Insignia Editition Elegance - 18" jant Teknik gri
Yorum
-
Ynt: UÇURUM OLSA ÖLDÜREN GERİ VİTES
Bence TC devre dışı bırakılmalıydı.Araç güç yetersizliği gibi bir durum mu gösterdi.Eğer gaza fazla yüklendiysen patenaja düşme olayı başlamak üzereidiyse güç kesmiştir.
İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA KIRMIZI
35GB5825 A Rh+
Yorum
-
Ynt: UÇURUM OLSA ÖLDÜREN GERİ VİTES
Bence de TC güç kesmiş. Gayet kaygan bir zemin türü olan çimen üzerinde, eğim var diye gaza yüklenince araba yerinden kımıldayamamış olabilir. Aynı durum buzlu asfaltta eğimde kalkmak isterseniz de başınıza gelir. TC yi devre dışı bırakmayı denediniz mi? Tamam bizim arabalar geri viteste zorlanarak kalkıyor ama o kadar da değil.2009 1.6T Cosmo, DVD800, 19"Jant, Sunroof, Infinity, Siyah Deri Döşeme, FlexRide, Panacotta Gri
Yorum
-
Ynt: UÇURUM OLSA ÖLDÜREN GERİ VİTES
arkadaşlar önemli olan çıkıyor çıkmıyor ispatlamak deil.aracın geri rahat çıkmaması yarınlarda hepimizin başına dert açabilir.bazısı yüksek bir yere çıkar arabada iki tek atayım diye,bazısısı doğağayı izlemek için çıkar.bir dağın başında aracınızı son noktaya kadar getirdiniz ve aracınız geri çıkamıyor ,düşünmek bile kötü bir durum ama malesef bizim araçlarımızda geri viteste ya debriajda yada tc de sorun çıkaracak gibi.
Yorum
-
Ynt: UÇURUM OLSA ÖLDÜREN GERİ VİTES
Şimdi arkadaşlar eğer geri vites dişlisi biraz daha büyük ve güçlü olsaydı bu sefer 250 görmek değil 200 zor görürüz bildiğim kadarıyla araçlar performans için tasarlanmış evet dik yokuşlarda geri geri çıkmak gerçekten zor F1 araçlarıda geri geri gidemiyor böylelikle kendimizi avuturuz
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
Yorum