Ynt: UÇURUM OLSA ÖLDÜREN GERİ VİTES
45 derecelik bir eğim ve çimen tabana sahip yerde sedan bir araçla geri geri çıkmak zaten uygun lastik ve 4x4 olmadan zaten yapılası bir şey değildir, üretim amaçları bu değildir. Insignia gibi geri gidişi sıkıntılı bir araçta ise zaten siz düşünün zorluğunu. Ancak yine de lastik yeri tutuyorsa, çıkar.
Bu arada konuda geçen üçgen, hipotenüs, rampada aldığı yol hesaplama-çizimlerine falan hiçbir anlam veremedim. Aracın rampada kaç metre yol alacağının, çıkıp-çıkamayacağı ile "hiçbir" alakası yoktur, 1 cm çıkabiliyorsa sonsuz kilometre de çıkabilir.
Rampada önemli olan dinamik, hem aracın yere uyguladığı kuvvet azalır, yani lastiklerin tutuşu azalır, hem de aynı orandaki bir kuvvet aracın motoru üstüne ilave olarak yüklenir. O üçgenlerde 3 adet ağırlık vektörü çizip, sin-cos hesaplaması yapsaydınız olurdu. Eğer o hesaplamaların amacı benim anladığımdan farklıysa kusura bakmayın.
45 derecelik bir eğim ve çimen tabana sahip yerde sedan bir araçla geri geri çıkmak zaten uygun lastik ve 4x4 olmadan zaten yapılası bir şey değildir, üretim amaçları bu değildir. Insignia gibi geri gidişi sıkıntılı bir araçta ise zaten siz düşünün zorluğunu. Ancak yine de lastik yeri tutuyorsa, çıkar.
Bu arada konuda geçen üçgen, hipotenüs, rampada aldığı yol hesaplama-çizimlerine falan hiçbir anlam veremedim. Aracın rampada kaç metre yol alacağının, çıkıp-çıkamayacağı ile "hiçbir" alakası yoktur, 1 cm çıkabiliyorsa sonsuz kilometre de çıkabilir.
Rampada önemli olan dinamik, hem aracın yere uyguladığı kuvvet azalır, yani lastiklerin tutuşu azalır, hem de aynı orandaki bir kuvvet aracın motoru üstüne ilave olarak yüklenir. O üçgenlerde 3 adet ağırlık vektörü çizip, sin-cos hesaplaması yapsaydınız olurdu. Eğer o hesaplamaların amacı benim anladığımdan farklıysa kusura bakmayın.
Yorum