Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım

    Orjinal yazı sahibi: HAN_____
    Bütün bu yaşadıklarımdan sonra ben şu kanıya vardım.1.6 t araçlarda hareketli volanın kullanılması tamamen bir faciadır.1.4 t araçlarda olduğu gibi bunlarda da sabir volanın kullanılması gerekiyor.diğer bir şey ise araçta kullanılan baskı balatanın en az 3 cm daha geniş olması gerekiyor.Bunu küçük yapmalarının nedeni ise daha yüksek tork elde edebilme amacıymış.
    gerçekten 1,4 lerde volan sabitmi?
    [/quote]evet 1,4 turbo araçlarda volan sabitmiş.Dün Opel Reis deki usta kendi ağzıyla itiraf etti ve bu parçaların bu aracı kaldırmadığını ima etti..Bu zamana kadar hep kullanıcı hatası diyorlardı.Dün parçalarla birlikte reise gittim.Orda bu işle ilgilinen usta ilk defa ''kasa kaldırmıyor olabilir'' dedi parçaları gördükten sonra..Varın gerisini siz anlayın.Bana sorarsanız hareketli volan konusunda 1.6 araçlarda çok sıkıntı yaşandı ve 1.4 lere o nedenle sabit volan koyuldu ve şu an hiçbir sorun yok 1.4 t larda.Acaba yeni üretilen 1,6 t insignialarada sabit volan koyuluyor mu ?

    Yorum


    • #32
      Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım

      ve eklemek istiyorum dün ustamın bana dediği şey :.Araca uyumlu sabit volan bulalım bunu güzelce arabaya takalım ben sana kendim 100.000 km garanti verecem.

      Artık eminim bizim araçların en büyük kronik sıkıntısı hareketli volandır.Ses yapmasın diye kullanılan bu volan aracı resmen kullanamamıza neden olmaktadır.Ben hergün kapışmıyorum başka araçlarla veya aracı sokakta gördüğünüz lastik yakanların kullandığı gibide kullanmıyorum.Zaten jantlar 20'' bu mümkün değil bunu geçtim.sonuçta bu bizim paramız bizim malımız kimse malını hor kullanmak istemez.Ama ben bu araca 70 bin lira veripte performanslı kullanamayacaksam diyeceğim tek şey, olmamış opel !..Herkes 2-3 defa hafif zorlasan bile volanın baskı balatanın gideceğini söylüyor.Beni buna kimse inandıramaz.Kimsede bunu bana kullanıcı hatası diye yutturamaz iddaa edemez.Eğer böyle bir sıkıntı oluyorsa bu üretim aşamasında yapılan yanlış tercihlerden veya üretim masrafını azaltmak amacıyla yapılanlardan dolayı v.b olmaktadır.ya da bu motordan bu gücü elde edebilmek içinde yapılmış olabilir.Ama ben bu gücü kullanamayacaksam ne anlamı kaldı ki o zaman ..insan ister istemez bunu soruyor..

      Bizim insigniadan önce 1.6 motor 2000 model 115 ( tam emin değilim birkaç bg fazla ya da eksik olabilir) vectra vardı.İnsignianın kasası ağırsa onunkida ağırdı.Hatta yokuşlarda yolcu varken zorlanacak kadar.10 yıl kullandık biz o aracı ama bir kez bile volanı baskı balatası debriyaj bilyası vsvs değişmedi sadece rutin bakımları yapıldı ve eskiyen parçaları değiştirildi..Burdan şu sonuç çıkıyor..1.6 t araçlarda büyük bir sıkıntı var ve bi zaman sonra bu sıkıntıyı yaşayanların sayısı çok artacak o zaman belki opel bunun için birşeyler yapmaya başlar.

      Yorum


      • #33
        Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım

        Orjinal yazı sahibi: berkay55






        Yorum


        • #34
          Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım

          Öncelikle geçmiş olsun, yetkili servisin kötülüğü ve belki de hatalı bir parça üretiminden ötürü sorunlar yaşamışsın. Şu an gerçekten iyi bir usta bulmana ise sevindim, olayın tek iyi yanı ise bu ve dediğin gibi süreçte edindiğin bilgi birikimi.

          Hareketli volanla(DMF) ilgili olarak; bu tip volanın araçlara konma nedeni, motorun çalışırkenki düzensizliğini en aza indirerek hem kullanım konforu sunmak, hem de volandan sonraki parçalara binen stresi hafifletmektir. Ancak içinde yay sistemi olduğu için aşınma/bozulma ihtimali daha fazladır, fiyatı da sabit volana(SMF) göre daha fazladır. Parçada ayrıca aşırı binen anlık yükler kendini koruma sistemi de vardır, ancak bu sistem de yükün ardarda çok defa binmesi ertesinde yanar ve devredışı kalır, zaten bu olayın hemen sonrasında da normal kullanımda bile yaylar çok fazla zarar görür.

          Hareketli volanın erken aşınma sorunu, bu tip volan kullanan her arabada vardır, nerdeyse bütün dizel araçlar, BMW'ler, Mercedes'ler, VW'ler, Peugeot'lar. Hepsi de aynı tip kullanan adamın elinde 30-40bin kmde bozulur, veya başka tip kullanan adamın elinde 100-150bin km dayanır. Yani Opel kötü kalite malzeme kullanmış diye düşünmeyin, sadece Opel ve benzeri daha düşük fiyata satılan araçlar sayesinde daha çok insan DMF kullanma imkanı buluyor, ve sonrasında bu parça sorun çıkarınca da değişim masrafı onlara çok geliyor. BMW ve benzeri daha fazla fiyata satılan arabalar ise daha az insana hitap ediyor, ve zaten arabaya ilk verdiği miktarı+bakımlarda verdiği fazla miktarı ve zaten o fiyattaki bir arabayı alan kişinin maddi durumunu göz önünde bulundurduğumuzda, aynı parçanın değişim ücreti o kişiyi o kadar heyecanlandırmıyor.

          Bu yazdıklarımı size veya herhangi birine özel yazmadım, lütfen kimse yanlış anlamasın, ben durumun, özellikle Türkiye'deki, genel bir özetini çıkardım bana göre. Yoksa tabii ki ben de volanın ömürlük olmasını isterim, ancak maalesef şu anda dünyada olayın mekanik yönü bu.
          '11 Insignia 1.6 Turbo Cosmo RoadRover Nav
          '15 BMW 118i LCI

          Yorum


          • #35
            Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım

            paylaşım için teşekkürler Gecmis olsun
            Hayat bisiklete benzer,Pedal çevirmeyi bıraktığın an düşmeye mahkümsun...
            [img height=150]http://i1096.photobucket.com/albums/g322/emrezxr/144_zps71fffeb4.jpg[/img]

            Yorum


            • #36
              Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım

              Orjinal yazı sahibi: Fixx
              Öncelikle geçmiş olsun, yetkili servisin kötülüğü ve belki de hatalı bir parça üretiminden ötürü sorunlar yaşamışsın. Şu an gerçekten iyi bir usta bulmana ise sevindim, olayın tek iyi yanı ise bu ve dediğin gibi süreçte edindiğin bilgi birikimi.

              Hareketli volanla(DMF) ilgili olarak; bu tip volanın araçlara konma nedeni, motorun çalışırkenki düzensizliğini en aza indirerek hem kullanım konforu sunmak, hem de volandan sonraki parçalara binen stresi hafifletmektir. Ancak içinde yay sistemi olduğu için aşınma/bozulma ihtimali daha fazladır, fiyatı da sabit volana(SMF) göre daha fazladır. Parçada ayrıca aşırı binen anlık yükler kendini koruma sistemi de vardır, ancak bu sistem de yükün ardarda çok defa binmesi ertesinde yanar ve devredışı kalır, zaten bu olayın hemen sonrasında da normal kullanımda bile yaylar çok fazla zarar görür.

              Hareketli volanın erken aşınma sorunu, bu tip volan kullanan her arabada vardır, nerdeyse bütün dizel araçlar, BMW'ler, Mercedes'ler, VW'ler, Peugeot'lar. Hepsi de aynı tip kullanan adamın elinde 30-40bin kmde bozulur, veya başka tip kullanan adamın elinde 100-150bin km dayanır. Yani Opel kötü kalite malzeme kullanmış diye düşünmeyin, sadece Opel ve benzeri daha düşük fiyata satılan araçlar sayesinde daha çok insan DMF kullanma imkanı buluyor, ve sonrasında bu parça sorun çıkarınca da değişim masrafı onlara çok geliyor. BMW ve benzeri daha fazla fiyata satılan arabalar ise daha az insana hitap ediyor, ve zaten arabaya ilk verdiği miktarı+bakımlarda verdiği fazla miktarı ve zaten o fiyattaki bir arabayı alan kişinin maddi durumunu göz önünde bulundurduğumuzda, aynı parçanın değişim ücreti o kişiyi o kadar heyecanlandırmıyor.

              Bu yazdıklarımı size veya herhangi birine özel yazmadım, lütfen kimse yanlış anlamasın, ben durumun, özellikle Türkiye'deki, genel bir özetini çıkardım bana göre. Yoksa tabii ki ben de volanın ömürlük olmasını isterim, ancak maalesef şu anda dünyada olayın mekanik yönü bu.

              Sorun hareketli volanın araçlarda kullanılıp kullanılmamasından ziyade, bu hareketli volanın saydığınız nimetlerinin bizim araçlarda olmaması ve bu parçanın sorun çıkarma hadisesinin diğer araçlarda bu kadar duyulmaması....vites geçişleri çok sert ve şangırtılı, ayrıca sorun çıkarıyor.. e ne demeye konuyor bu parça o zaman bu araca?? Artı saydığınız bu bütün dizel araçlar bmw , peugeot forumlarında neden karşılaşılmıyor bu hareketli volan sıkıntısıyla??? Opel kaliteli malzeme kullanmadı diye düşünmeyeceksek, o zaman geri vitesteki titremeyi, kalkışlardaki sıkıntıyı, 1 vitese düşüşlerdeki zorluğu, nasıl açıklayacağız ???

              Ha huyuna suyuna göre davanırsanız sarsıntısız ve sessiz oluyor o ayrı, mesela geri viteste belli bir hıza yükselerekten ağır ağır debriyajı bırakmak, seyir halinde özellikle yüksek devirlerde vites değiştirirken ayağı gazdan tamamen çekmemek, kalkışlarda kavrama noktasında biraz daha uzun süre tutup gaza biraz çökmek ..... iyi de neden ben arabanın huyuna suyuna uymak için kılı kırk yarmak zorunda kalayım ?? Uzun lafın kısası.. şu ana kadar şanzıman yüzünden yolda belde kalmışlığım yok ama bu aracın şanzıman setinde bir gariplik olduğu kesin...ben sorunun aracın volantının hareketli olup olmamasından çok, tasarımının aracın motor ve dişli kutusuyla uyumlu olmamasından, aracın 2000 devir altındaki berbat torkunun da bu işin biraz tuzu biberi olmasından kaynaklandığını düşünüyorum..torku 1300-1500 devirlerde alabiliyor olsak belki bu volan meselesi bu kadar sırıtmayacaktı .
              2011 1.6 T Cosmo, siyah, sunroof+flyaudio + arka koltuk monitörler

              Yorum


              • #37
                Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım

                Orjinal yazı sahibi: Fixx
                Öncelikle geçmiş olsun, yetkili servisin kötülüğü ve belki de hatalı bir parça üretiminden ötürü sorunlar yaşamışsın. Şu an gerçekten iyi bir usta bulmana ise sevindim, olayın tek iyi yanı ise bu ve dediğin gibi süreçte edindiğin bilgi birikimi.

                Hareketli volanla(DMF) ilgili olarak; bu tip volanın araçlara konma nedeni, motorun çalışırkenki düzensizliğini en aza indirerek hem kullanım konforu sunmak, hem de volandan sonraki parçalara binen stresi hafifletmektir. Ancak içinde yay sistemi olduğu için aşınma/bozulma ihtimali daha fazladır, fiyatı da sabit volana(SMF) göre daha fazladır. Parçada ayrıca aşırı binen anlık yükler kendini koruma sistemi de vardır, ancak bu sistem de yükün ardarda çok defa binmesi ertesinde yanar ve devredışı kalır, zaten bu olayın hemen sonrasında da normal kullanımda bile yaylar çok fazla zarar görür.

                Hareketli volanın erken aşınma sorunu, bu tip volan kullanan her arabada vardır, nerdeyse bütün dizel araçlar, BMW'ler, Mercedes'ler, VW'ler, Peugeot'lar. Hepsi de aynı tip kullanan adamın elinde 30-40bin kmde bozulur, veya başka tip kullanan adamın elinde 100-150bin km dayanır. Yani Opel kötü kalite malzeme kullanmış diye düşünmeyin, sadece Opel ve benzeri daha düşük fiyata satılan araçlar sayesinde daha çok insan DMF kullanma imkanı buluyor, ve sonrasında bu parça sorun çıkarınca da değişim masrafı onlara çok geliyor. BMW ve benzeri daha fazla fiyata satılan arabalar ise daha az insana hitap ediyor, ve zaten arabaya ilk verdiği miktarı+bakımlarda verdiği fazla miktarı ve zaten o fiyattaki bir arabayı alan kişinin maddi durumunu göz önünde bulundurduğumuzda, aynı parçanın değişim ücreti o kişiyi o kadar heyecanlandırmıyor.

                Bu yazdıklarımı size veya herhangi birine özel yazmadım, lütfen kimse yanlış anlamasın, ben durumun, özellikle Türkiye'deki, genel bir özetini çıkardım bana göre. Yoksa tabii ki ben de volanın ömürlük olmasını isterim, ancak maalesef şu anda dünyada olayın mekanik yönü bu.
                Özgür bey Her zamanki gibi güzel özetlemişsin Teşekkürler



                2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                Yorum


                • #38
                  Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım

                  Orjinal yazı sahibi: bassoprofondo
                  Orjinal yazı sahibi: Fixx
                  Öncelikle geçmiş olsun, yetkili servisin kötülüğü ve belki de hatalı bir parça üretiminden ötürü sorunlar yaşamışsın. Şu an gerçekten iyi bir usta bulmana ise sevindim, olayın tek iyi yanı ise bu ve dediğin gibi süreçte edindiğin bilgi birikimi.

                  Hareketli volanla(DMF) ilgili olarak; bu tip volanın araçlara konma nedeni, motorun çalışırkenki düzensizliğini en aza indirerek hem kullanım konforu sunmak, hem de volandan sonraki parçalara binen stresi hafifletmektir. Ancak içinde yay sistemi olduğu için aşınma/bozulma ihtimali daha fazladır, fiyatı da sabit volana(SMF) göre daha fazladır. Parçada ayrıca aşırı binen anlık yükler kendini koruma sistemi de vardır, ancak bu sistem de yükün ardarda çok defa binmesi ertesinde yanar ve devredışı kalır, zaten bu olayın hemen sonrasında da normal kullanımda bile yaylar çok fazla zarar görür.

                  Hareketli volanın erken aşınma sorunu, bu tip volan kullanan her arabada vardır, nerdeyse bütün dizel araçlar, BMW'ler, Mercedes'ler, VW'ler, Peugeot'lar. Hepsi de aynı tip kullanan adamın elinde 30-40bin kmde bozulur, veya başka tip kullanan adamın elinde 100-150bin km dayanır. Yani Opel kötü kalite malzeme kullanmış diye düşünmeyin, sadece Opel ve benzeri daha düşük fiyata satılan araçlar sayesinde daha çok insan DMF kullanma imkanı buluyor, ve sonrasında bu parça sorun çıkarınca da değişim masrafı onlara çok geliyor. BMW ve benzeri daha fazla fiyata satılan arabalar ise daha az insana hitap ediyor, ve zaten arabaya ilk verdiği miktarı+bakımlarda verdiği fazla miktarı ve zaten o fiyattaki bir arabayı alan kişinin maddi durumunu göz önünde bulundurduğumuzda, aynı parçanın değişim ücreti o kişiyi o kadar heyecanlandırmıyor.

                  Bu yazdıklarımı size veya herhangi birine özel yazmadım, lütfen kimse yanlış anlamasın, ben durumun, özellikle Türkiye'deki, genel bir özetini çıkardım bana göre. Yoksa tabii ki ben de volanın ömürlük olmasını isterim, ancak maalesef şu anda dünyada olayın mekanik yönü bu.

                  Sorun hareketli volanın araçlarda kullanılıp kullanılmamasından ziyade, bu hareketli volanın saydığınız nimetlerinin bizim araçlarda olmaması ve bu parçanın sorun çıkarma hadisesinin diğer araçlarda bu kadar duyulmaması....vites geçişleri çok sert ve şangırtılı, ayrıca sorun çıkarıyor.. e ne demeye konuyor bu parça o zaman bu araca?? Artı saydığınız bu bütün dizel araçlar bmw , peugeot forumlarında neden karşılaşılmıyor bu hareketli volan sıkıntısıyla??? Opel kaliteli malzeme kullanmadı diye düşünmeyeceksek, o zaman geri vitesteki titremeyi, kalkışlardaki sıkıntıyı, 1 vitese düşüşlerdeki zorluğu, nasıl açıklayacağız ???

                  Ha huyuna suyuna göre davanırsanız sarsıntısız ve sessiz oluyor o ayrı, mesela geri viteste belli bir hıza yükselerekten ağır ağır debriyajı bırakmak, seyir halinde özellikle yüksek devirlerde vites değiştirirken ayağı gazdan tamamen çekmemek, kalkışlarda kavrama noktasında biraz daha uzun süre tutup gaza biraz çökmek ..... iyi de neden ben arabanın huyuna suyuna uymak için kılı kırk yarmak zorunda kalayım ?? Uzun lafın kısası.. şu ana kadar şanzıman yüzünden yolda belde kalmışlığım yok ama bu aracın şanzıman setinde bir gariplik olduğu kesin...ben sorunun aracın volantının hareketli olup olmamasından çok, tasarımının aracın motor ve dişli kutusuyla uyumlu olmamasından, aracın 2000 devir altındaki berbat torkunun da bu işin biraz tuzu biberi olmasından kaynaklandığını düşünüyorum..torku 1300-1500 devirlerde alabiliyor olsak belki bu volan meselesi bu kadar sırıtmayacaktı .
                  dediğiniz gibi hareketli volanın nimetlerinden bir türlü yararlanamıyoruz bununlada kalmayıp bir ton sıkıntı yaşıyoruz sabit volan kullansınlar varsın araba sesli olsun ama sorun çıkartmasın bize huzurumuzu kaçırmasın sürekli.
                  diğer dediklerinizede harfiyen katılıyorum..

                  Yorum


                  • #39
                    Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım

                    Öncelikle çok geçmiş olsun inşallah bi daha olmaz.

                    Ya şimdi ben forumda okuyorum bazı arkadaşlarda yazıyo onlarda da sorun çıkmış şimdi bende tereddütte kaldım acaba benim aracımdada olurmu diye aracımı satmayı bile düşündüm şuandan itibaren ama aracımda şuan allaha şükür hiç bir sorun yok ama ileri zamanlarda çıkarmı ? Bi bilgi verirseniz çok teşekkür ederim araç 8.500 km de.( Bi de vites geçişlerinde araç sallanıyo sanki onda bi sorun çıkar mı? )


                    İyi forumlar...
                    2011 1.6 180 HP T. Beyaz,Siyah Tavan,Cam filmi,19 İnç jant,Navigasyon,Ledli sinyal lambası,Ayna alt ledi,Krom kapı kolu,Kapı altı logo.

                    http://i.hizliresim.com/LpNkQb.jpg

                    Yorum


                    • #40
                      Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım

                      Parçlar bugün elimize ulaştı tüm işlermler tamamlandı ve ilk gözlemlerin.Aracı sanki bugün yeni almışız hibi hissettim.Bu farkı anlatmam imkansız.Yaşamak lazım bunu.Aracı yolda tutamıyorsunuz patinaja düşmeden kalkmanız çok zor.1.vitese resmen kendi geçiyor araç..Küçük parmağınızla hafif bir iteleseniz vites kendisi kayarak geçiyor..1 den 2 , 2 den 3 e geçerkende en ufak bir sarsıntı vs olmyuor artık otomatik vitesmiş gibi hissettirmeden geçiyor.Vites geçişlerinde takılma ,o kemikli geçişler tamamen yok oldu gitti.Debriyaj pamuk gibi oldu öyle böyle değil.Müthiş derecede fark var.Şimdi emin oldum işte araçta fabrikasyon bir hata olduğunu şimdi eminim !
                      Bu aracı kullanmak hiçbir zaman bu kadar keyifli olmamıştı.Bu vites geçişleri aracı aldığımız ilk gün dahil hiç bu kadar temiz ve seri olmuyordu.
                      Bu yaşadıklarım da Kenan abiyle tanışmama vesile oldu.En büyük karım bu oldu aslında.Sistemli,profesyonel,temiz ve işini sağlama alarak yavaş bir şekilde ince eleyip sık dokuyarak kimsenin çözemediği sıkıntıyı çözdü ve beni bu dertten kurtardı..Ustaların ustası Kenan usta sana burdan birkez daha teşekkür ediyorum ..

                      Yorum


                      • #41
                        Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım













                        Yorum


                        • #42
                          Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım


                          Bu süreçte beni hiç yalnız bırakmayan ve her sorunumla ilgilenen can dostlarıma da çok teşekkür ederim


                          Yorum


                          • #43
                            Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım

                            Ustaların ustası ve ben

                            Yorum


                            • #44
                              Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım

                              Araçta 20 jant olması bu volanın ömrünü olumsuz olarak etkiliyor olabilir mi? Sanırım bu jant ve lastik kombinasyonu oldukça ağır

                              Yorum


                              • #45
                                Ynt: Baskı Balata Sorunum Çözüldü ve Dahasıda var..Herkesin bu konuya bakması lazım

                                Öncelikle çok geçmiş olsun inşallah bi daha olmaz.

                                Ya şimdi ben forumda okuyorum bazı arkadaşlarda yazıyo onlarda da sorun çıkmış şimdi bende tereddütte kaldım acaba benim aracımdada olurmu diye aracımı satmayı bile düşündüm şuandan itibaren ama aracımda şuan allaha şükür hiç bir sorun yok ama ileri zamanlarda çıkarmı ? Bi bilgi verirseniz çok teşekkür ederim araç 8.500 km de.( Bi de vites geçişlerinde araç sallanıyo sanki onda bi sorun çıkar mı? )


                                İyi forumlar...
                                2011 1.6 180 HP T. Beyaz,Siyah Tavan,Cam filmi,19 İnç jant,Navigasyon,Ledli sinyal lambası,Ayna alt ledi,Krom kapı kolu,Kapı altı logo.

                                http://i.hizliresim.com/LpNkQb.jpg

                                Yorum

                                İşleniyor...
                                X