Araç ile yaklaşık 4m uzunluğunda bi yokuşu geri geri çıkarken ön lastiklerden duman çıktı.Duman gittikten sonra bi koku oluştu.Koku zaman ile gitti.Yokuş fazla yüksek de değildi.Şu an araçta bişey yok ama bi zararı olmuşmudur ? İlerde bi zarar olurmu ?Bu olay araç 6 binde iken oldu.Araç şuan 8 binde.Konuya yardımcı olursanız sevinirim....
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
Baskı Balata Yakma ( Duman ve Koku )
Collapse
X
-
Ynt: Baskı Balata Yakma ( Duman ve Koku )
sırf opellerde olan bır sorun degıl.toyota aracımdada gerı manevra yaparken rampada zorlarsam bıraz hemen koku yapıyor.hatta bır keresınde abarmıstım mavı mavı dumanlar cıktı. gerı vıtes oranlarıyla ve arac agırlığıyla alakalı bır durum..sonucta eskıyen parca ..örnegın 50 bın km gıtcegıne balatalarınız artık 48 bın km gıder..
-
Ynt: Baskı Balata Yakma ( Duman ve Koku )
Geri çıkılan mesafeden ziyade yokuşun yada rampanın açısı önemlidir eğer dediğiniz gibi dik rampa ise hill holder dan destek alarak kalkmak lazım aksi takdirde yarım debriyaj yarak çıkmaya çalışılırsa baskı balatada mikran seviyesinde yanma olur eğer çok zorlanırsa hiç birşey yapmayaın 15-20 dk bekleyin ve tekara deneyin
Aracınızda şu testi yapın arabayı çalıştırın el frenini çekin ve aracı 4 vitese takın eğer araç stop ediyorsa baskı balatanızda sorun yoktur ama motorun devri artıyor ve araç stop etmiyorsa geçmiş olsun bu testi boş ve güvenli bir yerde yapın
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
-
Ynt: Baskı Balata Yakma ( Duman ve Koku )
Bilgileriniz için teşekkürler.Bu olayın araca zararı olmuşmudur baskı balataya. O 4. vitesin özelliğini bende merak ettim açıkcası.2011 1.6 180 HP T. Beyaz,Siyah Tavan,Cam filmi,19 İnç jant,Navigasyon,Ledli sinyal lambası,Ayna alt ledi,Krom kapı kolu,Kapı altı logo.
http://i.hizliresim.com/LpNkQb.jpg
Yorum
-
Ynt: Baskı Balata Yakma ( Duman ve Koku )
duman ve koku debriajın zorlanması sonucu oluşur ve her koku ve dumanda debriajın ömrü bi miktar azalır, devam eden süreçte baskı balata yanar ve görevini yerine getirmez, benim araçta da şuan debriaj kaçırma sorunu var, kmde 49 binde, 4. ve 5. viteslerde gaza ani yüklenmelerde devir artıyor, motor sesi artıyor ancak hızlanma olmuyor, baskı balatanın değişmesi gerek, bu km ye kadar sadece 3-4 defa o debriaj kokusunu duymuşumdur, 1.6t araçlarımızla kesnlikle yarım debriaj gaz, geri viteste rampa çıkmak, kalkışta yarım debriaj gibi zorlamaları yapmamalıyız, aksi taktirde zayıf olan baskı balatanın yanmaması kaçınılmaz, baskı balatanın durumunu her viteste anlayabilirsiniz ancak en sağlıklı 4. viteste anlayabilirsiniz... yalnız dikkat edin, denerken yakmayın
Yorum
-
Ynt: Baskı Balata Yakma ( Duman ve Koku )
aspes maddesı kansorejen bır atık salgıladıgı ve ozon tabakasına zarar verdgı ıcın balatalardakı kullanımı kalktı artık balataların omru daha kısa ve ses sorunu daha fazla, bır defa koku gelmesıyle sorun olmaz fakat dıkkatlı kullanmak lazim araclarn govdelerı agır oldugu ıcın debrıyaj sorununu daha fazla yasıyorlar
Yorum
-
Ynt: Baskı Balata Yakma ( Duman ve Koku )
Araç önden çekiş oldugu için daha net belli oluyo geri geri giderken ama normalde daha dik bi rampayı yada mucurlu bi rampayı ön önde tırmansan aynı sey olur. nedenide cıkarken devamlı ayagının debriyajda bulunması.
Yorum
-
Ynt: Baskı Balata Yakma ( Duman ve Koku )
benim start stop çalışmıyor bi ara çalışıyor nedenini anlamdğım sebebden dolayı devreye girmiyor
birkaç günden beri gene devreye girmemeye başladı
ikinci sorunumsa navigazsyon gideceğim yeri yazarken donma yapıyor aracı tekrar stop edip çalıştırınca düzeliyor
bu konu hakkında bilgisi olan varsa sevinirim
Yorum
-
Ynt: Baskı Balata Yakma ( Duman ve Koku )
servise gidin yazilimlari guncellesinler eger bu islem yapilmasina ragmen hala donma var ise ve bu islemi 3 defa belgeletin ve degisim talebinde bulunun
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
Yorum