gt radial champiro aldım.direksiyon titremesi şikayetimle ustama gittim .lastikleri değiştirmemi önerdi.. Kesinlikle çok gürültülü , araç içi uğultu arttı araba sanki yolda hoplaya zıplaya gidiyor , ,araç konforu düştü daha kötü olan kısmı ise ıslak yolda rampa çıkarken vs esp açık olduğu halde patinaja düşmeye başladı araba haliyle denemek zorunda kalmamakla beraber ani fren ve yol tutuşumuda olumsuz etkileyeceğini düşünüyorum.Bu lastiği alalı aşağı yukarı 5 ay oldu. direksiyonda titremeler inanılmaz artmaya başladı ve araç içinde lastik uğultusu hatta motordan geldiğini düşündüğüm yüksek bir uğultu başladı.. 140 la gıderken artık komedı fılmlerındekı gıbı dıreksıyon elımde kalacak dıye dusunmeye baslamıstım.gene usta yolu tuttum haliyle rot balans tır dedi..tavsiye ettiği rot balanscıya beraber gittik özel ilgi istedik rot balansa vs. rot balanscı abi nerden buldun bu lastiği dedi. bende para yok aldım hıc yoktan ıyıdır dedım. ben dedı bu lastık yuzunden ıflas edecektım ... bı ara gt satıyorduk butun musterılerımız rot balansa gerı donmeye basladı sıkayet ustune sıkayet bayagı bır musterı kaybettık bu marka yuzunden dedı..1 saat kadar ugrastıktan yuzde 90 anca olmustur yok bu bana yetmez dersen haftaya bır daha gel dedı
. nıhayetınde 2 ay gecmıs vazıyette aracımda gene sorunlar var ve ben gene rot balans ı dusunmeye basladım.. en kısa surede kalıte bır lastıge gecıs yapmaya calısacagım..verdıgım 1300 tl lastık parasınıda bosa vermıs durumdayım su anda bence..sızede tavsıyem napın edın contınantel mıchlene bridgestone gıbı markalardan alın.. yok hıc sansım yok alamam dıyorsanızda bence az daha para ılave edıp olumlu yorumlar okudugum kumho hankook gıbı bırsey alın..gt kesınlıle tavsıye etmem.
Anladım,teşekkürler ama araştırmalarıma göre kullananlar da memnun genelde... Sizin kullandığınız Champiro HPY modeli mi? HPX modeli mi?Champiro'nun da çeşitleri var ve en iyisi HPY. Bir de ıslak yolda tutuşu B sınıfında bu lastiğin etiketinde,artık etiketle geliyor lastikler, ıslak yol performansı A-G sıralamasında ikinci yani B sınıfı, iyi olmalıydı. Satıcı arkadaş da iyi arkadaşım olur,kendisinin de kullandığını ve gayet memnun kaldığını söyledi,sattıklarından da şikayet gelmediğini söyledi. Memnun kalmazsam kafana çarparım bak dedim ama bilmiyorum.Bir de bende Hankook'un kışlık lastiği vardı ,yağmurda filan resmen kayıyordu lastik,yeniydi de hiç memnun kalmamıştım,bu kış GT Radial Champiro WT-AX kışlık lastik aldım ve çok memnun kaldım.5 ay kullandım,ne ses sorunum oldu,ne titremem,ne de balans sorunum oldu.Yağmurda ,karda,buzda da iyiydi ,Hankook ile kıyaslanamaz bile.Hatta o lastiklerle 180-190 km hızlara bile çıktım ,titremem filan yoktu.O lastiklerden çok memnunum şahsen.Zor Yollar programında da Gt Radial lasitkler kullanılıyor o kadar dandik olsa onlar kullanmazlardı sanırım ve GT Radial Michelin'in % 10'luk bir kısmının da sahibi.Bunlara güvenerek alacaktım HPY,kafam karıştı...
2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
Bir de bugün GT Radial Türkiye Distrübütörüne mesaj atıp lastik hakkında bilgi istedim ve sizin mesajı da söyledim,10 dakika sonra beni aradılar,bana lastikçiye değil de lastiği aldığınız bayiye gitmenizin daha doğru olacağını ,lastiklerin 2 yıl garantili olduğunu ve lastikten kaynaklı hata varsa lastiğin değiştirileceğini belirtti.HPY modelinden de gelen şikayetlerin çok az olduğunu ve her marka lastikte hata olabileceğini söyledi.Bence siz o 5 aylık lastikleri değiştirmek yerine aldığınız bayiye gidip sorunu belirtin,olmadı Konlas ile irtibata geçin,çok ilgililer çünkü,sevgiler...
2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
Dün lastiklerimi nihayet taktırdım. BUndan önceki lastiklerde denge sorununu farkeden ustaya götürdüm. Ben balans işi ile bu derece ciddi ilgilenen uğraşan bir usta ilk defa görüyorum. Öncelikle en kötü iki lastiği belirledik. Sonra tüm lastikler jantlardan söküldü ve jantlar eğiklik, dengesizlik vb sorunlar için kontrol edildi. Sonra lastikler jantlara takıldı ve makina da balansı yapıldı. Daha sonra yeni lastikleri öne taktık. Aracın 4 lastiği de araç üzerindeyken tekrar bir balans ayarı yapıldı. Araçta ne titreme ne de başka bir şey kaldı.
Buradan Ankara'daki arkadaşlara lastikçi-rot-balansçı olarak tavsiyem Şaşmaz'daki Dayı rot-balans.
Lastiklere gelirsek dün kuru zeminde bugün de yağmur çiselemiş kaygan zeminde denedim. Kuru perf ı süper. Bundan önceki Pirelli Dragonlar kuru zeminde çok kötüydü. Hele bir de hava sıcaksa, araç viraja hızlı girdiğinde sanki lastik janttan kayacakmış gibi bir his veriyordu. Kumho Ku 39 lar da bunu hiç yaşamadım. Zamk gibi tutunuyor. Bugünkü yağmurlu havada çok limetlerde deneyemedim, arabada eşim vadrı . Ama normal kullanımda hiçbir sorun yaşatmadı.
Bu arada Kumho düşüneneler için Ku-31 yerine Ku-39 tavsiye ederim. Zaten hem satan lastikçi hem de Dayı bu lastiğin çok iyi olduğunu söylemişti
Arkadaşlar,benim lastikler de Bridgestone Turanza haziranda 4 yılını bitirecek fakat 40.000 km'de lastikler.Diş derinliği iyi ama dişlerinde kılcal çatlaklar var ve lastik sert,32 hava olmasına rağmen. Bir tehlike arz eder mi? Değiştireceğim ama bu ara olmaz maddiyattan,sevgiler...
Merhaba,
yanak ve tabandaki kılcal çatlaklar lastikteki stres çatlaklarıdır ve herhangi bir sorun yaşatmaz fakat düşük lastik havası yüzünden oluşan çatlaklar ise o zaman lastiğin değişimi gerekli olacaktır.
Arkadaşlar,benim lastikler de Bridgestone Turanza haziranda 4 yılını bitirecek fakat 40.000 km'de lastikler.Diş derinliği iyi ama dişlerinde kılcal çatlaklar var ve lastik sert,32 hava olmasına rağmen. Bir tehlike arz eder mi? Değiştireceğim ama bu ara olmaz maddiyattan,sevgiler...
Merhaba,
yanak ve tabandaki kılcal çatlaklar lastikteki stres çatlaklarıdır ve herhangi bir sorun yaşatmaz fakat düşük lastik havası yüzünden oluşan çatlaklar ise o zaman lastiğin değişimi gerekli olacaktır.
Merhaba Özlem Hanım,cevabınız için teşekkürler artık değiştirmeye karar verdim lastiği. Bir ay daha bineceğim nasipse,lastiklerimin basıncı 32 şuanda. Sevgiler...
2009 1.6 T 180 hp Edition Elegance,Sprintbooster,BMC kutuiçi spor filtre,KitMTM Keihin Enjektör,1.8 MB Genius Max regülatör...
arkadaşlarım ve abilerim, insignialardaki 18 ve 19 inç lastikler bridgestone ve continental marka olanlar genelde 35, 40 binde ömrünü tamamlıyor, performans lastikleri binek lastiklere göre daha farklı, o yüzden 60 bin gibi km'ler hikaye aracın 1. viteste full pati çekmesi ve de virajlarda esp ışığının yanması aracın ağırlığı ve yüksekliği ile alakalı, insignia biraz yüksek bir araç, ağırlık değişimlerini uç noktalarda yaşıyor, kalkışta arkaya yüklenme ve virajlarda yana yatmadan ötürü, esp'yi görmek gayet normal, drzb Zafer abimin aracında yay vardı ve o bizim insignia kadar patiye kalmıyordu ve yan yatmıyordu, çözüm bu olabilir.
arkadaşlarım ve abilerim, insignialardaki 18 ve 19 inç lastikler bridgestone ve continental marka olanlar genelde 35, 40 binde ömrünü tamamlıyor, performans lastikleri binek lastiklere göre daha farklı, o yüzden 60 bin gibi km'ler hikaye aracın 1. viteste full pati çekmesi ve de virajlarda esp ışığının yanması aracın ağırlığı ve yüksekliği ile alakalı, insignia biraz yüksek bir araç, ağırlık değişimlerini uç noktalarda yaşıyor, kalkışta arkaya yüklenme ve virajlarda yana yatmadan ötürü, esp'yi görmek gayet normal, drzb Zafer abimin aracında yay vardı ve o bizim insignia kadar patiye kalmıyordu ve yan yatmıyordu, çözüm bu olabilir.
Aynen dediğin gibi abi pek uzun ömürlü olmuyor.2011'de aldığımız aracın lastikleri 35.000 bakımında ön arka yapıldı. Bu şekilde bi 20.000 km daha kullanabiliriz sanırım.
Benim arac daha 350 km de 18'' continental ile birlikte geldi. continetal acıkası banada güven vermedi fren mesafesi cok uzun araç durmuyor. abs devreye giriyor. ıslak zeminde test etme ihtimalim olmadı ama muhtemelen oda kötü olacaktır.
daha onceki aracımda dunlop vardı ve her sekilde cok güvenli bir lastikti ıslak/ kuru zemin performansları birbirine cok yakındı. continental sınıfta kaldı. bu araca yakışmıyor
Benim arac daha 350 km de 18'' continental ile birlikte geldi. continetal acıkası banada güven vermedi fren mesafesi cok uzun araç durmuyor. abs devreye giriyor. ıslak zeminde test etme ihtimalim olmadı ama muhtemelen oda kötü olacaktır.
daha onceki aracımda dunlop vardı ve her sekilde cok güvenli bir lastikti ıslak/ kuru zemin performansları birbirine cok yakındı. continental sınıfta kaldı. bu araca yakışmıyor
Bende de Continental var, jantlarım 18 inç. Hava, yol şartlarına değişebilir tabi ki durum ama ben beğeniyorum lastiklerimi.
Benim aracımda üzerinde Conti Sport 3 ile geldi. Peugeot 'da yaşadığım kabusun aynısı. Eski aracımda fabrika çıkışlı conti'liydi. Kışlık kumho almıştım o zaman, yaz geldiğinde kışlıkları çıkarmak istemiyordum, çünkü kışlık ucuz kumho conti'den daha sessizdi. Sırf o kumho yüzünden az dalga geçmedi arkadaşlar benle; kumho o zamanlar pek bilinmiyordu sağda solda. Neyse sadede geleyim, üşenmeyip sebebini araştırdım ve conti sport 3 'ün 72-73DB ses şiddeti olduğunu gördüm, etiketi de burda (hız sınıfını yanlış girdiysem 73DB 'de olabilir.) Ancak kumho'nun kışlıklarına baktığımda 75-76DB görüyorum. Açıkçası bir anlam veremedim desem yeridir ama zamanında başkasına da aynı şekilde kışlık ile yazılığı değiştirdiğim gün dinletmiştim (herhangi bir yönlendirme olmadan) hangisi daha sessiz dediğimde kışlıkların daha sessiz olduğunu belirtmişti. Keşke araç alırken lastiğinizi seçmenize de izin verseler.
aracım 42800km de üstünde orjinal lastikleri var B.potenza lar bir iki ay içerisinde lastik almayı düşünüyorum fren mesafesinden ve yol tututşundan memnunum ama kalkışta 1. ve 2. viteste pati yüzünden çok dikkatli kalkıyorum
lastik alıcam ama ne alıcağıma karar veremedim şimdiye kadar olan araçlarımda en çok turanzadan memnun kalmıştım ama 18" te bridgestone sert diye yorumlar okuyorum,micheline oldum olası ısınamadım(yumuşak hamurlu olması nedeniyle,biraz sert kullanıyorum ) forumlarda contineltal tavsiye ediliyor o yüzden 18" kullanıp menun olan arkadaşlardan tavsiyelerini istiyorum :/
Yorum