Duyuru

Collapse
No announcement yet.

debriyaj problemi ..

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • debriyaj problemi ..

    Arkadaslar herkese slm ,
    Aracımda debriyajla alakalı sorun yaşıyorum . Debrijaım çok sert ve bu aracın kullanımını çok etkiliyor . Kalkışlarda vites geçişlerinde falan titreme yapıyor. Ilk olarak serviste baskı balata değişimi yapıldı sorunum çözülmedi. Daha sonra sorunun debriyaj bilyasından olduğunu solediler ve değiştirdiler 1 haftalık bir düzelme oldu ve debriyaj yine eski sertliğine döndü. Benim sorum aynı hata 3 kez tekrarladı acaba değişim için bi talepte bulunabilir miyim? Opelin müşteri hizmetlerine sert bir şekilde bildirdim yaşadığım sorunu pazartesi günü servise çağırdılar beni sizce ne gibi bi talepte bulunmalıyım ?
    Insignia 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

  • #2
    Ynt: debriyaj problemi ..

    aynı sorun 3-4 kez yaşandığında araç değişimi talep edebiliyorsunuz Gökhan arkadaşımızın aracı bu şekilde değişti ayrıntılı bilgiyi Gökhan hocam anlatır.
    Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

    Yorum


    • #3
      Ynt: debriyaj problemi ..

      Küçük parçalarda araç değişimi olmuyor sadece motor problemlerinde bu olay olabiliyor yada sizin komple debriyaj setinizi değiştirirler ama yinede bir şansınızı deneyin



      2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

      Yorum


      • #4
        Ynt: debriyaj problemi ..

        en son servise gittiğim de değişicek başka bi parça olmadığını solediler bana yapabilicek bişey yok diyip müşteri hizmetlerine yönlendirdiler .
        Insignia 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

        Yorum


        • #5
          Ynt: debriyaj problemi ..

          Arkadaşım tüketi hakları kanunda garantili ürün 2 den daha fazla AYNI arızadan servise giderse değişim hakkınız var fakat bastırmanız lazım
          F30 Sport+

          Yorum


          • #6
            Ynt: debriyaj problemi ..

            aynı arızadan 3 kez gidiyorum 2 kez parça değisti tüketici haklarına gitmeden opele değişim talebinde bulunsam uraştırırlarmı yoksa direk tüketici haklarına mı bastırıyım servisle muhattab olmadan
            Insignia 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

            Yorum


            • #7
              Ynt: debriyaj problemi ..

              bence bir avukata danışsanız iyi olur bu konularda zamanaşımı gibi önemli hususlar var aynı zamanda ayıplı mallarda tüketicinin seçme hakkı falan filan var dikkatli ve bilinçli hareket etmek lazım

              Yorum


              • #8
                Ynt: debriyaj problemi ..

                noterden ihtar çekeceksiniz aracın durumunu anlatıp... birde ilgili kanun maddesini bildiğinizi belirtin onlar size geri dönecekler 1 hafta içinde
                F30 Sport+

                Yorum


                • #9
                  Ynt: debriyaj problemi ..

                  Son durum nedir haberdar eder misiniz ?
                  Insignia Editition Elegance - 18" jant Teknik gri

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: debriyaj problemi ..

                    Yalnız noterden ihtar çekme işlemi 7 gün içinde yapılmalıdır.Yoksa geçersiz olur.
                    İnsignia 1.6 Turbo edition elegance paket 17" jant teknik gri

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: debriyaj problemi ..

                      Öncelikle konuyla ilgili yasal düzenlemelerin irdelenmesinde yarar vardır:

                      4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 4822 sayılı Kanunla değişik <Ayıplı Mal> başlıklı 4. maddesinde;

                      <Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilânlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

                      Tüketici, malın teslimi tarihinden itibaren OTUZ gün içerisinde ayıbı satıcıya bildirmekle yükümlüdür. Tüketici bu durumda, bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misliyle değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte ayıplı malın neden olduğu ölüm ve/veya yaralanmaya yol açan ve/veya kullanımdaki diğer mallarda zarara neden olan hallerde imalatçı-üreticiden tazminat isteme hakkına da sahiptir.

                      İmalatçı-üretici, satıcı, bayi, acente, ithalatçı …ayıplı maldan ve tüketicinin bu maddede yer alan seçimlik haklarından dolayı müteselsilen sorumludur. Ayıplı malın neden olduğu zarardan dolayı birden fazla kimse sorumlu olduğu takdirde bunlar müteselsilen sorumludurlar. Satılan malın ayıplı olduğunun bilinmemesi bu sorumluluğu ortadan kaldırmaz.

                      Bu madde ile ayıba karşı sorumlu tutulanlar, ayıba karşı daha uzun bir süre ile sorumluluk üstlenmemişlerse, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile malın tüketiciye teslimi tarihinden itibaren İKİ yıllık zamanaşımına tabidir. …. Ayıplı malın neden olduğu her türlü zararlardan dolayı yapılacak talepler ise üç yıllık zamanaşımına tabidir. Bu talepler zarara sebep olan malın piyasaya sürüldüğü günden başlayarak on yıl sonra ortadan kalkar. Ancak, satılan malın ayıbı, tüketiciden satıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zamanaşımı süresinden yararlanılamaz.>

                      Denilmekte;

                      Aynı Kanunun 4822 sayılı Kanunla değişik <Garanti Belgesi> başlıklı 13. maddesinde ise;

                      <İmalatçı veya ithalatçılar ithal ettikleri veya ürettikleri sanayi malları için Bakanlıkça onaylı garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Mala ilişkin faturanın tarih ve sayısını içeren garanti belgesinin tekemmül ettirilerek tüketiciye verilmesi sorumluluğu satıcı, bayi veya acenteye aittir. Garanti süresi malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari iki yıldır. Ancak, özelliği nedeniyle bazı malların garanti şartları, Bakanlıkça başka bir ölçü birimi ile belirlenebilir.

                      Satıcı; garanti belgesi kapsamındaki malların, garanti süresi içerisinde arızalanması halinde malı işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamir ile yükümlüdür.

                      Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde, 4 üncü maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayi, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

                      Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar, iki ve üçüncü fıkra hükümleri kapsamı dışındadır.

                      Bakanlık, hangi sanayi mallarının garanti belgesi ile satılmak zorunda bulunduğunu ve bu malların arızalarının tamiri için gereken azami süreleri Türk Standartları Enstitüsünün görüşünü alarak tespit ve ilânla görevlidir.”

                      Hükmü yer almaktadır.

                      Diğer taraftan, 14.06.2003 gün ve 25138 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14/a maddesinde;

                      <Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;…Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanmamayı sürekli kılması….durumlarında tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.

                      Satıcı, tüketicinin bu Yönetmeliğin 13 ve 14. maddelerinde belirlenen taleplerini reddedemez. Tüketicinin bu taleplerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.>

                      Düzenlemesi bulunmaktadır.

                      Görüldüğü üzere; ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda ya da reklam ve ilanlarında yer alan veya satıcı tarafından bildirilen veya standardında veya teknik düzenlemesinde tespit edilen nitelik veya niteliği etkileyen niceliğine aykırı olan ya da tahsis veya kullanım amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar, ayıplı mal olarak kabul edilir.

                      Tüketici bu durumda bedel iadesini de içeren sözleşmeden dönme, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi veya ayıp oranında bedel indirimi ya da ücretsiz onarım isteme haklarına sahiptir. Satıcı veya onunla birlikte sorumlu olan imalatçı, ihracatçı vs maddede sayılan sorumlular tüketicinin tercihine konu bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

                      Tüketici onarım hakkını kullanmışsa, garanti süresi içerisinde sık arızalanması nedeniyle maldan yararlanamamanın süreklilik arz etmesi veya tamiri için gereken azami sürenin aşılması veya tamirinin mümkün bulunmadığının anlaşılması hallerinde 4. maddede yer alan diğer seçimlik haklarını kullanabilir. Satıcı bu talebi reddedemez. Tüketicinin bu talebinin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, bayii, acente, imalatçı üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

                      Tüketici onarım hakkını kullanmasına karşın, 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 13. maddesi ve Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmeliğin 14. maddesinde belirtilen şartların oluşması halinde, aynı Kanunun 4.maddesinde sayılan diğer seçimlik haklarından birini kullanabilecektir.

                      Şu halde tüketici, doğrudan ücretsiz değiştirme hakkını kullanabilir. Zira, burada seçimlik hakkın kullanılmasından sonra değiştirilemeyeceği kuralının yasal bir istisnası söz konusudur.

                      Öte yandan, sınai mallarında (eldeki örnekte otomobilde) her satıcı yetkili servisleri eliyle satış sonrası hizmet vermek zorundadır. Yetkili servise yapılan başvuru tarihinden itibaren yapılan yapılmayan işlemler satıcının ve onunla birlikte sorumluluğu olanların sorumluluğundadır. Tüketicinin servise başvurusu üzerine aracın üretim hatasından kaynaklanan ayıbı satıcı üretici ithalatçı firma nezdinde tespit edilmiş; ancak bir işlem yapılmamışsa bundan tüketici değil, satıcı ve onunla birlikte sorumluluğu bulunanlar sorumludur.

                      Tüketicinin dava açana kadar hatta dava açtıktan sonra aracı kullanması satıcıyı ve onunla birlikte sorumlu olanları yasal sorumluluktan kurtarmaz.

                      Tüketici sözleşmeyi ayakta tutarak malın yenisi ile değiştirilmesini istediğine göre malın yenisi gelene kadar elindekini iade yükümlülüğünde de değildir. Satıcı/ithalatçı firma yetkili servisine yapılan başvuru üzerine, tüketicinin tercihine göre, sorunun çözümlenmesi ile yükümlüdür.

                      Tüm bu açıklamalar ışığında somut olay değerlendirildiğinde:

                      Somut olayda; <0 km>de alınan aracın, tüketiciye tesliminden önce tespit edilerek program yüklemesi yoluyla giderilmeye çalışılan, üretim arızası olduğu halde tüketiciye satılıp, teslim edildiği; motor kontrol ve şanzıman kontrol ünitesinde yaşanan problemler nedeniyle motor ECU’suna iki kere program yüklendiği, program yüklemelerine ve birçok kez tamir edilmesine karşın arızaların giderilememesi üzerine de, hem motor kontrol hem de şanzıman ünitelerinin tamamen değiştirildiği; yapılan onarımlar sonucu arızaların giderilmiş olduğu; ancak bu arızaların giderilmesi amacıyla aracın birçok parçası değiştirilip, böylece aracın orijinal halini kaybettiği gibi, tüketicinin araca duyduğu güvenin sarsılması nedeniyle araçtan beklediği yararı sağlayamadığı, daha baştan değişiklik talebi iletilmesine karşın, yasal zorunluluğa rağmen davalı yanın bu istemi yerine getirmediği, tüketicinin bu şekilde aracı değer düşüklüğüne ilişkin zararı giderilerek de olsa kullanmaya zorlanamayacağı, belirgindir.

                      Açıklanan tüm bu olgu ve yasal düzenlemeler, tarafların karşılıklı iddia ve savunmaları, dosyadaki tutanak ve kanıtlar karşısında; eldeki dava yönünden, aracın yenisi ile değiştirilmesini isteme koşulları gerçekleşmiştir.

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: debriyaj problemi ..

                        biraz uzun ama orijinal kararın sadece 1/3 ü burada ilgilenen arkadaşlar okuyabilir

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: debriyaj problemi ..

                          @ jakoben Aslında bu konudaki yasal bilgileri Forumda bir başlık altında toplarsak her an bulunabilecek bir yerde olması üyelerimiz için daha iyi olur diye düşünüyorum.

                          Teşekkürler bilgilendirme için



                          2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: debriyaj problemi ..

                            bu cuma günü bölge müdürü gelicekmiş çengelkoy opel arkas bayisine onunla görüşücekmişim konuyla alakalı bir sonuç alamazsam yasal haklarımı kullanıcam .
                            Insignia 1.6T Edition Elegance Teknik Gri

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: debriyaj problemi ..

                              arkadaşlar; debriyajı kaldırırken sanki kademeli kalkıyormuş gibi ayağımda tık tık bir his oluştu. yani dipdeyken hafif çekiyorum ayağımı tık sonrasında ortalarda bir tık daha hissediyorum bu neyin belirtisi olabilir.Benzer bir sorun yaşayanlar var mı?? alala
                              Aşk çok yakar dediler usta tüp mü taktırsak?

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X