Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Hararet problemi!

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Hararet problemi!

    Arkadaşlar, abiler bu aralar sıkça rastladığım bir problemim var. Biraz performanslı şekilde aracımı kullandıktan sonra eğer aracı kafası yukarı doğru bir yokuşa park edersem aracımın harareti 100 ü gösteriyor normalde 90 da takılı kalan gösterge hep böyle oluyor. Çalıştırdıktan sonra az hareket edince tekrar 90 a düşüyor. Yine başıma gelince fotografını çekip eklerim. Sizce neden kaynaklanıyor bu problem?
    2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

  • #2
    Ynt: Hararet problemi!

    opel olmasından kaynaklanıyor
    F30 Sport+

    Yorum


    • #3
      Ynt: Hararet problemi!

      Hararet sorunu benim de kullandığım şirket aracıyla başıma geldi.Araç palio 1,3 dizel.Bilenler mutlaka vardır ama bilmeyenlere bir tavsiye.
      Araç hararet yapınca özellikle 120 derece civarına çıkınca kesinlikle motoru stop etmeyin rölantide 90 dereceye inene kadar motor çalışmaya devam etsin.Aracı yüksek hararette stop ederseniz segmanlar silindire kaynayabilir ya da motor üst blok contası yanar.bu durumlar da epey masraf çıkartır.

      İLK AŞKIM 2009 Opel Insignia EDITION ELEGANCE 1.6
      17'' Michelin Primacy HP Safir Siyah(Satıldı) / SEAT LEON 1.4 125 HP TSİ STYLE+COPA  KIRMIZI
      35GB5825  A Rh+

      Yorum


      • #4
        Ynt: Hararet problemi!

        Orjinal yazı sahibi: taner
        Hararet sorunu benim de kullandığım şirket aracıyla başıma geldi.Araç palio 1,3 dizel.Bilenler mutlaka vardır ama bilmeyenlere bir tavsiye.
        Araç hararet yapınca özellikle 120 derece civarına çıkınca kesinlikle motoru stop etmeyin rölantide 90 dereceye inene kadar motor çalışmaya devam etsin.Aracı yüksek hararette stop ederseniz segmanlar silindire kaynayabilir ya da motor üst blok contası yanar.bu durumlar da epey masraf çıkartır.
        bilmediğim birşeydi, bilgi için teşekkürler abi
        InsigniaTEAM

        Yorum


        • #5
          Ynt: Hararet problemi!

          aman yanlış anlaşılma olmasın dizeller rölantide hararet düşürür, benzinliler rölantide hararet yapar, benzinlinin hararetini düşürmek için sabit devirde yüksek sürat (motorun hava alması) şarttır...

          Yorum


          • #6
            Ynt: Hararet problemi!

            Birde her zaman olmasada zaman zaman 130 dan sonra direksiyonum titreme yapıyor, balansdır dedim yaptırdım ama düzelmedi 50 kere kullansam 1 kere denk geliyor gibi birşey. Bu arada hararet için net bir cevap yok mu?
            2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

            Yorum


            • #7
              Ynt: Hararet problemi!

              bende hararet problemi olmadı ama şöyle bir şey farkettim desem: araç yoldan gelip durunca stop ediyorum, kontak anahtarı üzerindeyken fan sesi hala geliyor. ama kontak anahtarını çıkarınca fan seside kesiliyor. Acaba diyorum fan sesi kesilene kadar anahtarı çıkarmamak mı gerek. birde eğer anahtarı çıkarırsak fan da kapanırsa hararet sorunu olabilir mi? Muharrem kardeşim senin probleminin de bu söylediklerimle ilişkisi olabilir mi?(sesli düşüneyim dedim, alakasız olabilir...)
              MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.

              Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, 
Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!

              Yorum


              • #8
                Ynt: Hararet problemi!

                Yok abi araç dinlenmiş olsun farketmez. Eğer dik bir yokuştaysam ve kafası yukarı doğru bakıyorsa aracın çalıştırırken hararet genelde 100 oluyor sonra 90 a düşüyor tabi motor soğumadan çalıştırırsam. Sanki araç ben burayı çıkarsam hararet yaparım der gibi :/
                2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

                Yorum


                • #9
                  Ynt: Hararet problemi!

                  Muharrem kardeşim, 130 dan sornaki titreme dediğin durum, salıncak burç başlarından kaynaklanıyor ve garanti kapsamında basit bir işlemle değiştirilerek sorun çözülüyor

                  Orjinal yazı sahibi: Serdar99


                  2009 ve sonrası Insignia'lar için geçerli olan 2692 numaralı teknik bülten tam olarak bu konu ile ilgili...

                  Müşteri şikayeti : 110-140 arası hızlarda hafif titreşim.
                  Sebep : Süspansiyon parçalarındaki toleranslar.
                  Çözüm : Ön alt salıncak kolu ön takozunu modifiye edilmiş yeni parça ile değiştirin (hem sağ hem sol ikisini birden)
                  (Tekerleklere çok iyi balans ayarı yapılmış olmalı ve yerlerine takılırken bültendeki talimatlara harfiyen uyulmalıdır)

                  Eski parça kodu : 3 52 866 (OPC dışındaki tüm şasi tipleri için aynı)
                  Yeni parça kodu : 3 52 496

                  Değişecek parçanın şematik görünümü de şu şekilde : (mavi ile işaretli olan 12 numaralı parça)





                  ilgili konunn linki ve Serdar abinin bizimle paylaştığı yukarıdaki teknik bültenin iletisi konunun 4. sayfasında, bir incele derim

                  http://www.insigniateam.com/forum/in....60#quickreply


                  serviste eğer parça mevcutsa zaten garanti kapsamında en fazla yarım saat kırk dakkada falan değişim gerçekleşir ve sıkıntı kalmaz. hatta direksiyon tepkileri bile öncekine oranla biraz daha iyileştiğini hissedeceksin.. bilmiyorum belki de işin psikolojik tarafı da olabilir tabi bir ara servise uğrayıp durumu belirtik değişim yapılmasını talep et ve halledilecektir.

                  INSIGNIA Cosmo 2010 1.6 Turbo + DVD800 Navi.

                  Yorum


                  • #10
                    Ynt: Hararet problemi!

                    Murat abi bilgilendirme için çok teşekkür ederim
                    2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

                    Yorum


                    • #11
                      Ynt: Hararet problemi!

                      Arkadaşlar abiler tekrar merhaba. Bugün aracımda aynı problemi yaşadım bakınız hararet göstergem 90 dan fazla bunu stop edince gösteriyor. Bazen gösterge 100 ü gösteriyor. Tedirgin olmaya başladım.



                      Edit: İmla
                      2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

                      Yorum


                      • #12
                        Ynt: Hararet problemi!

                        ibre 90'da? hadi en fazla 91-92
                        InsigniaTEAM

                        Yorum


                        • #13
                          Ynt: Hararet problemi!

                          bence çok da yuksek değil!!!!!!!!!!!!!

                          Yorum


                          • #14
                            Ynt: Hararet problemi!

                            Hatta normal...

                            Yorum


                            • #15
                              Ynt: Hararet problemi!

                              Yanlış yazmışım 90 dan fazla demek istedim ama bazen 100 oluyor. Onunda fotografını çekebilirsem eklerim. Bu bir problem oluştururmu?
                              2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro

                              Yorum

                              İşleniyor...
                              X