Dün 1.4T Insignia ile aranıza katıldım.Daha önce turbo kullanmadığım için bu konuda bilginizden faydalanmak istiyorum.Turbo motor kullanımı nasıl olmalıdır?Turbo motor hangi şartlarda devreye girer.Bilgi verecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
turbo motor kullanımı
Collapse
X
-
Ynt: turbo motor kullanımı
Bizim araclarda aktif turbo tani surekli turbo aciktir dikkat emeniz gereken temel husus arac sogukken kontaktan sonra 1 dk bekleyin kontak kapatmadan once motor sicakkende 1-2 dakika belerseniz turbonuz uzun yillar sorun cikarmaz
Araciniz hayirli ugurlu olsun
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
-
Ynt: turbo motor kullanımı
welcome
1.4 turbocuların çoğalması güzel forumda.
Aracı çalıştırdığında ilk önce 1500 devir civarında çalışır bu yaklaşık 20 sn. sürüyor araç rölanti devrine düşünce hareket edebilirsin tabi çok üst devirde kullanmamak şartıyla taki motor biraz ısınana kadar
Stop ederkende 20-30 sn rölantide bekletirsen aracın uzun ömürlü olur.2015 Audi A4 2.0 Tdi 190 Hp Sport Quattro
Yorum
-
Ynt: turbo motor kullanımı
Sonradan aklıma geldi.Araçta start-stop sistemi var ve devre dışı bırakılmamışsa boşa alıp ayağı debriyajdan çekince motor duruyor.Yani zaten aracın 1 dk rolantide çalışmasına fırsat kalmıyor.Eğer stop etmeden önce rolantide çalışması önemli olsaydı bu özelliği koymazlardı diye düşünüyorum.Siz ne dersiniz.
Yorum
-
Ynt: turbo motor kullanımı
Orjinal yazı sahibi: tcanbazSonradan aklıma geldi.Araçta start-stop sistemi var ve devre dışı bırakılmamışsa boşa alıp ayağı debriyajdan çekince motor duruyor.Yani zaten aracın 1 dk rolantide çalışmasına fırsat kalmıyor.Eğer stop etmeden önce rolantide çalışması önemli olsaydı bu özelliği koymazlardı diye düşünüyorum.Siz ne dersiniz.2012 insignia 1.4 T 140 Hp Yeni Stil Paket Fume
Yorum
-
Ynt: turbo motor kullanımı
Orjinal yazı sahibi: HeIIusOrjinal yazı sahibi: tcanbazSonradan aklıma geldi.Araçta start-stop sistemi var ve devre dışı bırakılmamışsa boşa alıp ayağı debriyajdan çekince motor duruyor.Yani zaten aracın 1 dk rolantide çalışmasına fırsat kalmıyor.Eğer stop etmeden önce rolantide çalışması önemli olsaydı bu özelliği koymazlardı diye düşünüyorum.Siz ne dersiniz.
1.4 140 hp
Yorum
-
Ynt: turbo motor kullanımı
Orjinal yazı sahibi: tcanbazSonradan aklıma geldi.Araçta start-stop sistemi var ve devre dışı bırakılmamışsa boşa alıp ayağı debriyajdan çekince motor duruyor.Yani zaten aracın 1 dk rolantide çalışmasına fırsat kalmıyor.Eğer stop etmeden önce rolantide çalışması önemli olsaydı bu özelliği koymazlardı diye düşünüyorum.Siz ne dersiniz.
Yorum
-
Ynt: turbo motor kullanımı
Orjinal yazı sahibi: Onat89Orjinal yazı sahibi: tcanbazSonradan aklıma geldi.Araçta start-stop sistemi var ve devre dışı bırakılmamışsa boşa alıp ayağı debriyajdan çekince motor duruyor.Yani zaten aracın 1 dk rolantide çalışmasına fırsat kalmıyor.Eğer stop etmeden önce rolantide çalışması önemli olsaydı bu özelliği koymazlardı diye düşünüyorum.Siz ne dersiniz.
Yorum
-
Ynt: turbo motor kullanımı
Ben şöyle birşey duymuştum ne derece doğru tam bilmiyorum ama start-stop işi Ecu tarafından kontrol edilen bir dizi şart oluşunca devreye giren ve aracın tamamen durdurulmadığı araçlarımız 4 silindirli sitem burada 3 silindiri durduruyor 1 tek silindir çalışmaya devam ediyor diye duymuştum eğer gerçekten böyle ise aracın çalışması devam ettiği için turbo yağlanması da devam etmektedir demektir.
Bu konuyu bir araştıralım hep beraber
2009 INSIGNIA 4DR COS 16LET180HP M6 NAV CD500+FLEX+SR+19'' JANT+DERİ
Yorum
-
Ynt: turbo motor kullanımı
böyle durumlarda araçın "ECO" yazan düğmesine bir tık yeter. o zaman sistem devre dışı kalıyor zaten. yani siz aracı çalışır vaziette tutmak için: 1. "eco" düğmesine basıp sistemi devre dışı bırakabilir ya da 2. araç tam olarak durunca debriyaja basın, araç bir daha haraket algılayıncaya kadar çalışır durumda kalmasını sağlayabilirsiniz...MEN AMENE BİL KADER EMİN-E MİNEL KEDER.
Yâ Rab! Garibem, bîkesem, zaîfem, nâtüvanem, alîlem, âcizem, ihtiyarem, Bî-ihtiyarem, el'aman gûyem, afv cûyem, meded hâhem zidergâhet İlahî!
Yorum
-
Ynt: turbo motor kullanımı
Yeğenimde var 1.4 turbo ve tcanbaz'ın da dediği gibi bırakın aracı park edeceğiniz zaman beklemeyi, 5 kmlik trafikli yolda en az 20 kez stop ediyor ve tekrar çalışıyor.
Bence aragaz verip stop etme gibi gereksiz hareketler yapmadıkça turbo için beklemeye gerek yok.
Hatta ilk çalıştırmada da hararet ibresi oynayana kadar düşük hızlarda seyredip aracı ısıtmak yeterli.
Ben bu şekilde 165.000 km turbolu aracımı kullandım ve sorun yaşamadım.2014 BMW 320d
Yorum
-
Ynt: turbo motor kullanımı
Bana kalırsa her araç turbolu yada turbosuz olsun, hava ister soğuk ister sıcak olsun ilk çalıştırmada 30 sn - 1 dk kadar yağlanmayı beklemek motor ömrü ve performansı konusunda kesinlikle uygulanması gereken kuraldır. Yine bana göre turbo kızarana kadar araca yüklenmedikçe makul bir kullanımın sonucunda en azından bizim araçlarda stop için beklemeye gerek yok. Çok uzun yol yaptın, rampa çıktın, performansın sınırlarını test ettin v.s. turbolu turbosuz her araçta birkaç dk. nefes almasını sağlamak gerekir.
Yorum
Yorum