Duyuru

Collapse
No announcement yet.

insignia 1.6t active select???

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #31
    Ynt: insignia 1.6t active select???

    Forumumuzda demokrasi var. Hadi bakalım oy kullanmaya..

    Düz vvitesmi? Otomatik vitesmi?


    InsigniaTeam Opel Insignia hakkında Türkiye'nin en büyük bilgi ve tartışma platformu. Forum sayfamız 2009 yılından bu güne Opel Insignia sahipleri ve hayranlarını bir araya getirmektedir.
    2010 Opel Insignia 1.6 T Cosmo + Hakim Gri + Flyaudio DVD/Navigasyon/Turn Push

    Yorum


    • #32
      Ynt: insignia 1.6t active select???

      Orjinal yazı sahibi: mertk
      SMG, DSG , PDK tarzı sanzıman gelmedikce otomatiğin yüzüne bakmam
      aynen
      bu arada bmw deki steptronic miydi? o da 520d de bile arka arkaya hissettirmeden sıralıyor vitesleri..


      F20 116i Sportline Deep Sea Edition

      Yorum


      • #33
        Ynt: insignia 1.6t active select???

        Ben İnsignia'da düz vitese geçtiğimden beri sol bacağımın kasıntısı rahatsız ediyor.
        Performansa gelince -çok agresif sürüş yaptığınız zamanların dışında- otomatik vites geçişleri normal vitese göre daha hızlıdır , hele birde DSG falansa süper. Astra'mda sport tuşu vardı 4500-5000 arası vites değiştirirdi. Ayrıca o araçta vites değiştirmek bundan daha çok zevkliydi.Tabiki bu öznel bir yorum.

        ŞEHİRDIŞINDA;araç sollarken, vitesmi düşürsem bir-iki saniye beklesem zaten toplar mı diye düşüneceğinize, basın gaza hemen vites düşürsün. Bir vites düşürme yetmezse basın bir daha düşürsün.Özellikle dönemeçli, kasisli, su birikintili veya dar yollarda direksiyon hakimiyeti önemli olduğunda araç solarken çok işinize yarar.
        ŞEHİRİÇİNDE; devamlı trafik ışıkları ve kavşaklarda, dur-kalk trafikte, ayak devamlı debriyajın üstünde,(mesela İstanbul'da) manuel vitesin ne gibi bir faydası olabilir.

        Yakıt tüketimine gelince tiptronik vitesler manuelden az yakar, tam otomatikler çok yakar. Buna karşın tiptroniklerin vites geçişi tam otomatiğe göre daha sert olur.

        Tiptroniklerin kötü bir yanı: araç yüklü veya yokuş dik ise ,yokuşta yerinden kalkamaması . Bu önemli.

        Bana göre otomatiğe karşı olmak, elektrikli hafızalı koltuk yerine manuel koltuk istemek gibi birşey. (koltuğu ayarlarken sarsıntı olmayınca koltuk ayarladığımı hissetmiyorum gibi)
        1,6 Turbo cosmo+nav+ergo deri

        Yorum


        • #34
          Ynt: insignia 1.6t active select???

          Orjinal yazı sahibi: Tolga (mephisto68)


          Yakıt tüketimine gelince tiptronik vitesler manuelden az yakar, tam otomatikler çok yakar. Buna karşın tiptroniklerin vites geçişi tam otomatiğe göre daha sert olur.

          dsg ya da streptronic tiptronik vites değil mi?
          yani manuel den otomatikleştirilen dualogic,amt,mcp tarzında değil mi?
          bu şekilde automated manuel transmission lar düz vitese göre biraz daha az yakıyor ve hızlanmaları sport ya da manuel vites olarak kullanında düz vitese göre bir miktar daha iyi..


          F20 116i Sportline Deep Sea Edition

          Yorum


          • #35
            Ynt: insignia 1.6t active select???

            Orjinal yazı sahibi: Tolga (mephisto68)
            ŞEHİRDIŞINDA;araç sollarken, vitesmi düşürsem bir-iki saniye beklesem zaten toplar mı diye düşüneceğinize, basın gaza hemen vites düşürsün. Bir vites düşürme yetmezse basın bir daha düşürsün.Özellikle dönemeçli, kasisli, su birikintili veya dar yollarda direksiyon hakimiyeti önemli olduğunda araç solarken çok işinize yarar.
            abi turbo sahibi olanların yada manuel otomatikten daha zevkli diyenlerin sollamada vites düşürsemmi diye kaygısı olacağını hiç sanmam
            hatta manuel/otm. farkında manueli zevkli bulan otomobil konusunda yeteri kadar deneyim edinmiştir, direksiyonla vitesi aynı anda kontrol etmekte sorun yaşamazki, hatta aynı anda 3 pedalı da kontrollü bir şekilde kullanabilir bence ihihi





            Orjinal yazı sahibi: Tolga (mephisto68)
            ŞEHİRİÇİNDE; devamlı trafik ışıkları ve kavşaklarda, dur-kalk trafikte, ayak devamlı debriyajın üstünde,(mesela İstanbul'da) manuel vitesin ne gibi bir faydası olabilir.
            buda farklı bir bakış açısı.
            dragda, rollda yada manuelin daha üstün olacağı durumlarda otomatiğin ne gibi faydası olabilir
            herkes ihtiyacına göre araç alıyor, bu yüzden manuel/otm. karşılaştırması sonuca varılamayacak birşey bence
            InsigniaTEAM

            Yorum


            • #36
              Ynt: insignia 1.6t active select???

              Eskiden ralli araçları manueldi. Şimdi ralli ve formula araçları, hatta şu uzun drag araçları bile otomatik. Sizce neden?
              1,6 Turbo cosmo+nav+ergo deri

              Yorum


              • #37
                Ynt: insignia 1.6t active select???

                çünkü çok kısa süre içerisinde çok fazla vites değiştirmeleri gerekiyor. onlarda milisaniye bile önemli.
                hemde ralli de otomatik değil tiptronik,
                elini vitese at, vites yolu boyunca değiştir felan zaman kaybını önlemek için.
                yani debriyaj ile sorunları yok, ralli pilotları ayaklarını çok iyi kullanıyor.


                Dirt2 oyununu biliyormusunuz? gayet kaliteli bir oyun, Colin McRae serisinin son oyunu,
                onda bile manuel vites kullanıyorum, otomatik vitesten daha çabuk vites değiştiriyorum ihihi
                hemde yerine göre vitesi kendiniz ayarlamanız gerekiyor. rallide bas gitsin mantığı yok, yerine göre 4.viteste bile yanlamak gerekiyor, otomatik olsa devir düştüğü için vites düşürür ve araç olduğu yerde pati çekip durur.

                kısaca ralliye tiptroniği getirmenin mantığı debriyaj kullanmamak değil, vitesi ileri-geri yapmayla zaman kaybetmemek.
                InsigniaTEAM

                Yorum


                • #38
                  Ynt: insignia 1.6t active select???

                  roll de dragta dsg tarzı sanzımanlar baya iyiler bu arada

                  Yorum


                  • #39
                    Ynt: insignia 1.6t active select???

                    Orjinal yazı sahibi: mertk
                    roll de dragta dsg tarzı sanzımanlar baya iyiler bu arada
                    ya iyi olduğunu bende biliyorum
                    diyelimki sen senin Insignia'yla, bende DSG'li Insignia'yla kalktık (mesela )
                    araçların geri kalan herşeyi aynı ve sen geçtin
                    sen beni mi geçmiş olursun yoksa DSG mühendislerini mi?
                    basıyorsun gidiyor, nerede pilotaj farkı?
                    InsigniaTEAM

                    Yorum


                    • #40
                      Ynt: insignia 1.6t active select???

                      dsg'nin performansı manuelden daha iyi

                      Yorum


                      • #41
                        Ynt: insignia 1.6t active select???

                        ben abs ye bile karsı adamım bukadar elektronik in icinde boğuluyorum .

                        Yorum


                        • #42
                          Ynt: insignia 1.6t active select???

                          Tavukmu yumurtamı, yumurtamı tavukmu ?
                          Daha uzar gider bu mevzu haha
                          2010 Opel Insignia 1.6 T Cosmo + Hakim Gri + Flyaudio DVD/Navigasyon/Turn Push

                          Yorum


                          • #43
                            Ynt: insignia 1.6t active select???

                            Mehmet dediğin gibi bu konuyu bir sonuca bağlamak zor çünkü her ikisinin de müptelası var.
                            Otomatik, ciddi olarak sürüşü kolaylaştıran bişey olmakla birlikte, hem yakıt hem de sürüş zevki için düz vitesi tek geçerim. Hanımın AT Aveo'yu kullanırken aracı bir türlü devirlendiremiyorum. Vites büyütmek için herzaman hızlanmak mümkün olmuyor.

                            2009 Opel Insignia 1.6 T Cosmo + 19''Dunlop + FlexRide + Cd500 Navi + Sunroof + Isıtmalı Deri Döşeme / Teknik Gri

                            Yorum

                            İşleniyor...
                            X