InsigniaTeam Opel Insignia hakkında Türkiye'nin en büyük bilgi ve tartışma platformu. Forum sayfamız 2009 yılından bu güne Opel Insignia sahipleri ve hayranlarını bir araya getirmektedir.
2010 Opel Insignia 1.6 T Cosmo + Hakim Gri + Flyaudio DVD/Navigasyon/Turn Push
Ben İnsignia'da düz vitese geçtiğimden beri sol bacağımın kasıntısı rahatsız ediyor.
Performansa gelince -çok agresif sürüş yaptığınız zamanların dışında- otomatik vites geçişleri normal vitese göre daha hızlıdır , hele birde DSG falansa süper. Astra'mda sport tuşu vardı 4500-5000 arası vites değiştirirdi. Ayrıca o araçta vites değiştirmek bundan daha çok zevkliydi.Tabiki bu öznel bir yorum.
ŞEHİRDIŞINDA;araç sollarken, vitesmi düşürsem bir-iki saniye beklesem zaten toplar mı diye düşüneceğinize, basın gaza hemen vites düşürsün. Bir vites düşürme yetmezse basın bir daha düşürsün.Özellikle dönemeçli, kasisli, su birikintili veya dar yollarda direksiyon hakimiyeti önemli olduğunda araç solarken çok işinize yarar.
ŞEHİRİÇİNDE; devamlı trafik ışıkları ve kavşaklarda, dur-kalk trafikte, ayak devamlı debriyajın üstünde,(mesela İstanbul'da) manuel vitesin ne gibi bir faydası olabilir.
Yakıt tüketimine gelince tiptronik vitesler manuelden az yakar, tam otomatikler çok yakar. Buna karşın tiptroniklerin vites geçişi tam otomatiğe göre daha sert olur.
Tiptroniklerin kötü bir yanı: araç yüklü veya yokuş dik ise ,yokuşta yerinden kalkamaması . Bu önemli.
Bana göre otomatiğe karşı olmak, elektrikli hafızalı koltuk yerine manuel koltuk istemek gibi birşey. (koltuğu ayarlarken sarsıntı olmayınca koltuk ayarladığımı hissetmiyorum gibi)
Yakıt tüketimine gelince tiptronik vitesler manuelden az yakar, tam otomatikler çok yakar. Buna karşın tiptroniklerin vites geçişi tam otomatiğe göre daha sert olur.
dsg ya da streptronic tiptronik vites değil mi?
yani manuel den otomatikleştirilen dualogic,amt,mcp tarzında değil mi?
bu şekilde automated manuel transmission lar düz vitese göre biraz daha az yakıyor ve hızlanmaları sport ya da manuel vites olarak kullanında düz vitese göre bir miktar daha iyi..
ŞEHİRDIŞINDA;araç sollarken, vitesmi düşürsem bir-iki saniye beklesem zaten toplar mı diye düşüneceğinize, basın gaza hemen vites düşürsün. Bir vites düşürme yetmezse basın bir daha düşürsün.Özellikle dönemeçli, kasisli, su birikintili veya dar yollarda direksiyon hakimiyeti önemli olduğunda araç solarken çok işinize yarar.
abi turbo sahibi olanların yada manuel otomatikten daha zevkli diyenlerin sollamada vites düşürsemmi diye kaygısı olacağını hiç sanmam
hatta manuel/otm. farkında manueli zevkli bulan otomobil konusunda yeteri kadar deneyim edinmiştir, direksiyonla vitesi aynı anda kontrol etmekte sorun yaşamazki, hatta aynı anda 3 pedalı da kontrollü bir şekilde kullanabilir bence ihihi
Orjinal yazı sahibi: Tolga (mephisto68)
ŞEHİRİÇİNDE; devamlı trafik ışıkları ve kavşaklarda, dur-kalk trafikte, ayak devamlı debriyajın üstünde,(mesela İstanbul'da) manuel vitesin ne gibi bir faydası olabilir.
buda farklı bir bakış açısı.
dragda, rollda yada manuelin daha üstün olacağı durumlarda otomatiğin ne gibi faydası olabilir
herkes ihtiyacına göre araç alıyor, bu yüzden manuel/otm. karşılaştırması sonuca varılamayacak birşey bence
çünkü çok kısa süre içerisinde çok fazla vites değiştirmeleri gerekiyor. onlarda milisaniye bile önemli.
hemde ralli de otomatik değil tiptronik,
elini vitese at, vites yolu boyunca değiştir felan zaman kaybını önlemek için.
yani debriyaj ile sorunları yok, ralli pilotları ayaklarını çok iyi kullanıyor.
Dirt2 oyununu biliyormusunuz? gayet kaliteli bir oyun, Colin McRae serisinin son oyunu,
onda bile manuel vites kullanıyorum, otomatik vitesten daha çabuk vites değiştiriyorum ihihi
hemde yerine göre vitesi kendiniz ayarlamanız gerekiyor. rallide bas gitsin mantığı yok, yerine göre 4.viteste bile yanlamak gerekiyor, otomatik olsa devir düştüğü için vites düşürür ve araç olduğu yerde pati çekip durur.
kısaca ralliye tiptroniği getirmenin mantığı debriyaj kullanmamak değil, vitesi ileri-geri yapmayla zaman kaybetmemek.
roll de dragta dsg tarzı sanzımanlar baya iyiler bu arada
ya iyi olduğunu bende biliyorum
diyelimki sen senin Insignia'yla, bende DSG'li Insignia'yla kalktık (mesela )
araçların geri kalan herşeyi aynı ve sen geçtin
sen beni mi geçmiş olursun yoksa DSG mühendislerini mi?
basıyorsun gidiyor, nerede pilotaj farkı?
Mehmet dediğin gibi bu konuyu bir sonuca bağlamak zor çünkü her ikisinin de müptelası var.
Otomatik, ciddi olarak sürüşü kolaylaştıran bişey olmakla birlikte, hem yakıt hem de sürüş zevki için düz vitesi tek geçerim. Hanımın AT Aveo'yu kullanırken aracı bir türlü devirlendiremiyorum. Vites büyütmek için herzaman hızlanmak mümkün olmuyor.
2009 Opel Insignia 1.6 T Cosmo + 19''Dunlop + FlexRide + Cd500 Navi + Sunroof + Isıtmalı Deri Döşeme / Teknik Gri
Yorum