patinaj sisteminde hız sınırı olması çok ilginç. arkadaşımın vectrasında kalkış anında patinaja bırakınca hemen kesiyordu. geçenlerde 1. viteste basayım dedim, hop kesiciye giriverdi şundan korkuyorum, eğer sistem devreye giriyorsa baskı balatam kaçırıyor, o yüzden devir arttığı halde hızlanmıyor demektir. biz bunu istemiyoruz
bende gayet iyi calısıyor arabaya biner binmez kapatıyorum hep , traction nun km sınırı yoktur 30 dada tutar 130 dada patinaja kalırsanız tutar . KM sınırı yoktur!!!
2de bastım az önce yokuş yukarı tozlu yolda, bu sefer 1. vitestekinden farklı olarak TC lambası yanıp söndü ama araba sağa doğru gitmeye başladı. eğer TC düzgün çalışıp da patinajı kesseydi "torque steering" denen bu olay gerçekleşmezdi diye düşünüyorum. o zaman traction controlümde sorun mu var acaba? yoksa psikolojik mi?
asfalt tozlu veya parlak olduğu zaman patinaja düşmesi kaçınılmaz oluyor. geçenlerde bilkentte otoyol asfaltına benzer pütürlü bir asfalt üzerinde gazladım, tc'ye ihtiyaç kalmadı. ilk ve son defa gücü tam olarak yere aktarmanın keyfini aldım orada
Dik rampalarda TC'yi kapatıyorum.Eğer kapatmazsam rampada arabanın kalkış esnasında patinaja düşme ihtimali yüksek oluyor ve araç TC yi devreye sokuyor.Böylece dik rampada alt devirlerde 1.6t nin torku düşük olduğu için (230 Nm,bence bu ebattaki bir arac 300Nm den az olmamalı) TC ninde engellemesiyle araç duruyor veya durmaması için kısa süreli yarım debriyajla kalkış yapıp,devrin yükselmesiyle debriyajı komple bırakıyorum.Sanırım silindir hacmi küçük turbo arabalarda alt devirlerde ve özellikle çok dik rampalarda kalkış yapmak sorun oluyor.Birde dikkat ettiğim bir nokta TC aktif olduğu zaman araba sürüş tarzında biraz daha duyarsız oluyor.Mesela araç CC modunda da gaz verdiğinizde ataklık çok daha az oluyor. Sanırım araçtaki bilgisayar sürüş tarzımıza onay verdikten sonra araç cevap veriyor. )
INSIGNIA 1.6 Turbo Cosmo 20" jant infinity DVD 800 Sunroof Deri koltuk
Yorum