Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Motor gücü azaldı. C0242, P0089, P228D

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Motor gücü azaldı. C0242, P0089, P228D

    Merhabalar, aranızda yeni üyeyim, bütün üyeleri selamlıyorum.
    Şimdi siz tecrübeli opel kullanıcılardan bir konu hakkında yardım isteyeceğim. ARIZA KODLARI C0242, P0089, P228D MOTOR GÜCÜ AZALDI. Sürekli olan bir arıza değil. Bazen aylarca olmuyor, bazen haftada bir oluyor. Motoru durdurup 2 dakika durdurduktan sonra araç sorunsuz bir şekilde yoluna devam ediyor. Bir daha ne zaman bu arıza durumunun olacağı belli olmuyor. Map ve Maf sensörü temizliği yaptırdım, selenoid valfini de değiştirdim. Acaba yeni sensörler mi almalıyım?

    Teşekkürler...

  • #2
    Öncelikle hoş geldiniz.

    Hata kodlarını internette aratınca biri Çekiş Kontrol sistemiyle ilgili, diğerleri Yakıt Basınç Regülatörü diye çıkıyor. Aracınız 1.6T SIDI motorluymuş. Şimdi en basitinden başlayalım. Aracı ne zamandan beri kullanıyorsunuz? Hiç motor içi kurum temizliği ve yakıt tankı temizliği yapıldı mı?


    Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

    Yorum


    • #3
      gaz kelebek temizliği yaptırın veya muhtemelen borulardan birinde hava kaçağı olabilir.

      Yorum


      • #4
        Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
        Öncelikle hoş geldiniz.

        Hata kodlarını internette aratınca biri Çekiş Kontrol sistemiyle ilgili, diğerleri Yakıt Basınç Regülatörü diye çıkıyor. Aracınız 1.6T SIDI motorluymuş. Şimdi en basitinden başlayalım. Aracı ne zamandan beri kullanıyorsunuz? Hiç motor içi kurum temizliği ve yakıt tankı temizliği yapıldı mı?
        Merhabalar, konu ile ilgili fikirlerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim.
        Evet araç 1.6 sidi 170 hp. Aracı 4,5 senedir kullanıyorum. Bakımlarını eksiksiz yaptırıyorum. Her zaman orjinal yedek parça ile eskiyen parçaları yeniletiyorum. Motor içi kurum temizliği ve yakıt tankı temizliği yaptırmadım.
        Benim dikkatimi çeken durum şu oldu. Ne zaman uzun bir tünele girsem araç genelde tünel içinde MOTOR GÜCÜ AZALDI uyarısı veriyor. Bu durum açık alanlarda daha az karşılaştığım bir durum oldu. Bir de aracın motorunu durdurup 2 dakika bekledikten sonra aynı arızayı belki 1 ay sonra veriyor diyebilirim.

        Yorum


        • #5
          Orjinal yazı sahibi: serdarmete View Post
          gaz kelebek temizliği yaptırın veya muhtemelen borulardan birinde hava kaçağı olabilir.
          Cevabınız için teşekkür ederim. Gaz kelebeği temizliği nasıl yapılır. Bunun dışında hangi boruların kontrolünü yaptırmalıyım?

          Yorum


          • #6
            Selamlar, gaz kelebeği sökülüp temizleniyor el tecrübeniz varsa kendinizde temizlersiniz ,youtube örnekleri var. Boruları gözle kontrol edin , dumanla vs kontrol eden yereler var. basit bir usta bile kontrol eder.

            Yorum


            • #7
              Tünel içinde oksjen azsa oksijen sensörünü tetikleyip güç azaltıyor olabilir ama bu kadar kolay olmamalı bu. Sensörlerin temizlenmesi çözüm verebilir.


              Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

              Yorum


              • #8
                Merhaba. Size bir sorum daha olacak. Araç sabahları ilk çalıştırmada biraz titreşimli çalışıyor ve yakıt konusunda da bir miktar artış oldu. Arıza kodunda p0089 ve p228d yazıyordu. Bu ikisi birbirinden farklı olan parçalar mı? Birinde yakıt basınç regülatörü, diğer kodda da yüksek basınç pompası diye bir şey yazıyor.

                Yorum


                • #9
                  Siz bu kodları nereden okuyorsunz Odb nizmi var.

                  Yorum


                  • #10
                    Bu kodları Ege Opel Sevis, Ferit Ustanın bağladığı bilgisayar gösterdi.

                    Yorum


                    • #11
                      Orjinal yazı sahibi: HaniBanaDemiş View Post
                      Tünel içinde oksjen azsa oksijen sensörünü tetikleyip güç azaltıyor olabilir ama bu kadar kolay olmamalı bu. Sensörlerin temizlenmesi çözüm verebilir.
                      Tekrardan merhaba. A16xht 170 hp benzinli insignialarda yakıt basınç regülatörü nerede bulunuyor? Arıza büyük bir olasılıkla bundan olabilirmiş. Bu regülatörün bulunduğu yer ve resmini görebileceğim bir yer var mı?

                      Yorum


                      • #12
                        Orjinal yazı sahibi: Jason View Post

                        Tekrardan merhaba. A16xht 170 hp benzinli insignialarda yakıt basınç regülatörü nerede bulunuyor? Arıza büyük bir olasılıkla bundan olabilirmiş. Bu regülatörün bulunduğu yer ve resmini görebileceğim bir yer var mı?
                        Bilmiyorum. Ellerinde motor-parça şeması olan yetkili/özel servislere veya parçacılara sorabilirsiniz.


                        Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X