Cümleten selamın aleyküm bundan 2 ay önce 2010 model Opel İnsignia 1.6 Turbo Cosmo paket bir araç satın aldım aracı 1 - 2 hafta sorusuz bindim daha sonra hararet yaptı aracı özel servise götürdüm radyatör fanı sağlam denildi ama değilmiş - LPG hortumları cart curt birkaç parça bir şeyleri değişti 3-4 hafta daha sorunsuz bindim sonra tekrardan hararet yaptı bu sefer de radyatörünü değiştirdim veka marka ile sorun çözüldü tam eve varmak üzereyken motor gücü azaltıldı uyarısı verdi servisi aradım konuştum işte hortumlar çıkmıştır cart curt denildi ertesi gün sabah aracı çalıştırdığımda arızadan eser yoktu götürdüm Bilgisayar'dan baktığımızda krank sensörü ile eksantrik mili sensörü mü ne arıza vermiş araç tekleme yapmış dedi sildi bir daha yaparsa getirmen gerekiyor dedi. 1 hafta daha kullanmadan bugün tekrardan motor gücü azaltıldı arızası verdi. Bir de unutmadan muayenede araç egzoz değerleri yüksek olduğu için kaldı sizce bu sorunlar neden kaynaklanıyor olabilir. Araç sahibi ile samimiyiz halen görüşüyoruz Antalya'da bir aralar sel olmuştu bu araçta o selden nasibini almış motor rektefe mi revize mi ne yapılmış Exper'de cart curtta denildiği gibi sorunsuz çıkıyor ama bu problemlerle karşılaşıyorum yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler iyi akşamlar.
Duyuru
Collapse
No announcement yet.
2010 - Opel İnsignia 1.6T Garip Arızaları
Collapse
X
-
Merhabalar,
Insignia 1.6 Turbo'da yaşadığın sorunlar birkaç farklı sorundan kaynaklanıyor olabilir, özellikle aracın selden etkilenmesinin önemli bir faktör olduğunu düşünüyorum. Krank ve Eksantrik Sensörlerinin arızalanması motor gücü azaltıldı uyarısına neden olabilir ya da sel sonrası sensörlerde oksitlenme de oluşmuş olabilir, iyice kontrol edin; değişim veya temizlik gerekiyorsa yapın. Ayrıca sel nedeniyle elektrik tesisatında da oksitlenme veya kısa devre olabilir, özellikle sigorta kutusu ve kablo bağlantılarını kontrol edebilirsiniz. Diğer bir faktör LPG hortumları değişmiş diyorsunuz ama regülatör, LPG filtresi veya enjektörlerde de sorun olabilir. Bu, performans kaybı ve yüksek egzoz emisyon değerlerine yol açabilir. Hararet sorununa gelecek olursak radyatörünüz değişmiş ama sorun devam ediyorsa, termostat veya su pompasında da sıkıntı olma ihtimali var ancak bu da sadece bir ihtimal. Egzoz emisyon konusunda katalitik konvertör veya oksijen sensörlerinde de sorun olup olmadığına bakın; bu da artan emisyon sorununa sebep olabilir.
Sonuç olarak; LPG'li bir Insignia zannımca zamanı bilinmeyen saatli bomba gibidir. Hele ki bakımsızsa... Cesaret/Para işi... Özellikle A16LET ve A14NET motorlar LPG ile tam anlamıyla ömür/performans dengesi bakımından uyumsuzdur. İsmini belirtmek istemediğim LPG firmaları ne kadar reklam yapsa da işin gerçeği budur. Aslında burada anlatmak istediğim örneğin; A16LET motor zaten yüklenilmiş, yüksek sıkıştırma oranlarına sahip 8/8/1 bir motordur. K03 Turbo ile 1.6 barlık basınç altında bir de LPG'nin yaklaşık 460-900 derecelik yüksek egzoz gazı sıcaklığı düşünülürse aracın motorunu bitirmek hiç de zor olmasa gerek. Çünkü bu motorlu araçlarda valve, block alaşımları benzin yakıt türü üzerine tasarlanmış; ısınma, yanma ve soğutma olayında ise buna göre mühendislik yapılmıştır. Bu örneğe A14NET motor da dahildir. Ben oldum olası LPG karşıtı biriyimdir. LPG kısa vadede kârlı, uzun vadede cebini boşaltan bir şeydir. Siz öncelikli olarak yazmış olduğum adımlara bakın. Geçmiş olsun, iyi sürüşler dilerim.
Yorum
Yorum