Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Katalizör kızarması ve debriyaj kaçırması

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • Katalizör kızarması ve debriyaj kaçırması

    Öncelikle merhaba geçen gece rampa çıkarken araba bir anda 5. Viteste devir yükseldi sona dayandı hız aynı kaldı ve katalizör kısmı nar gibi kızardı debriyaj kokusu baya geldi dinlendirdim gideceğim yere vardım bugün de tekrar kullandım kızarma yok denecek kadar az sadece 5. Viteste yüklendim gaza ve araba aynı hızdayken devir sona dayanıyor baskı balata bitmek üzere onun farkındayım yarın ustaya götürücem ve baskı balatayla beraber volantta değişsin dedi şu an minimum 10 bin liradan başlıyor volant sadece bu ekonomide problem yani bilen abilerim kardeşlerim dönüş yaparsa sevinirim volantın değişmesine gerek var mı hangi durumlarda değişmeli ve baskı balatadan dolayı turbo ve katalizör kısmı kızarır mı daha önce başına gelen var mı ne tavsiye edersiniz ?

  • #2
    Ben set olarak(Baskı+Balata+Volant ve debriyaj bilyası) değiştirmenizi tavsiye ederim. Çünkü bizim araçlarda debriyaj balatası şanzıman inerek değiştirildiği için işçilik maliyeti yüksek oluyor. Diyelim ki sadece balata değiştirdiniz. Bir süre sonra volant ya da bilya da sorun çıkarsa ikinciye işçilik ödemek zorunda kalacaksınız.
    Debriyaj kaçırdığı için aynı hızda gitse de devir o hıza göre fazla olacağından ve de normalden fazla sürtünen balata da ekstra sıcaklık kaynağı olacağından turbonun soğumasını biraz daha engeller. Ayrıca gece de olsa bu aralar hava sıcaklıkları baya yüksek ve manisa sıcağını bilirim Zaten sıcak çalışan motorumuz bu sıcaklarda kendini soğutmakta zorlanıyor. Bence balata değişiminden sonra eğer fazla sıkıştırmazsanız turbonuz kızaracak kadar ısınmayacaktır.
    Balıkesir-2009-1.6T Cosmo

    Yorum


    • #3
      Ben şimdiye kadar hep sırayla 1 sefer tek debriyaj balatası, 1 sefer komple takım olarak değiştirdim. Mesela bir sonraki değişimim komple takım olacak. Ben balatayı çabuk bitirdiğim için her seferinde volant yıpranmış olmuyor, ilk balatada zımparalanıp temizleniyor ikincisinde değiştiriyorum. Aracım şu an 173 binde.

      Siz aracın geçmişini biliyorsanız, volantın sağlam olduğuna eminseniz bunu ustanıza söyleyin. O zaten parçaları söktüğünde uyaracaktır sağlam veya gidici diye. İşçilik konusuna ben de katılıyorum. Eğer gidiciyse tek seferde hepsini aradan çıkartın, uzun süre başınız ağrımaz.


      Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

      Yorum


      • #4
        Değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim konuyu güncelleyeyim hemen işcilik çok cüzzi birşey ödedim arkadaşım tamirci olduğundan dolayı şu an piyasasında sachs marka komple set volant 10.000₺ geri kalan ile toplam 20.000₺ parça ücreti ödedim.Kızarma olayı baskı balata bittiği içinmiş volantta olması gerekenden fazla oynuyordu ve dışındaki dişleri yemeye başlamıştı o da değişti aracım 150100 km de 132 binde ben almıştım volantı ilk ben değiştirmişim onu öğrendim şu an bir problem yok debriyajda yumuşadı işcilik olarakta şu ekonomide 3300₺ verdim şanzıman yağı falan dahil başta dediğim gibi yakın arkadaşım olduğundan dolayı biraz yardımcı oldu.Bu arada aracın siyah ve manisa sıcağı çok fazla arabayı gündüz çıkaramıyorum o güneşte durdukça benim canım yanıyor ? tekrar değerli görüşleriniz için çok teşekkür ederim ?

        Yorum


        • #5
          Geçmiş olsun. Şimdi kafanız rahat olur


          Insignia Cosmo 1.6 SIDI MT Su Mavisi + Sprint Booster + LED Aydınlatma + OPC Pedal Seti ve Sinyal Çerçevesi + Çift Çıkış Egzoz + Spoiler + BMC Kutu İçi Hava Filtresi + ATE PowerDisc

          Yorum

          İşleniyor...
          X