Duyuru

Collapse
No announcement yet.

1.6 Turbo A16LET Wastegate Ayarı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • 1.6 Turbo A16LET Wastegate Ayarı

    Herkese selamlar,

    1.6 turbo 180 hp insignia aracımın turbo egzoz manifoldu çatladığı için yeni manifold ile değişimini yaptım. Wastegate ayarını çatlak manifolddaki ile aynı şekilde ayarladım fakat sonrasında bir türlü istediğim performansı alamadım. Eski çatlak manifold ile araç daha iyi gidiyordu. Normalde yağmurlu havalarda araçlar gaza basmaya korkardım sürekli patiye düşerdi kafanın nereye gideceği belli olmuyordu, şimdi ise dip gazda bile öyle olmuyor. Çatlak manifold ile rollde geçmediğim araba kalmamıştı. Mercolar bmw ler ne varsa kafa tutup birde geçiyordum. Şuan sanki 1.6 dizel araç sürüyor gibiyim.

    Velhasıl bu performanstaki düşüklük sadece manifold değişiminden sonraki wastegate ayar bozukluğundan oldu. Kaçak vs hiçbirşey yok. Diğer tüm valflerin sensörlerin doğru çalıştığına eminin hepsini kontrol ettim (vakum kabı dahil).

    Aceba aracı bir depo kadar benzinde mi kullanmam gerekiyor yakıt haritası oluşturması için.

    Bir buçuk ay kadar oldu manifoldu değişeli, inanın bu performans düşüklüğü yüzünden arabadan soğudum.

    Yardımlarınızı bekliyorum, şimdiden yardımcı olan herkese teşekkürü bir borç bilirim.




  • #2
    Anladığım kadarıyla herhangi bir arız kodu yok. Bence eğer bir OBD2 ve troque yazılımı gibi bir uygulama ile yolda log alın.
    GAza bastığınızda araçda turbo basıncını kaça kadar pik yapıp daha sonra basıncı nerede sabit tutuyor vs gibi. Bu çözüm için yol haritanız olacaktır.

    Yorum


    • #3
      Tam olarak nasıl bir log almam gerekiyor nasıl bir sürüş tarzı ile neleri kaydetmem gerekiyor?

      Yorum


      • #4
        Dip gazda 2-3-4-5-6 viteslerdeki turbo basıncı. Pik değerler ve sonrasında sabit tuttuğu değer. Eğer Wastegate kanatcıkları tam kapatmıyorsa basınç pik değerina ulaşamaz.
        Misal 2 viteste pik 22-24psi değerlerini görebilirsiniz ama daha sonra her vites için 12-14psi sabit tutmasıı lazım.
        Siz pik olarak 14-15 psi devamında sabit olarak 5-8psi değer görürseniz wastegate basıncı salıyor yani turbo içindeki kanatçıklar tam kapanmıyor diyebiliriz

        Yorum


        • #5
          Bu nedenlede arıza görmezsiniz. Ancak basınç pik yapıp birden düşerse motor korumaya alıyor. Ben turbo hortumundaki kılcal çatlakları bu gibi yolda log alarak tespit etmiştim. Ustalara kalsa turbo revizyon ve sonrasında ıntercooler delinmiştir vs vs diye gittikçe liste uzuyordu

          Yorum

          İşleniyor...
          X