Duyuru

Collapse
No announcement yet.

Soğutma sıvısı eksiltme sorunsalı

Collapse
X
 
  • Filtrele
  • Zaman
  • Göster
Hepsini Temizle
new posts

  • #16
    Orjinal yazı sahibi: serdarmete View Post
    Motorun havası genelde antifriz değişiminden sonra yapılıyor , sizde yapabilirsiniz , genleşme kabı kapağını açıp motoru çalıştırın . hava kabarcığı görmeyene kadar çalıştırın bu yeterli olur, eğer hava çıkışı olursa bir sonraki kullanımda mutlaka saf su yada bir miktar dengeli şekilde antifriz eklemelisiniz. Su kabına giren boruyu dikkatlice sökün motoru çalşıtırın , bir miktar su ve hava atacaktır , sonrasında takıp biraz sürün arabayı , eksilen suyu tamamlayın .. Tekrar geçmiş olsun.
    Bu yöntem bence motordaki havayı tam boşaltmıyor. Bazı youtube videolarında gördüğüm kadarıyla motorda, motorun hava boşaltma kanalı oluyor, bir somun ile tıkalı durumda. Antifiriz değişimi sonrasında o somunu gevşetiliyor, somun boşluğundan sıvı gelince somun tekrar sıkılıyor. Bu şekilde motordaki havanın tamamen boşaldığından emin olunuyor. Aynı hava tahliye sistemi insignia'da da vardır mutlaka.

    Yorum


    • #17
      Siz tamponun altından ulaşılan radyatör vidasını diyorsunuz..Antifriz değiştirilirken su oradan dan boşaltılıyor ama orayı açarsanız tüm su boşalır..Siz aklınızda kalmaması için 3 litre kırmızı antifriz ve 3-4 litre yedekli şekilde saf su alın , bir ustafa götürün ,komple su sistemini yeniletin , zaten değiştirince araba fan açana kadar bağırtır motoru havayıda tahliye etmiş olursunuz..

      Yorum


      • #18
        Orjinal yazı sahibi: serdarmete View Post
        Siz tamponun altından ulaşılan radyatör vidasını diyorsunuz..Antifriz değiştirilirken su oradan dan boşaltılıyor ama orayı açarsanız tüm su boşalır..Siz aklınızda kalmaması için 3 litre kırmızı antifriz ve 3-4 litre yedekli şekilde saf su alın , bir ustafa götürün ,komple su sistemini yeniletin , zaten değiştirince araba fan açana kadar bağırtır motoru havayıda tahliye etmiş olursunuz..
        Ben motor üstündeki biryerde gördüm o somunu, en iyisi izllediğim videoyu bulunca burada paylaşmak.

        Yorum


        • #19
          Orjinal yazı sahibi: insignia17041 View Post
          Genleşme kabının arka kısmına doğru bir boru gibi bir kısmı var atmosfere açılıyor kapağı açmasanız bile havasını kendi atıyor zaten hava almaya uğraşmanıza gerek yok sadece seviyeyi ayarlayın yeterli hava alma olayı suyun radyatörden eklendiği eski nesil araçlarda kaldı.
          O tahliye borusu fazla antifriz sıvısını tahliyesi için. Antifriz çok eksildiğinde, genleşme kabından ekleyince, motorda dolayısıyla sistemde hava kalıyor. Sorun bu havanın adam akıllı tahliyesi. Arada biraz antifriz ekleme ile oluşmuyor zaten.

          Yorum


          • #20
            Genleşma kabına üstten bakınca kapağın sağında yukarı doğru ucu boş bir çıkış var , hava çıkıyordur oradan , yani sistem hava biriktirmiyor sanırım.

            Yorum


            • #21
              Ben antifriz değişimi sonrası serviste hava alındığına şahit olmadım. Sorun da yaşamadım.
              @Murat
              2014 1.6t 170hp 260nm + pedal commander

              Yorum


              • #22
                Orjinal yazı sahibi: Kara Murat View Post
                Ben antifriz değişimi sonrası serviste hava alındığına şahit olmadım. Sorun da yaşamadım.
                Sistemdeki soğutucu sıvı, sızıntı sonucu hemen hemen bitti ise, artık sistem soğutucu sıvı ile değil hava ile doludur değil mi? Hava dolu soğutucu sisteminin içine tek bir delikten bir anda soğutucu sıvı doldurulmaya başladığında, sistemdeki havanin tamamının yine o delikten bir yandan soğutucu sıvısı gelirken tahliye olduğu beklemek bana mantıklı gelmiyor, fizik kurallarına aykırı bu. Genleşme kabı dolu gözükse bile, İçeride muhahhak önemli bir miktar hava kalır.
                ​​​​​​

                Yorum


                • #23
                  Boruların çıkış uçları genleşme kabına giriyor , yani boru havayıda suyuda taşıyıp genleşme kabına ulaştıyıror, kap da havayı tutmadan çıkışından dışarı veriyor , yani sizin varsayım yanlış . genleşme kabına kuş bakışı bir bakın çıkışı göreceksiniz.

                  Yorum


                  • #24
                    Orjinal yazı sahibi: serdarmete View Post
                    Boruların çıkış uçları genleşme kabına giriyor , yani boru havayıda suyuda taşıyıp genleşme kabına ulaştıyıror, kap da havayı tutmadan çıkışından dışarı veriyor , yani sizin varsayım yanlış . genleşme kabına kuş bakışı bir bakın çıkışı göreceksiniz.
                    Evet, dediğiniz gibi genleşme kabına iki tane boru giriyor aşağılardan. Sanırım biri motordan havayı tahliye ediyor. Ancak bence, hızlı bir şekilde soğutma sıvısı doldurulurken, motorda hava kalması muhtemel. Motorda hava kalması ile alakalı videolar var internette.

                    Beni bu düşünceye iten olay, ustanın emme monifoldunu değiştirdikten sonra, motorun ısınmasından sonra termostatın 90 derece sabit kalmaması. İbre bir doksana geliyor, sonra seksene düşüyor, sonra devir düşünce tekrar yavaş yavaş doksana geliyor, sonra milim milim oynamalar görüyorum yine. Böyle garip bir olay var termostat göstergesinde. O işlemden önce bu durum yoktu. Emme monifoldu değişirken termostat bozulmuş olabilir mi, bu da bir ihtimal. Artık nasıl bir ustaya denk geldiysek, aracım konusunda paranoyak oldum

                    Yorum


                    • #25
                      Termostatın karakteri bu şekilde , örn : 3 dakika ısıtıp yola çıkıyorum , ısınma ibrasi ilk çeyrekte ... Yol yokuş olup gaza basıldığında motorun ısı derecesi sanki hiç ısınmamış gibi başa dönüyor .. Bu normal çünkü dolaşım hızlanıyor ve termostat görevini yapıyor. sonra yavaş yavaş 90 lara geliyor ve kalıyor. Siz bariz bir arıza yoksa bunu hangi ustaya anlatsanız normal diyeek.. İçinden bir uyanık çıkıp termostat bozuk diyip işlem ypamak isteyebilir .. Yinede iyi bir teknik servise gösterin ve danışın sonuçta araç sizin aman yolda kalmayın.

                      Yorum


                      • #26
                        Orjinal yazı sahibi: serdarmete View Post
                        Termostatın karakteri bu şekilde , örn : 3 dakika ısıtıp yola çıkıyorum , ısınma ibrasi ilk çeyrekte ... Yol yokuş olup gaza basıldığında motorun ısı derecesi sanki hiç ısınmamış gibi başa dönüyor .. Bu normal çünkü dolaşım hızlanıyor ve termostat görevini yapıyor. sonra yavaş yavaş 90 lara geliyor ve kalıyor. Siz bariz bir arıza yoksa bunu hangi ustaya anlatsanız normal diyeek.. İçinden bir uyanık çıkıp termostat bozuk diyip işlem ypamak isteyebilir .. Yinede iyi bir teknik servise gösterin ve danışın sonuçta araç sizin aman yolda kalmayın.
                        Termostat göstergesi daha önce böyle hareket etmiyordu. Bu nedenle dikkatimi çekiyor. Artık ustalardan da bıktım. Ikinci bir araç olarak tiggo7 pro aldım. Ama insignianin verdiği sürüş keyfi başka.

                        Yorum

                        İşleniyor...
                        X